SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
3tilføjet af anonym
Kommuner og udemokratiske interne cirkulærer
Hvordn kan diverse folketings vedtagede love på socialpolitiske områder nogen sinde realiseres hvis kommune systemet bare internt kan lave modstridende interne cirkulærer❓
Skal man have en advokat forsikring som social klient og borger, er det et konstuktivt middel til retssikkerhed nu om stunder❓(eller være gode venner med nogle rockere . . de har jo advokater ?)
Hvordan sikres den demokratiske sociale tryghed via socialpolitikken, hvis der er interne kommunale cirkulærer der definerer en systematisk diskriminationspolitik❓
Er det nemmere med interne kommunale cirkulærer og anvisninger end at give folketinget et realistisk kommunalt modspil❓
100.000 fejl i børne unge sager og anbringelses sager sker ikke bare; de ansatte er jo uddannede og teoretisk burde de ikke kunne begå så mange fejl !
tilføjet af anynom
Det er spareplanen
som gør det. Jeg har hørt at pga. spareplanerne vil psykisk syge, som er anbragt på institutioner i andre kommuner til millioner, blive hevet hjem og få en 'vagt' som ikke kan holde øje med vedkommende hele tiden. Så personer som har lavet sindssyge kriminelle gerninger kan ende tilbage i samfundet fordi der er millioner at hente.
Når de blev anbragt der i tidernes morgen, er det jo fordi de virkelig har gjort noget sindssygt. Det er folk som skal have døgnbemanding af specialpersonale.
tilføjet af anonym
bare passe sit arbejde
Der er altså nogen som bare Passer deres arbejde !
tilføjet af mads christensen
kommunernes fejl er intentionelle
ja der findes skuffecirkulæer, bevares, men det er jo ikke problemet her. nej.
vi har nogle love der skal følges af kommunerne i sociale sager.
serviceloven, forvaltningsloven og retssikkerhedsloven.
følger orgeren ikke disse love er sanktionerne rimeligt nøje beskrevet. (se lovene på retsinfo.) det er bøde og fængsel i grove sager.
men hvad så når det er kommunerne der laver fejl (bryder loven). her kan du som borger klage til det sociale nævn. hvor du vel at mærke skal sende klagen til den kommune du klager over. nævnet har over 1,5 års ventetid for behandling af sagerne. får du medhold her skulle man tro at man fik hvad der tilkom en af hjælp, men så let går det sjældent. for sagen bliver bare sendt tilbage til kommunen til fornyet afgørelse. og der er ikke nogen detaljer der beskriver hvad denne nye afgørelse skal indeholde. og er den nye afgørelse så ligeså forkert som den første skal du så lige hele møllen igennem igen. altså er det i virkeligheden en blåstempling af lovrud og en klar overtrædelse af vores retssikkerhed at vores klagesystem er så trægt.
jeg har selven datter, somlider af 2 alvorlige kroniske lidelser og hun er ikke færdig diagnostiseret endnu. vi har boet flere måneder på hospitaler og min datter er bla.a blevet opereret i london fordi man ikke havde ekspertisen herhjemme. gennem 4 år er det blevet til over 20 klagesager over thisted kommune, hvor vi har fået medhold i de fleste. vi snakker støtte til tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter for over 500.000 kr. som vi har trukket ud af vores privatbudget i de 4 år. penge somvi havde ret tilsomvi kæmper for endnu i klagesystemet.
et eks. på det ovenstående er at vi i foråret 2007 ansøgte om aflastning i hjemmet efter §41 i serviceloven så vi kunne blive fritstillet til at bruge tid på vores raske datter(dengang 5 år)det fik vi afslag på og der kom endelig afgørelse fra det sociale nævn i april i år (2010) hvor vi fik fuldt medhold.
så skulle man jo tro at vi fik det fulde beløb udbetalt fra ansøgningstidspunktet og til nu, da loven siger at borgeren i tilfælde af fejl skal stilles som om fejlen ikke var blevet begået. men nej. da vi ikke havde råd til at lægge de 200.000kr. ud, sådan en aflastning koster i 3 år, mens sagen kørte i klagesystemet, mener kommunen ikke aat vi har krav på noget overhovedet.
der har du dit problem med vores velfærdssamfund. vi er nu ved at sagsøge thisted kommune da vifølerat nogen må gøre noget.