3tilføjet af

Første tur med IC4

I dag, mandag den 25 juni 2007, er IC4 endelig kommet på skinner. Dog kun som prøve (med passagere mellem Århus og Aalborg).
Jeg er så heldig at bo i Aalborg så jeg kunne ikke dy mig for at tage en tur med IC4 til Hobro. Takket være et turistkort har jeg mulighed for at prøve den modsatte vej i morgen.
Selvom leveringen af toget er under al kritik, må jeg tilstå at aldrig har jeg kørt i en mere behageligt tog med DSB. Det enste ¨man lige skal vende sig tiler at toget de første par sekunder "hakker" en lille smule, når det kører fra perronen. Ellers rumler toget ikke på samme måde som IC3, men glider stile og roligt på skinnerne. Dette på trods af toget holder samme fart som IC3 toget gør.
Selve toget må ses som en kraftig forbedring, samtidig med at der også er øget kapacitet i toget.
DSB skulle bare ha valgt en anden leverandør, for toget i sig selv er et kvalitetsløft af de store.
Venlig hilsen
David
tilføjet af

Bare vent

det skal nok ende at de kun kommer til at køre på Sjælland. De skal blot prøvekøres herovre. Når chaufførerne har lært at styre dem, kommer de derover.
I DSB etaten har man en regel om at god togservice kun må forefindes til og med storebælt. Vest for storebælt må der kun køre gammelt materiel på gamle skinner.
Nord for Fredericia må der endda kun køre ældgammelt materiel på ældgamle skinner.
tilføjet af

ic4 endelig kom de

og det er godt.
Det sidste togsæt forventes leveret i år 2050 og kan dermed overdrages direkte til jerbanemuseet, til den tid er alle skinner pillet op pånær veterantogsbanerne.
Herefter vil Danmark være velsignet med et utal af naturstier, her kørte en gang noget der hed sporvogne ???
Hestevognen blev afløst af bilen, toget blev afløst af bilen.
Inden længe har alle almindelige mennesker mulighed for at købe egen flyver, toget er for alvor på vej ud, det dur simpelthen ikke. Det er dyrt, kompliceret, økonimisk ikke rentablet, tragisk og latterligt
tilføjet af

IC4

Ja du har desværre ret. DSB har det mjed at "glemme" alt hvad der er nord for Fredericia, men Århus er nu meget godt med ellers.
alene det at strækningen til testkørsel er valgt fordi "der alligevel ikke kører så mange tog der" er en syg forklaring. Jeg tror mere på den med at det er fordi IC4
værkstedet ligger i Århus ;)
Men jeg tror nu nok de kommer i hele landet, de skal jo være IC-tog, men kommer det til at se ud med dsb som nui, er jeg da glad for at aalborg lufyhjavn er så tæt på aalborg som den er og at priserne til københavn (med fly) fra aalborg er faldet gevaldigt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.