103tilføjet af

Fordomsbutikken

En kunde i fordomsbutikken
Ekspedienten: Goddag, hvad skulle det være ?
Kunden: Goddag, jeg vil gerne se på en fordom.
Så gerne, hvilken slags fordom drejer det sig om ?
"En om Jehovas vidner."
Fint, dem har vi et stort udvalg af. Skal det være en af de forslidte❓De koster gratis.
De er bare ikke så meget værd, da de har været brugt så mange gange.

Vi har lige fået en ny, om en Jehovas vidner pige, der hedder Anna. Hun optræder på TV, og det er noget vi kan gnide os i hænderne over, for det er forbudt.
Det står her på brugsanvisningen til fordommen. Alt er forbudt. De må ikke dit og de må ikke dat. Gad vist hvorfor de gør det alligevel, jeg mener på TV, det er ikke sådan at skjule. Nå men det er forbudt forbud forbudt.
´Til kunden: Husk altid at bruge ordet forbudt, det plejer at virke, så kan du håbe på AJV2" ikke ser det, og gider svare.
Kunden:
"Jeg vil gerne se hvad der ellers er at vælge imellem"

Der er den om Coca Cola, og om Jehovas vidners mange penge. men den skal helst ikke bruges, hvis en anden af vore kunder, bruger fordommen om, de er på spanden økonomisk.
Eller hvad med en om rigssalene. Dem opfører de selv. selvom jeg må indrømme jeg ikke helt forstår hvordan de bærer sig ad, når de allesammen er vinduespudsere.
Lad mig se, lad mig se... en om deres bibel, men du skal være på tæerne for at bruge den fordom, for de kender biblen.
Her er en fordom.
Rigssalene er ihvertfald malet sort indvendig, på gulve vægge og lofter. Det er en god fordom. Den skal du bare ikke bruge, hvis nogen rent faktisk har set en rigssal indvendig.
Ekspedienten:
Lad mig se hvad der ellers er. Jehovas vidner tror ikke på julemanden, men på bøhmanden... De er bange for tordenvejr... Deres flyvemaskiner har jetmotor.... de fanger laks i Alaska... de bor i kæmpe luksuspalæer... hov den er udgået, for den blev afsløret for nogen tid siden... Paparaziefotograf alslører luksusforbrug... hm.... den er nok for usand.
Kunden: Jeg ved ikke rigtigt, det skal helst se ud som om, jeg ved hvad jeg taler om.
Sælgeren: Hm... ja det er ikke så let, for Jv`erne kan finde på at fremlægge beviser på det modsatte, og det kan være ret afslørende. og det er vi ikke så meget for, vel?
Det er jo vidnerne vi skal gøre til grin, ikke os selv.
Hvad så med en om, de er psykisk syge ?
Der kan man nemlig henvise til artikler der virker "videnskabelige" det ser altid godt ud.
Kunden: Jamen er Jehovas vidner mere psykisk syge end andre?
Øh - næh, det tror jeg ikke, men nogen af dem skal nok være det, og så er det nemt at påstå de allesammen er.
Kunden, nu er jeg selv x-jv, og jeg vil nødigt selv beskyldes for at være syg.
Sælger: Det er selvfølgelig rigtigt, men du kan altid påstå du er blevet mirakuløst helbredt ved at blive x-jv. Det er umuligt at kontrollere, og det virker påfaldende sympatisk.
Kunden: Jeg ved ikke rigtigt- det må jeg tænke over.
Sælger: Tænke !, nej hør nu, så kommer du ikke langt med fordomme.
tilføjet af

Er du flygtet igen -

tilføjet af

Linket-

tilføjet af

Fakta, er jo at der er mange psykiske problemmer i jv

det kan selv jeg se, det er jo ikke nogle hemmelighed.
at jv, så selv prøver at skjude det, er så en anden ting, det betyder heller ikke at alle i jv, har psykiske lidelser.
men problemmet i jv, er jo at man skal tro på en løgn, som om den er sand.
og det kan jo give en masse problemmer.
som at gå rundt i skoven af løgne, og råbe op hele tiden, at man bestemt ikke kan se nogle træer!
men i bliver jo ved med at gå ind i dem, for lige som at vise andre, at i ikke kan se dem, selv om i slår jer forfærdeligt på dem hvergang.
tilføjet af

du er jo både plat og dum

du forsøger at gøre dig morsom, men du er EJ morsom. Din lange vits falder til jorden.
Den om Anna, der optrådte på tv hver fredag i nedringet og det hele og sang Christina Aguilera-sange (hvor videoen forresten var okkult), fordi det AAAAALLLLLDDDRIIIIIG har været forbudt at søge den vej - den svarede du jo ikke på i sin tid, da vi havde den oppe. Og nu forsøger du at drive plat på det og lave skæg, fordi du tror du er så morsom.....
Du er simpelt hen så ualmindelig dum.
tilføjet af

Hvilke svar forventer du

anonym vidne 2?
Sidder og tænker om jeg skal lade dette forbipassere i stilhed, men nej for er oprigtig talt noget vred.
Det er muligt, du ser dette som en joke eller som et angreb. Eller at du forsøger at gøre det til en morsomhed, for at vise, udfra din synsvinkel at vi er platte og fulde af løgn.
MEN jeg kan så fortælle dig Hr. A-JV2, at der rent faktisk er mennesker, MENNESKER af kød og blod derude i verden, der lider psykisk som følge af, at have været Jehovas vidner.
Vedkommende jeg kender, der er så hamrende bange i tordenvejr eller vågner og hører et fly, forestiller sig at brændende meteorsten kommer flyvende ned fra himlen som følge af Guds indgriben på jorden. Vedkommende er så hamrende bange, at vedkommende ikke tør gå hjemmefra, fordi hvad nu hvis harmagedon kom og sønnen, der er i skole, ikke når hjem inden.
Kan du forestille dig det vidne2 eller er det måske også bare en skrøne i dine ører, for at skåne navnet?
Selv har jeg ikke helt samme problem, men torden gør også mig rigtig bange. Allerede fra barnsben af, var jeg rigtig bange i tordenvejr. Fordi jeg så billederne fra daværende paradisbog for mit indre blik. Derfor kan jeg følge vedkommende.
AT du bliver ved med, at hive denne frem:
de bor i kæmpe luksuspalæer... hov den er udgået, for den blev afsløret for nogen tid siden..
Kommentar:
Fortæller mere om dig end om mig, der har sagt undskyld.
Men denne mistake, retfærdiggør ikke alt det andet, man kan hive frem om JV. Bl.a vedkommende, der her er omtalt.
Pskisk syge. Jeg påstår ikke at alle er psykisk syge. Som jeg har tænkt mig at skrive til Dondeee, så er JV måske et sted, man søger hen, såfremt man har tendens til at være psykisk dårlig. Men jeg vil give Dondeee ret i, at det er ikke et godt sted at være, hvis man har tendensen. Dog vil jeg også sige, nej tror du skal læse det i mit svar til Dondeee. 🙂
Jeg vil give solsystem ret i, at du gør dig morsom på andres bekostning. Dette er plat A-JV2. Meget plat.
Jeg er x-Jv'er og jeg har været psykisk syg. Eller lidt at ekstreme depressioner grundet JV. Og det er jeg ikke flov over at indrømme. Et åndeligt jordisk paradis på jord, ja for nogle. Men bestemt ikke for alle.
Man skal ikke være psykisk svag for at være JV'er, det bliver man om man tangerer i den retning. Eller er det i forvejen. Så bliver det bare værre.
Resten kan du læse i mit indlæg i tråde fra Lyjse til Dondeee.
Fordomme, hvad skal vi med dem os eks-vidner når vi har forhåndsberetningerne lige for hhånden.
Manjana
Ps, dette kan du protestere alt det du vil imod. Men dette kender jeg noget til. Bl.a på egen krop. Jeg er ovre det nu, men det kan stadig gøre mig vred. Jeg er ovre det i den forstand, at jeg nu er et helt menneske. Men det er ikke takket værre Jehovas vidner. Det har taget mig 3 år af mit liv at kæmpe mig dertil, hvor jeg nu er. Og det er minsandten også takket være Jesus. Uden ham, var jeg ikke kommet så langt overhovedet. Men det magter du ikke at forstå, endnu ihvertfald. 😉
tilføjet af

jeg kan tilslutte mig

det er helt rigtigt hvad du skriver Manjana (og Dondeee for den sags skyld): har man tendensen til depression, kan et liv i jv gøre det værre. Det kommer an på hvordan man tager indlæringen til sig. Vagttårnet kører i hvert fald hårdt nok på...navnlig med skyldfølelse. Det er ikke særligt sundt for en, som har tendens til at føle skyld i forvejen. Og der er ikke rigtigt nogen artikler i Vagttårnslitteraturen som modvirker det. Jeg er ikke stødt på nogen.
tilføjet af

........................ZZzzzzzzzzzzZZZzzzzzZzzzzzzzzzzZzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZ.................

"Ja, hvor udsættes I dog for uretfærdig behandling fra alle os ignoranter, der jo ikke har prøvet at have med typer som Jer at gøre. Vi aaaner jo ikke, hvad vi taler om, vel?"
Er det dét, du antyder med dit brilliante indlæg? Bare husk at de fleste af os har ganske gode grunde til at debattere Jeres organisation. Du narrer vist ingen, kære AJV2.
MalteFnalte
tilføjet af

Jeg forventer kun modstand og ingen forståelse

Jeg forventer egentligt ingen svar, men selvoptagetheden der så rigeligt gives plads for, kommer ikke bag på mig.
Indlægene OSER af selvretfærdighed. En fair holdning er lige så sjælden som en x-jv der ikke kritiserer sit tidligere trossamfund, for alt mellem himmel og jord.

Bliver Jehovas vidner måske ikke med jævne mellemrum, trukket frem med beskyldninger og miskreditering af vor mentale tilstand.
Vi er robotter siger man, vi er hjernevaskede osv. om og om igen.
Der oprettes nye tråde, med dette emne.
Almindelige mennesker bliver nu engang ikke psykisk syge af at beskæftige sig med kristendom. Men en stor del af den Danske befolkning kommer før eller senere i berøring med det pykiatriske system.
Løsrevne citater:
"Men er der nogen, der har en ide om, hvorfor jehovas vidner har så mange psykisk syge."
"MASSER af mennesker LIDER psykisk grundet Jehovas Vidners FALSKE lære. Fordi DET er den".
(en fordom mere)
Der kværnes løs og fabrikeres indlæg på stribe, debattøren selv har vasket hænder. Men hvor meget stof til en hel psykologikongres er i selv leverandør af.
(det lettede lidt da den debattør der mente, han bestemt var gud, forsvandt)
Eller hvad med den konstante mistro til jehovas vidners økonomi der ofte bliver vendt.
"Vi er et af verdens rigeste finansforetagener" men adspurgt har debattøren ingen anelse om, hvor stor formuen er. For næste dag at læse Jehovas vidner er trængt økonomisk.
Nogen mener helt bestemt at folk fra det styrende råd, fråser i luksus, og beviset er de fanger laks. At tænke sig.
Defacto er er ingen ledende vidner, fanget i ødselhed. Men rygter er der nok af, Manipulation er der nok af. Skod-hjemmesider er der nok af.

Alt synes at være fordægtigt når der skrives om Jehovas vidner. Hvis en neutral debattør formaster sig til at tvivle over beskyldningerne, Ja så får vedkommende nogle verbale tæsk. Rygklapper bliver der råbt.
Men hvor er FAKTA.
Hvem skrev:
"Rigssalsforeningen ejer alle rigssale men rigssalsforeningen ejes af Brocklyn."
HVOR ER FAKTA, om Brooklyn ejer rigssalsforeningen?
Det må iøvrigt være den dårligst tænkelige investering pengemæssigt set, da alle midlerne går til opførelse og renovation af rigssale.
Jehovas vidners aktiviteter hører under Ligningslovens §8 i en form for selveje, så vidt jeg ved .Og er underlagt revision fra skattevæsenet.
Rigssalforeningen ejes af menighederne.

Den unge pige Anna der deltog i x-faktor bliver beskyldt for at beskæftige sig med det okkulte. Der findes en musikvideo, ganske visk ikke med Anna, men med en helt fremmed sanger.
Selv noget så uskyldigt som en ung piges deltagelse i en talentkonkurrence, bliver omgående misbrugt, og kørt op til det ekstreme og bizarre. Bare fordi hun slår sig lidt løs, hvilket vi også bliver kritiseret for ikke at gøre.
Alt lægges for had og svines til. Alt imens der er kø ved håndvasken. Farisæerne sagde på Jesus tid: "godt vi ikke er som dem" Alt imedens de stod på gadehjørnene og bad så alle kunne se og høre det.
Og jeg må ikke skrive om fordomme.
Alt bliver forhånet, mistænkeliggjort, lagt for had.
Men det er skam meget retfærdigt, undskylder man sig med.
For pu-ha, det er jo Jehovas vidner. Og så er FAKTA en by i Rusland.
Men fordommene, vandrehistorierne florerer i massevis.
Undskyld jeg lukkede lidt overtryk ud. Kom jeg til at træde på nogens ligtorn.
Ja hvad tænker jeg dog på. Jeg må bestemt være psykisk syg, når jeg ikke er klar over de selvretfærdiges ret til at betragte alle jehovas vidner som pariaer.
tilføjet af

Årh la´vær....

Du skrev:
"Den unge pige Anna der deltog i x-faktor bliver beskyldt for at beskæftige sig med det okkulte. Der findes en musikvideo, ganske visk ikke med Anna, men med en helt fremmed sanger.
Selv noget så uskyldigt som en ung piges deltagelse i en talentkonkurrence, bliver omgående misbrugt, og kørt op til det ekstreme og bizarre. Bare fordi hun slår sig lidt løs, hvilket vi også bliver kritiseret for ikke at gøre.
Alt lægges for had og svines til. Alt imens der er kø ved håndvasken. Farisæerne sagde på Jesus tid: "godt vi ikke er som dem" Alt imedens de stod på gadehjørnene og bad så alle kunne se og høre det."
Du twister den fuldstændig. Og nu er du (og Anna) pludselig et offer..... 🙁
tilføjet af

Skal vi prøve-

om vi kan tælle - alle ftg´s tråde med selvretfædighed - det vil nok tage et par dag...men py..hvor de oser..
De bedste beviser på, at andre debattører taler sandt - dem leverer I selv !
Ajv2 citat:
"Hvis en neutral debattør formaster sig til at tvivle over beskyldningerne, Ja så får vedkommende nogle verbale tæsk. Rygklapper bliver der råbt."
Svar:
Nu ved vi jo - ftg afslørede sig selv - han skriver med flere end en profil - og hvorfor så ikke, gå ind - som anonym, og rose eller klappe vidnerne lidt på ryggen, når de er ved at komme i knibe. - det er da fristende .. ikke ?
Det samme oplever vi andre jo ikke..😉
Ajv2 citat:
"Den unge pige Anna der deltog i x-faktor bliver beskyldt for at beskæftige sig med det okkulte. Der findes en musikvideo, ganske visk ikke med Anna, men med en helt fremmed sanger."
Spørgsmål:
Mener du, at en okkult tekst - bliver ren, hvis et jehovas vidner synger teksten 😮
tilføjet af

Musikvidioen med Anna :

tilføjet af

Hvad er problemet

Jeg ser man bliver nærmest ondskabsfuld i sin holdning til Anna´s deltagelse i x-factor.
Nogen kalder det for okkult, jeg ser ikke noget okkult gør du ?
Hvad er jeres problem ?
Jeg har ikke selv noget problem.
tilføjet af

Problemet er-

at du Ajv2 påstår du følger Bibelen - jeg ved godt det er løgn - men dit problem er nu, at du lige har bekræftet at du lyver.
Bibelen forbyder os, at besæftige os med det okkulte - førhen var det måske kun ledelsen i vagttårnet der legede med okkulte kræfter -

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm&ei=LAp0S86JCcbt-AarpYS7CA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG

men det ser ud som om, I har fået nyt "lys" - så det der FØRHEN var forbudt, for Manjana og Sol-system med flere - det er nu tilladt i jeres sekt.


http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=no&u=http://meretem.blogg.no/1267572380_illuminati__i_musikkb.html&ei=_GLYS8jGC-GhOOSylcQG&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=7&ved=0CCwQ7gEwBg&prev=/search%3Fq%3DChristina%2BAguilera%2B%2Bokkulte%2Britualer%26hl%3Dda%26sa%3DG
Og du har ikke noget problem - nej jeg forstår...du følger en anden ånd - men lad være med at kalde dig kristen !
tilføjet af

Jeg citerer linket:

Dagens Illuminati er en hemmelig satanisk broderskab med enorme skjulte magt på mange områder i samfundet, ikke mindst i musik - og filmindustrien.

Husk, når Madonna kyssede Britney og [sol]Christina[sol]
I virkeligheden var der en indledning ritual med okkulte undertoner, der blev udført foran en pakket Radio City Music Hall i hoodwinking Illuminati-stil. En kult-forestilling som ikke den godeste Jung kunne ha regissert bedre.
Indvielsesritualer er noget hver frimurer kender.
Kysset var ritualets symbolske avslutning; sealing it with a kiss . Publikums energi spilte også en rolle i ritualet. Energy offentligheden også spillet en rolle i ritualet.
Britney Spears 'strålende karriere gik i frit fald, hun fik nerve problemer, hysteriske udbrud, undergik psykiatrisk behandling og rekreative ophold, udvises vulgære handler ud, mistede forældremyndigheden over sine børn i en periode, dvs en nedgang tilsyneladende uden ende.
Eminem rapper i hans sang "Say Goodbye Hollywood" en slående erklæring: " "Men ingen nogensinde Anbringer en forståelse om, jeg har ofret alt, hvad jeg har.
Hvis jeg kunne gå tilbage, ville jeg aldrig rappede på to dage af min sjæl Djævelen, vil jeg aldrig få det tilbage.
Farvel, farvel Hollywood, skal du ikke græde for mig, når jeg er væk for good "
************
"Nyt lys" eller længere og længere ind i mørket ...😕
tilføjet af

Lyjses dæmonjagt

Og alt det får du ud af musikvideoen med Anna - Oh dear !
tilføjet af

Du må gerne-

lege med det okkulte Ajv2 - kald dig bare ikke kristen.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2013750
tilføjet af

Jeg rører ikke det okkulte

Men det synes mig, du går vældigt op i det, og viser billeder den ene gang efter den anden.
Hvor er det okkulte i Anna´s musikvideo. Hvis du kan vise mig det, skal jeg gerne kommentere det.
tilføjet af

Men du forsvarer det-

med næb og klør.
Og ved du hvad Ajv2 - jeg nægter at tro, at du er så naiv, som du forsøger at give dig ud for at være ..
der er bare det, at DU kan godt forsøge, at lægge låg på, men når du påstår du følger Bibelen, så ved du godt - at der kommer en dag, hvor du ikke kan lægge låg på, vagttårnest okkulte beskæftigelser, de skal nok komme frem i lyset.
Tør du se denne vidio til ende ?

http://www.youtube.com/watch?v=xB7pQpNx-F4
Det er det teksten vil fortælle os.
tilføjet af

Jeg kan konstatere

videoen ikke har noget med Jehovas vidner at gøre !
tilføjet af

Hvis du ønsker forståelse er dette absolut ikke vejen frem

Dét, som jeg finder ulideligt ved dig, er din forherligelse af JV, hvor du postulerer, at man jo nærmest kan tillade sig hvad som helst uden at rende ind i ballade med de ældste.
Enhver kritik af forholdene i organisationen JV, vælger du nærmest at opfatte som ondsindede angreb, mens du lukker øjnene for, at mange af udtalelserne kommer fra mennesker, der er blevet skadet af at være medlemmer i JV.
Forresten kender jeg et eks-vidne, der aldrig nogensinde kunne drømme om at udtale sig det mindste smule negativt om JV, så hvem er det lige, der OGSÅ er i besiddelse af fordomme, AJV2? Sådanne ting kan jo gå begge veje, ikke sandt?
Nu véd jeg rent faktisk, at man kan få det MEGET dårligt psykisk af at være medlem af JV. Det kan sidde i systemet i mange mange år fremover. Ét eller andet er der altså om det for nogle menneskers vedkommende. Du er måske så heldig ikke at have mødt såpas meget undertrykkelse og hjernevask, at du har fået det dårligt, men deraf kan du jo ikke konkludere, at dem der HAR fået det skidt ikke taler sandt. Det forstår du vel?
MalteFnalte
tilføjet af

Hej lyjse !

Jeg kan genkende ajv2s benægtelse fra min tid som JVer. Jeg lukkede simpelhen øjnene for almindelig logik, så bær over med ham. På trods af at du og andre forklarer så godt som I gør, så må I regne med, som der står skrevet " ... de har skæl for øjnene...." så de kan ikke forstå de simple forklaringer, men det kommer nok en dag.
Med hensyn til vidioen er det ikke en jeg ville se hvis jeg var JVer, men de får jo hele tiden nyt lys !
VH L
Bare det at Vagttårnsselskabet har været medlem af FN/NGO er meget alvorligt, da jeg opdagede det blev jeg totalt rystet, det havde vi jo lært at vi skulle tage lang afstand fra. " Gå ud fra hende mit folk " som ajv2 har citeret for nylig, han kan bare ikke se det.
tilføjet af

Vi mangler vist at høre hans forklaring på

hvorfor det er OK for vidner at pleje omgang med denne verden og dens folk. Jeg tror ikke, at AJV2 er i stand til at forklare, hvorfor det er OK at være popsanger, tenneisspiller og andre idoler og høste verdens berømmelse og hyldest.......
MalteFnalte
tilføjet af

Hej maltefnalte

Hvá søren, er du på arbejde ?
VH L
tilføjet af

Yes my boys!

Jeg sidder og keder mig, for der er ikke noget at lave i nat🙂.
MalteFnalte
tilføjet af

Så er det godt

at du lige kan fortælle ajv2 et og andet.
Jeg sidder bare og overvåger 10 skærme, og "roder" lidt rundt på nettet imens, nå men klokken er snart 6 så får jeg fri.
VH L
tilføjet af

Et eller andet fornuftigt synes jeg jo

at jeg skal foretage mig, når nu jeg har en ledig stund. AJV2 slipper for min tilstedeværelse kl 0730.
MalteFnalte
tilføjet af

Kommentar til dit indlæg

Det er åbenlyst at det er skrevet i en fordomsfuld form ,stilmæssigt og indholdsmæssigt.
citat:
Dét, som jeg finder ulideligt ved dig, er din forherligelse af JV, hvor du postulerer, at man jo nærmest kan tillade sig hvad som helst uden at rende ind i ballade med de ældste.
SV.
Jeg mener ikke jeg forherliger Jv. Jeg forherliger derimod meget gerne den kristne tro, velvidende det nok ikke falder i god jord hos en ateist. Men det er ærlig talt ikke noget der bekymrer mig.
Jeg har aldrig postuleret, at man kan tillade sig hvad som helst.
Det kan du forsøge at dokumentere - men logisk tak, subjektive betragtninger er ligegyldige.

Citat:
Enhver kritik af forholdene i organisationen JV, vælger du nærmest at opfatte som ondsindede angreb, mens du lukker øjnene for, at mange af udtalelserne kommer fra mennesker, der er blevet skadet af at være medlemmer i JV.
SV.
Seriøs kritik afviser jeg ikke.
Tåbelig og useriøs derimod, som at jeg vælger at opfatte enhver kritik som ondsindet.
Citat:
Forresten kender jeg et eks-vidne, der aldrig nogensinde kunne drømme om at udtale sig det mindste smule negativt om JV, så hvem er det lige, der OGSÅ er i besiddelse af fordomme, AJV2? Sådanne ting kan jo gå begge veje, ikke sandt?
SV.
Det vil jeg ikke afvise. Jeg kan godt have fordomme, mod dem der har fordomme mod mig i visse situationer.
Citat:
Nu véd jeg rent faktisk, at man kan få det MEGET dårligt psykisk af at være medlem af JV. Det kan sidde i systemet i mange mange år fremover. Ét eller andet er der altså om det for nogle menneskers vedkommende. Du er måske så heldig ikke at have mødt såpas meget undertrykkelse og hjernevask, at du har fået det dårligt, men deraf kan du jo ikke konkludere, at dem der HAR fået det skidt ikke taler sandt. Det forstår du vel?
SV.
Man er ikke medlem af Jv.
Hvis nogen får det dårligt psykisk, vil jeg mene der er en årsag, og årsagen kan ikke være at tro på Gud, eller beskæftige sig med biblen, hvis man da tror på den.
Ordsp.
"Min søn, lyt opmærksomt til mine ord. Bøj dit øre til de ting jeg siger. 21 Lad ikke dine øjne slippe dem af syne. Bevar dem i dit hjertes indre. 22 For de er liv for dem der finder dem, og lægedom for hele deres legeme."
Hvis nogen siger de har det skidt, må man tro på dem. Hvad årsagen så er, er mere vanskeligt. Hvis nogen i menigheden plager en, må man sige fra, det ville jeg gøre. Den der plager, må selv have et problem. Jeg har for mit vedkommende aldrig hørt eller set til den slags i min menighed. Det ville være dumt at påstå det ikke kan forekomme.
Statestikken siger at 1 uf af hver 5. dansker foå kontakt til det psykiatriske system.
Jeg har aldrig postuleret, at man er skånet for det, blot fordi man er et Jehovas vidne.
Det var min holdning. Spørgsmålet er så om du vil godtage, at den holdning har jeg.
Eller om du er respektløs.
tilføjet af

1. Korinther 5:9

I mit brev skrev jeg til jer at I skulle holde op med at omgås utugtige, 10 [jeg mente] ikke helt og holdent denne verdens utugtige eller havesyge og udsugere eller afgudsdyrkere. Ellers måtte I jo gå ud af verden.
tilføjet af

Det er da klart,

for 20 år siden måtte vi IKKE, men nu må I godt.
Personligt spørgsmål, som flere spekulerer på, er DU ajv2 et rigtigt Jehovas vidne❓Eller tror du bare at du er det, eller er der virkelig ændret SÅ meget på bare 20 år❓? ?
VH L
tilføjet af

Tak for-

din forklaring Lukas - ja det KAN kun være forklaringen, den du giver, for Ajv2 virker jo ikke til at være "tungnem" på andre områder..😉
Men "sandheden" tåler ikke dagens lys..den skærer for meget i øjnene.
Det er jo muligt, de har fået "nyt lys" - det ender måske med, at de ønsker os GLÆDELIG JUL næste gang 😃
tilføjet af

Som vanlig, kommer du med et postulat.

Hvor er det okkulte i den sang Anna synger, ikke alle mulige andres musikvideoer.
Kik iøvrigt på dísse links (jeg ved du elsker links)
http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Tetragrammaton_at_RomanCatholic_Church_Saint-Germain_Paris_France.JPG
Lidt for påfaldende med pyramider og sol - synes du ikke. Og så var der den med at feje for egen dør.
Fra folkekirken:
http://www.denstoredanske.dk/@api/deki/files/27675/=476343.501.jpg

I en rigssal noget sted i verden, vil du aldrig se billeder af dæmoner og lign.
Du vil heller aldrig se jeg taler for det okkulte.
Hvorfor lyver du om mig ?
tilføjet af

Jeg har kun vist musik-vidioer af den sang -

Anna sang - i de 2 udgaver - er du både blind og døv ?
Hvis du ikke kan se forskel på, skjulte okkulte billeder, gemt i skørter på damerne og i håret på Jesus - tegninger fra jehovas vidners blade, og så kalkmalerier i en kirke.. 😮
Kalkmalerierne forestiller Bibelske beretninger - hvad er meningen med, at gemme djævlehoveder og lign. i jeres tilsyneladende "uskyldige" billeder ?
Den vidio ftg lagde til os "Velkommen i rigssalen" - husker du jeg nævnte jeres BILLEDER på vidioen - ellers kan jeg sikkert finde mit svar endnu ?
Den er ikke tilgængelig mere ..😮 hvorfor mon ?
Jeg lyver ikke, for du vil ikke erkende, at jehovas vidner har leget med det okkulte - og du vil ikke erkende, at sangen Anna sang, havde okkulte motiver - læste du mit citat ?
Indrøm det - og du har din ryg fri.
tilføjet af

Hvad har det

med Annas sang❓Prøver du at bortforklare ?
Den video lyjse henviser til ville jeg ALDRIG, hvis jeg var JVer, se til ende, enten har I ændret stort set alt eller også er du en "fætter", der vil så være større håb for dig.
I Vagttårnets litteratur ER DER billeder af noget der sagtens kan tolkes som dæmoner og ligende.
WT har været medlem af Satans organisation, tyg lidt på den ( er I ikke stadig medlem❓)
GUDS SANDE JORDISKE ORGANISATION ER/HAR VÆRET MEDLEM AF SATANS JORDISKE ORGANISATION !!!!
VH L
Så kan du diskuterer om Jesus hedder Jesus, eller SvendBent hedder SvendBent, er man medlem af en DÆMONISK organisation, så er den altså HELT galt, eller er det også ændret ?
tilføjet af

Okay, ajv2,

din manglende reaktion fortæller alt, så mangler vi bare at DU indser det.
VH L
tilføjet af

De forbudte billeder-

Hej Lukas.
Hvorfor mon linket ikke virker længere :
Velkommen i Jehovas Vidners rigssal Skrevet af ftg - Kl 12:08, 23.apr.2010
Værsgod at kikke indenfor:
http://www.youtube.com/watch?v=8yCKPjLNVvs&feature=rela ted
Med venlig hilsen, ftg.

*************

Dårlig reklame for dig ftg- Skrevet af Lyjse- - Kl 12:17, 23.apr.2010
det er tydeligt, at de ved der er kamera på - den med grimassen der skal passe ...alt for påtaget !
Men jeg lagde mærke til billederne ..dem I ikke må lave...hm..
************
Det var mærkeligt - pludselig var vi ikke velkomne i rigssalen alligevel..
tilføjet af

Tråden er her:

tilføjet af

det okkulte i Annas musikvideo er:

at sangen er hentet fra en video med et okkult billedsprog!
Jeg har personligt været ude for, at ville låne en af mine cd'er til nogle andre jv'ere. Men de afviste den, fordi cd'en havde en enkelt sang som havde en okkult titel. Dvs. alle teksterne på cd'en var okay og bandet var ikke kendt for at være okkult. Men fordi sangen på cd'en havde en okkult titel - så blev den altså afvist. Dengang synes jeg det måske var lidt at overreagere, men ok....det var ikke min mening at støde nogen.
Men her i Annas tilfælde taler vi altså om en jv'er som står offentligt frem i et landsdækkende og populært show, som hele Danmark ser, og synger en sang fra en video, hvor billedsproget OVERHOVEDET ikke er til at tage fejl af!!! Jeg personligt bliver ikke særligt stødt af videoen, fordi jeg ikke lægger noget i den...men jeg VED, at jv ville blive det, fordi jv altid har gået op i detaljer, så derfor påpeger jeg det. - Men pludselig er det altså os andre der er sarte!!!!!!
Jeg er ærligt talt lidt forvirret.
tilføjet af

Troen på gud

gør måske ikke, at et menneske har det dårligt. Det jeg sigter til er, at man kan få det dårligt af at være medlem i en religiøs organisation, der styrer medlemmerne med ganske hård hånd. Du ser vel forskellen på disse to ting, ikke? For det ER to vidst forskellige ting.
Jeg vil da gerne debattere med dig på en fordomsfri måde, men det skal gå begge veje. Din trådstart virkede ikke specielt ufarvet af fordomme heller, vel?
Men jeg vil da gerne prøve igen:
Kan du forklare, hvordan det kan lade sig gøre, at visse personer fra JV kan tillade sig at pleje omgang med mennesker af denne verden, være stjerner inden for idræt, musik mm., være idoler for andre, klæde sig *udfordrende*, rage sig i skridtet(Michael Jackson of course) osv, mens andre vidner ikke engang må dyrke idræt på hobbyplan eller have venner uden for JV. Beklager meget, men jeg forstår det bare ikke? Reglerne for vidner burde jo være de samme, vil jeg mene. Ellers virker det lidt inkonsekvent og endnu mere uforståeligt.
Tak for et ordentligt svar, og nej, jeg mener ikke, at jeg er respektløs, når jeg får svar, der virker ærlige nok og ikke blot virker som afledningsmanøvrer. Jeg skal nok lade dig det vide, hvis jeg mener at have fået et afledningssvar fra dig en anden gang🙂.
MalteFnalte
tilføjet af

Ikke forstået

Kan du uddybe, hvad du mener med dette citat?
MalteFnalte
tilføjet af

Ikke?

Tjae, nu vil jeg ikke gå ind og tolke på de enkelte dele, men hvorfor tror du Anna fik et sort begravelseskostyme med slør og fuldmånesmykke på? Hvad er symboliken i det? Hvor er symbolikken hentet fra? Du kunne jo undersøge det.

mvh
Billen76
tilføjet af

Aner det ikke

Men som jeg skrev, og du må have svært ved at forstå. Jeg rører ikke ved det okkulte.
tilføjet af

Måske ikke

Men du forsvarer Anna, som tilsyneladende gjorde, ikke?

mvh
Billen76
tilføjet af

Skudt forbi

Jehovas vidner lever nu engang i det samfund der omgiver os. Det accepterer vi og affinder os med, men vi er bevidste om det og undgår det, vi absolut ikke vil have noget med at gøre. Vi vil ikke være soldater, for eks. Vi har intet ønske om at dræbe Afghanere, som nogen der kalder sig kristne, vil.
Jeg har været soldat og ved hvad det vil sige. Der er ikke noget romantisk eller samfundsnyttigt i det, efter min mening.
Vi ser frem til den dag, Jehova indfører retfærdige tilstande på jorden. Hvilket er abstrakt for en del. Imens forsøger vi at opretholde vore menigheder med en bibelsk tilgang og orden. Vi ved da godt vi er ufuldkomne, vi ikke er perfekte i alt, men det skal ikke afholde os fra at gøre vort bedste. Det kikser for nogen ind imellem, og så må de forlade menigheden og gøre det, de nu har lyst til. De kan jo vende tilbage hvis de vil, det står dem frit for.
Vi stilles alle sammen overfor valg her i tilværelsen.
Nogen ønsker at være ateister, nogen ønsker at gøre grin med Jehovas vidner. Sådan er der så meget. Du har valgt det du vil, går jeg ud fra. Jeg har valgt det jeg vil.
Jeg vil være kristen, også selv om det koster en indsats.
Du yder din indsats på et hospital har jeg forstået, og det synes jeg er fint.
At gøre godt mod andre, er et af biblens bud.
Vi ønsker at bevare vore principper, og det gøres ikke ved at gå på akkord den ene gang efter den anden. Det ved alle Jehovas vidner, og de der ønsker at blive det.
Er det virkeligt så svært at forstå.
Vi bruger også samfundets institutioner, så som kirkegårde, og lign.
Vi taler også gerne med politikere, hvis der er behov for det. Vi kan sågar gå til møder afholdt af et byråd for eks.
Jeg ved ikke hvor I har alle disse knudemænds agtige opfattelser fra.
Hvis der er noget I ikke forstår af det litteratur vi har, hvorfor spørger I så ikke stille og roligt, istedet for evigt og altid af fare i flint, blive forargede, og hvad I nu ellers gør. Opfinder fordomme m.v.
Hvis der er ting, I ikke kan acceptere, kan det være vi selv vil. Der er også ting i samfundet jeg ikke bryder mig om.
Jeg tror ikke det hjælper at forklare dig det. Helt ærligt tror jeg ikke du har bare et lillebitte ønske om at forstå Jehovas vidner. Er det ikke tilfældet ?
Men at nogen arbejder som kunstnere, eller sportsstjerner. kan jeg selv med min bedste vilje ikke se noget forkert i.
Så hvis du vil have opbakning til din luftede forargelse, må du prøve at andet vidne, hvis du kan finde nogen. For af mig får du det ikke.
Jesus spiste også med toldere og syndere.
tilføjet af

Hvis det nu er hendes lyst

Og det ser endvidere ud til hun har fået en pladekontrakt. Sålænge det ikke er anstødeligt er jeg for. Det er korrekt.
Skulle hun falde for fristelsen til at gøre noget forkasteligt, som man har set i underholdningsbranchen, er jeg selvfølgelig imod. Nu er der nok ingen der regner med hvad jeg mener i den forbindelse.
tilføjet af

Hvis du ikke kan-

bedømme ånderne, om de er fra Gud - så er det fordi - du ikke har Guds Ånd.
1.Kor.B.
Om Åndens gaver.
v1 Om Åndens gaver, brødre, vil jeg ikke holde jer i uvidenhed.
v2 I ved, hvordan I viljeløst blev drevet med til de stumme afguder, dengang I var hedninger.
v3 Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! Og ingen kan sige: [s] Jesus er Herre![s]
Undtagen ved Helligånden.
[s][s][s][s][s][s][s][s][s]
v4 Der er forskel på nådegaver, men Ånden er den samme. v5 Der er forskel på tjenester, men Herren er den samme. v6 Der er forskel på kraftige gerninger, men Gud er den samme, som virker alt i alle.
v7 Det, som Ånden åbenbarer, får hver enkelt til fælles gavn.
v8 Én får gennem Ånden den gave at meddele visdom, en anden kan ved den samme ånd meddele kundskab.
v9 Én får tro ved den samme ånd, en anden nådegaver til at helbrede ved den ene og samme ånd,
v10 og igen en anden får kraft til at gøre mægtige gerninger.
Én får den gave at tale profetisk, en anden evnen til at bedømme ånder; én får forskellige slags tungetale, en anden evnen til at tolke tungetale.
v11 Alt dette virker den ene og samme ånd, der deler ud til hver enkelt, som den selv vil.
************
Men har man ikke taget imod Jesus - som sin Frelser og Gud, så har man IKKE Guds Ånd.
Og du aner ikke, hvad der er fra Gud og hvad der er fra Satan.😮
Men du kan dømme andre - DET er du god til :
På dybt vand Skrevet af Anonym Jv (2) - Kl 20:26, 29.apr.2010
## Men som du selv giver udtryk for, er der en regning der skal betales en dag. God fornøjelse med bortforklaringerne.
Du kan næppe linke dig ud af dem.
Jeg vil opfordre dig til at ændre sind, også din rygklapper Lukas, som plejer at læse med. ##
Og hvilken forudsætning har du så - hvilken ret har du - til at dømme... du kan jo ikke kende forskel på sandhed og løgn, det indrømmer du jo nu.
Nu kan jeg fortælle dig, at dine giftige pile, du sender ud, de kan ikke ramme mig, for jeg står ved Kristi kors ( det du er fjende af ) og Jesu blod [l] renser og beskytter mig, mod Satan og hans dæmoner - for Det er fuldbragt - Jesus har vundet over Løgnens Fader.
Og jeg tilhører min Frelser og Gud Jesus Kristus.
tilføjet af

"Jesus spiste også med toldere og syndere. "

Så jeres familier - må gerne spise sammen med jer, selvom de har forladt vagttårnet ?
Jeg spørger sådan, for jeg ser dem - der er kommet ud, som nærmere frelsen, end jer der er indenfor murene.
De har taget det første skridt, der kun lede dem - nærmere Jesus - hvis de selv vil.
Men jeg håber da ikke, at du tror - jehovas vidner er uden synd...😕
tilføjet af

ja ja Lyjse

Du har ikke vist hvad i Anna´s sang der er okkult. 😖
Du er hurtigt på aftrækkeren, men når det kommer til at forklare egne holdninger, kan man ikke se skosålerne for bare støv.
Og en ordentlig forklaring får jeg ikke. Muligvis en masse links eller andet ligegyldigt snak.
Kan du de facto vise det okkulte, skal jeg tage afstand fra det.
At nogen der intet har med Jehovas vidner at gøre, har lavet en video, er ganske enkelt for langt ude.
Det svarer til jeg ikke må spille "et barn er født i Bethlehem" på klaver", Fordi der er en tekst jeg af en eller anden grund, skal tvinges til at anse som værende okkult, fordi sangen synges til Jul. (du ved nisser, trolde og den slags)
tilføjet af

Så jeres familier - må gerne spise sammen med jer,

Ja !
1. Timoteus 5:8
Men hvis nogen ikke sørger for sine egne, og især for dem som er medlemmer af hans husstand, har han fornægtet troen og er værre end én uden tro.
tilføjet af

Ah, men det betyder nu noget

Du ved udemærket hvad konsekvensen er hvis man (åbent) gør noget "forkasteligt". Tag nu Michael Jackson, der blev udstødt for at udsende han musikvideo "Thriller". Man mente den var okkult. (har du set den?)
Eller mener du at Jehovas Vidners "moral" har ændret sig siden den tid?

mvh
Billen76
tilføjet af

min mening

Mener du jehovas vidner styrer med hård hånd. Det må så stå for din egen regning.
Der er en vis styring, men jeg synes ikke den er hård. Men det må du godt synes for min skyld, hvis du vil.
Der er nogle bibelske principper der skal følges, og nogle etiske normer, hvilket jeg tilslutter mig, og jeg gør ikke hvad det passer mig, som du postulerede.
Jeg kommer ikke vadende iført forslidte jeans og T-shirt, når jeg besøger betel.
Hvis der et kodeks, så følger jeg det. Jeg har intet behov for altid at gøre som jeg selv vil.
Jeg vil mene det er iorden Michaels mor så sin søn. Michael Jackson var ikke selv Jv, som du må være klar over.
Jeg ved ikke af, nogen vidner ikke må dyrke idræt, og hvis der er nogen der mener det, er jeg imod. Visse idrætsgrene undtaget. Livsfarlige og ulækre.
Jeg har venner udenfor jv, og det skal ingen blande sig i. Og det er der ingen der gør.
Der er nogen jeg ikke vil være venner med. Jv eller ej.
Ja reglerne bør være det samme. Om der kan findes specielle situationer, der betinger noget andet, skal jeg ikke kunne sige. Jeg er ikke så sort/hvid som visse andre.
tilføjet af

Betyder hvad

Var Michael Jackson et døbt Jehovas vidne ?
Er du stensikker på det ?
Jeg finder hans opførsel i andre sammenhænge gjorde, at han i så fald ikke kunne være i menigheden.
Valget ville være hans eget.
tilføjet af

Så alle eks.vidner-

kan nu se frem til, at være i stue sammen, med deres forældre og søskende 😮 - nyt lys ?
Citat:
Hvorfor udstødelse❓Skrevet af ftg - Kl 11:58, 22.apr.2010
Alle ved at Jehovas Vidner overholder Bibelens krav om at fjerne det onde menneske fra menigheden. (1 Korinther 5:13)
Men hvorfor kræver Gud at onde mennesker skal fjernes fra den sande kristne menighed?
Det er der to gode grunde til:
1.: For at bevare Guds menighed ren.
2.: For at hjælpe synderen til anger og omvendelse.
En angrende synder bliver ikke udelukket fra menigheden.
En synder der ikke angrer, men som senere ændrer sig, kan altid vende tilbage til menigheden igen. (2 Korinther 2:5-7)
Med venlig hilsen, ftg.

************

Jesus ville blive- Skrevet af Lyjse- - Kl 12:13, 22.apr.2010
lykkelig, hvis I alle gik ud af sekten, og tog imod HAM som den eneste sande Gud.
Men dem der går selv, fordi det går op for dem, at vagttårnet er en falsk profet - hvorfor skal I blande jer, i andres familieliv❓
Det er en af grundene til, at I er fanget i en sekt, for ingen har ret til, at blande sig i folks privatliv - medmindre de begår noget ulovligt, efter de danske regler og love.
Citater slut
tilføjet af

Du lukker øjnene-

og trækker dynen op over hovedet - som en anden struds.
Men beviserne i tråden, forsvinder ikke af den grund.
Tror du at du er morsom ????????
tilføjet af

Nej Lyjse

Det er ikke det jeg skriver, og ikke det du spørger om.
Det havde jeg forudset da du spurgte mig. Som du spørger svarer jeg.
Jeg svarer, det gør du´ kun sjældent.
Dit problem er, du ikke ved at Jehovas vidner følger biblen, og du ikke gør. Du vil for eks. ikke læse biblen (daniels bog)
Nu skal du se hvad der står i din egen bibel i NT, så kan du overveje hvorfor du ikke selv vil følge det. Er det et af de steder du ikke ønsker at læse ?
1. Timoteus 5:11
Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have med nogen at gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en. v12 Er det da min sag at dømme dem, der står udenfor? Er det ikke dem, som er indenfor, I skal dømme? v13 Dem udenfor skal Gud dømme. »I skal udrydde den onde af jeres midte.«
Tja - Lyjse, det er hvad der står.
Det du ønsker vi skal gå ud til ved at følge dig, står i Åbenbaringen 22:15
Det har vi overhovedet ikke lyst til.
Og jeg håber virkeligt at alle kan gennemskue dig.
Ps,. Vagttårnet har aldrig fremsat en eneste profeti. Du ved simpelthen ikke hvad en profeti er, eller hvad en profet er.
Ellers kan du jo forklare det.(Uden links) men gerne et skriftsted.
tilføjet af

man kan ikke se skosålerne for bare støv.

Du har ikke vist hvad i Anna´s sang der er okkult.
Du er hurtigt på aftrækkeren, men når det kommer til at forklare egne holdninger, kan man ikke se skosålerne for bare støv.
Og en ordentlig forklaring får jeg ikke. Muligvis en masse links eller andet ligegyldigt snak.
Kan du de facto vise det okkulte, skal jeg tage afstand fra det.
Ingen links tak.
tilføjet af

Har du prøvet Ajv2 -

at have bare én dag - hvor du ikke behøvede at bruge LØGN - for at klare dig ?
Citat Ajv2 ## Jeg svarer, det gør du´ kun sjældent. ##
SVAR: DU LYVER - og du VED DET 🙁 !!!!!!!!
Bare et eks. - det er snart sengetid:
Hej Lukas :-) Skrevet af Lyjse- - Kl 09:30, 29.apr.2010
Ja, jeg har også mine tanker - og de er jo toldfrie ved du nok
Ajv2 åbner en tråd til mig - fordi han løb fra svarene i en anden tråd - hvor han tog debatten op, fordi han løb fra svaret i den første tråd - ja man skal "holde tungen lige i munden" for at følge med - og holde på hat og briller, for han løber stærkt
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2011652
Du har ret her Lukas og tak
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2012025
Her kom ikke noget svar:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2012574
Og her kom ikke noget svar:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2011773

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2012156
Og her blev der snakket udenom - påstår link ikke virker ..stiller modspørgsmål:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2012405
Og her - ingen svar:

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=2012342
Men det er vi jo så vant til - intet nyt i det - Ajv2 har det hele "i munden"
( fingrene) han har problemer med, at dokumentere - men manipulere, DET er han virkelig god til !
Há en god dag Lukas
Citat slut.
******************
******************
Citat Ajv2 :
# Så hvis du vil have opbakning til din luftede forargelse, må du prøve at andet vidne, hvis du kan finde nogen. For af mig får du det ikke.
Jesus spiste også med toldere og syndere. #
Jeg spørger:
"Jesus spiste også med toldere og syndere. " Skrevet af Lyjse- - Kl 14:27, 30.apr.2010
Så jeres familier - må gerne spise sammen med jer, selvom de har forladt vagttårnet❓"
Du svarer:
# Så jeres familier - må gerne spise sammen med jer, Skrevet af Anonym Jv (2) - Kl 14:51, 30.apr.2010
Ja !
1. Timoteus 5:8
Men hvis nogen ikke sørger for sine egne, og især for dem som er medlemmer af hans husstand, har han fornægtet troen og er værre end én uden tro. #
Mig :

Så alle eks.vidner- Skrevet af Lyjse- - Kl 16:42, 30.apr.2010
kan nu se frem til, at være i stue sammen, med deres forældre og søskende 😮 - nyt lys❓
Citat slut
Citat Ajv2 :
# men lever utugtigt eller er grisk eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en.#
Svar:
Så hvis nogen opdager, at sekten vagttårnet, er lige så fuld af løgn - som du er, og dermed forlader jehovas vidner, så er personen pludselig blevet en spotter - drukkenbolt - røver 😮 😮
************
Matt.7
Om at dømme andre.
v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes.
v2 For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med.
v3 Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje?
v4 Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje!
og så er der en bjælke i dit eget øje?
v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje.
Matt.5
Om vrede.
v21 I har hørt, at der er sagt til de gamle: ›Du må ikke begå drab,‹ og: ›Den, der begår drab, skal kendes skyldig af domstolen.‹
v22 Men jeg siger jer: Enhver, som bliver vred på sin broder, skal kendes skyldig af domstolen; den, der siger: Raka! til sin broder, skal kendes skyldig af Det store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild.
v23 Når du derfor bringer din gave til alteret og dér kommer i tanker om, at din broder har noget mod dig, v24 så lad din gave blive ved alteret og gå først hen og forlig dig med din broder; så kan du komme og bringe din gave.
Rom.B.14

v9 Derfor døde Kristus og blev levende igen, for at han skulle blive Herre over både døde og levende.
v10 Men du, hvorfor ### dømmer du din broder, eller hvorfor foragter du din broder?###
Vi skal jo alle stå frem for *** Guds domstol ***
v11 for der står skrevet:
Så sandt jeg lever, siger Herren:
For mig skal hvert knæ bøje sig,
og hver tunge skal bekende Gud.
v12 *** Vi skal altså hver for sig aflægge regnskab over for [s]Gud [s] ***
2.Tim.4

v1 Jeg indskærper dig for Guds ansigt og for [s] Kristus Jesus,[s] der *** skal dømme levende og døde *** så sandt som han kommer synligt og opretter sit rige.

Fill.B.
v10 for at i Jesu navn
hvert knæ skal bøje sig,
i himlen og på jorden og under jorden,
v11 og hver tunge bekende:
Jesus Kristus er Herre,
til Gud Faders ære.
Kunne du finde den "røde tråd" - ja undskyld ..jeg kunne ikke lade være.. ved du hvem der skal dømme levende og døde - [s] vores Frelser og Gud Jesus Kritus domstol [s] - hvem er det ?
tilføjet af

Omgåelse af sandheden letsindigt !

Det her indlæg tyder med al sandsynlighed at du ikke har været Jehovas vidne i ret lang tid. Du brillerer simpelthen med manglende indsigt i hvad Jehovas vidner står for og tror på.
Det tyder på at du ikke har været Jehovas vidne andet end et par år, og når jeg skriver et par år, mener jeg ikke det samme som Vagttårnsselskabet, som sagtens kan strække et par til at være 100 år.
Hvor kommer dine forudfattede meninger af dine medmennesker fra ?
Hvordan kan du tillade dig at udstøde når der står : lad den der er ren kaste den første sten ?
TØR DU SVARE, ELLER KOMMER DU TIL KORT IGEN ?
VH L
tilføjet af

Der er forskel !

Der er STOR forskel på hvad Jesus måtte og hvad Jehovas vidner må, så NEJ, lyjse, Jehovas vidner må IKKE spise med "toldere og syndere", men JESUS måtte godt !
OG vi der har forladt sekten Jehovas vidner behøver absolut ikke at være "toldere og syndere", jeg har den opfattelse at vi har større medmenneskelighed og nemmere kan tilgive vore medmennesker, end Jehovas vidner i almindelighed !
VH L
tilføjet af

Det kan godt

være at det er noget du prøver at bilde dig selv ind, for i praksis er det IKKE noget der virker. Jeg har på fornemmelsen at du går imod Vagttårnslæren, og det har jeg absolut intet imod, fortsæt gerne med det.
Når katte er i en presset situation kan de godt spinde for at berolige sig selv, ikke fordi de har det godt, for at berolige sig selv, det tyder på at du gør det samme !
VH L
tilføjet af

Vil det sige

at du stadig kalder MIG en BRODER ! ! ! ! !
Vil du påstå at jeg er som du skriver : " utugtigt eller er grisk eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. "❓?❓?
Vil du påstå at jeg er " indenfor "❓?❓?
Hvad betyder "udrydde"❓? ?
Russel profeterede at Harmageddon ville komme i 1914 ! ! ! !
VH L
tilføjet af

ved du hvem der skal dømme levende og døde ?

Det skal da Vagttårnsselskabet/Jehovas vidner, det er da ikke vanskeligt at se.
HVORFOR, lyjse, blander du nu Jesus/Gud ind i det ?
Han sprælder noget i nettet.
VH L
tilføjet af

Udstødt foråret 1987

Ja. Michael Jackson var et døbt Jehovas Vidne. Tildels ved man det fordi han selv har sagt det, tildels ved jeg det, fordi jeg havde en ven, hvis familie havde været i samme menighed som MJ.
Omkring udgivelsen af Thriller (December 1983) var der en del kontrovers i JV-miljøet pga det uhyggelige og umiddelbare okkulte indhold i filmen Thriller. I den forbindelse blev MJ bedt om at trække Thriller-videoen tilbage af Vagttårnsselskabet. MJ efterkom i første omgang, hvilket blev beskrevet i en Vågn Op artikel i 1984:
Vågn Op 1984 8. September s. 25-26 Hvad skal jeg mene om de nye musik-videofilm?
"„Jeg gør det aldrig mere!“
I en anden populær videofilm, Thriller, ser man først sangeren blive forvandlet til et „kattemenneske“ og dernæst til et dansende uhyre. Da sangeren åbenbart ikke ønsker at seerne skal drage den slutning at filmen er en slags reklame for spiritisme, indledes den med denne meddelelse: „På grund af min faste personlige overbevisning ønsker jeg at understrege at denne film på ingen måde er et udtryk for en tro på det okkulte. — Michael Jackson.“ Filmen er imidlertid så realistisk at nogle der har set den indrømmer at de i første omgang blev skrækslagne. Hvad er hensigten egentlig med denne film? Og hvad mener sangeren, Michael Jackson, om den når han nu ser tilbage?
„Jeg gør det aldrig mere!“ siger Michael Jackson. „Jeg ville bare lave en god, sjov film; det var slet ikke min mening at vise noget på lærredet der skræmmer folk eller at gøre noget forkert. Jeg vil gerne gøre det der er rigtigt. Jeg vil aldrig mere lave en film der minder om Thriller.“ Hvorfor ikke? „Fordi der var mange der tog anstød af den,“ forklarer Michael Jackson. „Det gør mig skidt tilpas. Jeg ønsker ikke at de skal have det sådan. Nu forstår jeg at det ikke var en god idé. Jeg vil aldrig lave en videofilm som den igen!“ Han fortsætter: „Jeg har faktisk standset al videre distribution af filmen hvor jeg har haft mulighed for det, deriblandt dens udsendelse i nogle lande. Man har foreslået mig at lave alle mulige former for reklame for Thriller. Men jeg har sagt: ’Nej, nej, nej. Jeg vil ikke lave noget om Thriller. Ikke mere Thriller.’“"

Nogen tid efter endte det alligevel med, at MJ frigav udgivelser af Thriller og godkendte salg og promoveringer af Thriller-videoen, dog nu med en indledende tekst der på dansk hed: "Af hensyn til min stærke personlige overbevisning, vil jeg understrege at denne film på ingen måde støtter tro på det okkulte".
Til sidst blev Michael Jackson udstødt i foråret 1987, da MJ ikke ville lade sig presse af Vagttårnsselskabet.
Michael Jackson lod sig aldrig genoptage.

Nu mener du åbenbart at Anna's kostyme til sangen "Fighter" var af okkult art. Hvorfor mener du det var okkult?

mvh
Billen76
tilføjet af

Tak for svaret

Citat:
Nu mener du åbenbart at Anna's kostyme til sangen "Fighter" var af okkult art. Hvorfor mener du det var okkult?

Det har jeg ikke givet udtryk for. Derimod har jeg spurgt lyjse om, hvor det okkulte er, da jeg ikke kan få øje på det. Men svar får jeg ikke. Nok fordi det er umuligt.
Ril gengæld er det let at få øje på, at man vender hver en sten i forsøget på at nedgøre og miskreditere Jehovas vidner, på sbart enhver tænkelig måde.
Det er ikke noget nyt.
tilføjet af

jeg er enig med-

Sol-system - Manjana og Billen76 - læs hvad de skriver - her et eks.
Ikke? Skrevet af billen76 - Kl 11:36, 30.apr.2010
Tjae, nu vil jeg ikke gå ind og tolke på de enkelte dele, men hvorfor tror du Anna fik et sort begravelseskostyme med slør og fuldmånesmykke på? Hvad er symboliken i det? Hvor er symbolikken hentet fra? Du kunne jo undersøge det.

mvh
Billen76
Citat slut
Jeg har lagt beviser ved at linke og lægge citater - men du forsvarer i en uendelighed - det er din samvittighed - dit problem - ikke mit !
tilføjet af

Hvor er det okkulte Lyjse

i Anna sang:
http://www.youtube.com/watch?v=7Qpq_RqU5tw
Jeg forsvarer ikke, men jeg spørger dig, hvor ♦DU LYJSE♦, ser det okkulte i hendes tøj, eller sangens tekst?
Det har jeg spurgt om mange gange, men aldrig fået et svar, for du kan ikke forsvare dine egne synspuynkter logisk og klart. Varm luft og blålys.
Du har kun en tanke, at forfølge sande kristne, og alt bliver brugt.
Er det det sorte tøj?
Hvis du siger ja, er alle præster fortalere for det okkulte.http://aalborgstift.dk/tv/programmer/lindholm0007.jpg
Nå lad mig høre et begavet svar fra dig. 😃
tilføjet af

LÆS tråden Ajv2

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2012997
Jeg har andet at lave, end sidde og gentage mig selv - læs HELE tråden.
tilføjet af

Manipulation af Lyjse for at fremmane okkultisme

Du viser disse billeder, og påstår det er sådan de vises i vore blade.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm&ei=LAp0S86JCcbt-AarpYS7CA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG
Nu spørger jeg dig.
Er det billeder som er manipuleret, for at se okkulte ud ?
Ja eller nej.
Det er et ganske simpelt spørgsmål, og simpelt at besvare.
Indrømmer du, at du anveder billedmanipulation og forfalskninger
når du viser disse billeder.
Ja eller nej.
Du tør garanteret ikke svare åbent og ærligt med et klart svar.
Muligvis med links, og intetsigende snak.
tilføjet af

De okkulte billeder Ajv2 -

Der er ikke manipuleret med dem - det er vagttårnet, der har lavet de billeder, med skjulte okkulte motiver ( måske de har et skjult budskab )
Det er faktisk en kunst - det er ikke noget man bare gør !
Tag hvilket som helst billede - læg det sammen på midten - tror du der kommer sådanne grimme symboler ud af det - nej så skal du være meget uheldig - dette er lavet - helt bevidst !
Der er andre eks. på skjulte motiver - og her skal de ses som de er :
http://www.sekter.org/subliminale_beskeder_-_3_de.html
http://www.sekter.org/subliminale_billeder_-_2_de.html
tilføjet af

Enkelt

Du skal bare turde åbne øjnene, så kan du se det jeg tror bare at du med djævelens vold og magt ikke vil/tør se det.
VH din broder L
tilføjet af

Alt simpelthen ALT

er manipuleret ! ! !
VH broder L
tilføjet af

Gentagelser af gentagelser

Jeg har set dit link, som fører til et nyt link, med en videofilm du har vist flere gange.
Jeg gentager mig selv.
Det er ikke noget der har med Jehovas vidner at gøre.
tilføjet af

Nå - Anna ER måske blevet-

udstødt - det vidste jeg ikke...
Her er en Rapport
fra
KLF, Kirke & Medier
Citat:

Her er både musik og
billeder OK, resten er enten præget af vold, sex eller det okkulte. B anfører,
at følgende viste gruppers musikvideoer har et pornografisk islæt.
Kevin Lyttle ”Turn me on”
[sol]Christina Aguilera ”The voice wihtin”[sol]
tilføjet af

Lyjse lyver og manipulerer

Du ved jeg altid kan bevise min beskyldning.
Jeg skrev:
Du viser disse billeder, og påstår det er sådan de vises i vore blade.
Citat af Lyjse:
"♦Der er ikke manipuleret med dem♦ - det er vagttårnet, der har lavet de billeder, med skjulte okkulte motiver"
I hvilken litteratur findes billederne vist som i nedenstående links.
Henvisning udbedes.
Det mindste du kan gøre er at oplyse det.
Billederne.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http ://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm&ei=LAp0S86JCc bt-AarpYS7CA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0 CAgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian. tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG
Fra mit indlæg:
Nu spørger jeg dig.
Er det billeder som er manipuleret, for at se okkulte ud❓
Ja eller nej.
Det er et ganske simpelt spørgsmål, og simpelt at besvare.
Indrømmer du, at du anveder billedmanipulation og forfalskninger
når du viser disse billeder.
Ja eller nej.
Du tør garanteret ikke svare åbent og ærligt med et klart svar.
Muligvis med links, og intetsigende snak.
Den tager jeg tilbage,og beklager. for dit svar var tydeligt:
"♦Der er ikke manipuleret med dem♦"
Fra siden med de manipulerede billeder indrømmes det at billederne ER MANIPULERET
Man skal blot gå videre her i linket.
-Se JW Subliminal Billeder fundet af Elizabeth-
så vises denne tekst (et uddrag)
Jeg har ofte spekuleret på, hvorfor jeg aldrig lagt mærke til, men helt ærligt, bortset fra et par, der var åbenlys, billederne er mest almindeligt forekommende ned kanten af siden uden på kant eller den inderste kant, hvor bøgerne er bundet af.
♦♦♦I de fleste tilfælde skal du tage siderne ud af bøgerne og lave et »spejl« billede af dem og derefter flette de 2 sammen til én komplet billede.♦♦♦
"EN KLAR TILSTÅELSE AF MANIPULATION"
Du finder ikke disse billeder, som de er vist, noget sted i et af vore blade eller bøger.
Lyjse du lyver og manipulerer, for du elsker den slags billeder med dæmoner og det okkulte.
Hvilken herre tjener du mon, for Jesus er det ikke.
Du må ændre sind, og det haster.
Den slags tricks er lette af lave med et hvilket som helst ugeblad, ved at sætte et spejl på bladet og lave et symetrisk billede. Prøv selv.
I mange billeder, skyerne, landskaber osv. kan man finde mønstre, som hjernen genkender, og giver associationer til. Pas på ikke at tage det for mere end det er. Af den slags udspringer overtro og har gjort det til alle tider. Førhen til hovedløse ryttere, i vore dage til UFO´er m.v.
Jeg vil mene hele situationen, hvor nogen gør det her, for at finde "dæmoner" må være nogen der har mere end en´ skrue løs.
Jeg beskæftiger mig med det for at vise, hvor langt ud nogen kan komme i religiøst vandvid.
Det har naturligvis intet med sand kristendom at gøre, som praktiseres af Jehovas vidner, men måske netop derfor, bliver den slags forsøgt med os.
Men vi tager afstand fra dens slags overtro, og har ikke kalkmalerier eller andre billeder af satanisk karakter i vore rigssale.
Vi har ofte tegninger i vore blade der skal illustrere biblens tekst. Hvilket skal tjene til forståelse og nogen gange til advarsel.
Men der er ingen skjulte budskaber, fantasien eller det der er værre, tager vist overhånd.
Jeg vil gerne advare om ikke at tro på debattører der går så voldsom op i excorsisme og den slags humbug. Så de griber til platte forfalskninger. Hvor let kan de ikke finde på at misbruge biblen. og læse den som fanden gør.
Som med UFO beretninger, får man aldrig et håndgribeligt bevis.
tilføjet af

Du undgik at kommenterer :

Citat:
Subliminale beskeder - 3. del: Skjulte billeder - skjulte budskaber?
Sekten har utallige gange været anklaget for at have subliminale billeder i sine bøger. Har det noget på sig?

(I denne artikel kan du klikke på hvert enkelt billede, hvis du vil se det i en større udgave)

3. del: Skjulte billeder - skjulte budskaber?

Det er nemt at finde et hav af eksempler på sådanne subliminale billeder på nettet. Vi vil her nøjes med 5 eksempler, hvoraf de fleste er godt kendt.

5 eksempler

En af de mest berømte er fra bogen "Du kan opnå evigt liv i et paradis på jorden", side 17.
Dér kan man se i Jesu hår, hvis man vender bogen på hovedet, et djævelsk ansigt.


Snakker om hår, så er der også et grimt ansigt i damens hår, i brochuren "Er Gud interesseret i os?", side 3

I bogen "Kundskab der fører til evigt liv" finder vi en klassiker på side 67. Dér, i Jesus' brystkasse, kan man se et hundehoved aftegnet.

Et andet eksempel er fra bogen "Det største menneske, der har levet". (billede kap. 86), dér kan man se, i træet, aftrykket af Satans symbol, en gedebuk.

I bogen "Åbenbaringen. Det store klimaks er nær!", side 52, kan man se en djævelsk væsens hånd tage fat i sceptret på en af den lille skares medlemmer.

Hvad er meningen?
Disse er nogle af de eksempler, man kan se blive trukket frem.
Lige så vel som man kan se en pointe i det subliminale i de forskellige symboler, der bliver brugt til dagligt i bladene, og de symboler, som er med til at adskille Jehovas Vidner fra resten af verden og ligeledes give dem et indtryk af tryghed i sekten, lige så vel så mangler pointet i at sætte subliminale billeder i Jesu hår eller folks tøj.

Der er flere ting, som får denne teori til at halte:

- En del af disse billeder skal ses på hovedet, hvilket ikke er den retning, man normalt holder en bog, når man læser den. Naturligvis ved bogstudium, hvor folk sidder mere eller mindre i cirkler, kan man se modpartens bog omvendt, men sandsynligheden for, at man kan se et djævelsk ansigt så tydeligt på afstand i naboens bog er yderst lille.

- De billeder, der kommer fra Jesus, den største mand, og Kundskabs-bogen, kommer fra bøger, hvis størrelse er 17 x 12. Man skal koncentrere sig rimelig meget om billedet, før man kan se noget som helst derinde.

- Menneske har en tendens til at se sådanne skygger i en hvilken som helst overflade. Hvem af os har ikke, i forbindelse med sygdom eller blot i forbindelse med dagdrømme, set ansigter, dyr eller andet i soveværelsesloftet, i fliserne på badeværelse eller i skyerne?
Mennesket vil ikke se regelmæssige og tekniske ting i skyggernes mønstre, noget som et stereoanlæg eller et strygejern, af den gode grund, at disse former er regelmæssige og kunstige og derfor sjældent formes i naturen, men andre billeder, dyr, ansigter eller også aftegninger af menneskekroppen kan findes i mange andre ting, som vores øje tilpasser. Set fra en bestemt vinkel kan endda et landskab ligne en kvindes kropsdel.

- Naturligvis er Vagttårnet interesseret i at holde medlemmerne fast, men det ville være en uheldig kombination at sætte en djævelsk ansigt i Jesu hår.

Det, man risikerer, er at Jesus sammenlægges med djævelskab, at den lille skare vises forbundet med djævelen er usammenhængende.
Hvis man have villet bruge subliminale billeder, så vil det have været i neutrale billeder, uden signaler i forvejen.

Den subliminale metode, der går ud på at gemme billeder i billeder, er for:

- at forstærke en eksisterende følelse, som for eksempel slutscenen i Hitchcocks Psycho, hvor et dødningehoved bliver sammensat med Bates hoved i filmen. Det er ikke tilfældet i de viste billeder, hvor de som oftest er modstridige.

- at give en modsat følelse i forhold til det sete. Altså at vise et nogenlunde ligegyldigt billede eller et billede af folk fra "verden" (ikke Jehovas Vidner), som er lykkelige, og Satans hoved i et hjørne.
På den måde mener man, at det subliminale nås. Man vil opnå en modsatrettet virkning ved at sætte en gedebuks billede i forbindelse med lykkelige Jehovas Vidner.

- Det subliminale skal sættes i et billede, som ikke i forvejen af fyldt med symboler (eller i så fald, skal den forstærke pågældende symboler), for gemmer man signaler i et billede, som allerede er fuldt af andre signaler, eller som skal ses omvendt, før man forstår det, svarer det til at lytte til musik omvendt. Hjernen er ikke bygget til at se et billede på hovedet.

Konklusion
Som en konklusion kan vi se, at Vagttårnet benytter sig af psykologiske signaler til at vise de forskelle, der er imellem "dem" og "os", og der spilles afgjort på det ubevidste til en vis grad.
Signalmetoden, eller livsstilsreklamer er en godtvirkende og efterprøvet måde at påvirke folk på.
Det ved Vagttårnet, og dette bliver brugt i rigt mål.
At gemme gedebukke i billeder er ikke bevist som værende virksomt og ville, i de fleste tilfælde, oven i købet være fejlagtigt sat op. Den fejl ville Vagttårnet ganske enkelt ikke begå.

© Cyril Malka - 2002
Citat slut
tilføjet af

Ja tænkte det nok

du protesterer og dine skyklapper bliver endnu mere tæt. Sig mig læser du overhovedet, hvad jeg skriver? Det kan jeg godt stille❓ved.
Jeg syntes du skal læse mit indlæg igen igen, og forholde dig til det jeg skriver. Der kan være mange forskellige årsager til psykiske lidelser som følge af, at have været JV'er. Men de er der ude. Føler du overhovedet intet for de mennesker og der er flere end du drømmer om.
JV er mind-controlled. Så kan du hoppe og springe det du vil men det er I. Bare se nogen af dine åle-glatte svar. Jeg kender og husker det fra min egen tid som vidne.
Nej man bliver bestemt ikke psykisk syg af, at være kristen. Men man bliver minsandten psykisk syg af, at være i en sekt. Og det vil jeg betegne JV som. Bestemt ikke kristen.
Anna, det okkulte har jeg ikke lige taget stilling til ang. Anna. Men mener sol-system skrev noget omkring kjolelængden. Og det vil jeg holde med hende i. + at jeg mener bestemt ikke hendes optræden er et vidne værdigt.
Jeg er ikke snerpet og mener også at Anna burde have vundet. Men i JV-øjemed, burde hun end ikke have deltaget.
Manjana
tilføjet af

Nægte - nægte - nægte-

snakke udenom - køre i ring, så du tror - vi til sidst bliver så "rundtossede" - at vi opgiver.
MEN HVIS der ikke var noget om snakken, så ville vagttårnet vel ikke "lægge låg på" - se f.eks. her:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D3lYWGdVlamQ
Det samme skete, da ftg inviterede os indenfor i rigssalen - der blev vist billeder - linket blev lukket.
Det lugter !
tilføjet af

Dette link virker-

tilføjet af

Jeg svarer og svarer

Der skal ret meget fantasi til at se et ansigt i håret på Jesus, når bogen holdes på hovedet.
Der er noget der vagt kan minde om en næse og mund.
Hvorfor skulle man dreje og vende rundt på bogen. Iøvrigt er det for mig at se tilfældigt.
Bogen
"Kundskab der fører til evigt liv"
Nu har jeg set efter og vendt og drejet bogen. Jeg kan ikke få øje på nogen hund. Beklager.
Og Åbenbaringensbogen:
Ja der er en hånd. Og ?
Den kan virke lidt fortegnet. Farvelægningen virker lidt grå.
Der er tale om de apokalyptiske ryttere, herunder den der har dødens og hades navn.
Om der ligger noget i det, hm... det tvivler jeg på. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig det, Men det har du altså.
Du tror ikke det er for meget af det gode. Du er helt opslugt af dæmonfantasier.
Citat:
Et andet eksempel er fra bogen "Det største menneske, der har levet". (billede kap. 86), dér kan man se, i træet, aftrykket af Satans symbol, en gedebuk.
Den kan jeg huske jeg har svaret på før. Jeg kan stadigvæk kun se en tegning af nogen
øf-grise, ingen gedebukke.
Du tror ikke du ser dæmoner alle vegne.
Du må gerne huske hvad jeg svarer, hvis du kan.
Jeg synes også den tekst du benytter af Cyril Malka bekræfter hvad jeg tidligere har givet udtryk for.
Hvis du sætter et spejl på et blad og danner symetriske billeder, kan du få bøhmænd ud af selv kirkebladet. Men hvorfor i al videste verden skulle man dog gøre det.
Lyjse du har endnu ikke vist, hvad der er okkult i Anna`s
optræden.
Og vi får det heller aldrig at vide ser det ud til. Nok fordi der ikke er fugls føde på din hadesag.
I det hele taget er der masser af spørgsmål du ikke har svaret på.
Nok fordi de er for pinlige og afslørende.
Som for eksempel du skriver om nogle billeder du viser.
"de er ikke manipulerede"
Men i det selv samme links, indrømmes det, at de er manipuleret.
Sig mig læser du ikke selv dine egne links.
Og hvordan forklarer du, at du skriver de ikke er manipuleret, når det indrømmes i selv samme link, at det er de, på en computer (billedbehandlingsprogram?)
Nå det er du ikke meget for, da det afslører dig helt og holdent.
Du er allerede afsløret.
Jeg vil kun vise hvordan du hele tiden fordrejer biblen og kristendommen, så folk ikke får et forkert indtryk af Jehovas vidner.
tilføjet af

Du rammer ved siden af

Du spræller i nettet som en fisk i dødskrampe !
VH L
tilføjet af

offentlig optræden

Nej. Udstille. Og gå kritisk til værks, stille spørgsmål ved det der ikke kunne stilles spørgsmål til. Du bryder dig blot ikke om spejlbilledet.

Nu svarede du, da jeg spurgte om hvad elementerne i hendes kostyme symboliserede: "Jeg rører ikke ved det okkulte."
Altså må du åbenbart mene det ER okkult symbolik. Og det er selve humlen.
For opfatter du og andre hendes optræden åbent sådan, så vil de ældste være nødt til at tage skridt til at lave en udvalgssag mod Anna. Præcist som det skete i MJ's tilfælde. Derfor har din (og andre vidners) mening også betydning for Anna's karriere og evt. mulighed for at se sin omgangskreds. Det er det pres der lægges på hende.
At Anna opsøger en sangkarriere er hendes valg. Om JV vil tolere hendes optræden og evt. udstøde hende er ikke hendes valg. Det er JV's valg. Et pres de bliver lagt på, for at hun skal leve op til deres accept. Det er ikke valgfrihed. Det er betinget accept og betinget venskab.

Det skal så siges, at når f.eks. Venus Williams kan optræde med stort set blottede bryster foran kameraerne, så er der sandeligt sket et skred. Det kan være hendes meget gennemsigtige dress kan sætte nye standarder for søstrenes mødebeklædning?
Eller Prince med meget letpåklædte damer der danser særdeles æggende på scenen.
Anser du det som en optræden, der er acceptabel for en der bekender sig som aktivt Jehovas Vidne?

mvh
Billen76
tilføjet af

Til Billen76

Du skriver:
Tjae, nu vil jeg ikke gå ind og tolke på de enkelte dele, men hvorfor tror du Anna fik et sort begravelseskostyme med slør og fuldmånesmykke på? Hvad er symboliken i det? Hvor er symbolikken hentet fra? Du kunne jo undersøge det.
Kommentar:
Du vil ikke tolke de enkelte dele, men spørger mig om hvorfor Anna er iført.
1)
et sort begravelseskostyme med slør. - Er det okkult?
Så foregår der altså efter din mening, meget okkult til begravelse rundt om i Danmark.
2)
et fuldmånesmykke, - Er det okkult?
Det er nyt for mig.
Du spørger så:
Hvad er symboliken i det?
hvor symbolikken er hentet fra?
Mit svar var:
Aner det ikke
Men som jeg skrev, og du må have ♦svært ved at forstå♦. Jeg rører ikke ved det okkulte.
Så jeg ved virkeligt ikke af, at de to ting du nævner skulle være specielt okkulte, og Det interesserer mig ikke, Det er hvad du skal forsøge at forstå.
Du skriver nu:
Nu svarede du, da jeg spurgte om hvad elementerne i hendes kostyme symboliserede: "Jeg rører ikke ved det okkulte."
Tja - du kan udlægge hvad du vil.
jeg skrev: "Aner det ikke". Se selv efter.
Du skriver:
"Altså må du åbenbart mene det ER okkult symbolik"
Nå mener du det - men det gør jeg ikke.
Hvis Anna vælger ikke at følge biblens normer og moral, som jeg skrev der er fare for i den branche. hvis eller du gider læse hvad man skriver.
Så er det Anna valg at måtte forlade menigheden. Det er altid den udelukkedes valg.
Man siger selv ja til at blive Jehovas vidne, og man siger selv ja til ikke at være det.
Alt andet nonsens forklaring er karakteriseret ved at være - nonsens, og fejlagtigt.
Du kan protestere alt det du vil, men sådan er det.
Det er folks egne handlinger der fører til, de må forlade menigheden. Ingens andre.
Du skriver:
Det skal så siges, at når f.eks. Venus Williams kan optræde med stort set blottede bryster foran kameraerne, så er der sandeligt sket et skred. Det kan være hendes meget gennemsigtige dress kan sætte nye standarder for søstrenes mødebeklædning?
Hvis det er tilfældet hun optræder umoralsk, bør hun irettesættes, hvis hun vælger at gå imod biblen er det hendes valg, og hun må forlade menigheden, hvis hun ikke ændrer adfærd.
Men skal vi nu ikke overlade det til de der er tæt på hende, og kender sagen ordentligt, hvis det er som du skriver.
Du skriver:
Eller Prince med meget letpåklædte damer der danser særdeles æggende på scenen.
Anser du det som en optræden, der er acceptabel for en der bekender sig som aktivt Jehovas Vidne?
Hvis det går imod biblens moral, er det uacceptabelt, men ikke blot fordi du er forarget på jv´s vegne.
Og ved du hvad, det kommer sikkert som en overraskelse. Der er forskel på situationen.
Vi møder ikke op i rigssalen iført slåbrok og sutsko. Men i passende beklædning.
Skal alle Jehovas vidner nu ifølge dig, gå i burka ?
Dine argumenter er vist ikke de klogeste på talerstolen.
tilføjet af

De klogeste, hmmm

Ja beklager at jeg blander mig:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2016764
Citat fra indlægget:
Dine argumenter er vist ikke de klogeste fra talerstolen.
Kommentar:
Det er dine vist heller ikke.
Sorry Billen, ved du kan svare for dig selv. Men måtte lige have denne kommentar med.
Sov godt. 🙂
Mange hilsner
Manjana
tilføjet af

Hvorfor ikke bare indrømme..

det er slet ikke alle billeder - der skal vendes på hovedet, det ville du vide, hvis du havde åbnet mine link.
Prøv at skrive "Subliminale beskeder " i søgefeltet på google - og se hvor mange sider der dukker op, om jeres skjulte okkulte billeder.
Du kan også finde læsestof om, hvordan det kan påvirke mennesker...
Kald du det bare "dæmonfantasier" - jeg fantaserer skam ikke, jeg åbner bare alle de sider, hvor jeres okkulte billeder er nævnt - og det er mange !
tilføjet af

Vi letter for trykket

Til Manjana.
Du er altid velkommen til at blande dig. Det er en debat, ikke andet.Så det synes jeg ikke du skal beklage.
Du mener ikke mine ord er de klogeste på talerstolen, næh - det kan meget vel være, men det gør ikke andres klogere.
Var det klogt af dig at skrive Brooklyn ejer rigssalesforeningen, uden at kunne dokumentere det ?
Specielt når det nu er menighederne der ejer foreningen. Har du et bud på det.
Eller ifølge dig, bliver man psykisk syg af at være i en sekt, og det er Jehovas vidner ifølge dig, for det er det, og så er det det.
Den slags virker ikke alt for sandsynligt. Mere som, månen har den farve måner har.
Du skulle vel ikke have nogle kloge ord i den forbindelse, for det ser da ud til Dig, Billen76, og AJV2 er medlem af de "ikke kloges ord på talerstolen" klubben. I så fald.
Hvis du Manjana, synes det er en noget forsimplet retorik jeg kommer med, vil jeg ikke være helt uenig med dig, men det passer faktisk meget godt i stil og indhold til dit indlæg.
Jeg tror vi skal huske på, hvis to personer sidder overfor hinanden og taler, er baggrunden forskellig for dem.
🙂
tilføjet af

Hvorfor svarer du ikke på dette ?

I det hele taget er der masser af spørgsmål du ikke har svaret på.
Nok fordi de er for pinlige og afslørende.
Som for eksempel du skriver om nogle billeder du viser.
"de er ikke manipulerede"
Men i det selv samme links, indrømmes det, at de er manipuleret.
Sig mig læser du ikke selv dine egne links.
Og hvordan forklarer du, at du skriver de ikke er manipuleret, når det indrømmes i selv samme link, at det er de, på en computer (billedbehandlingsprogram?)
KAN DU SVARE KLART OG TYDELIGT ???
Samt svare på hvor er det okkulte i Anna´s sang ???
Det har jeg spurg dig om, eftersom du skriver det er den, du ved vel hvorfor du skriver det du gør.
tilføjet af

Opfordring

Ajv2 aner simpelthen ikke hvad han skriver om MEN BORTforklarer DET kan han.
ÅBEN dog øjnene, læs det du skriver for det er så meget sludder så det er helt uhyggeligt.
VH L
Man må gerne hoppe nøgen rundt bare det ikke er i rigssalen !
tilføjet af

Til ajv2 og andre JVere

Det MEST pinlige er at Vagttårnsselskabet har "skjulte" billeder OG er/har været medlem af SATANS jordiske organisation, punktum.
HVIS, HVIS et billede er manipulerede er det så ikke muligt for en mand af din kaliber at tage stilling til ALLE de andre billeder der tydeligt fremstår i den VT-litteratur du har adgang til uden manipulation ???
KAN DU SVARE KLART OG TYDELIGT ???
""Samt svare på hvor er det okkulte i Anna´s sang ???
Det har jeg spurg dig om, eftersom du skriver det er den, du ved vel hvorfor du skriver det du gør. """
HVIS DU IKKE KAN SE DET SÅ ER DU GODT NOK LANGT UDE ELLER OGSÅ ER DU SLET IKKE JEHOVAS VIDNE.
VH L
tilføjet af

Jamen dog

Hvordan kan du dømme andre mennesker når der så tydeligt står i din Bibel at : du IKKE må dømme ?
TØR DU SVARE KLART OG TYDELIGT ?
VH L
tilføjet af

Spørgsmålet er bare

hvorfor nogen i visse sammenhænge gerne må udvise en bestemt adfærd, mens det for andre ikke er i orden. Det virker til at være inkonsekvens fra ledelsens side, synes jeg.
Og ja, jeg mener, at vidnerne styres ganske hårdt.
MalteFnalte
tilføjet af

OK, jeg kan til en vis grad følge dig

MEN der er da forskel på, at have kontakt til alle de ugudelige af nød og på at tage kontakt til dem for penge og berømmelse, da det ikke lader til at stå så højt på Jeres priroriteringsliste i JV. Kald du mig bare forarget. JEG kalder det mere en undren, som det åbenbart er svært at svare på. Hvor meget eller lidt tøj, de har på rager mig personligt uendeligt lidt. Det er ikke pointen her, vel?
Nu tror jeg altså, det er de færreste, der tager til Afghanistan for at gå amok i en blodrus og pløkke løs på lokalbefolkningen for morskabens skyld. Hvis du levede dernede under Taliban, ville du så ikke ønske, at der kom nogen til undsætning og ikke bare var pisseligeglade?
Vi stilles altid overfor valg i tilværelsen. Det er bare de færreste af os, der mister vores familie, hvis vi bryder med et religiøst foretagende.
Jeg har rent faktisk prøvet at forstå Jer et stykke tid, men jeg er vist ikke kommet til det......
MalteFnalte
tilføjet af

Hvordan kan det så være

at I udstøder, dem der ikke længere følger JV-læren? Det hænger da ikke sammen?
MalteFnalte
tilføjet af

Det der med rigssalsforeningen

hvorfor spørger du ikke bare den præsiderende om du må se skødet på rigssalen?
Og ellers, nej du bør nok have nogen flere timer på podiet. 🙂 Eller endnu bedre, nogen flere studie-timer. For Anna's optræden i x-faktor, tror jeg ikke liiiige er i JV-øjemed.
Eller hvordan vil du forklare, hvis du er eller bliver tjener for den Teokratiske skole, at en søster ikke kan have en opgave på skolen, med mindre hun skifter til en længere nederdel?
Kan du slet ikke se, det er helt skævt?
Vil du og eller kan du virkelig som et af Jehovas vidner stå inde for, den måde, hvorpå Anna optræder i hendes første sceneoptræden? Iført den røde kjole?
Bare se hendes "leg" med mikrofonen, ikke?
Ej altså vidne2, den er da helt skæv.
Jeg er ligeglad, Anna som jeg skrev, kunne godt for min skyld have vundet. Men som vidne, fyeeeee ha.
Iflg. mig, skriver du bliver man psykisk sg af at være i en sekt. Dybt suk. Ja man bliver sgi da påvirket af, at være i en sekt, hvor andre tænker for en. Og jeg gider ikke blive ved med, at feje fakta ind under gulvtæppet.
Når jeg ofte har skrevet til dig, sidder jeg her og vender og drejer ordene. Men nu er nok nok.
Ja man blive psykisk påvirket når man er under andres kontrol igennem længere tid. Bare se militæret, der river ned for at bygge op. Og det kan man godt sammenligne lidt med JV.
Man kommer ind under et styre, hvor pålydende er, at sådan gør du og sådan skal du tro ellers er det yt.
Ingen svinkeærinder her du.
Men Jesus eller Gud om du vil, hans margener er noget bredere. Ikke at alt er tilladt, for det er det ikke.
Menne, som jeg forstår det, som det første, da jeg startede som vidne røg jeg. Jeg havde 14 dage til at stoppe i, hvis jeg ville ud at forkynde. Og om jeg ville. Så jeg stoppede i løbet af ca 1 uge. Husker det tydeligt.
Fair nok.
Men Gud er så meget mere large og større end som så. Hans måde at tænke på, at vurdere os mennesker på, at følge os og forstå os, er så meget større så vi ikke fatter det.
Om der går 2 5 7 9 eller 20 år, tror jeg faktisk Gud er ligeglad med. For han kender os og vores hjerter til bunds vores liv, så han giver os lige nøjagtig den tid, der skal til.
Det er dette i vidner har så misforstået og udlagt af misfortolkninger og dømmekraft i forhold til Biblen. Gud giver os den tid vi skal have. Men dermed ikke sagt, at man så bare kan slippe igennem nåleøjet. Nej det tror jeg ikke på. Men jeg tror på, faktisk er jeg dybt overbevist om, at Gud kender os så godt, at han ved at vi vil det vi vil. Og når vi vil det, skal han også nok hjælpe os igennem.
Guds kærlighed og nåde er så langt større end DSR kan fatte.
Se det syntes jeg er kloge ord. 🙂
Månen har den farve måner skal have. Ja lige nøjagtig, en af de mere smarte/kloge sætninger du har skrevet. Forøvrigt må det være din yndlingssætning, jeg ser den ofte. Har du ikke noget bedre at komme med, den føles forslidt nu. 🙂
Tror på, at baggrunden er forskellig. Men uanset baggrund, bør vi være opmærksomme og årvågne overfor, at andre godt kan have en pointe. 😉
Nu vil jeg slutte, har en arbejdsdag foran mig i morgen. Og ja og så skal jeg fejres, bliver nemlig 48 år imorgen. 😉
Manjana
tilføjet af

Lidt om valgfrihed

Fortsat fra:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2016764

Nu spurgte jeg om du kendte symbolikken i udstyret med sort begravelseskostyme og fuldmånesmykke, hvorefter du svarer du ikke aner det og desuden rører du ikke ved det okkulte.
Nu var det imidlertidigt ikke din person vi diskuterede men Anna's optræden, hvoraf dit svar umiskendeligt bar præg af du havde en forståelse eller fornemmelse af at symbolerne var af okkult art.
Nu har din opfattelse såvel som omgivelsernes reaktion på Anna betydning, da Organisationen reagerer netop på hvordan omgivelserne opfatter situationen. "Menighedens fred" og Organisationens "omdømmet" er altid højeste prioritet. Derfor vil der altid blive lavet en markering på et tidspunkt, hvis nogle af de to forhold er i fare.
Alt dette er ikke Anna's valg, medmindre et "valg" består i at man enten bukker hovedet og adlyder de ældstes vejledning eller man ikke adlyder de ældstes vejledning (med tab af al familie er er JV som følge). Det er ikke valgfrihed - det er pression.
Eller hvor gammel tror du unge Anna, der kun har boet hjemmefra i knap et år nu, var da hun blev døbt? Skal vi komme med et kvalificeret gæt og sige 13/14 år. Tror du hun i den alder virkeligt var fuldt ud klar over hvad hendes valg betød, i forhold til hendes nuværende ønske om at søge en karriere i musikindustrien? Det er jeg ret sikker på hun ikke gjorde.
På den måde det fungerer i JV, med dåb af meget unge teenagere og hårde sociale konsekvenser hvis man som voksen vil noget andet er dåben mest at betegne som en musefælde. Lokket af den søde duft af mad, men når først man går ind er fælden klappet.
Man vil ikke "Sandheden", men man vil gerne sin familie og venner. At familie og venner falder bort med ens fravalg af "Sandheden" er ikke ens personlige valg - det er JV'ernes valg og ansvar. Systemet er ikke en selvfølge. Det er bestemt af og fulgt af JV selv.
Hvad du åbenbart ikke mener bør følges af JV er deres egen erklærede moral omkring påklædning. Jeg dikterer ikke nogens påklædning, men gør opmærksom på at Prince's og Venus' optræden ikke hænger sammen med JV's egen erklærede moral omkring udfordrende påklædning. Faktisk er det så tydeligt, at man ikke kan lade være med at undre sig lidt over, at de ikke nyder de samme frugter af JV's form for valgfrihed, som de fleste andre døbte JV'er må. Kan du forklare mig forskellen? (Bemærk, i begges tilfælde taler vi om fortsatte handlinger)

mvh
Billen76

NB: I et af mine nylige indlæg dokumenterede jeg et tilfælde hvor der ikke var nogen handling til grundlag for Organisationens ønske om at udstøde en døbt broder i JV. Kun at den døbte broder ikke længere troede på Vagttårnsselskabets udvælgelse som Guds talerør til mennesker i dag. Det var altså ikke broderens handlinger der bestemte Organisationens ønske om at udstøde ham eller broderens der havde et ønske om at afskrive sig fra JV's menighed.
tilføjet af

Der har du ret, maltefnalte !

Det er noget selvmodsigende sludder, men han tør jo heller ikke kommenterer det, den stakkel.
VH L
tilføjet af

Jeg synes at

det er interessant, når du skriver : "At familie og venner falder bort med ens fravalg af "Sandheden" er ikke ens personlige valg - det er JV'ernes valg og ansvar. ", opfattelsen hos Jehovas vidner er jo præcis den modsatte, selvfølgelig indoktrineret af Vagttårnsselskabet at : Den der har valgt ikke længere at være JVer har dermed FRAVALGT familie og JV-venner. ! !
VH L
Er man ikke JVer HELE tiden, og ikke kun når man er i rigssalen ?
tilføjet af

TIL LYKKE !

Mange venlige hilsener Lukas
tilføjet af

Revolverpolitik

Det er jo revolverpolitik der føres. Noget i retning af:
"Enten gør du det som vi ønsker af dig, eller vi skyder din familie."
"Det er DIT valg! Du vælger selv."
"Du kunne bare have ladt være med at have med os at gøre. Det er din egen skyld."
Det er jo en tankegang man ellers kun hører om i rocker,- og bandemiljøet.

mvh
Billen76

Nogen er...
tilføjet af

Ja tillykke

Tillykke med dagen. Håber du fik en rigtig god dag.


mvh
Billen76
tilføjet af

Til Lukas og Billen

Tusinde tak for hilsnerne. 🙂
Jotak jeg havde en rigtig skøn skøn dag/aften. En af de bedste fødselsdage indtil nu. 🙂
Blev rigtig forkælet af vores store drenge og deres venner og min mand. Det var så festligt at komme hjem fra job. Huset var pyntet og alt var bare så hyggeligt. Tænker på, at vi er gået glip af mange sådanne dage, også vore børn. Glad for, at vi i år, kan fejre dem på deres 18 og 20 års fødselsdag. Man mindes jo særligt denne dag, den dag de kom til verden og glædes over det. Tænk at forholde mennesker sådanne særlige glædesstunder.
Også sært, at f.eks. jubilæum og bryllupsdage kan man fejre som vidne, jeg vil da hellere fejre den dag, vores dejlige drenge blev født. 🙂
Så nu nyder vi i fulde drag, at fejre disse mærkedage.
Fortsat god dag til jer begge. 🙂
Mange hilsner
Manjana
Ps, det er som om, at al hvad man kan glæde sig over, bliver taget mere og mere ud af JV.
tilføjet af

Så sandt, så sandt !

Så nu er det bare med at nyde hinanden og livet.
VH L
tilføjet af

der var ikke plads andre steder.

tilføjet af

Tillykke fra mig

Hej Manjana
Du skal også have en hilsen fra mig - og tillykke med fødselsdagen.🙂
Knus fra
solsystem
tilføjet af

Tak sol-system

for din hilsen. 🙂
Også knuzz fra mig. 🙂
Manjana [f][s][f]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.