Jeg elsker Geo, fordi
ingen har en humor som han.
---------------------------
GEO: Træk bukserne af Føtex
Se videoen her
http://ekstrabladet.dk/forbrug/article211025.ece
Han er Danmarks mest besværlige kunde. I denne uge prøver han alt for frække børnetrusser i Føtex
Skal der stå ’Du er for lækker’ på en otteårig piges underbukser? Nej, vel? Dog er Føtex endnu en gang helt fremme i skoen, når det drejer sig om alt for udfordrende undertøj til små piger.
Føtex har før gjort sig bemærket ved blandt andet at sælge g-strengs-trusser til piger, som nærmere burde gå med ble. Nu er Føtex elegant tilbage med en kollektion af trusser til småpiger med påskrifterne ’Du er for lækker,’ ’Precious’ og ’Smukke’.
Selv om Føtex reklamerer med disse trusser til børn, lader jeg alligevel tvivlen komme dem til gode og går ned for at tjekke, om det virkelig kan passe, at de sælger noget så upassende.
Jeg kommer ind i butikken og spørger en ekspedient, om hun kender til det tøj, de sælger med påtrykket ’Smukke’. Jeg håber, at hun vil sige ja og pege over i voksenafdelingen.
Desværre viser hun mig over i børneafdelingen.
Stramme underbukser
Ikke et godt tegn, men jeg overbeviser mig selv om, at det er underbukser til voksne, og beslutter mig for at prøve et par. Mens jeg midt i butikken trækker mine egne bukser af, forestiller jeg mig, hvordan det over højttaleren om et øjeblik vil lyde:
’Geo prøver i øjeblikket en voksentrusse med påtrykket ’Du er for lækker’, som fejlagtigt er blevet placeret i børneafdelingen.’
Højttaleren forbliver desværre tavs, mens forbipasserende kigger på mig, som om jeg faktisk er ved at iklæde mig et par underbukser til børn. Efter i flere minutter at ha’ kæmpet med at få dem på, beslutter jeg mig for at gå på jagt efter en ekspedient.
Jeg får øjenkontakt med et par stykker, som af uransagelige årsager forsvinder som ninjaer bag hylder med mayonnaise og rasp. Endelig får jeg kontakt.
– Undskyld, har I dem her i en større størrelse? spørger jeg, vender min bagdel til og viser de noget udspændte underbukser.
Hun kigger lidt forbavset på mig og siger overbærende:
– De er til børn.
Jeg udviser stadig god karma og svarer tålmodigt:
– Nej, du misforstår. Jeg taler om de underbukser, der hænger derhenne, og så peger jeg på stativet – stadig i håb om hun vil sige: ’Nå ja, de dér er til voksne’.
Desværre gentager hun sine ord:
– Nej nej, de er til børn.
Et forkert signal
Nu er jeg ved at give op og udbryder:
– Men vel til børn over 15 år?
– Nej, til børn fra 8-16 år, siger hun.
Jeg nærmest spytter sætningen ud:
– I har da vel ikke tænkt jer, at piger på otte år skal gå rundt med påskriften ’Smukke’ bagpå?
– Åbenbart, siger hun småflovt.
Jeg er forarget og udbryder derfor chokeret:
– Er jeres indkøbschef pædofil?
– Det håber jeg ikke, får hun sagt, inden hun forsvinder.
–Synes bare, det er et forkert signal at sende, ik’! råber jeg efter hende.
Hun nikker og forsvinder sporløst som de andre ninja-ekspedienter. I stedet for trusser med seksuelle undertoner til piger på otte år, skulle Føtex hellere introducere noget tøj af mærket ’Høj Moral’ i deres sortiment – og sørge for, at ledelsen af indkøbsafdelingen går med det konstant.
---------------------------
GEO: Træk bukserne af Føtex
Se videoen her
http://ekstrabladet.dk/forbrug/article211025.ece
Han er Danmarks mest besværlige kunde. I denne uge prøver han alt for frække børnetrusser i Føtex
Skal der stå ’Du er for lækker’ på en otteårig piges underbukser? Nej, vel? Dog er Føtex endnu en gang helt fremme i skoen, når det drejer sig om alt for udfordrende undertøj til små piger.
Føtex har før gjort sig bemærket ved blandt andet at sælge g-strengs-trusser til piger, som nærmere burde gå med ble. Nu er Føtex elegant tilbage med en kollektion af trusser til småpiger med påskrifterne ’Du er for lækker,’ ’Precious’ og ’Smukke’.
Selv om Føtex reklamerer med disse trusser til børn, lader jeg alligevel tvivlen komme dem til gode og går ned for at tjekke, om det virkelig kan passe, at de sælger noget så upassende.
Jeg kommer ind i butikken og spørger en ekspedient, om hun kender til det tøj, de sælger med påtrykket ’Smukke’. Jeg håber, at hun vil sige ja og pege over i voksenafdelingen.
Desværre viser hun mig over i børneafdelingen.
Stramme underbukser
Ikke et godt tegn, men jeg overbeviser mig selv om, at det er underbukser til voksne, og beslutter mig for at prøve et par. Mens jeg midt i butikken trækker mine egne bukser af, forestiller jeg mig, hvordan det over højttaleren om et øjeblik vil lyde:
’Geo prøver i øjeblikket en voksentrusse med påtrykket ’Du er for lækker’, som fejlagtigt er blevet placeret i børneafdelingen.’
Højttaleren forbliver desværre tavs, mens forbipasserende kigger på mig, som om jeg faktisk er ved at iklæde mig et par underbukser til børn. Efter i flere minutter at ha’ kæmpet med at få dem på, beslutter jeg mig for at gå på jagt efter en ekspedient.
Jeg får øjenkontakt med et par stykker, som af uransagelige årsager forsvinder som ninjaer bag hylder med mayonnaise og rasp. Endelig får jeg kontakt.
– Undskyld, har I dem her i en større størrelse? spørger jeg, vender min bagdel til og viser de noget udspændte underbukser.
Hun kigger lidt forbavset på mig og siger overbærende:
– De er til børn.
Jeg udviser stadig god karma og svarer tålmodigt:
– Nej, du misforstår. Jeg taler om de underbukser, der hænger derhenne, og så peger jeg på stativet – stadig i håb om hun vil sige: ’Nå ja, de dér er til voksne’.
Desværre gentager hun sine ord:
– Nej nej, de er til børn.
Et forkert signal
Nu er jeg ved at give op og udbryder:
– Men vel til børn over 15 år?
– Nej, til børn fra 8-16 år, siger hun.
Jeg nærmest spytter sætningen ud:
– I har da vel ikke tænkt jer, at piger på otte år skal gå rundt med påskriften ’Smukke’ bagpå?
– Åbenbart, siger hun småflovt.
Jeg er forarget og udbryder derfor chokeret:
– Er jeres indkøbschef pædofil?
– Det håber jeg ikke, får hun sagt, inden hun forsvinder.
–Synes bare, det er et forkert signal at sende, ik’! råber jeg efter hende.
Hun nikker og forsvinder sporløst som de andre ninja-ekspedienter. I stedet for trusser med seksuelle undertoner til piger på otte år, skulle Føtex hellere introducere noget tøj af mærket ’Høj Moral’ i deres sortiment – og sørge for, at ledelsen af indkøbsafdelingen går med det konstant.