Har købt en pung over QXL,tog den i brug 3 dage efter modtagelse,da den havde været i brug 4 dage begyndte jeg og undre mig over alle mine småpenge lå i bunden af min taske,der var et pænt stort hul i møntlommen det er limningen der er gået op,jeg gav 200kr for den,og skrev 4 gange i løbet af 3 dage til sælger,som til sidste(efter og være blevet træt af mig)svarede hun intet ku gøre,det var et restparti hun havde købt hjem,og hun havde tjekket dem mente hun.Har nogen erfaringer med dette?Og er jeg beskyttet i en vis grad af købeloven her`Desuden tror jeg det er en kopi.det er jeg ret sikker på,vi taler om en mærkevare kopi,Hvad ville I gøre????
tak for de.spørgsmålet var heller ikke om jeg troede den var ægte men om købeloven,jeg er godt nok sær men bestemt ikke idiot,eved godt hvordan man skal forholde sig i en butik men lige på nettet var jeg ikke klar over det.
tilføjet af jajuristen
købelov
da du har købt den på QXL som er en auktion er den købt som beset, og du har reelt ingen rettigheder bortset fra at lade handlen gå tilbage inden for de første fjorten dage da det er internethandel
tilføjet af glohed
Hmm sondring mellem erhvervskøb og privatkøb
http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/internetauktioner/
Såfremt den person du handlede med er en erhvervsdrivende, er du beskyttet af købeloven og har et halvt års garanti og 2 års reklamationsret.
den korte version.
i realiteten betyder det at det første halve år har sælger bevisbyrden for at produktet ikke var i stykker da du købte det og at det er dig der har ødelagt det.
Efter det første halve år vender bevisbyrden, så det er dig der skal bevise at fejlen.
var der da du købte produktet.
det gør sig kun gældende i erhvervskøb, da forbrugerrådet ikke tager sager op vedrørende privatkøb
(køb indgået mellem 2 privatpersoner, som f.eks. i den blå avis)
Kik på linket det er til at læse, håber det hjælper dig.
tilføjet af sexfanatikeren
jamen
du kan da godt få lov at tage mig lidt på pungen...ja faktisk meget endda