SuperDebat.dk > Computer & Internet > Fri debat: Computer/Internet
14tilføjet af Meget vred soldat
Hold jer væk fra Cybercity
I har sikkert hørt det før, men nu kommer den igen. Hold jer nu langt væk fra Cybercity, og alt hvad de kan tilbyde af lorte produkter. Jeg hørte selv til en af dem, der afviste folks brok over cybercity som massehysteri. Men nu er jeg så blevet en del af den hysteriske mængde.
Idioterne har hevet mig til inkasso for regninger jeg aldrig har modtaget i mit liv. De har sendt breve til en adresse, hvor jeg slet ikke har haft mulighed for at modtage dem, og så siger de sku at de har gjort alt for at komme i kontakt med mig. Derudover er deres opkrævninger meget urimelige. For det ikke skal være nok, gik der i starten over en måned, før de magtede at gi mig en ordentlig router, og selv da var mit net slet ikke optimalt. Det blev det faktisk aldrig i den tid jeg havde cybercity net.
Nu er jeg så blevet det klogere, og ønsker at dele ud af mine erfaringer, samt udsende en advarsel. Hold jer nu langt væk fra Cybercity. De tager røven på jer hvis de får bare en lille chance. Og lad vær med at tro at i kan undgå at give dem den chance, for de skal nok finde en måde at gøre det på. Derudover er deres produkter af meget ringe kvalitet, og deres kundeservice er katastrofal. Jeg har aldrig følt mig mere røvrendt i mit liv. Det er utroligt at sådan nogle mennesker kan drive forretning. Jeg har nu Internet fra en anden af de store danske udbydere og er glad og tilfreds med det.
tilføjet af meget vred, tidligere soldat.
HØRT!
Jeg har heller ikke haft andet end bøvl med det lorte-selskab!
tilføjet af Anonym
Nej nej....
Man høre kun om klager i medier, men aldrig om ros. Jeg vil tværtimod give Cybercity ros, der har aldrig være problemer med dem og kundeservice ja den halter da lidt, det kan vi godt blive enig om. Men i bund og grund har jeg aldrig haft bøvl med dem. Jeg ville selv have TDC net i min nye lejlighed, men da de ikke ville betale for at lægge ledninger om som de ved en fejl havde lavet så jeg kunne få den net forbindelse jeg ville have, så kunne jeg ikke blive kunde hos dem. Telia, har jeg også haft dårlig efaring med, der skulle mange opkald til kundeservice for at de kunne finde ud af, at de skyldte mig penge, efter jeg havde opsagt dem engang. I bund og grund er alle firmaer ikke lige gode, men når man først er uheldig med et selskab så vare uheldet ved og tror mig det ved jeg. Nogen er heldige andre er ikke.
tilføjet af stig-eriksen
Omvendt...
...har jeg intet at bebrejde Cybercity - de har såmænd være meget søde til at hjælpe når jeg har haft problemer med mit internet.
Du støder på problemer overalt - det er ikke kun Cybercity - se senest her: http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article291349.ece
Det er same shit over det hele !
tilføjet af Vivi
CYBERCITY STINKER!!!!
så har jeg brugt 1 år på at konstant ringe til cybercity...
Det første halve år virkede mit internet ikke selvom jeg havde haft teknikere ude 3 gange.
1 gang kiggede han og sagde "det ser fint nok ud" han var hos mig i 5 min. det kostede mig så ca. 500 kroner!! -og hans stirren på ledningerne fik ikke mit internet til at virke..
2. gang kom der slet ik nogen tekniker men jeg skulle da selvfølgelig betale regning alligevel...
3.gang efter 1/2 år fik teknikeren internettet til at virke!!- og vi ville oven i købet få de penge tilbage som vi havde betalt i den tid det ikke virkede.. så vi var jo super glade!!
nu er der så næsten gået 1 år siden vi fik cybercity og vi har ikke fået nogen penge tilbage.
vi har derimod fået en masse regninger og rykker, selvom de hver gang jeg ringer (min. 1 gang om mdr.) lover at det nok skal gå iorden!! JEG ER SÅ PISSE TRÆT AF DERES LORT!
og nu har jeg lige modtaget en inkassovarsel........ KØB ALDRIG CYBERCITY!!!!
tilføjet af Søren
Cybercity og deres måde på at behandle deres kunder.
Jeg har nu haft en sag kørende med Cybercity og deres velkendte inkasso firma Lindorff A/S i over et halvt år. De truede med retssag og satte flere omkostninger på deres girokort. Det startede med at jeg modtog et brev fra Cypercity om at de forgæves havde været forbi mig med deres tekniker da jeg åbenbart skulle ha bestilt noget internet men da jeg havde et internet produkt hos et andet firma så bestiller man jo ikke et andet når det man har virker. Men det forstod Cybercity ikke så de satte sagen videre til inkasso og de truede mig på det groveste med retsag og at jeg bare skulle betale nu. Jeg svare bare tilbage at jeg ikke havde bestilt deres produkt. Til sidst holdt de så op og inkasso trak sagen tilbage. Så hvis nogle skulle være ude for noget ligende så bare kæmp og lad vær med at blive truet af dem for de prøver alt.
tilføjet af Angel Ina Jo Lie
I brokker jer over det mindste......!!!
Prøv at tænk jer om og vær lidt large mht. jeres udtalelser omkring Cybercity. De er jo som mange andre internetudbydere, afgængig af TDC's kobbernet.
Selvfølgelig begår ALLE fejl i tide og utide, men hvorfor ikke snakke om de gode ting I har oplevet. For kundeservicefolk er jo også mennesker der passer deres arbejde. Nogen skal jo gøre det? Det er bare sjovt, at sådan et indlæg skaber en stemning af massehysteri - Vi ved jo alle hvor impulsive og vrede man kan blive om den mindste ting. Der er jo nok en grund til, at man ender til inkasso. Det er jo når man ikke betaler! Man har alverdens muligheder for at betale, lever vi måske ikke i nutiden???
HUSK - INGEN ER FEJLFRIE!
tilføjet af Nu stopper I fandme!
Ja i gør!
Læg mærke til, at det er TDC teknikere der bliver sendt ud!!!!!!! Kan du stave til "TDC" ?
tilføjet af Sussanne
Absurde cybercity, hold jer væk fra dette selskab!!!
Jeg vil ikke anbefale cybercity til NOGEN!
Jeg skulle for over en uge siden ha været på med min telefoni der, og har siden ringet flere gange til dem daglig fra en dyr mobil for at få dem til at få telefonien til at virke, jeg bliver sendt fra afdeling til afdeling, og får hele tiden at vide at nu går i det i orden, deres seneste stunt er at de ved en fejl har cuttet min linie, og har lovet at oprette den, og stadig ikke har gjort det, efter det har jeg nærmest opgivet.
Det er umuligt at trænge igennem til dem, medarbejderne i deres ””kundeservice”” siger at den afdeling hvor sagen er lige nu, kan de i kundeservicen ikke ringe til, men må og kan kun maile til dem, og de får måske først svar derfra, altså fra der hvor sagen (vistnok???) er om 48 timer, det virker fuldstændig absurd på mig, at man indenfor den samme virksomhed ikke kan ringe til hinanden, og at man som kunde får den besked, når man er blevet lovet at telefonien skulle ha været op at køre for lang tid siden.
Ej heller må kunder komme i direkte kontakt med denne åbenbart tophemmelige afdeling og så uduelige afdeling.
I forbindelse med min flytning har jeg ekstra brug for telefonen, og dette kommer i uheldig grad til at påvirke min økonomi, at skulle igennem den lange og detsværre forgæves ventetid hos cybercity hjælper heller ikke på det.
Jeg føler mig som i en fortælling af Kafka, han kunne ikke ha skrevet det bedre, dette har udartet sig til en fuldstændig farce og absurditet præger cybercitys omgang med deres kunder.
Jeg vil igen på det kraftigste igen opfordre andre til ALDRIG at have noget med Cybercity at gøre !!!
Jeg forstår udmærket godt at folk på denne side klager over cybercity, man føler sig fuldstændig skidt på som kunde.
Hvis der er nogle der har gode råd om hvor man klager over dette, må de gerne skrive det.
Hvis der er nogle der kan anbefale telefoni et andet sted vil jeg også gerne høre om det, men detsværre tror jeg det ene selskab ligner det andet, de er efterhånden så store at de er totalt ligeglade med kunderne.
tilføjet af Flanhart
Lorte Cybercity
Magen til lortefirma skal man lede længe efter. 0 % sevice. Aldrig mere Cybercitylort.
tilføjet af tarzan57
ddd
du skal selv ringe til kundeservice for at blive krediteret når fejlmeldings perioden er ovre..
tilføjet af MeJohn
Utrolig dårlig service
Da jeg tidligere har brugt cybercity uden problemer ville jeg bestille igen her efter at være kommet hjem fra udlandet. Det skulle jeg aldrig have gjort. Det er mere end halvanden måned siden jeg bestilte, modemet fik jeg pænt hurtigt, men alt andet sker bare ikke.
Først fik jeg at vide at jeg ikke kunne få den hastighed jeg havde bestilt fordi jeg bor for langt væk fra centralen, jeg fandt så senere ud af at TDC sagtens kunne levere ADSL-2 op til 13mbit på min adresse. Jeg havde bestilt 10mbit.
Jeg har fået den ene etableringsdato efter den anden og hver gang er der bare ikke forbindelse til cybercity og hver gang er forbindelsen åbenbart ikke blevet etableret alligevel.
I øjeblikket sender jeg en mail hver uge hvor jeg beder om svar på hvad de kan levere og hvornår de kan levere, det eneste svar jeg får er at de har meget travlt på kundeservice i øjeblikket.
I begyndelsen prøvede jeg at ringe til kundeservice, men med mere end 45 minutters ventetid og risiko for at pludseligt blive smidt ud af systemet så man må begynde forfra så opgiver man hurtigt det.
I begyndelsen syntes jeg iøvrigt ikke at ventetiden var specielt lang, men det var som om at den blev meget lang efter at jeg "blev et problem" eller hvad man nu skal kalde det.
Nu har jeg givet dem en frist til at svare ellers vil jeg sende modemet retur, i mellemtiden har jeg måttet købe mobilt bredbånd for at få internet.
Hvis de fortsætte på den måde mener jeg ikke de skal have lov til at sælge nogetsomhelst og jeg overvejer om jeg skal tage kontakt til en advokat for at få dem ud af den arrogante måde de tilsyneladende behandler deres kunder på.
Nej jeg kan ikke anbefale CyberCity.
tilføjet af Livingstone
Cybercity gør det godt
Stop lige piveriet Cybercity er det selskab der gør det bedst i Danmark. Der gøres trods alt noget for at få priserne ned på bredbånd og telefoni. Hvis TDC bestemte skulle alle betale mere end det dobbelte af hvad priserne er idag. Ok så er der nogle der er utilfredse, men der er altid 2 sider af en sag og vi har ikke hørt Cybercitys ifht. de utilfredse..måske skulle de bare have betalt deres regning...og måske har TDC teknikeren ikke gjort sit arbejde godt nok osv.
med andre ord slap af for de gør faktisk et godt stykke arbejde hos Cybercity...jeg har ihvertfald været meget tilfreds med min 10 Mbit/s og Fri telefoni til en brøkdel af prisen hos TDC ;-)
vh
En tilfreds Cybercity kunde der har sparet mange penge
tilføjet af Shenphen Drølma
Hold jer meeeget langt væk fra CyberCity!
Hold jer meget langt væk fra CyberCity. De har dårlig en forretnings etik.
Jeg var meget godt tilfreds med dem, da jeg brugte deres telefoni og bredbånd. Men da jeg havde regnet ud, at jeg faktisk betalte mere end med mit tidligere abonnement på grund af et merforbrug af strøm, besluttede jeg mig for at gå tilbage til en alm. fastnet forbindelse hos TDC, opsige mit CyberCity bredbånds abonnement og få mobilt bredbånd fra 3 i stedet. Det var vigtigt for mig at bevare mit fastnet nummer.
Jeg sendte CyberCity et brev i midten af januar, hvor jeg opsagde mine abonnementer. Jeg fortalte dem, at mit nummer ville blive overflyttet til TDC og, at mit bredbånds abonnement skulle opsiges samtidigt.
Senere kontaktede jeg TDC, som skulle stå for at overflytte mit fastnet nummer. Fra TDC fik jeg desuden en formular til opsigelse af bredbåndsforbindelsen. Denne udfyldte jeg og sendte tilbage til TDC i den medfølgende kuvert.
I midten af marts blev mit fastnet nummer overflyttet til TDC. Samtidigt blev min bredbåndsforbindelse fjernet. Jeg har således ikke kunnet bruge bredbåndsforbindelsen siden midten af marts. Så langt så godt.
Jeg troede, at alt var i sin skønneste orden. I april blev der godt nok trukket penge på min konto fra CyberCity, men det bed jeg ikke så meget mærke i, da jeg troede, at det var for den sidste del af perioden for mit nu afsluttede abonnement.
Men i maj blev der igen trukket penge fra min konto. Dette kunne jeg ikke helt forstå, da jeg jo havde opsagt mit abonnement. Jeg ringede til CyberCity, hvor jeg snakkede med en medarbejder, der fortalte, at mit abonnement ikke var opsagt. Dette kunne jeg jo ikke rigtigt forstå. Jeg forklarede ham, hvad der var foregået indtil nu. Jeg bad ham om at slette abonnemenntet, hvilket han nok skulle sørge for. Senere har jeg erfaret, at han har skrevet i CyberCity's system, at jeg ønskede at fortsætte mit abonnement. Hvordan han har konkluderet sig frem til dette forstår jeg ikke helt.
Næste måned var den gal igen. Og sådan har det være siden. Jeg har være i kontakt med CyberCity ialt 9 gange og hver gang får jeg den samme smøre om, at abonnementet ikke er opsagt. Jeg forklarede, dem hver gang, at jeg havde opsagt mit abonnement og at TDC også havde opsagt mit abonnement. Men lige meget har det hjulpet. Jeg har ikke kunnet få dem til at forstå, at mit abonnement er opsagt samtidigt med mit telefoni. Jeg har heller ikke fået en krone tilbage.
Jeg har haft kontakt til TDC, som forsikrer mig om, at de også har opsagt mit bredbånds abonnement.
For ca. 14 dage siden sendte jeg et anbefalet brev til CyberCity, med en kopi af mit brev fra januar. Jeg anmodede dem om straks at stoppe mit abonnement og tilbagebetale mig alle de penge, som de uretmæssigt har betalt.
Ovenstående brev har jeg endnu ikke fået et endeligt svar for selvom jeg har rykket dem telefonisk. Jeg har kun modtaget et brev, hvori der stod, at min bredbåndsforbindelse ville blive lukket den 9/9-08. Ifølge medarbejderen, kunne han se, at min sag var under behandling. Så jeg ville snart få mine penge tilbage.
Men nu har jeg fået endnu en regning og en trussel om inkasso, hvis jeg ikke betaler abonnement for august. Denne gang var der en trussel med, at de også ville lukke mit bredbånds abonnement, hvis regningen ikke bliver betalt inden fem dage. HÆHÆ, det her bliver mere og mere surrealistisk! Mit bredbånd er jo lukket.
Jeg vil stadigt have mine penge fra marst og fremefter tilbage. Men CyberCity gør alt for, at det ikke bliver muligt. Her kan jeg nævne følgende:
1. Medarbejderne opgiver ikke deres efternavn. Når man beder om deres efternavn, vil de ikke svare på det. PÅ den måde er intet de siger i telefonen juridisk bindende.
2. Man kan ikke komme til at tale med en overordnet, så man kan finde frem til en fælles løsning. Af en eller anden grund er de overordnede altid på kursus. Dette svar har jeg fået ca. 6 gange.
3. CyberCity giver ikke noget endeligt skriftligt svar på klager, da de ved, at man så ikke kan gå til teleankenævnet med sin sag.
Jeg kan kun se det som en bevidst handling fra CyberCity's side af, at de behandler deres kunder på denne måde. Havde CyberCity været reelle, ville de have tilbudt mig et forlig allerede første gang jeg kontaktede dem i maj. Så havde jeg måske betalt for en ekstra måneds abonnement.
Min advokat mener helt klart, at jeg har en god sag, da CyberCity's opførelse tyder på bevidst at tage folk ved næsen.
Min fejl er nok, at jeg ikke sendte mit første brev anbefalet. Men TDC påstår også, at de har opsagt mit abonnement for mig. Så et eller andet sted er den gået galt hos CyberCity. Og jeg tror som sagt, at det er bevidst politik fra CyberCity's side af!
Men jeg kan da oplyse, at CyberCity mister kunder på dette her. Jeg kender foreløbigt fire personer, der har opsagt deres abonnement pr. anbefalet brev, efter at de har hørt min historie. Og jeg bliver ved med at give dem dårlig omtale hos hele mit netværk indtil de tilbagebetaler mig mine penge. Så det bliver i sidste ende dyrt for CyberCity at behandle mig så dårligt. Nogle gange kan det bedst betale sig at være venlige overfor folk og tilbyde dem et forlig.
Shenphen Drølma
tilføjet af Bitzi
Ingen telefon fra Ciber city
Vi har siden d. 27/4 -09 været uden fastnet fra Cybercity. Vi skriver i dag d. 13/5 -9.
Vi har ringet til dem fra dyre taletids kort. Blevet stillet rundt til et hav af ukompetente personer.Gang på gang blevet lovet - at nu virker det. Nej nej nej. Stadig kun dut dut dut når man løfter røret.
Jeg driver en selvstændig forretning - hvor jeg er MEGET afhængig af mine kunder. Det er den eneste mulighed de har for at bestille tid.
Vi har modtaget breve - hvor vi skal underskrive på ting vi ALDRIG har bedt om.
Hver gang vi ringer på - har de en ny forklaring på - hvorfor fastnet ikke virker.
Flere gange er vi mødt af flabede medarbejdere i kunde service. En bad os endda klappe i - og smed røret på.
Nu har vi atter talt med dem i dag - måske fastnet virker på fredag. Altså atter en lovning vi ikke tror på.
Finans krise eller ej - jeg er faktisk ved at gå på r....- ingen kunder - ingen penge. Hvem kan som lille selvstændig undværre kunder i over 14 dage.?