SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Trafik & transport
11tilføjet af help.me
Generator på biler
Om jeg fatter at men sætter en generatot på motoren og lader den slæbe den, nu når man kan sætte den på udstødningens vej og spare 5 - 10 % benzin som man har kendt til i 30 år, som der stod på tekst-tv i dag
forklaring til dem der ikke lige ved hvad det er :
en generator laver strøm til batteriet på bilen det krave ca 736 kilowatt det er ca 1 HK af motorens effekt, det er den der bliver trukket at den kilerem på bilen ikke forveksle med tandrem til knasten (toppen på motoren der aktiver ventilerne op og ned)
Der er vist ingen tid at spille med de olie priser 😉
Update
tilføjet af ...
....
det kræver ikke 736 kilowatt at få 1 HK men i stedet kræver det 736 watt for at få 1 heste det andet er 1000 gange større bare en lille rettelse men ellers er det da smart at man kan få udstødningen til at drive generatoren det er endelig underligt at man ikke bruger denne teknologi når at den er så gammel og man kan spare 5-10% på benzin økonomien
tilføjet af jadet
.......
Det er bare det problem med det at når en generator skal lade en masse bliver modstanden i den større og der ved kan bilen ikke komme af med gasserne og så kan den ikke kører. Prøv bare ( imens at din bil står i tomgang) og tænd lang lys, elbagrude og blæser i kabinen for fuld knald og så kan du hører din bil gå ned i tomgang. så skulle man hellere lave en bil der kan kører på vand eller med tilskud fra vand.. en af mine venner har gjort det og kører ca 20 - 50 % længere literen...
tilføjet af help.me
Tak
Mange tak for det, må have været træt da jeg skrev det
for ved godt at en BMW har 736 watt på generatoren
Update
tilføjet af help.me
Til dels enig
Men på en motor er der et modstryk i udstødningen som du ikke kan mærke ved at holde for udstødningen
Faktisk køre en bil A - H....til hvis udstødningen er utæt eller mangler
F.eks. kan en motor ikke gå rigtigt i tomgang uden modstryk, for så kører den op og ned i tomgang
Update
tilføjet af Anonym
Uanset HVOR du sætter en generator
vil den forbruge den samme kraft for at producere den ønskede strøm kapacitet. Om den sidder på motoren og drives af en kilerem; om den sidder på udstødningssiden og trækkes på samme måde som en turbo; om den slber ind imod baghjulene som en dynamolygte på en cykel .. Eller sågar om den siudder på en lille anhænger der slæbes efter bilen.... I alle tilfælde skal den forsynes med en kraft der er den samme... Og der er kun motoren til at yde denne kraft....
Så alle dine teorier falder... Desværre...😕😕😕
tilføjet af help.me
90 % enig men..
De sidste 10 % er det man kan spare 🙂
da en motor skal have et modtryk i udstødningen kan man lade generatoren gide det modtryk i stedet for at udstødningen gøre det, det er helt gratis 😉
Så der falder din teori 😃
Update
tilføjet af Anonym
Nej nej nej og atter nej.....
Slet ikke korrekt.....
Din teori er MEGET teoretisk.... Modtrukket skal bla. være der for at dæmpe unødig støj. Såfremt du lader generatoren stå for denne "motorbremsning" vil du få et fuldstændigt uacceptabelt støj niveau....
Iøvrigt er modtrukket meget afhængig af, hvorledes man lader motoren skylle cylindrerne.... Modtrykket medfører at der kommer et minimum af uforbrændte stoffer ud af motoren, men betyder samtidig, at motoren ikke lkører optimalt...
En effektiv motor, feks. en racermotor, har ingen lyddæmpning og "overskyller" cylindrerne (Det er derfor der ofte ses ildflammer ud af en racer)... Herved opnåes maksimal effekt.... Enhver neddrosling af udstødning medfører mindsket effekt.....😕😕😕😕😕😕
tilføjet af ernst_kolding
En anden ting er
at en turbine der kan drive en generator nok er betydeligt dyrere end to remskiver og en rem og da der er 180% afgift på biler i danmark, vil det blive helt tåbeligt dyrt.
Noget andet er, at en sådan turbine ikke virker ved lave omdrejninger så en kort tid med lave omdrejninger vil betyde, at batteriet aflades.
Vær helt sikker på, at var det en måde at spare brændstof på, ville det være monteret på alle biler.
tilføjet af help.me
Spis brød til du !
Det har stået på tekst-tv i går på TV2 og i dag på DR 1 at NASA har brugt det i rum farten og de har kendt det i 30 år
men okay du er kloger en alle videnskaben på NASA 😮
men det er mest varmen + lidt modtryk man bruger til det drive generatoren🙂
Kom igen kloge Åge 😃
Update
Klap hesten mester.... Hvis ikke du lige er klar over det, så er der faktisk en enorm og fuldstændig usammenlignig forskel på at færdes på jorden og at færdes i rummet. Forskellen hedder dels rullemodstand og luftmodstand.... Hvis du accelererer et legeme i rummet vil det fortsætte med samme hastighed i al evighed... derfor er der som nævnt en forskel som gør at de to forhold ikke lader sig sammenligne....
😉😉😉😉😉