SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Indenrigspolitik
18tilføjet af anna jensen
Metroen sponsoreret af - Carlsberg
Carlsberg står klar til at betale et stort sponsorbeløb, hvis politikerne vil lade Metroen køre forbi deres kommende byggerigrund i Valby.
Man kunne også forestille sig følgende:
Øresundsbroen - sponsoreret af, Ikea.
Linje B til høje tåstrup - sponsoreret af, City2.
Men er det ok at store firmaer sponsorerer offentlige sager, for egen vindings skyld?
tilføjet af SDFT
Ja, det er ok.
Kan overhovedet ikke se noget problem i det.
Mener du selv det skulle være et problem?
tilføjet af anna jensen
Ja det kan blive et problem
Jeg tror at politikerne hurtigt kan komme i lommen på de store virksomheder og måske miste deres uafhængighed.
tilføjet af Almindelig velbegavet
Har-har
Det var vist dagens vits. Har du aldrig hørt om lobbyisme og inhabilitet, fordi politikere ofte har meget svært ved at skelne mellem deres politiske hverv og den gren af erhvervslivet,(hvor mange kommer fra ledende stillinger),de selv har rod i?
tilføjet af jacob-statoil
Klart da.
Klart da.
Jeg kan da lige forstille mig at Statoil vil betale hele metroen hvis den kører forbi raffinaderiet i kalundborg og samtlige tankstatikoner på vejen.
Nej, ærligtalt så har jeg ikke noget i mod en sponsoreret Metro men den skal ikke være betinget af nogen særlig rute. Ellers kan vi få nogle temmelig sære METROER.
Så vil Novo måske betale en hel eller halv metro hvis Metoen kører forbi deres fabrikker i Bagsværd, Hillerød Målev og Kalundborg. Jeg har ikke tiltro til at offentligt ansatte og politikere har hjerne nok til ikke at sende Metroen ud på alverdens svingture for at hente sponsor kroner hjem.
mvh Jacob
tilføjet af worldpeace
Der hvor der mest brug for det..trafikalt
Der hvor der mest brug for det..trafikalt set
Så vi for en mere flydende trafik.
Og mere samarbejde transport sektoren imellem, f.eks metro, s-tog, bus, afgangstider, og hvornår de sidste tog/busser kører så de glider ind til hinanden.
tilføjet af ***SPONSOR STORE ?***
****SPONSOR STORE ?***
HEJ!
DET ER DA GODT NOK DE STORE SPONSOR TRÆDER TIL! FOR DER ER SÅ MANGE ANSAT I DET OFFENTLIGE OG DE
HAR STORE LØNNINGER FØST KAN DE ALDRIG BLIVE
ENIGE ELLER SKJULER DET! (BRO TIL OPERA) DET ER
EN ANDEGÅRD! DER ER PENGE NOK MEN DE ER SÅ LANG
TID OM DET ÆVLERI! AT DE STORE SOM VIRKELIG ER UDE
I LIVET VED AT TID ER PENGE! DE KNOKLER FOR DET
OFFENTLIGE KAN BESTÅ! OG DE KENDER DEN ANDEDAM!
SÅ DERFOR SPONSOR DE!
tilføjet af dulkis
Det ser jeg ingen fejl i
og da slet ikke, når det bliver gjort synligt. Det bekymre mig oftere, hvad de aftaler i de mørklagte korridorer. Det er jo de aftaler, der gør "folket" til blindebukke i spillet.
tilføjet af m35kbh
Hvis de betaler det hele og der er passagerer nok til ruten..
så kan det økonomisk være en fordel. Men hvis det offentlige skal poste penge i at der kommer en metrostrækning uden nok passagerer til at betale den på linje med andre ruter, så er det hul i hovedet. Driftsomkostningerne vil jo i længden overstige etableringsomkostningerne.
Så spørgsmålet bør være - er der passagerer nok til at tage en smut forbi Carlsberg og er der andre ruter som bør bygges først af hensyn til trafikken i København?
tilføjet af Cloella
Næsten i hvert fald
Sponsoratet er da i orden så langt at det (måske) kan medvirke til at sætte mere skub i etableringen af metrocityringen. Hvis man, MEGET hypotetisk, forestillede sig at hele metrosityringen kunne betales af private, var det jo bare at gå i gang. Pengene er jo skaffet.
Problemet er at Carlsberg (m.fl.?) ikke yder støtte for at være generøse. De gør de for egen vindings skyld. Deres grund vil jo stige betragteligt i vædi hvis den har en metrostation liggende klods op af sig.
(S-togstationen "Enghave" ligger jo allerede klods op af Carlsberg)
Det vil så sige at linjeføringen skal ændres, for at please Carlsberg. Linjeføringen som ellers er lagt, så vidt muligt der hvor behovet er. Blæse være med de større behov længere inde! Carlsberg har jo købt sig en station.
Hvis dette "sponsorpleje" greb om sig ville metrocityringen jo ende med at forbinde de forskellige industriarealer med hinanden, og så skulle den jo nok hedde noget andet. "Metroerhverslinjen".
tilføjet af Statistik
Klart dér..
Hellere Carsbergs penge en mine skattekroner til at sponsorere den underskudsforretning.
tilføjet af Ølhunden
Jamen
Carlsberg sponsorkroner er dine skattekroner
tilføjet af Randers FREJA Fan
Randers Stadion
Jeg vidste ikke kommunen kunne give tilladelse til det, egentlig troede jeg det var ulovligt.
Her i Randers har vi et makværk af et halvt-færdigbygget stadion, med 3 splinernye længer og så den sidste og allerældste længe med ståpladser stående tilbage, fordi millionerne "slap op" for kommunen. Essex og andre firmaer står klar med millionerne, men den går ikke, da det er kommunen, der ejer stadion.
Men efter kommunesammenlægningerne og hver tidligere kommune har haft travlt med at bruge pengene, ja så bliver det vist en tusindårsplan at få den sidste længe bygget - MED MINDRE at kommunen kan tillade Essex o.a. at give midler til den sidste etape af stadion, så vi får et hel-færdigt stadion.
Og for at svare dig: Det heller faktisk allerede Essex Park og ikke længere Randers Stadion, ligesom Århus Stadion hedder NRGi Park og Herning Stadion hedder SAS-Arena og Odense Idrætsstadion hedder Fioni Park. Det synes jeg ikke gør noget, bare vi får nogle professionelle stadions, der kan godkendes når holdene skal ud i europacupperne...På samme måde som jeg intet ville have imod hvis Randers Havn blev omdøbt til Thor Harbour, hvis det kunne gøre havnen smukkere...
tilføjet af Jesperrrr
Sponsoring og reklamer er udemokratiske.
Hvorfor❓- Fordi det giver mere magt til kapitalen og de store firmager..
"jamen spare vi ikke en masse penge på at lade firmagerne betale?" - er der nok nogen der vil spørge.
Nej hvem tror I der i sidste ende vil komme til at betale de udgifter som fx. Coca cola eller Carlsberg har ved et sponsorat eller en reklame ??
Det er kunderne som køber deres produkter og det er arbejderne som arbejder på deres fabrik.. der er jo ikke andre til at betale.
Spørgsmålet er kun om det skal være kapitalen eller borgerne der skal bestemme over København.
Jesper – socialister.dk
tilføjet af VH_
Metroen er ikke offentligt ejet
Da metroen er et privat selskab med aktieholdere, så kan de vel i princippet gøre forretninger og ygge deres bane, som de vil..
tilføjet af Anonym
Hørt hørt
Metroen skal køre hvor der er brug for det og ikke hvor firmaerne bestemmer de skal hen. Mon ikke også Metro stationen så kommer til at hedde Carlsberg st.!!! Hmmm.. men det er måske alligevel okay, de kan få navnet for spnsor pengene
tilføjet af miam
Vil du BETALE hvis de ikke sponserer??
Det er fint at vi beklager os over at de sponserer, men vil vi betale mere hvis de ikke goer det?
ja jeg vil ike
tilføjet af Semper
Er Metroen ikke privat?
Det troede jeg den var. Måske tager jeg fejl
tilføjet af herollen
Skat og afgift til sponsering
Det kan da ikke gøre noget at der bliver sponseret. Bare det offentlige har hovedansvaret og hoved aktieretten i tingene. Så lad dog disse selskaber betale gildet. De skylder jo i forvejen milliarder i glemte skatter og afgifter som De har jongleret med mellem landene i EU.
Godt nytår fra herollen