8tilføjet af

Jubii finanskrisen slutter til sommer 2009

Det er snart noget at se frem til for mange aktionærer, virksomheder og arbejdere. Finanskrisen som har hærget hele verden et par år slutter nu her til sommer. Aktierne begynder at stige igen, virksomheder får mere indtjening og ansætter derfor flere folk, boligpriserne stiger og snart er der sat gang i de økonomiske hjul igen.
Glæd jer folkens. De magre år er snart forbi. Nu kommer de fede år!!!
tilføjet af

det må være løkke det kvaj

det må være løkke det kvaj der har bildt dig det ind
tilføjet af

depression 7 år mere

aktiekurserne vil falde yderligere 40 procent - massefyringer i hele verden med rekord tvangsaugtioner og skilsmisser til følge. Nej du krisen er først lige begyndt....
tilføjet af

Kina mister hele deres formue

Så de er ikke interesseret i USA statsbankerot.
Dansk økonomi er stadigvæk stærk, ellers havde
kronen fulgt kursen på de svenske kr. Du får
ikke en statsbankerot, fordi folk går personlig
bankerot pga. overbelån i fast ejendom. :o)
Guld er ikke nogen garanti mod tab, men spekulanterne
prøver at sikre sig ved opkøb af guld. Når spekulanterne
opdager at guld er værdiløst, så vil kursen rasle ned.
Det svarer lidt til at købe diamanter. Diamanter har
kun en høj værdi, fordi De Bears holder prisen kunstigt oppe.
tilføjet af

Men trøst dig

Du har i det mindste billigt guld til tænderne ...så meget at Jack Sparrow går hen og bliver helt misundlig... men måske skulle man blive pirat????
tilføjet af

Kina har ingen formue

for dollaren er teknisk set værdiløs. De kommer aldrig til at bruge af matadorpengene for i samme sekund ryger dollaren ned.
tilføjet af

Politikerne har STOR-GAMBLET med dine penge!

Lidt svært at regne ud, om du "finansmand" forsøger være sjov, eller om du virkeligt tror, at Lars Løkke har fattet en brik af, hvad som foregår, hvis det er hans tåbelige spådom, som du har lyttet til?
En undersøgelse har vist, at idag har kun omkring små 20% af danskerne tro på, at der overhovedet er en finanskrise for danske borgere, og for det danske samfund. Danskerne - langt flest - tror ikke, at de selv rammes.
Det er ret sikkert, at danskerne og Danmark slet ikke endnu har følt og mærket, og da slet-slet ikke oplevet det selv, andet end de som har investeret i aktier, eller er virksomhedsejere, at der er økonomisk krise.
Den nærmeste fremtid vil meget sikkert byde på, at flere og flere danske borgere vil få finanskkrisen at føle og mærke. Det uanset om de mister job, eller ej. Det fordi politikerne har dummet sig ekstremt, da de besluttede finanspakken.
Politikerne har også begået andre skøre eller tåbelige støtteordninger til erhvervslivet, og de private virksomhedsejere, eller til aktionærerne af virksomhederne. Desuden har omkring 1 ud 5 kommuner investeret i aktier, for at spekulere, hvilket allerde har kostet rigtigt mange penge, dog intet iforhold til, hvad politikerne fra Christiansborg udsætter enhver dansk borger for af økonomisk risiko.
Det kommer til at koste dyrt, måske ufatteligt dyrt, hvis det går helt galt for bl.a de danske banker, hvilket nemt lader sig gøre. Prøv bare at tænk på, hvad er sket med bankerne i Island, og andre store banker, bl.a i USA? Prøv at tænk over, at Peter fra Danske Bank, ham der dirketøren med den store løn, han har erkendt, at krisen kom bag på ham, og Danske Bank ikke har ført politik eller forretning efter, at en omfattende finanskrise kunne ske. Ja, det er sådanne mennesker, som ofte får kæmpe store lønninger.
Politikerne har STOR-GAMLET med enhver dansk borgers penge, så omfattende nok meget få danskere har forstået det. Det er historiske store støttebeløb, som Staten har kastet ud til private danskere, som har tilknytning eller ejerskab i virksomheder!
Politikerne har slet ikke sikret sig imod, at der helt sikkert er meget usunde virksomheder, som får en stor del af statsstøtten. Det er dybt forkasteligt, at politikere end ikke optimalt sikrer, at de får deres penge eller lån tilbagebetalte!
Før finanspakken blev vedtaget, forsøgte jeg ihærdigt at advarer stærkest imod den, ved at prøve få omtale via Ritzaus. Men som altid, så blev jeg igen-igen-igen blot afvist!
Private bør spare op, hvis de kan det. Der kan være gode penge at spare på forbrugsgoder, som man normalt ikke så let får råd til, hvis man betaler kontant.
Når politikerne opforderer borgerne til at bruge løs af penge, for at få gang i forbruget, er det helt uanstændigt, som jeg mener det! Der skal helt andet til før, at krisen går væk!
Det er ingen hemmelighed, at jeg er pisse sur og frustreret over, at danskerne bare ikke gider eller lyster høre det ringeste om, hvad jeg gerne vil ud med. Eller de gider anyway slet ikke støtte med en dum vælgererklæring, at jeg kan få taletid i en valgkamp.
Du derude, prøv at forstå mig, jeg har først oplevet, at de mest syge og nødlidende mennesker, som jeg kunne finde, og som jeg forsøgte at hjælpe, de blev ufatteligt ringe, og mest ulovligt, behandlede af embedsmænd, med enhver politikers tavse accept!
Efterfølgende, efter jeg havde måttet trække mig retur fra at føre sociale sager for syge, fattige, nødlidende og pinte mennesker, blev jeg sgu forsøgt totalt ruineret - som hævn for, at jeg har ført sociale sager imod systemet!
Hallo - kan du/I ikke forstå, at når man som jeg trues med økonomisk ruin, samt endda også blev forsøgt forhindret i at kunne få en bolig, hvor min søn kan komme ind med sin kørestol, så bliver jeg/man sgu ubeskriveligt rasende, mest fordi min søns trivsel også derved mest alvorligt trues?
Kan du/I regne ud, hvad jeg tænker om generelt danskere, når tæt på ingen vil eller lyster at støtte med en dum og for andre ligegyldig vælgererklæring, sådan jeg bl.a. kan konfrontere de ansvarlige politikere med, hvad de er medansvarlige for, at mine parter, jeg og min søn blev udsat for?
Jeg blev kastet i fængsel i 2 måneder, for trudsler, fordi jeg skældte ud på de magthavere, som forsøgte smadre min tilværelse, sådan de også alvorligt skadede min søn. Da jeg fik akut diskusprolaps i fængslet, hvilket gjorde ubeskriveligt ondt, blev jeg nægtet lægehjælp, til jeg blev løsladt!
Sig mig, er danskerne generelt og almindeligt blevet så lede og kyniske, at det end ikke rører nogen, at eksempelvis min søn trues så alvorligt, oven i alt andet, jeg fortæller?
Ja, jeg er fælt skuffet og trist over langt flest af mine danske medmennesker!
Når jeg alligvel vil forsøge hjælpe og støtte bredest andre danske borgere, så må jeg erkende, at det meget skyldes min tro på Gud, eller mit private løfte til Gud. Havde jeg ikke haft Gud i mit liv, havde jeg ret sikkert opgivet at hjælpe flest danskere, enkelt fordi de efter min mening ikke opfører sig rimeligt ordentligt.
Kh
Johnny
f/ Partiet for Borgerstyre
Hjemmeside: http://www.partietforborgerstyre.dk
tilføjet af

Skattebetaling har aldrig nogen sinde

været "borgernes penge" som du udtrykker det.
tilføjet af

ad // guld

Husk at guld er en genial "valuta" (precious metal), som man ikke bare kan trykke mere af ligesom med værdiløse sedler.
Hvis man tager ALT guld i hele verden og smelter sammen til en terning måler den kun ca 20*20*20 meter.
Når værdien af en valuta halveres fordobles prisen i forhold til guld.
Guld standarden har som oftest været det man er gået tilbage til efter de helt store krak før i tiden.
Det betyder at banken har guld i "kælderen" altså reelt har ejerskab over guld, og de penge der udstedes har en reel værdi i guld.
Med guldstandarden OG en rente der var styret af markedet og ikke den private bank FED ville vi undgå disse bobler.
Boblerne skabes når vi låner for mange penge og ikke sparer op.
Renten påvirkes ikke opad fordi den holdes kunstigt nede, og boblen er i gang med at blive skabt.
Jo mere folk låner og kaster i aktiemarkedet, jo mere stiger aktiemarkedet og jo mere kan folk låne, for nu er deres aktier mere værd, og man kan jo tage lån i aktier. Sådan har mange mårkeder fungereret og vi er ikke engang tæt på bunden endnu.
Hvis markedet var frit og indlån og udlån hang sammen kom vi ikke i disse problemer, men når en person med en indtægt på 300.000 kan låne 7 gange sin årsindægt at købe hus for, så er det jo helt galt.
Problemet i forhold til flere andre kriser før i tiden er at vi har bundet ALT sammen financielt.
Aktiemarkedet kan ikke kolapse uden at trække alle de spekulative boligejere med. Vi har brugt opturen til at forgælde os, det har bankerne hjulpet med.
Nu kommer regningen og den bliver dyr, alle de lånte penge skal betales tilbage, men vi stimulerer kun til øget forbrug og dermed øget gældsætning.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.