10tilføjet af

Fokus på de små fartoverskridelser..!

Tror ikke at Søren Troels Berg, fra rådet for større færdselssikkerhed har tænkt over hvad han siger.. "Selv små fart overskridelser dræber"
hvordan kan det så værre at han kan sige sådan når lastbille køre 89 km/t næste legalt, er det fordi det er et erhverv❓
http://www.dr.dk/nettv/update/?video={a55fc562-3847-4fb9-89e3-515d983ff6fe}

med det indlæg vil jeg bare lige forklare hvorfor bilister har så svære ved at forstå at man ikke må træde så hårdet med højre fod... nå andre næste legalt føre 9 km/t for stærkt
Hvis nu et køretøj køre 89 km/t men den må efter loven køre 80 km/t så er farten overskredet med 11.25 % hvis nu man lægger 11.25 % til 130 km/t så er man oppe på hele 144.63 km/t

Er det grundet til du har svært ved at slippe højre foden❓eller har du andre grunde til at du ikke tager hastigheden alvorligt❓
lad mig høre din mening :0)

Husk nu at holde en god tone

Update
tilføjet af

Jeg tager altid hastigheden alvorligt

- men af og til må man rubbe sig lidt, og få en vis del med sig, hvis ´man ikke vil rammes af alle de sindsyge fartbøller, vejene tilsyneladende er fyldt op med.
tilføjet af

De små er ikke farlige

Man træder tit på sømmet når man skal overhale, simpelthen for ikke at ligge i den forkerte vejbane for længe, og det behøver ikke at være hasarderet.
Men 10 for meget i byerne er farligt.
tilføjet af

Hvis nu det er rigtigt at..

"Selv små fart overskridelser dræber"
hvorfor gøre man så ikke noget ved dem der køre 89 km/t mod de 80 km/t de må
Update
tilføjet af

Take it to the limit

Husk også lige at den vilde overtrædelse resulterer i at man tordner igennem en by med 55,625km/t v. 11.25% og hele sindssyge 33,375km/t i en 30km/t zone v. 11,25%
Så hvor er det du vil hen med dit "mosca domesticus copulatus" ?????
Husk lige rigtigt godt på det her; Du skal ikke tro at den hellige grav er bevaret bare du holder dig knivskarpt fra at overholde de udstukne hastighedsgrænser. Du kommer til at sande at du tager så grueligt fejl. Problemet ligger i den manglende opmærksomhed. Hvis alle GAD at koble hjernen til i trafikken, så ville der langt fra være de ulykker der er i dag og dermed heller ikke plads til niddinger der får salig rektal-kløe af andres marginale overskridelser af hastighedsgrænser. De der hastighedsgrænser der ikke mindst bliver holdt fint i hævd af at alt for mange fjottehoveder laver alt muligt andet end at koncentrere sig om at komme helskindet hjem medbringende deres køretøj og medpassagerer i hel stand. Og de overskridelser der er så marginale at de ligger på kanten af de tolerancer myndighederne i forvejen har udstukket for ikke at virke for nidkære, tåbelige og urealistiske.
De tolerencer er der så mindst en debattør her, der ikke er det fjerneste modtagelig for at indse, tjener til samfundets bedste og trafikkens nogenlunde smidige afvikling.
Så længe der er tolerancer i resten af den danske lovgivning, så er der også nød til at være det på det punkt du peger på i TS.
Faktisk vier dit indlæg kun alt for tydeligt hvor unuanceret du er i dit had til de store biler. Du vil dem til livs -koste hvad det vil og du fatter ikke engang selv at du laver et selvlysende selvmål!
Du er en kværulant der ikke er værd at bruge tid på.
tilføjet af

vil lige Magne din påstand i jorden

Du tager helt fejl så luk klappen i
du er sikke en lastvognchauffør der føler sig forfulgt, det har du ikke nogen grund til da jeg bare prøver på at fortælle hvorfor ingen bilister tager hastighed alvorligt
da ham søren siger at selv små overskridelser dræber
jeg mener faktisk vi alle skal være her, ude over det her jeg ingen klip ingen bøde fordi jeg køre efter forholden
10 af farten kun bilister, bangebuks der gemmer sig under anonym
tilføjet af

Du har misforstået det.

Nu er det jo altså på landevejen og i byen den nu værende kampagne kører.
Det er ikke motorvej som du henviser til med dine tal, og det er det ikke fordi det ikke er her en lille overskridelse er så farlig.
Det er noget helt andet på landevejen, der er den del steder hvor selv 80km/t sådan set er for meget. Grunden er selvfølgelig sideveje, krydsende trafik, cyklister, fodgængere, dyr, landbrugsredskaber, osv.
Når nu der, af mange, køres alt for stærkt og alt for tæt til den foran, hvorfor så ikke slå ned på alle overskridelser af fartgrænsen, bare sådan lige for at få lagt en dæmper på trafikken et stykke tid.
I byen siger det sig selv, kør efter forholdende dog max 50km/t.
Desværre tror mange at de danske max grænser er en min hastighed som der skal køres med.
Der er rigtig mange steder i små og store byer hvor 50km/t er for meget, det lærer folk bare aldrig hvis de ikke lige selv bor der.
De skulle skamme sig dem der drøner afsted uden at tænke på der jo altså bor børn og dyr, ja selv os voksne må nogle gange (næsten) springe for livet.
Hvad gør jeg selv ?
Jeg overholder faktisk altid fartgrænsen, i byer gerne under 50 hvis forholdne ikke er til det, jeg gør det fordi jeg lever at mit kørekort og ikke gidder at jagte afsted, så må bøllerne blive bagved eller overhale.
Vigtigst er der dog at det ikke skal være på grund af fart hvis nu uheldet skulle være ude.
tilføjet af

tak for god tone og indlag

Tag 10 km/t af farten, det gælle alle
enig i at det er farligere med alt det på landevejene, det er bare sjovt at der sker flere og flere uheld på motorvejene
jeg har ingen klip eller bøder.. så hvad tro du min hastighed er ?
update
tilføjet af

I skal da bare

[s]hvis I kører hensynsløst for hurtigt til fare for jer selv og andre; STRAFBESKATTES I med 1-7% de kommende 2 til 20 år ???????????

[l]så lærer I det ! (mener så lærer I at overholde hastighedsbegrænsningerne) ?????????
tilføjet af

Jeg vil også mane!

Jeg vil også give mit besyv med, for at mane den anden påstand i jorden.
Jo, hastigheden har en stor betydning. Selvfølgelig skal vi være vågne i trafikken, og selvfølgelig er det vigtigt, men bremseafstanden påvirkes altså af farten.
Her er det klassiske eksempel:
Du kører 60, og er ved at overhale en der kører 50, i ligger på siden af hinanden.
To børn, i hver sin side, men på samme afstand, går ud på kørebanen uden at se sig for.
Ham på 50, når at bremse helt op, lige før "sit barn".
Du rammer dit barn med 44 km/t, og det er ikke normalt at overleve at blive ramt med den fart.
I dette eksempel forudsætter vi, at i reagerer samtidig, og bremseevnen i jeres biler er den samme.
Det er rystende, at små hastighedsoverskridelser har så stor betydning, men det har de altså.
tilføjet af

Sejt nok!

Det er rart at læse at der faktisk findes billister som både kører meget, og samtidig overholder reglerne.
Jeg synes også at det er flot at du altid kan overholde reglerne. Jeg kender ikke nogen personligt, som er så god til at overholde fartgrænserne.
Jeg må indrømme, at jeg også selv har set speedometeret vise for meget ind i mellem. Det afgørende er selvfølgelig, at man prøver at overholde reglerne, så skal man nok også blive bedre til det med tiden.
Til slut lige en appel til andre billister:
Det er svært, især i biler med stor motor, at overholde fartgrænserne, men prøv da! Hvis du er en dygtig billist på andre punkter, burde du også kunne lære at lade med at køre for hurtigt. Jeg tror ikke på du virkelig ønsker at udsætte andre mennesker for unødig livsfare, så derfor vælger jeg at tro, at det bare er svært for dig at holde loven.
Held og lykke.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.