SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
24tilføjet af gnarled_staff
Hærvejsmotorvej er en sindsyg løsning
Jylland udgør mere end 2/3 af kongeriget, men halvdelen af Jyllands befolkning bor på et lille område på størrelse med Fyn mellem Aarhus og Kolding.
Hovedtrafikåren i området er E45 som mellem Aarhus og Kolding bærer en døgntrafik på mellem 45.000 og 65.000 køretøjer i døgnet hvoraf ca. 6000 er lastbiler. Løsningen mener vores glade politikere er at bygge en ny motorvej i det tyndt befolkede midtjylland langs rute 13 hvor der ingen mennesker bor og der intet transportbehov er[->] ❓
Hærværksmotorvejen bør droppes inden nogen begynder at forvente den. E45 skal i stedet udvides til 6 spor på hele strækningen fra Aarhus til Kolding.
Samtidig dermed skal der indføres hurtige og komfortable pendlertog på samme strækning der tidsmæssigt og prismæssigt kan konkurrere med samme tur i bil.
tilføjet af gootefrut
Hærvejsmotorvej er en sindsyg løsning
Så er du igen inde og kommentere på ting din hjerne ikke rummer 😃 😃
Bliv ved jorden og gør som dine parti-fæller muslimer ud [(:] [(:]
Jylland udgør mere end 2/3 af kongeriget, men halvdelen af Jyllands befolkning bor på et lille område på størrelse med Fyn mellem Aarhus og Kolding.
Hovedtrafikåren i området er E45 som mellem Aarhus og Kolding bærer en døgntrafik på mellem 45.000 og 65.000 køretøjer i døgnet hvoraf ca. 6000 er lastbiler. Løsningen mener vores glade politikere er at bygge en ny motorvej i det tyndt befolkede midtjylland langs rute 13 hvor der ingen mennesker bor og der intet transportbehov er[->] ❓
Hærværksmotorvejen bør droppes inden nogen begynder at forvente den. E45 skal i stedet udvides til 6 spor på hele strækningen fra Aarhus til Kolding.
Samtidig dermed skal der indføres hurtige og komfortable pendlertog på samme strækning der tidsmæssigt og prismæssigt kan konkurrere med samme tur i bil.
tilføjet af thomas-f-hansen
hverken eller
Der skal ikke bygges nogen som helst nye motoveje eller jernbaner i Jylland.
Først og fremmest, så holder folk i kø, stort set over hele Fyn og rundt omkring København, hvor man på Fyn og Sjælland ikke holder i kø, så går trafikken langsomt.
Jyderne, må til at indstille sig på at have samme trafikforhold som restenbaf Danmark.
Kø på motorvejene og fyldte tog, er et udtryk for at kapaciteten bliver udnyttet.
tilføjet af mlkp
Hvordan har din mor det?
Så er du igen inde og kommentere på ting din hjerne ikke rummer 😃 😃
Bliv ved jorden og gør som dine parti-fæller muslimer ud [(:] [(:]
[quote="gnarled_staff" post=2721452]Jylland udgør mere end 2/3 af kongeriget, men halvdelen af Jyllands befolkning bor på et lille område på størrelse med Fyn mellem Aarhus og Kolding.
Hovedtrafikåren i området er E45 som mellem Aarhus og Kolding bærer en døgntrafik på mellem 45.000 og 65.000 køretøjer i døgnet hvoraf ca. 6000 er lastbiler. Løsningen mener vores glade politikere er at bygge en ny motorvej i det tyndt befolkede midtjylland langs rute 13 hvor der ingen mennesker bor og der intet transportbehov er[->] ❓
Hærværksmotorvejen bør droppes inden nogen begynder at forvente den. E45 skal i stedet udvides til 6 spor på hele strækningen fra Aarhus til Kolding.
Samtidig dermed skal der indføres hurtige og komfortable pendlertog på samme strækning der tidsmæssigt og prismæssigt kan konkurrere med samme tur i bil.[/quote]
Øgler er sgu underlige!............. i vil have alt selv, og så kan i hverken komme frem eller tilbage, men i kan samtidig ikke unde andre muligheder for fremgang.
Hærvejsmotorvejen er måske enda en rigtig god løsning, da det så vil være mere attraktivt at lægge fabrikker og andre virksomheder i de "tyndt befolkede områder" du så lidet flaterende kaldte det, og så vil den trængsel øglerne klager så meget over måske blive forbedret.
Men i er måske bange for at virksomhederne "igen" finder ud af at Jyderne er betydligt bedre arbejdskraft end Øglerne er, så arbejdspladserne hurtigt siver ud af Hovedstadsområdet som det gjorde for få år siden, og politikerne satte svinagtige ting i gang så strømmen vendte mod hovedstadsområdet igen.
tilføjet af fruppe
hverken eller
De har jo startet en ny etape i udbygningen af Køge Bugt motorvejen fra Greve og sydover, det de allerede har lavet samt Ring 3 har hjulpet en del.
Fyns motorvejsudvidelse er rykket opad i skuffen men endnu ikke projekteret........dog er lodsejerne i området allerede begyndt at få tynd mave.
Der skal ikke bygges nogen som helst nye motoveje eller jernbaner i Jylland.
Først og fremmest, så holder folk i kø, stort set over hele Fyn og rundt omkring København, hvor man på Fyn og Sjælland ikke holder i kø, så går trafikken langsomt.
Jyderne, må til at indstille sig på at have samme trafikforhold som restenbaf Danmark.
Kø på motorvejene og fyldte tog, er et udtryk for at kapaciteten bliver udnyttet.
Øboere er sgu underlige!............. i vil have alt selv, og så kan i hverken komme frem eller tilbage, men i kan samtidig ikke unde andre muligheder for fremgang.
Hærvejs motorvejen er måske endda en rigtig god løsning, da det så vil være mere attraktivt at lægge fabrikker og andre virksomheder i de "tyndt befolkede områder" du så lidet flatterende kaldte det, og så vil den trængsel Øboerne klager så meget over måske blive forbedret.
Men i er måske bange for at virksomhederne "igen" finder ud af at Jyderne er betydeligt bedre arbejdskraft end Øboerne er, så arbejdspladserne hurtigt siver ud af Hovedstadsområdet som det gjorde for få år siden, og politikerne satte svinagtige ting i gang så strømmen vendte mod hovedstadsområdet igen.
Øhh! øgler [???] Du mener Øboere, ikke?? [(:]
tilføjet af gnarled_staff
Nu bor jeg i Aarhusområdet
og så jeg kender endog meget godt hvordan infrastrukturen og demografien i Jylland fungerer. Derfor kan jeg slet ikke se at en hærvejsmotorvej skulle haven nogen som helst funktion andet end at den skulle kunne bringe vendelboer meget hurtigt til sønderjylland og vice versa på en øde motorvej igennem Danmarks største skovområde.
Det vil ikke en skid løse kapacitetsproblemerne i det østjyske område hvor folk bor og bilerne er.
Transportbehovet er ikke mellem Hobro og Vejen, men mellem Aarhus og kolding.
Hærvejsmotorvejen skal skrottes og i stedet skal E45 udvides til 6 spor hele vejen fra Aarhus til Kolding.
Tilvæsten i arbejdspladser og befolkning i Jylland sker i Østjylland så det er også her infrastrukturen skal følge med. Idag er der nok motorvej, men det er stop-and-go kørsel fra Horsens til Aarhus og fra Hedensted til Vejle hver dag i myldretiden, hvor jeg uden at lyve tør sige at man meget sandsynligt bevæger sig hurtigere på den nuværende landevejs-rute 13 (hærvejsruten).
tilføjet af fruppe
What ?
Hvad har nu motorveje i Jylland at gøre med en masse forurenene busser i hovedstaden.
❓ [???] 😖
Så siger vi det! ingen krig skal vel startes på grund af ordkløvereri. 😉
tilføjet af ajax84
Nu bor jeg i Aarhusområdet
Problemet i det Øst Jyske område er først startet efter den Øst Jyske motorvej var færdigbygget! det glemmer du vist!........ før den gik alt trafik gennem Jylland gennem hovedvej 13 fra Ålborg gennem Viborg til Vejle.
Så mener du der er trængsel i Århus området burde du da i stedet bifalde en hærvejsmotorvej, da en meget stor del af trafikken så vil flytte tilbage til midt Jylland!...... men det er måske det' du er bange for?
tilføjet af fruppe
Nu bor jeg i Aarhusområdet
Tak, jeg har kørt på E45 i lastvognenes myldretid 😖
Den kunne let udvides, lige bortset fra at det ville gå ud over det skønne stykke ved Skanderborg.
og så jeg kender endog meget godt hvordan infrastrukturen og demografien i Jylland fungerer. Derfor jeg slet ikke se at en hærvejsmotorvej skulle haven nogen som helst funktion andet end at den skulle kunne bringe vendelboer meget hurtigt til sønderjylland og vice versa på en øde motorvej igennem Danmarks største skovområde.
Det vil ikke en skid løse kapacitetsproblemerne i det østjyske område hvor folk bor og bilerne er.
Transportbehovet er ikke mellem Hobro og Vejen, men mellem Aarhus og kolding.
Hærvejsmotorvejen skal skrottes og i stedet skal E45 udvides til 6 spor hele vejen fra Aarhus til Kolding.
Tilvæsten i arbejdspladser og befolkning i Jylland sker i Østjylland så det er også her infrastrukturen skal følge med. Idag er der nok motorvej, men det er stop-and-go kørsel fra Horsens til Aarhus og fra Hedensted til Vejle hver dag i myldretiden, hvor jeg uden at lyve tør sige at man meget sandsynligt bevæger sig hurtigere på den nuværende landevejs-rute 13 (hærvejsruten).
tilføjet af ajax84
What ?
Nu skal jeg skære det ud i pap for dig og arvepriss Knud!
Motorvej i midtjylland vil måske flytte nogle af de arbejdspladser der ligger i Københavnsområdet til Jylland, og så bliver trængslen jo mindre i København!........... ikke?
Det må sgu da selv dig forstå!
tilføjet af ajax84
Nu bor jeg i Aarhusområdet
Rigtigt! og dem der er gamle nok, vil også vide hvor lastbilernes trafik var i "gamle dage" den var nemlig der hvor der foreslåes en ny motorvej nu.
tilføjet af gnarled_staff
Sikke noget sludder
trafikken mellem de store havnekøbstæder - Randers, Aarhus, Horsens, Vejle, Fredericia, Kolding - har aldrig nogensinde gået gennem midtjylland. Det er da decideret en omvej.
En hærvejsmotorvej vil i bedste fald flytte et par tusinde biler i døgnet væk, men den vil ikke løse trængslen på E45. Den vil blot udskyde udvidelsen af E45 da budgetterne bliver brugt på en unødvendig motorvej igennem et tyndt befolket område.
Midtjylland har iøvrigt allerede motorveje da rute 15 og 18 er udbygget til motorvej på en del af strækningerne. Endnu en er simpelthen overkill.
tilføjet af thomas-f-hansen
hverken eller
Nej.
Jeg opfordrer ikke til at der bygges yderligere motorveje i det nævnte indlæg.
Jeg opfordrer til at man i store byer begynder at gribe i egen barm, tager cyklen, går lidt længer for at komme på offentlig transport osv..
tilføjet af gnarled_staff
ævl
Danmarks produktionsvirksomheder ligger i Jylland og på Fyn, så selvfølgelig skal varerne kunne komme frem.
tilføjet af gnarled_staff
Husk at tage dine piller
selvom du har fået det hvide snit.
tilføjet af ajax84
hverken eller
Du er altså bange for at miste nogle af de arbejdspladser som er skyld i trængslen?
tilføjet af ajax84
Sikke noget sludder
Jeg tror faktisk ikke du er ret gammel!................... for så ville du nemlig vide at Selv om Århus altid har været en stor by, har der aldrig været de store problemer med trængsel.... heller ikke da alt trafikken gik ind gennem Århus!.... trænglelsproblemerne kom først da motprvejen var færdigudbygget..... og Horsens? den var ikke andet end en fluelort på landkortet dengang.
Det virkeligt trafikale helvede lå på hovedvej 13, som var transitvej for al trafik fra Norge og Sverige, samt gennemkørselsvej fra de øvrige Jyske byer.
Århus og som du nævner Horsens, var byer trafikken kun bevægede sig til hvis der var et specifikt ærinde i disse byer......... så hvis nogen sidder og sludre, så vil æren af dette tilfalde dig.
tilføjet af fruppe
What ?
Der er så sket noget andet dumt der hænger sammen med et nyt "supersygehus".
Jeg talte med en veninde boende i Holstebro forleden, hun var harm over at de havde droppet det sidste stykke motorvej fra Herning til Holstebro, byen kom i oprør over arbejdspladser der forsvinder.
Nu skal jeg skære det ud i pap for dig og arvepriss Knud!
Motorvej i midtjylland vil måske flytte nogle af de arbejdspladser der ligger i Københavnsområdet til Jylland, og så bliver trængslen jo mindre i København!........... ikke?
Det må sgu da selv dig forstå!
tilføjet af thomas-f-hansen
Hærvejsmotorvej er en sindsyg løsning
Selvfølgelig skal der ikke bruges penge på den slags.
Der ER en række planlagte arbejder, som skal gøres færdigt.
Desuden er der en række nødvendige kostbare arbejder, som skal sættes i værk, for at den eksisterende infrastruktur opretholdes. F.eks. en ny løsning over eller under Storstrømmen. Eller en stabil løsning over eller under Limfjorden.
Hvem skal iøvrigt køre på en sådan hærvej❓
Tyske turister på vej til Norge ?
Dermed er det ikke sagt at der skal sprøjtes flere penge i offentlig transport, for der er der heller ikke behov for flere udskejelser !
Om 10 - 15 år, når disse projekter er klar, så er der slet ikke brug for dem.
Kapaciteten er godt udnyttet og skal kun tilrettes og vedligeholdes.
tilføjet af gnarled_staff
Trafikken i Aarhus har altid været som hård mave
al den tid jeg kan huske, så det tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg kan aldrig mindes at det har været nogen spændende by at køre igennem rent trafikalt.
Du skulle prøve at snuppe dig en tur på ringvejen i myldretiden hvis du tror jeg lyver....
tilføjet af fruppe
Trafikken i Aarhus har altid været som hård mave
Vi kender masser af sjov fra udlandet også.
Godt nok har jeg aldrig prøvet Tyskland, men engang sad jeg fast i næsten 3 timer i to rundkørsler udenfor Galway i Irland, og når først flerbanede rundkørsler stopper til er den helt gal 😖
Min mor var med, jeg sagde til hende på et tidspunkt at hun skulle vække mig næste gang vi kunne køre et par meter [(:]
al den tid jeg kan huske, så det tror jeg simpelthen ikke på.
Jeg kan aldrig mindes at det har været nogen spændende by at køre igennem rent trafikalt.
Du skulle prøve at snuppe dig en tur på ringvejen i myldretiden hvis du tror jeg lyver....