Til samtlige umodne, venstredrejede socialister og hvad værre er:
Anduena Bajramaj Kosovo
http://www.kandu.dk/spg96701.aspx
Citat
En 23 årig mor til tre fra Kosovo udvises til sit hjemland, medens faren og børnene bliver tilbage i Danmark. En 40-årig gift kvinde på sondemad lammet efter en blodprop udvises også til sit hjemland – Tyrkiet. Den seneste uges tid har været præget af mediernes omtale af enkeltsager, der har efterladt det indtryk, at den politik, der føres på udlændingeområdet er hård og ubarmhjertig.
Det har desværre været karakteristisk for den dækning, som har været sagerne til del i pressen, at ikke alle detaljer i sagerne er kommet frem. For eksempel er det forhold, at den 23-årige mor til tre fra Kosovo har fået afslag på familiesammenføring intet mindre end tretten (13!) gange, ikke fremgået tydeligt af mediernes dækning af sagen. Og sagen om den 40-årige lamme tyrkiske kvinde er heller ikke blevet specielt godt belyst.
Den tyrkiske kvinde blev i 1986 gift med sin tyrkiske mand i Tyrkiet. De boede 11 år sammen der, hvor de fik fire børn. I 1997 blev manden skilt fra sin nu syge kone og giftede sig i stedet med en dansk kvinde. To måneder efter skilsmissen fik den tyrkiske kvinde sit og hendes forhenværende mand deres fjerde barn i Tyrkiet
På grund af sit ægteskab med en dansk kvinde fik den tyrkiske mand og hans børn opholdstilladelse i Danmark. I 2003 blev den tyrkiske mand skilt fra den danske kvinde og tre måneder senere giftede han sig igen med den samme tyrkiske kone, som han tidligere var blevet skilt fra.
En del kunne altså tyde på, at årsagen, til at de to tyrkere overhovedet opholder sig i Danmark, er resultatet af et proformaægteskab, og ingen kan i hvert fald være i tvivl om, at de tyrkernes samlede tilknytning til Tyrkiet er væsentlig større end til Danmark, al den stund at den tyrkiske mand kun har boet seks år i Danmark og resten af sit liv i Tyrkiet, medens den tyrkiske kvinde har boet hele sit liv i Tyrkiet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citat
Sagerne viser, hvor vigtigt det er, at det af den danske udlændingelovgivning fremgår, at der skal søges om familiesammenføring fra hjemlandet.
Disse uheldige sager er alle opstået, fordi personerne er kommet til Danmark uden at have fået familiesammenføring, og så efterfølgende skal sendes ud af landet. Vi må ikke ende i en situation, hvor det blotte forhold, at man har fået foden inden for på dansk grund, og at man lider af en sygdom eller er mor til børn, der tilfældigvis lever i Danmark er ensbetydende med, at man har ret til opholdstilladelse i Danmark.
Blandt andet tilknytningskravet har betydet, at antallet af familiesammenføringer er faldet siden 2001. 10.950 personer fik familiesammenføring i 2001 – i 2005 var tallet reduceret til 3.525.
I indeværende år har indtil videre alene 2.509 personer fået bevilget familiesammenføring. Også antallet af asylsøgere, der får opholdstilladelse i Danmark, er faldet meget i den mellemliggende periode fra 6.263 i 2001 til 1.151 i 2005, og indtil nu i 2006 er 702 asylansøgninger blevet anerkendt som berettigede.
Det er imidlertid langt fra givet, at denne situation vil fortsætte uantastet. En af de væsentligste årsager til, at asylansøgertallet er faldet, er indførelsen af starthjælpen, der har gjort det økonomisk mindre attraktivt at komme til Danmark i forhold til tidligere; men ifølge Socialdemokratiet skal starthjælpen afskaffes, hvis Helle Thorning-Schmidt indtager statsministerstolen, og dermed vil antallet af asylansøgere givetvis på ny stige.
Samtidig vil Socialdemokratiet blive sat under kraftigt pres for at afskaffe tilknytningskravet, idet både Det Radikale Venstre, SF og Enhedslisten har dette som deres erklærede mål. Dermed vil vi være tilbage i en situation, hvor Danmark vil fremstå som et overordentligt attraktivt mål for de menneskesmuglere, der hjælper størstedelen af de asylansøgere, der melder deres ankomst i Danmark, til landet.
Dansk Folkeparti har sammen med regeringen gjort det til en del af vores politik at følge udviklingen på udlændingeområdet tæt måned for måned. Med oprettelsen af en såkaldt udsendelsesenhed, der har til formål at skabe mulighed for at hjemsende afviste asylansøgere til deres respektive hjemland, er det lykkedes at få hul igennem til bl.a. Afghanistan og Kosovo, så afviste asylanter kan hjemsendes hertil.
Endnu mangler muligheden for at hjemsende afviste asylansøgere til Irak; men forhandlinger pågår, og det er indlysende, at en nation, som danske tropper har været med til at befri fra en ondskabsfuld og morderisk tyran, ikke på langt sigt skal være et flygtningeproducerende land. Selvom der er blevet gjort en stor indsats og antallet af afviste asylansøgere, der ikke er sendt tilbage er 1252 mod før 2141 er der også her stadig meget at se til.
For Dansk Folkeparti er det vigtigt, at den nedadgående tendens i forhold til tildelingen af asyl og familiesammenføringer opretholdes. Ideelt set havde det været at foretrække, hvis tildeling af opholdstilladelse i Danmark alene skete midlertidigt, således at f.eks. flygtninge, der ikke længere havde beskyttelsesbehov, som det eksempelvis er tilfældet med langt hovedparten af de irakere, der kom til Danmark på flugt fra Saddam Husseins styre, kunne hjemsendes.
Der er grund til at tage det helt alvorligt, når man alene har midlertidig opholdstilladelse i Danmark. Opnås der fredeligere forhold i det land, man er flygtet fra i denne periode, bør der iværksættes en udvisningsprocedure. Det at være flygtning i Danmark bør ikke være ensbetydende med, at man gøres til indvandrer.
Vi har også ved flere lejligheder gjort det klart, at vi må have en hårdere kurs over for dømte kriminelle, der ikke er danske statsborgere.
Jeg synes, det er beklageligt, når Højesteret ved flere lejligheder har annulleret udvisningsdomme. For eksempel har to 18- og 19-årige røveridømte unge fra henholdsvis Irak og Uganda fået annulleret deres udvisningsdomme og senest fik to brødre af palæstinensisk herkomst, der trampede og tæskede en 18-årig ung mand fra Korsør ihjel i marts måned i år, deres udvisningsdom annulleret.
En langt hårdere kurs over for kriminelle udlændinge er absolut nødvendig for at komme bandeuvæsnet til livs.
Heldigvis indeholder politireformen og det netop aftalte politiforlig elementer, der gør, at politiet får bedre muligheder for at håndtere indvandrerbanderne, blandt andet bliver banderne underkastet samme nul-tolerancepolitik, som vi kender det fra den succesfulde indsats mod rockerbanderne. Det må også være gode nyheder for de indvandrere og flygtninge, der opfører sig ordentligt.
Endelig skal vi over de kommende år finde en måde at skille fårene fra bukkene på. De indvandrere, der er kommet til Danmark igennem de sidste tredive år, og som har et oprigtigt ønske om og vilje til at blive integreret i Danmark, skal naturligvis have lov til at blive boende, hvorimod de fremmede, der som imam Raed Hlayhel er trætte af at bo i Danmark og ønsker at indrette samfundet i overensstemmelse med muslimsk praksis, må tilskyndes til at finde et andet sted at bo.
Det kan f.eks. ske ved en forbedring af udrejseordningen, således at de pågældende mod en eventuelt større økonomisk bonus mister muligheden for at genbosætte sig i Danmark permanent.
Danmark må aldrig nogensinde udvikle sig til det arnested for islamisk fundamentalisme, som vi har set det i blandt andet Holland og Storbritannien men som også Tyskland og Belgien forandrer sig til på grund af overdreven tolerance over for islamistiske synspunkter.
Dette kræver en entydig afstandtagen til fundamentalistisk islamisk tankegods uanset om afsenderen er Hizb ut-Tahrir talsmanden Fadi Abdellatif eller Abdul Wahid Pedersen.
Forudsætningen for at Danmark ikke udvikler sig til et nyt Holland eller Storbritannien er, at den stramme danske udlændingepolitik fastholdes og udbygges. Danmark er ifølge UNHCR det land i EU, der har flest flygtninge per indbygger.
Dette viser, at arbejdet langt fra er gjort færdigt. Slås portene først igen op, vil Danmark på ny ende som en fremmedmagnet, sådan som Socialdemokratiet og dets støttepartier ønsker det, og alle de fremskridt, som Dansk Folkeparti i samarbejde med regeringen har opnået, vil have været skønne spildte kræfter.
Kun det nuværende flertal i Folketinget vil kunne videreføre og udbygge den udlændingepolitik, der har fungeret tilfredsstillende i de sidste fem år.
mvh.
Peter Skaarup
Og venlig hilsen
En stemme.