Hvordan kan det være at alle der har noget at sige i folketinget skal køre rundt i store dyre miljø bomber af biler til over en halv mil. Jeg syntes at det er svineri når der er så meget snak om at de danske bilister skal straffes mere og mere med flere afgifter. Hvad med at give politikkerne en lille miljøvenlig vw lupo at køre i, det er trods alt skattekronerne der financere deres luxus biler. Tænk på over halvdelen af de danske borgere har da absolut ikke råd til en dyr bil og må nøjes med noget gammel lort. Hvad med at få den afgift ned så vi alle kan få råd til noget bedre og mere sikkert at køre i her i dk. Så kære trafik minister var det ikke noget for dig og prøve at bytte bil med mig i en måneds tid. Så ville du få en gammel kadett fra 84 og trille rundt i for vi har desværre ikke råd til mere.
tilføjet af andecreme
misundelse
er en grim ting.
Synes der er mange andre ting man kunne blive mere forarget over.
tilføjet af Kornmark
F.eksp. forarget over
alle de fremmede med tørklæder.Ministerbiler gør ikke så meget,men ......det andet....er jeg rædselslagen over for.
tilføjet af Skorpionen fra Sydfyn
et kontor på hjul
jeg er enig med dig i, at det er for dyrt at købe bil i Danmark. Afgifterne er for høje.
men at det skulle blive bedre af, at ministrene skal køre rundt i en Lupo,har jeg svært ved at se - ligeledes at udskifte 20 store biler med små biler, skulle betyde noget for miljøet.
Ministrene arbejder 12-16 timer i døgnet - og både skriver, ringer, mailer og alt muligt andet fra ministerbilen - som er en del af deres kontor.
For min skyld kan de kører rundt i de største flydere der findes - det er dem vel undt. Men de skal gøre noget ved afgifterne, så vi får mere sikre, miljørigtige og økonomiske biler. Det vil sikkert være afgiftsneutralt for statskassen - for så vil vi ikke kører rundt i de gamle kasser vi gør - men have råd til at skifte noget oftere.
Husk det, når du skal stemme ! Det ene regeringsparti har faktisk at lave om på det længe - men er blevet "banket på plads" af storebror hver gang :-(
tilføjet af Et svar.
Mascot fan, 1982.
I USA betaler de 15 % i skat på biler, i Danmark betaler vi 180 % oven i udsalgsprisen.
det er ike kun ministerbilerne der er problemet, mange af de skraldepander som har lavet dyre fejl i det offentlige system, sidder stadig og holder fast i den fede løn.
hende med de manglende blodtest, AIDS, sidder stadig og lugter, engang folkevalgt, er løn på livstid, uden mødepligt.
pamperne bliver stadig tykkere, regeringen er så gennemsyret med bøsser, at der aldrig vil blive en normal tænkende forsamling.
tilføjet af Anonym2
Gå til psyk med dine fobier
skrækscenarier kan overvindes.
tilføjet af dulkis
Det har du ret i
Jeg synes også afgifter på både bilen og brændstoffet til private er noget mere interessant at få reguleret end det er at fjerne ministerbiler.
tilføjet af Fynboen/37
SF´erne
Det er vel bare som når SF´erne ønsker lavprisfly begrænset eller forbudt alt imens de selv bruger dem til rejser til EU parlamentet.
Bilerne skal helt ud af byen. Se bare odense.
tilføjet af Peace & Bass
Jeg synes
Jeg tror sgu' at din gamle spand forurener mere end en ny lækker slæde gør.
Den er ret sikkert også farligere for dig og dine omgivelser i glat føre.
Du skulle have mulighed for en A-klasse bil mere end politikerne fortjener en konebil, hvis vi ser på fordelene og glemmer økonomien.
Men hvor skal pengene komme fra?
Vores velfærd er sandsynligvis et resultat af alle statens reguleringer. Uden reguleringer ville det være mere risikofyldt at leve.
Vi vil efter min overbevisning være overladt til os selv med flere økonomiske byrder og tilhørende bekymringer, hvis vi fjerner de eksisterende afgifter og skatter uden at finde pengene andre steder. Danmark sikrer os jo ikke på magisk vis.
Om man mener at Danmarks system er godt eller ej, afhænger nok af, hvor man står og hvad man har oplevet. Men der er i hvert fald mange gode ting at sige om større (ikke nødvendigvis mere forurenende) biler til bilejerne herhjemme.
tilføjet af Kasper Boutrup Christensen
Ikke særlig dyrt alligevel!
Faktisk giver staten kun ca. 250.000 kroner for en typisk ministerbil (f.eks BMW 760i, som for "normale" mennesker koster ca. 2.500.00).