Hvad skal man bruge daginstitutionerne til ?
Hvad og hvordan skal børnene som tilbringer så mange timer og dage i dagtinstitioners tilbud, lære❓
Skal de selv i deres eget tempo kunne tage imod tilbud om læring og kan en daginstitution betragtes som et børnekulturens indkøbscenter hvor børne bare har frit valg ?
Er de traditionelle og politiske emner indenfor børnekultur relevante i samspil med teorier om respekt for børnenes individuelle evner og interesser/baggrund; sanglege, fælleslege med regler, understøttende motivering til læring og vidensdeling . .❓
Skal forældrene have ret til periodisk at prioritere realistiske pædagogiske mål til deres børn i daginstitutionerne sådan som Lille Hugu skal lære mere om takt & tone, lille Abdulla skal være lære mere om sanglege . . Lille Lise skal lære at være mere udadvendt . . Lille Sulejma skal lære mere om at rydde op . . . hvis daginstitutionerne skal være et tilbud, burde de også i samspil både med børnenes tarv og forældrenes interesser, samarbejde og understøtte børnenes udvikling og dermed også forebygge fremtidig mistrivsel ❓
Burde daginstitutionerne i højere grad medvirke til at give børn en indsigt og forståelse for uddannelse og erhversområder, burde der være gæstepædagoger fra diverse ordinære erhver og erhversuddannelser som kan motivere børn med evner til at blive en kommende fantastisk studerende, tømre, fåreavler, kommunom eller . . . . . . til at have en brede viden om og måske en egen visualisering af fremtidigt arbejdsområde . . .❓
Før i tiden havde børn lettere ved at møde fagområderne og opnå en forståelse for deres sociologi, men sådan er samfundet ikke nødvendigvis mange steder nu om stunder, både fordi der er meget arbejdsløshed, har været mange fyringer i flere årtier og fordi mange virksomheder er lukket og mange virksomheder er beliggende i stor afstand fra børnenes hverdag . . . .
Skal de selv i deres eget tempo kunne tage imod tilbud om læring og kan en daginstitution betragtes som et børnekulturens indkøbscenter hvor børne bare har frit valg ?
Er de traditionelle og politiske emner indenfor børnekultur relevante i samspil med teorier om respekt for børnenes individuelle evner og interesser/baggrund; sanglege, fælleslege med regler, understøttende motivering til læring og vidensdeling . .❓
Skal forældrene have ret til periodisk at prioritere realistiske pædagogiske mål til deres børn i daginstitutionerne sådan som Lille Hugu skal lære mere om takt & tone, lille Abdulla skal være lære mere om sanglege . . Lille Lise skal lære at være mere udadvendt . . Lille Sulejma skal lære mere om at rydde op . . . hvis daginstitutionerne skal være et tilbud, burde de også i samspil både med børnenes tarv og forældrenes interesser, samarbejde og understøtte børnenes udvikling og dermed også forebygge fremtidig mistrivsel ❓
Burde daginstitutionerne i højere grad medvirke til at give børn en indsigt og forståelse for uddannelse og erhversområder, burde der være gæstepædagoger fra diverse ordinære erhver og erhversuddannelser som kan motivere børn med evner til at blive en kommende fantastisk studerende, tømre, fåreavler, kommunom eller . . . . . . til at have en brede viden om og måske en egen visualisering af fremtidigt arbejdsområde . . .❓
Før i tiden havde børn lettere ved at møde fagområderne og opnå en forståelse for deres sociologi, men sådan er samfundet ikke nødvendigvis mange steder nu om stunder, både fordi der er meget arbejdsløshed, har været mange fyringer i flere årtier og fordi mange virksomheder er lukket og mange virksomheder er beliggende i stor afstand fra børnenes hverdag . . . .