Hold Jer langt fra 3's egne Butikker !!!
Hvis I skal købe en 3G-telefon så hold Jer for guds skyld væk fra 3´s egne butikker. Læs selv nedenstående forhandlerklage, jeg har sendt.
Jeg gik ind i 3´s forretning i Østergade, København den 18.10.2004, for at høre om de igangværende "Fødselsdag-tilbud".
Jeg var interresseret i en af de to klap-telefoner Ericsson Z1010 eller LG, som jeg havde set til salg i diverse aviser ved såsom Merlin til 99 kr.
Min ekspedient Mette fortalte mig at disse tilbud indebar at jeg skulle tegne det dyre abbonnement 3talk750 abbonnement til 399 kr. pr. måned og guldpakke, hvis jeg skulle gøre brug af Merlin, Bilka eller Computer City´s tilbud.
Da jeg aldrig taler så meget i telefon, og hun står klar med udgået Motorola A835 til 1 kr med Boom og sølv-pakke, hopper jeg på dette tilbud, idet jeg forudsætter at hun ved hvad hun taler om.
I løbet af ugen beslutter min kone at købe netop den klaptelefon, som jeg ønskede i Bilka, og meddeler mig at denne koster månedligt det samme som min(boom), og hun bare skal betale 50 kr. ekstra om måneden for Guld(hvor jeg kan nøjes med sølv).
Når en sælger giver urigtige oplysninger, som i dette tilfælde, vil jeg (og forbrugerklagenævnet) mene at jeg ifølge aftale/Købeloven har ret til at fortryde købet.
Jeg ringer forinden ind til 3 "kunde"-service for at få at vide hvorledes man forholder sig, hvor jeg efter 20 minutters ventetid for en herre i røret, der fortæller mig at jeg bare skal gå ned i den butik, hvor jeg købte mobilen og aflevere telefon og få slettet abbonementet. Dette lod jo meget logisk, idet enhver forretning i dagens Danmark(inkl. Merlin, Bilka og Computer City) har samme regler.
Da jeg kommer ned i forretningen hentes sælgeren Mette ind og hun bekræfter i min kones påhør, at hun har sagt ovenstående, hvorefter hun undskylder sig med, at hun da ikke kan vide hvad andre forretninger tilbyder 3´s telefoner til.
Herefter spørger jeg om de vil matche Bilka´s tilbud, mod at jeg betaler difference og køber guldpakken, hvor hun kategorisk svarer nej. Derefter meddeler jeg, at jeg ønsker at lade handlen gå retur, på basis af at sælger har afgivet urigtige oplysninger, og påberåbe mig 14 dages retur-ret. Denne nægtes af såvel sælgeren Mette og dennes chef Birgitte. Chefen henviser iøvrigt til at jeg skal tage telefonisk kontakt til 3´s kundeservice, hvilket jeg gør efter jeg er kommet hjem. Efter 40 minutters ventetid kommer jeg igennem, hvorefter en dame fortæller mig at dette er 3 forretningens afgørelse og jeg skal henvende mig der. Jeg fortæller, at jeg allerede været i forretningen, og de henviser til 3´s kundeservice, hvorved det hele nærmer sig det absurde.
Jeg har sjældent følt mig så bondefanget i mit liv. Hvorfor kan Bilka tilbyde telefonerne til en billigere pris, end hos selskabets egen forretninger, og hvorfor overholder i ikke samme vilkår som de andre forretninger med 14 dages retur-ret. Især når en af jeres sælger forsøger at narre folk til at købe deres udgåede telefoner.
Jeg forventer ikke at denne klage bliver imødeset, til gengæld skal jeg fra denne dag, sørge at hvert et bulletin-board, diskussionsgruppe, kollegaer og omgangskreds bliver advaret for at handle med 3. Det kan godt være i har monopol på 3G nu. Men det varer ikke altid.
Med venlig hilsen
Jeg gik ind i 3´s forretning i Østergade, København den 18.10.2004, for at høre om de igangværende "Fødselsdag-tilbud".
Jeg var interresseret i en af de to klap-telefoner Ericsson Z1010 eller LG, som jeg havde set til salg i diverse aviser ved såsom Merlin til 99 kr.
Min ekspedient Mette fortalte mig at disse tilbud indebar at jeg skulle tegne det dyre abbonnement 3talk750 abbonnement til 399 kr. pr. måned og guldpakke, hvis jeg skulle gøre brug af Merlin, Bilka eller Computer City´s tilbud.
Da jeg aldrig taler så meget i telefon, og hun står klar med udgået Motorola A835 til 1 kr med Boom og sølv-pakke, hopper jeg på dette tilbud, idet jeg forudsætter at hun ved hvad hun taler om.
I løbet af ugen beslutter min kone at købe netop den klaptelefon, som jeg ønskede i Bilka, og meddeler mig at denne koster månedligt det samme som min(boom), og hun bare skal betale 50 kr. ekstra om måneden for Guld(hvor jeg kan nøjes med sølv).
Når en sælger giver urigtige oplysninger, som i dette tilfælde, vil jeg (og forbrugerklagenævnet) mene at jeg ifølge aftale/Købeloven har ret til at fortryde købet.
Jeg ringer forinden ind til 3 "kunde"-service for at få at vide hvorledes man forholder sig, hvor jeg efter 20 minutters ventetid for en herre i røret, der fortæller mig at jeg bare skal gå ned i den butik, hvor jeg købte mobilen og aflevere telefon og få slettet abbonementet. Dette lod jo meget logisk, idet enhver forretning i dagens Danmark(inkl. Merlin, Bilka og Computer City) har samme regler.
Da jeg kommer ned i forretningen hentes sælgeren Mette ind og hun bekræfter i min kones påhør, at hun har sagt ovenstående, hvorefter hun undskylder sig med, at hun da ikke kan vide hvad andre forretninger tilbyder 3´s telefoner til.
Herefter spørger jeg om de vil matche Bilka´s tilbud, mod at jeg betaler difference og køber guldpakken, hvor hun kategorisk svarer nej. Derefter meddeler jeg, at jeg ønsker at lade handlen gå retur, på basis af at sælger har afgivet urigtige oplysninger, og påberåbe mig 14 dages retur-ret. Denne nægtes af såvel sælgeren Mette og dennes chef Birgitte. Chefen henviser iøvrigt til at jeg skal tage telefonisk kontakt til 3´s kundeservice, hvilket jeg gør efter jeg er kommet hjem. Efter 40 minutters ventetid kommer jeg igennem, hvorefter en dame fortæller mig at dette er 3 forretningens afgørelse og jeg skal henvende mig der. Jeg fortæller, at jeg allerede været i forretningen, og de henviser til 3´s kundeservice, hvorved det hele nærmer sig det absurde.
Jeg har sjældent følt mig så bondefanget i mit liv. Hvorfor kan Bilka tilbyde telefonerne til en billigere pris, end hos selskabets egen forretninger, og hvorfor overholder i ikke samme vilkår som de andre forretninger med 14 dages retur-ret. Især når en af jeres sælger forsøger at narre folk til at købe deres udgåede telefoner.
Jeg forventer ikke at denne klage bliver imødeset, til gengæld skal jeg fra denne dag, sørge at hvert et bulletin-board, diskussionsgruppe, kollegaer og omgangskreds bliver advaret for at handle med 3. Det kan godt være i har monopol på 3G nu. Men det varer ikke altid.
Med venlig hilsen