Min kæreste og mig er rigtig trætte og kede af at banken hele tiden løber fra sine mundtlige aftaler. [:|]
Nu er det 3. gang at terminen (forskellige pantebreve) ikke er betalt og vi har måtte få det af vide af vores realkreditinstitut.
Mit spørgsmål er, om man må optage samtaler med fx bankrådgivere eller dem der sidder og tar telefonen her om aftnen.
Skal man sige noget eller bare lade som ingenting?
Vi vil gerne gøre det, så vi kan samle sammen og dokumentere den elendige behandling vi får (rådgivning og at de gør som de selv lover). Det er vel nødvendigt hvis man fx skal køre en sag mod dem på et tidspunkt?
Må man det? Og hvordan?? (eller hvad skal vi gøre? [:*(])
ps: det er danske bank vi har
tilføjet af dulkis
Du må optage alt det du vil
- men du skal sige det til vedkommende. Det behøver på den anden side ikke være noget problem. Det er vel bare at sige det er fordi du ikke huske så godt.
- En anden mulighed er jo også at bruge mailen, måske ikke lige til døgnbetjeningen som jeg kan forstå du bruger om aftenen, men til den sædvanlige kontakt i banken.
tilføjet af Pirat_dk(unlogged)
e-mail
Få dem til at sende jer en e-mail med de aftaler I laver med dem, så har I noget at smide efter dem, hvis de render fra deres aftaler igen.
Hvis de ikke vil sende noget på e-mail, så sig at I så vil skifte bank til en der er mere seriøs med deres samarbejde med kunderne.
/Pirat_dk
tilføjet af steagle
Hvis jeg var Jer..
så skiftede jeg bank OMGÅENDE. Har selv følt mig dårligt behandlet og overset i pågældende bank og har nu skiftet - det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.
tilføjet af HanDerVed
du må optage
Såfremt en af parterne i samtalen ved der optages sådan er loven.
Men når du benytter Danske Bank er manglende betalinger m.m. egen fejl helt og aldeles fordi det er en af de værste banker hvis ikke man er meget rig. Deres såkaldte småkunder har de i mangfoldige år skidt stort og flot på undtagen når de skulle skrabe penge ind til dem selv fra disse kunder.
Dette har været almindelig kendt praksis og almenviden i mangfoldige år snart.
tilføjet af Anonym
Påstand.....
Mangen til ævl skal jeg da lede længe efter HanDerVed......
Jeg er ikke rig eller specielt velhavende, men føler mig godt behandlet.
Jeg foretrækker at maile til min rådgiver og få bekræftet vores aftaler - det
har aldrigt svigtet!
tilføjet af ogsåutilfreds
Det er ikke ævl. . .
Jeg havde også danskebank, og jeg fik af vide at jeg fik en variabel rente på mit lån. Jeg er studerende, og kunne kun betale 1000kr af om måneden på det tidspunkt. Jeg har aldrig spekuleret meget i renter, men jeg syntes at betalingen fik meget langsomt. Jeg fandt så ud af, at hver 3. måned kom der 1470kr oven i i renter, og renten var på 14 procent. Varibel rente? Vor herre bevares. Jeg fik ikke engang af vide at deres renter var steget.
Jeg skiftede til sydbank og føler mig meget bedre behandlet her. De kunne oveni tilbyde mig en rente på 8 %, og nu ligger renten på ca. 541kr hver 3. måned. Det er altså en hel del penge at spare.
Så i danske bank skal man selv være opmærksom - for de fortæller ikke en noget om noget.
tilføjet af One
Måske er der en logisk forklaring
Det er efterhånden blevet kotume, at banker skal have skylden for alt. Såfremt der ikke mangler penge på jeres konto, så har banken ingen interesse i ikke at betale jeres regninger.
Iøvrigt har Danske Bank sikkert en netbank, hvor man selv kan tilmelde girokort til PBS.
Jeg tror, at I mangler penge, hvorfor banken ikke betaler jeres terminer. Bare det, at I har forskellige pantebreve (læs: flere og måske hos mindre legitime pantebrevsfirmaer) kunne være tegn på dårlig økonomi.
Bare en tanke!
på trods en klar mundtlig aftale om kun 1 brev.
Jeg går dog ud fra BRF kredit og Alm. Brand Bank er legitime nok.
Men jo, økonomien er ikke den bedste og det var klart fra starten af (min kæreste studere stadig), men er normalt at behandle fremtidige kunder banken kommer til at leve fedt på (renter og gebyrer) under middel?
Nej. Vi prøver skam ikke at "smøre" noget af på dem. ret skal være ret og vi er også tålmodige. Men siden vi for 2½ år siden fik ny rådgiver (som startede med at sætte billån på 140.000 ind på vores budgetkonto og nægtede at æde renterne og gebyrerne da alt andet ikke blev betalt!!) er det bare gået ned af bakke.
Man kan også få nok :(
tilføjet af hejsa............
Skift over til Sydbank
De er gode og forstående overfor studerende. Danskebank tænker kun i penge, og er ikke en pind forstående. De har også en lav rente på evt. lån.
tilføjet af slankepigen unlogged
Har også haft danske bank
men skiftede til nordea fordi, da jeg flyttede til odense skulle jeg have gennemgået mine betalinger og indkomst mv og der fik jeg at vide at jeg havde knat 1000 kr tilbage ud af min løn og det kunne jeg slet ikke få til at passe men som de havde lavet udregningen passede det men man kan ikke leve en mdr på 1000 kr og de ville ikke lave noget om sov jeg havde fat i dem mange mange gange.
Så blev jeg anbefalet at prøve at gå i nordea der ligger ved siden af næsten og få en vudering af mine opgørelser osv og sørme om jeg ikke havde mindst 4000kr mere til mig selv om mdr og min nye bankrådgiver kunne slet ikke fatte det han havde regnet ud og givet af procenter osv, nu har jeg fået så lav jeg overhovedet kan få og kan bedre å det hele til at løbe rundt.
Danske bank snyder hvor de kan komme til det!!!!
tilføjet af Tilfreds bankkunde
Tænk på operation X
Ja du må optage alt det, du vil. Det tror jeg ikke bankrådgiveren er bange for, han/hun holder jo sig bare til de instrukser og grænser, som banken har udstukket.
Jeg har også Danske Bank, dem er jeg yderst tilfreds med. De har hjulpet mig meget i nedgangstider og jeg kan takke min bank for meget. Og selvom jeg får en ny bankrådgiver i røret hver gang, er de straks inde i min sag. Det synes jeg vidner om stor professionalisme, som andre banker godt kunne lære noget af.
Men selvfølgelig kan du være uheldig, så hvis Morten Spiegelhauer kan slippe afsted med sjulte optagelser, så kan du også 😃
tilføjet af nona
Undtagelser er der alle vegne :-)
Min erfaring med danske bank er ikke, at de snyder, men at de tager sig godt betalt for de ydelser, de leverer. Og deres netbank har hele tiden været bedre end de andre pengeinstitutters - det er så ved at udjævne sig en smule 🙂
Jeg er meget mere sur over, at (alle) pengeinstitutter forsømmer deres trofaste kunder og lægger energien på at stjæle kunder fra hinander. Jeg har været kunde i Danske Bank i over 30 år, men uden at få særbehandling. Jeg kunne ikke engang få de samme lave rentesatser, som de lokkede nye kunder med. Sidste år blev det så for meget, og jeg skiftede bank - og nu ville Danske Bank pludselig give samme vilkår som den ny bank [:*(]
Jeg kan så ærgre mig over, at jeg ikke gik i banken FØR jeg skiftede og fortalte om det gode tilbud, jeg nok ville tage imod, for så havde de utvivlsomt givet samme tilbud og så havde jeg sluppet for en masse bøvl med bankskift og en dårligere netbank, men det ved jeg så til næste gang.
Jeg synes bare, det er dumt af bankerne ikke at pleje deres "gamle" kunder, men det er vel vilkårene - det kender jeg også fra TDC f.eks. og andre steder, hvor "gamle" kunder ikke kan få de gode tilbud 😮
[l][s][s][l]
tilføjet af steagle
Danske Bank...
regner ikke den jævne mand for en sk..
Jeg fik nok af deres arrogance og manglende interesse for "den jævne kunde" - sådan én som mig.
Ved et tilfælde kom jeg til at tale med dem i Arbejdernes Landsbank og oplever en meget bedre personlig kontakt.
De store banker tænker PENGE.
Pt overvejer jeg et nyt skifte til Merkur Bank - en bank med holdninger...
PS: Han lyder da som en amatør - talte i med hans overordnede om det beskrevne. Det ville jeg have bedt om. Gå til toppen næste gang - det plejer at virke...