Hvorlang ned i fart skal man egentlig når man køre over jernbane ?
Jeg ved at man skal kigge til begge sider, men skal man køre over mens man kigger til siden, eller skal skal man vente og kigge og derefter og køre..
tilføjet af Donna Maria
Har du ikke
førebevis😮😮😮
tilføjet af Anonym
Godt spørgsmål
Normalt skal man så langt ned i hastighed at man kan nå at stoppe...
Problemet er så bare at der nogle steder efterhånden er groet så meget til med buske og træer, at man bliver kørt over hvis man kører så langsomt og der samtidigt kommer et tog. Man kan ikke være sikker på at nå at komme væk hvis der kommer eet - selv et langsomt eet.
Banedanmark burde se at få ryddet nogle strækninger rundt omkring.
tilføjet af fruppe
Almindelig opmærksomhed
Ser man toget så hold tilbage, det kører stærkere end man tror og har en lang bremsestrækning.
Jeg har kørt nogle gange med Pendolinotoget til Svendborg, hastigheden er højere end andre bumletog på lokalbanerne, det er jo mest dem der har ubevogtede overskæringer
tilføjet af Ledvogteren
Hmm, altid lidt farligt..!
En overkørsel med led, låge, drejekors eller krydsmærke. Krydsende trafik må selv sikre sig at passage kan finde sted uden risiko. På baner hvor der findes ikke-sikrede overkørsler, må togene højst køre 75 km/t. Hvis overkørslen er lukket med et led, gælder denne regel dog ikke. På strækninger med ikke-sikrede overkørsler skal toget ofte give signalet "giv agt" i tyfonen (hornet) nogle hundrede meter før overkørslen, især ved dårlige oversigtsforhold eller i tåget vejr. I de seneste år har man generelt afskaffet dette signal, men til gengæld har man været nødt til at indføre midlertidige hastighedsbegrænsninger for toget i nogle farlige overkørsler.
Citat fra: http://da.wikipedia.org/wiki/Jernbaneoversk%C3%A6ring#Trafikanters_adf.C3.A6rd
Pas på dig..! 😉
tilføjet af pouljoergensen
Det er da lige til.
Du skal så langt ned i hastighed at du kan nå at standse, ellers kan det jo være lige meget med at se om der kommer noget tog.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af ¨mig
mig
hvad er så langt ned ?
tilføjet af flaks
Nok til du ved du
Nok til at du ved du kan reagere uden at hænge under toget med din vogn hvis det skulle komme.
Jeg husker tydeligt min skolelærer nær havdet trykket mine tromhinder ind. Da jeg krydser spor der så sige aldrig bliver brugt mere inde i Odense. Er du ude på at slå mig ihjel ville han vide. Så farten nok ned til du ved du kan reager ved at toget dukker op.
Er du en brian kubik, så er det vist nok at tænke på det og så piske over. Er du jan og monrad. Så gælder det KORTEST tid muligt på vejene. For det er der uheldenen sker. Jo kortere tid jo mindre risiko for uheld.
Nej du bliver nød til at bruge din fornuft, nogen ting er ikke skrevet ned.
tilføjet af anonym
Hmm
Er du helt sikker på du skal have kørekort. 😮
tilføjet af anonym
Gør som mig
jeg stopper altid helt op, sætter havariblink på, stiger ud af bilen og kigger til begge sider før jeg igen køre.
Det tricks burde alle bruge.
tilføjet af Mig igen
Lol
Lol... stoppe og og kigge til begge sider...
Grunden til at spørger alle disse spørgsmål er nok pga. min nervøsitet, skal snart til køre prøve, jeg ved godt hvad jeg skal gøre i disse situationer, men føler altid at når jeg nærmer steder, virker det som ingenting... Hvilket nok er en dårlig væne jeg er kommet ind i..
tilføjet af anonym
Ikke helt korrekt
Du glemmer at nogle jernbanestrækninger i Danmark ikke er fuldt ATC overvåget selvom jernbaneoverkørslen er sikret med bomme, advarselsanlæg mm.
tilføjet af Hunden-
Jamen for dælen da.
Den tror jeg ikke går for mig. (he-he)
Så skulle jeg stoppe, sætte havariblink på (og hvor er nu lige den knap) ,tage sikkerhedsselen af, sætte sele og snor på hunden (den vil så gerne med ud), tænde en smøg, putte mobilen i lommen, og så gå ud for at se om der kommer et futtog.
Hm - Når jeg så har konstateret at der ikke er noget på vej ad skinnerne, så skal hunden vil lige tisse, måske syntes jeg så at det er en god ide og skal så også selv lige tisse, smøgen skal slukkes, hunden ind i bilen, jeg selv ind i bilen, snor og sele af hunden igen, mobilen skal så tilbage i holderen, sikkerhedsselen skal på, radioen justeres lidt, og havariblinket slukkes før vi er klar til at køre over overskæringen.
Jeg er ikke helt sikker på at det ville være en særlig god fremgangsmåde i mit tilfælde.
tilføjet af Morgensmil!
Jeg kan se det for mig....
- og når du så er kommet ind i bilen og har fået slukket hunden og indstillet snoren til radioen - så har du selvfølgelig ikke de sk... nøgler i lommen...!!
- tænde selen, snor i mobilen og en smøg i kæften på hunden - ud på vejen igen og lede...
- først i den forkerte lomme og derefter i den tomme ditto....
Nøglerne lagde du jo på taget af bilen fordi Vovse trak så hårdt i snoren at du brændte dig på smøgen...
Lige inden du til sidst får krænget dig ind på førersædet igen hører du så i det fjerne en tuden - sekundet efter farer 5:38 fra Fredericia forbi.....
Nu kan du trygt køre over sporet - der er en HEL time til 6:38.......
😃😃😃