74tilføjet af

Nazismen vinder frem.

tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...

Du har ret, De Radikale er ikke nazistiske, de er såmen bare landsskadelige og landsforræder
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Hvad mener du med at de radikale er landsforræddere?
Det er jo noget af en voldsom anklage.

[quote="gubbi_the_great" post=2691173]For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...[/quote]
Du har ret, De Radikale er ikke nazistiske, de er såmen bare landsskadelige og landsforræder
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Hvad mener du med at de radikale er landsforræddere?
Det er jo noget af en voldsom anklage.

[quote="jang" post=2691181][quote="gubbi_the_great" post=2691173]For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...[/quote]
Du har ret, De Radikale er ikke nazistiske, de er såmen bare landsskadelige og landsforræder[/quote]

Bare denne her udtalelse burde forskrække enhver på højde med det nazistisk Propaganda "Radikal ordfører: Man kan vænne sig til islamisk bønnekald i Danmark"
tilføjet af

Og vi bliver flere DF'ere dag efter dag

😉
DF 4 EVER
tilføjet af

Frits Clausens var uddannet nazist

Dansk Folkeparti var et dansk politisk parti, som eksisterede under 2. verdenskrig. Det blev grundlagt den 1. marts 1941 af udbrydere fra Konservative Folkeparti, Dansk Retsforbund, Socialdemokratiet samt Dansk Nationalsocialistisk Arbejderparti. Dansk Folkeparti (1941-43) gik ind for en korporativ stat og ville forbyde kommunisme.[/quote]

[quote]Dansk Folkeparti (1941-43) opfattede sig selv som et dansk nazistisk parti i konflikt med DNSAP. Forholdet mellem de to nazistiske partier var elendigt.[/quote]
[quote]http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti_(1941-1943)
tilføjet af

Som K.K. Steincke S-socialminister sagde:

[color=brown][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang maa vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]
Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html
tilføjet af

Som K.K. Steincke S-socialminister sagde:

[color=brown][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang maa vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]
Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html

Steincke lavede lovforslaget §266b, som den første i verden i 1939, for at beskytte jøderne imod nazisterne, og loven blev vedtaget sammen med de Radikale.
Kan du gætte, hvilke partiet som stemte imod at beskytte jøderne imod nazierne?
Det citat du kommer med af Steibcke, kan kun skyldes din uvidenhed.
I Danmark tillod loven tvangssterilisation af åndssvage 1934-67, så det har jo ikke meget med nazisme at gøre, da man fortsatte med tvangssterilisation af åndssvage i mange år efter 2. verdenskrig.
Desuden var alle partier af den samme overbevisning som Steincke, da loven blev vedtaget, idet der kun var enkelte kristen-Konservative som talte imod - og alle partier stemte for loven. Det var noget tidstypisk, som var vidt udbredt, også inden for lægevidenskaben.
Du kan se her, at først ved skrivelse af 30.december 1958 nedsatte justitsministeriet et udvalg med den opgave at overveje spørgsmålet om en revision af reglerne om sterilisation og kastration.
http://www.statensnet.dk/betaenkninger/0201-0400/0353-1964/0353-1964_pdf/searchable_353-1964.pdf
Der skulle gå yderligere 9 år, inden det førte til en afskaffelse af tvangssterilisation af åndssvage i 1967 - 22 år efter nazismens totale sammenbrud.
Du er altså helt på vildspor med, at der skulle være noget specielt nazistisk over Steinckes udtalelse, og jeg står gerne til rådighed med yderligere dokumentation.
Du får alligevel lige et mere lødigt link her fra Ugeskrift for Læger, som sætter det sted, hvor du har din historieforfalskning fra, i et andet lys:
http://www.ugeskriftet.dk/lf/ufl/ufl99_00/1999_2000/ufl2043/l_s/34800.htm
tilføjet af

Racehygiejnen fortsætter i dag

Citat fra en artikel fra 2011:
99 procent af de gravide, som får konstateret, at fostret har kromosomfejl, får en abort. Således blev der sidste år kun født 21 børn med Downs syndrom mod 61 i 2004.
Det er det samme, som Steincke argumenterede for.
Mere specielt er det altså ikke.
http://www.information.dk/273149
tilføjet af

. ..fattige og rige . . stærke og svage . .

Hvad med det sociale sammenhold, det er der da nogle der oplever og udlever.
Med hensyn til forsorg og fattighjælp så får man hvad man betaler for og som man betaler, det må være klart at gratis lud&koldt vand med nådsens brød på bliktallerkner ikke er den allerbedste forsorg.
Med i problematikken er unødvendig grådighed og ikke at ville dele med andre; havde de rige gård og godsejere dengang givet de fattige en jordlod hvor de kunne ernære sig og sine havde der næppe været så mange fattige og underernærede; så kan man spørge om, om de rige er så kloge, så gode eller fx bare grådige og egoistiske.
tilføjet af

Er du kopisten?

Hvornår begynder i at henvise til forfatteren af jeres "dybsindige" indlæg?
Hvis i havde været interessante nok, kunne jeg nok godt finde, hvor det er "sakset" fra.
Men min tid er ikke til det.
Dette indlæg kan i nok også finde en "dybsindig" kommentar til?
tilføjet af

Hvor dum kan man blive?

Hvornår begynder i at henvise til forfatteren af jeres "dybsindige" indlæg?
Hvis i havde været interessante nok, kunne jeg nok godt finde, hvor det er "sakset" fra.
Men min tid er ikke til det.
Dette indlæg kan i nok også finde en "dybsindig" kommentar til?

Jeg skriver alle mine kommentarer selv - med mindre jeg kommer med en præcis henvisning til, hvem der har skrevet det, jeg citerer.
Du er da velkommen til at hengive dig til en forgæves søgning på grundlag af din falske formodning😃
tilføjet af

Ikke så dum som dig - heldigvis.

😃 😃 😃 [->]
tilføjet af

- og dog

😃 😃 😃 [->]

Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉
tilføjet af

Jeg havde helt glemt Dansk Folkeparti

... men nu du siger det, så er det rigtigt, at de overgik de Konservative.🙂
tilføjet af

læse for dummies

[quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉


Gør det?
tilføjet af

Det virker selvmodsigende

[quote="anklageren" post=2691408][quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉[/quote]

Gør det?

Ja - jeg har lige skrevet det i dag, og jeg husker ikke, at jeg nogen sinde har læst noget der ligner - og du må jo have en grund til at påstå, at jeg ikke har skrevet det selv.
Har du da læst noget, der ligner?
I bekræftende fald hvad?
- og hvad er grunden til, at du tror, jeg har kopieret det?
Jeg ved jo, at du ikke kan have læst det andre steder!
tilføjet af

Problemer?

[quote="direktionen" post=2691424][quote="anklageren" post=2691408][quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉[/quote]

Gør det?[/quote]
Ja - jeg har lige skrevet det i dag, og jeg husker ikke, at jeg nogen sinde har læst noget der ligner - og du må jo have en grund til at påstå, at jeg ikke har skrevet det selv.
Har du da læst noget, der ligner?
I bekræftende fald hvad?
- og hvad er grunden til, at du tror, jeg har kopieret det?


Ja-
Propaganda-
Det er jo spørgsmålet-
tilføjet af

Som K.K. Steincke S-socialminister sagde:

[color=gold][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang må vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]

Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html


Godt fremført .... 😉
tilføjet af

Problemer?

[quote="anklageren" post=2691444][quote="direktionen" post=2691424][quote="anklageren" post=2691408][quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉[/quote]

Gør det?[/quote]
Ja - jeg har lige skrevet det i dag, og jeg husker ikke, at jeg nogen sinde har læst noget der ligner - og du må jo have en grund til at påstå, at jeg ikke har skrevet det selv.
Har du da læst noget, der ligner?
I bekræftende fald hvad?
- og hvad er grunden til, at du tror, jeg har kopieret det?[/quote]

Ja-
Propaganda-
Det er jo spørgsmålet-

Hvis det havde været rød propaganda, så havde jeg argumenteret for, at det ligger i menneskets natur at dele ud af sin rigdom - men det tror jeg ikke, at det gør. Det er ideologi.
Teksten er unik, og bortset fra, at man skal være forsigtig med at generalisere for meget (rige mennesker er alle sammen forskellige), så kan den godt stå for kritik 😉
Det eneste svage ved teksten er altså, at ikke alle rige er blottet for social samvittighed - omend egoistfrekvensen er høj.
Den centrale tese er, at det er det sociale sammenhold, som gør mennesket succesfuldt - selvom det sker på bekostning af fysisk styrke.
Det sociale samspil fremmer udviklingen af intelligensen.
tilføjet af

Det holder jo ikke 5 meter

[quote="gnarled_staff" post=2691257][color=gold][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang må vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]

Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html[/quote]

Godt fremført .... 😉

Der er da ikke mange andre end gnarled staff i dag, som går ind for avl af åndssvage.
De fleste ender som aborter, efter at VK indførte, at alle får tilbud om nakkefoldsscanning i 2004.
Ni ud af ti takker ja til tilbuddet, og det har medført at 99 procent af de gravide, som får konstateret, at fostret har kromosomfejl, får en abort.
tilføjet af

Der må grines

[quote="direktionen" post=2691447][quote="anklageren" post=2691444][quote="direktionen" post=2691424][quote="anklageren" post=2691408][quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉[/quote]

Gør det?[/quote]
Ja - jeg har lige skrevet det i dag, og jeg husker ikke, at jeg nogen sinde har læst noget der ligner - og du må jo have en grund til at påstå, at jeg ikke har skrevet det selv.
Har du da læst noget, der ligner?
I bekræftende fald hvad?
- og hvad er grunden til, at du tror, jeg har kopieret det?[/quote]

Ja-
Propaganda-
Det er jo spørgsmålet-[/quote]
Hvis det havde været rød propaganda, så havde jeg argumenteret for, at det ligger i menneskets natur at dele ud af sin rigdom - men det tror jeg ikke, at det gør. Det er ideologi.
Teksten er unik, og bortset fra, at man skal være forsigtig med at generalisere for meget (rige mennesker er alle sammen forskellige), så kan den godt stå for kritik 😉
Det eneste svage ved teksten er altså, at ikke alle rige er blottet for social samvittighed - omend egoistfrekvensen er høj.
Den centrale tese er, at det er det sociale sammenhold, som gør mennesket succesfuldt - selvom det sker på bekostning af fysisk styrke.
Det sociale samspil fremmer udviklingen af intelligensen.
tilføjet af

Dummie?

[quote="direktionen" post=2691447][quote="anklageren" post=2691444][quote="direktionen" post=2691424][quote="anklageren" post=2691408][quote="direktionen" post=2691396]😃 😃 😃 [->][/quote]
Hvordan kan du så tvivle på, at jeg netop lige har skrevet kommentaren?
Det virker selvmodsigende 😉[/quote]

Gør det?[/quote]
Ja - jeg har lige skrevet det i dag, og jeg husker ikke, at jeg nogen sinde har læst noget der ligner - og du må jo have en grund til at påstå, at jeg ikke har skrevet det selv.
Har du da læst noget, der ligner?
I bekræftende fald hvad?
- og hvad er grunden til, at du tror, jeg har kopieret det?[/quote]

Ja-
Propaganda-
Det er jo spørgsmålet-[/quote]
Hvis det havde været rød propaganda, så havde jeg argumenteret for, at det ligger i menneskets natur at dele ud af sin rigdom - men det tror jeg ikke, at det gør. Det er ideologi.
Teksten er unik, og bortset fra, at man skal være forsigtig med at generalisere for meget (rige mennesker er alle sammen forskellige), så kan den godt stå for kritik 😉
Det eneste svage ved teksten er altså, at ikke alle rige er blottet for social samvittighed - omend egoistfrekvensen er høj.
Den centrale tese er, at det er det sociale sammenhold, som gør mennesket succesfuldt - selvom det sker på bekostning af fysisk styrke.
Det sociale samspil fremmer udviklingen af intelligensen.


Du skriver at din teks er unik!
Hvem har bildt jer det ind?
Sidste linie i jeres indlæg, er godt................
Hvor er lige jeres intelligens kommer ind i billedet?
tilføjet af

Og vi bliver flere DF'ere dag efter dag

😉
DF 4 EVER

Fuck alle disse ismer.. [f]
http://www.youtube.com/watch?v=inptHu6TeB8
tilføjet af

Du snakker da som du har forstand

Som altid når sandheden ikke er i dit favør så efterrationaliserer du side op og side ned.
Du taler om nakkefoldsscanninger og Downs Syndrom.
K.K. Steincke taler om datidens opfattelse af hvem der var åndssvage og den definition var dengang ikke kun folk vi idag vil kalde udviklingshæmmede men også kriminelle, homoseksuelle og kvinder med en seksuel adfærd der dengang ville blive opfattet som moralsk anstødelig.
Det lykkes dem faktisk at få gennemført en masse tvangssterilisationer og de fik også proppet en masse af de mennesker de opfattede som "åndssvage" i lejre på øde øer som Livø og Sprogø.
Læg også iøvrigt mærke til at K. K. Steincke fremhæver at racehygiejne skulle være særligt vigtigt i Norden og i Tyskland...det lyder da næsten som noget ham der du ved med overskægget kunne have sagt!!!
Hvorfor skulle han dog ellers mene at det lige netop var særligt vigtigt i Norden og Tyskland, men ikke i England eller Frankrig....???????
tilføjet af

Det holder jo ikke 5 meter

[quote="debatsvinet" post=2691452][quote="gnarled_staff" post=2691257][color=gold][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang må vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]

Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html[/quote]

Godt fremført .... 😉[/quote]
Der er da ikke mange andre end gnarled staff i dag, som går ind for avl af åndssvage.
De fleste ender som aborter, efter at VK indførte, at alle får tilbud om nakkefoldsscanning i 2004.
Ni ud af ti takker ja til tilbuddet, og det har medført at 99 procent af de gravide, som får konstateret, at fostret har kromosomfejl, får en abort.

Avl af åndssvage.
tilføjet af

Og vi bliver flere DF'ere dag efter dag

Tak 🙂 Georg Orwel havde jeg ikke lige husket da jeg skrev mit indlæg, men den lille film du henviser til beskriver helt fantastisk hvad jeg mener om det samfund, og den regering vi desværre har fået, og understøtter billedeligt mit indlæg.
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Jeg er enig med dig , det er så sandt som det er skrevet.
J.Løvkvist
tilføjet af

Erik Scavenius var Danmarks mest prominente nazist

Så sandt så sandt , vi mangler et retsopgør med landsforrædnerne fra de bonede gulve.
J.Løvkvist
tilføjet af

Erik Scavenius var Danmarks mest prominente nazist

Nemlig.... og glem heller ikke P. Munck............ en anden rettroende Radigal.
http://www.npi-news.dk/page148.htm
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

[quote="gubbi_the_great" post=2691173]For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...[/quote]
Du har ret, De Radikale er ikke nazistiske, de er såmen bare landsskadelige og landsforræder


Tror nok der skulle have stået: Landsskadelige og landsforræderiske, 😉
Vi må hellere sende jang på et opfølgende stavekursus så alle kan forstå HVAD han i det hele taget skriver og mener, [(:]
tilføjet af

Jeg havde helt glemt Dansk Folkeparti

Tågesnak!..... at Konservative havde Nazi sympatier, kan ingen vel benægte! de er også bare Radikale i jakkesæt.
Men hvor kommer DF ind i billedet? er dette parti så gammelt? eller er det bare jer rødes forsøg på en feberredning af jeres egen Nazistiske ideologi, at fjerne focus på hvad i er?
tilføjet af

Jeg havde helt glemt Dansk Folkeparti

tilføjet af

Sludder

Nazisterne talte om at udrydde genetiske defekter ud fra den tids viden, og det var præcis det samme som VK talte om, da de indførte nakkefoldsscanninger i 2004.
Nazisterne talte derimod om at rendyrke den arisk race, og gjorde det f.eks. forbudt for jøder at have samleje med en tysker.
Steincke indførte, at Danmark fik en §266b, som det første land i verden med det udtrykte formål at beskytte jøderne imod nazisterne.
I den forbindelse sagde den socialdemokratiske justitsminister Steincke fra folketingets talerstol i januar 1939: "Den ærede konservative ordfører (Stein) sagde: Det drejer sig jo altid om kampen om magten, og derfor skal man være forsigtig med at give magthaverne våben i hænde, som de kan misbruge.
Ja, men herhjemme har kampen om magten altid hidtil været ført ud fra fælles moral- og kulturopfattelse, ud fra et fælles kulturgrundlag, hvor man behandler sine politiske modstandere grundlovsmæssigt og som mennesker". Sådan forholdt det sig imidlertid ikke længere, og tilføjede han, problemet var ikke kun indenrigspolitisk: "Det er dette fælles kulturgrundlag, som man har her i Skandinavien, i England, Holland og Schweiz, men som man har forladt i flere af de afgørende og største stater i Europa".
Det var jo modigt af Steincke i betragtning af den store uhyggelige nabo mod syd, og Venstre og de Konservative stemte imod §266b, og begrundede det fra folketingets talerstol med at jøderne ikke havde behov for at blive beskyttet imod nazisterne.
tilføjet af

Det samme gør Dansk Folkeparti

Fortsætter DF's gevaldige og stabile fremgang bliver Danmark igen et godt land at leve i, og hvor der stort set ingen kriminalitet vil blive og de gamle vil blive pjejet med personlig omsorg som dengang hvor Pia Kjærsgaard var hjemmehjælper.
tilføjet af

Datidens sprogbrug

[quote="anklageren" post=2691482][quote="debatsvinet" post=2691452][quote="gnarled_staff" post=2691257][color=gold][font=jokerman]Hvad nytter den stigende humanisering, den stadigt voksende offentlige Forsorg. Den mangeartede Omsorg, de store Tilskud til Børneforsorgen, dels ved kontante Tilskud, Velgørenhed og allehaande Indsamlinger, dels ved Oprettelse af Børnehjem, Sanatorier, Vuggestuer, Hittebørnshospitaler, Welanderhjem osv. osv. fører kun, takket være Lægevidenskabens og Sygeplejens stærke Udvikling, til at svække Slægten ved at holde Liv i tusinder, som samfundet var bedst tjent med bukkede under… Hvis vi derfor ikke vil risikere den moderne europæiske Civilisations gradvise Tilbagegang og endelige Undergang må vi ind på en systematisk Modvirken af de nævnte uheldige Følger af Civilisationen og tillige stræbe for en Forædling af Racen, den såkaldte Eugenik, i Tyskland og Norden særlig benævnet [/font][/color]

Så helt fri fantasi er det nu DESVÆRRE ikke Hr. Anklager!
Kilde: http://mellemkrigstiden.systime.dk/del-3-tredivernes-kriseaar/danmark-i-1930erne.html[/quote]

Godt fremført .... 😉[/quote]
Der er da ikke mange andre end gnarled staff i dag, som går ind for avl af åndssvage.
De fleste ender som aborter, efter at VK indførte, at alle får tilbud om nakkefoldsscanning i 2004.
Ni ud af ti takker ja til tilbuddet, og det har medført at 99 procent af de gravide, som får konstateret, at fostret har kromosomfejl, får en abort.[/quote]
Avl af åndssvage.

I dag ville man jo ikke sige, at det danske blod skal holdes ren for åndssvaghed, når man indfører nakkefoldsscanning - men sådan talte alle i 1930'erne.
Det kan ikke være den måde man taler på, som er afgørende, men indholdet.
Nazisterne ville holde det ariske blod rent for laverestående racer, og det drejede sig især om romaerne og jøderne.
Jeg venter spændt på, om gnarkled staff eller andre kan komme med beviser for, at Steincke skulle have gået ind for at holde det danske blod racerent.

Tyskerne gjorde det f.eks. strafbart at en jøde forførte en tysk pige - og gnarled staff skal altså bevise, at Steincke indførte en lovgivning i 1930'erne, som holdt det danske blod rent for roma- og jødegener.

Kom nu ind i kampen!
tilføjet af

Dansk Folkeparti har en forgænger

Tågesnak!..... at Konservative havde Nazi sympatier, kan ingen vel benægte! de er også bare Radikale i jakkesæt.
Men hvor kommer DF ind i billedet? er dette parti så gammelt? eller er det bare jer rødes forsøg på en feberredning af jeres egen Nazistiske ideologi, at fjerne focus på hvad i er?

Det nuværende Dansk Folkeparti er ikke det første parti med det navn.
Fra Wikipedia: Dansk Folkeparti var et dansk politisk parti, som eksisterede under 2. verdenskrig. Det blev grundlagt den 1. marts 1941 af udbrydere fra Konservative Folkeparti, Danmarks Retsforbund, Socialdemokratiet samt et medlem af Folketinget for Danmarks Nationalsocialistiske Arbejderparti. Partiet gik ind for en korporativ stat og var antikommunistisk.
Dansk Folkeparti (1941-43) opfattede sig selv som et dansk nazistisk parti i konflikt med Frits Clausens DNSAP, hvis tyskorienterede linje de anså for landsforræderisk. Forholdet mellem de to nazistiske partier var derfor elendigt.
###
Jeg tror ikke, man kan påstå, at Pia Kjærsgaard, Kristian Thulesen Dahl, Poul Nødgaard og Ole Donner ville videreføre det gamle parti, da DF2 blev dannet, men på den anden side må de have været klar over, hvad det gamle parti stod for.
tilføjet af

Datidens sprogbrug

Feeble minded, var vist det ord man brugte på engelsk, og det kan vel omskrives til evnesvag, da åndssvag vist er noget helt andet. 😉
tilføjet af

Unormale fostre bliver valgt fra

Feeble minded, var vist det ord man brugte på engelsk, og det kan vel omskrives til evnesvag, da åndssvag vist er noget helt andet. 😉

Spørgsmålet vi skal opklare er, om der er noget nazistisk ved, at Steincke ville undgå, at der blev født psykisk handicappede danskere.
Først vil jeg spørge, om der er noget nazistisk ved, at vi forbyder incest med begrundelsen, at risikoen for arvelige sygdomme er højere.
Parallellen til, at nazisterne forbød jøder at forføre tyskere - er jo indlysende.
Nu tror jeg godt at mange som føler i stedet for at tænke kan have svært ved at se, hvor jeg vil hen, fordi de synes at forbuddet imod incest er indlysende - men for mange var det lige så indlysende, at jøder ikke skulle forføre tyskere.
Til dem som ikke kan få noget ud af dette, vil jeg sammenligne med, hvad vi gør i dag.
Udsigten til at sætte syge børn i verden får hvert år omkring 500 gravide til at søge om lov til abort efter abortgrænsens 12. uge.
Politiken har fået aktindsigt i de 488 medicinske sager, abortsamrådene behandlede i 2011. Kun 11 fik afslag.
Samrådene gav 118 tilladelser til abort af fostre med Downs syndrom, og i størstedelen af de øvrige sager havde fostrene så alvorlige sygdomme, at det er usandsynligt, at de ville overleve fødslen.
Men der blev også givet tilladelse til abort af fostre med sygdomme, som man med behandling i mange tilfælde kan leve et velfungerende liv med, skriver Politiken.
Blandt andet blev der givet tilladelse til 13 aborter af fostre med kromosomfejlene Turners og Klinefelters syndrom, som blandt andet påvirker vækst, produktion af kønshormon og evnen til at få børn.
Der blev også givet tilladelse til abort af et foster med læbe-gumme-gane-spalte.
http://www.information.dk/telegram/305496
Er der noget nazistisk ved det?
tilføjet af

En..

tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

[quote="jang" post=2691181][quote="gubbi_the_great" post=2691173]For selv om jeg nok kan være enig med dig i at den kan være i fremmarch er det du har fundet frem her ikke eksempler på nazistisk ideologi...[/quote]
Du har ret, De Radikale er ikke nazistiske, de er såmen bare landsskadelige og landsforræder[/quote]

Tror nok der skulle have stået: Landsskadelige og landsforræderiske, 😉
Vi må hellere sende jang på et opfølgende stavekursus så alle kan forstå HVAD han i det hele taget skriver og mener, [(:]
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Trådløse Anna.. Det er svært at tage dig i stavefejl, fordi der er ingen der gider læse hvad du skriver..
tilføjet af

Frits Clausens var uddannet nazist

Der var desværre ikke noget der hed Dansk Folkeparti i 40erne.. hvorfor skriver du sådan noget tis.
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Trådløse Anna.. Det er svært at tage dig i stavefejl, fordi der er ingen der gider læse hvad du skriver..

Jang gør, 😉 han kommenterer altid mine indlæg, den kære dreng, [(:] [l]
Er du forresten snart færdig med at pine den stakkels tykke kat? [???]
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Trådløse Anna.. Jang og mit indlæge brev til en god ven er blevet fjernet,!!!!!!det stod under sagen om Kurt Westergård.her forleden.. . Jang beskrev meget flot hvad de forskellige ministre havde sagt om indvandring gennem tiderne,- og jeg beskrev Svenskerne som havde smidt os ud i 1658 Hele indlæget var blevet slettet fjernet af sol.dk Er Danmark nu blevet til en by i Nordkorea.. Det er sgu for meget..
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Kan oplyse at debatten her bliver overvåget af . PET.
J.Løvkvist
tilføjet af

Helt korrekt

Der er jo tale om ideologier, der bare trumfer hen over alle os andre intelligente mennesker fuldstændig uden at tage hensyn til dette eller hint. Det er meget ondskabsfuld og meget nedværdigende. Og parallellerne til nazismen er naturligvis helt tydelige for os alle, hvilket denne debat da også vidner om.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Frits Clausens var uddannet nazist

Jeg har læst og læst og kan ikke finde noget nogen steder at Dansk Folkeparti skulle have været til stede i 40rerne.. Hvorfor skriver du sådan noget sludder.
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Det tror jeg ikke på,!!!!!!hvis pet på andre områder ligner offentlig ligegyldighed ( De kunne ikke engang holde (Lars Hedegårds Addresse hemmelig) tror jeg ikke der er så meget at være bange for her. [:|]
tilføjet af

Det er vel ikke så svært?

Jeg har læst og læst og kan ikke finde noget nogen steder at Dansk Folkeparti skulle have været til stede i 40rerne.. Hvorfor skriver du sådan noget sludder.

Jeg ved ikke, om det var en slags forbillede for Pia Kjærsgaard, Kristian Thulesen Dahl, Poul Nødgaard og Ole Donner, da de dannede Dansk Folkeparti, men man skulle tro, at de kendte til det oprindelige Dansk Folkeparti.
http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti_%281941-1943%29
tilføjet af

Det er vel ikke så svært

Nej, det må være udelukkende tilfældigheder.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Hvorfor det?

Nej, det må være udelukkende tilfældigheder.
Kærlig hilsen Albert Johansen


Da jeg skulle finde et firmanavn i sin tid, brugte jeg meget energi på at undersøge brugen af navnet, og det må være noget lignende, når man skal have et nyt partinavn.
tilføjet af

Hvorfor det?

De ville naturligvis ej lægge sig op ad det parti der. Hvad er navnet på dit firma?
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Jamen Albert

De ville naturligvis ej lægge sig op ad det parti der. Hvad er navnet på dit firma?
Kærlig hilsen Albert Johansen

For det første ved du godt, at jeg ikke vil reklamere for mit navn her på [sol] - og for det andet har jeg ikke firmaet længere, fordi jeg hellere vil nyde livet - og nej - jeg er ikke rig - men heller ikke fattig.
tilføjet af

Men kan jeg ikke lige få navnet på det firma, du havde engang, så? Det er da det mindste, du kunne gøre efter denne misære.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Nej Albert

Men kan jeg ikke lige få navnet på det firma, du havde engang, så? Det er da det mindste, du kunne gøre efter denne misære.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Jeg vil som sagt ikke udlevere mit navn og min adresse.
tilføjet af

Jeg spørger

jo også bare om navnet på dit gamle firma. Det er vel ingen hemmelighed, det er sådan set normalt at firmaer prøver at udbrede deres navn. Det bør ligeledes være tilfældet her.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

1 RING to fool them all..

tilføjet af

Jeg spørger

jo også bare om navnet på dit gamle firma. Det er vel ingen hemmelighed, det er sådan set normalt at firmaer prøver at udbrede deres navn. Det bør ligeledes være tilfældet her.
Kærlig hilsen Albert Johansen

Du kan da nok regne ud, at hvis man kender navnet på firmaet, så kan man let google sig frem til, hvem jeg er.
tilføjet af

Jeg spørger

Og hvad så? Hvad er der galt med det? Du kan vel stå inde for det du skriver, eller hvad?
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Jeg spørger

Bla bla bla.. 😖 http://www.youtube.com/watch?v=CWDUyYQGHMY
waaaaaaaaa ❓ øh,jo???det kender jeg godt.. [ide] ja,ilm, muuuuuuuuuuh!!!
tilføjet af

jeg tror ikke du ved hvad nazisme er...

Det er så billigt at gøre nar af mennesker som staver dårligt... Det er der sgu så mange der gør.. Gør du også
nar af de rødhårede ,ellere sorte eller hødhårede ... Kik på dig selv og grinn!! med 2 nerrr trådløse Annaa. AnnAAAnass.
tilføjet af

Red en rødhåret..

Det er så billigt at gøre nar af mennesker som staver dårligt... Det er der sgu så mange der gør.. Gør du også
nar af de rødhårede ,ellere sorte eller hødhårede ... Kik på dig selv og grinn!! med 2 nerrr trådløse Annaa. AnnAAAnass.

Især en af dem med søde fregner!truet art..ligesom lossen..stakkels losse [f]
tilføjet af

Unormale fostre bliver valgt fra

[quote="Frikadelledanskeren" post=2691942]Feeble minded, var vist det ord man brugte på engelsk, og det kan vel omskrives til evnesvag, da åndssvag vist er noget helt andet. 😉[/quote]
Spørgsmålet vi skal opklare er, om der er noget nazistisk ved, at Steincke ville undgå, at der blev født psykisk handicappede danskere.
Først vil jeg spørge, om der er noget nazistisk ved, at vi forbyder incest med begrundelsen, at risikoen for arvelige sygdomme er højere.
Parallellen til, at nazisterne forbød jøder at forføre tyskere - er jo indlysende.
Nu tror jeg godt at mange som føler i stedet for at tænke kan have svært ved at se, hvor jeg vil hen, fordi de synes at forbuddet imod incest er indlysende - men for mange var det lige så indlysende, at jøder ikke skulle forføre tyskere.
Til dem som ikke kan få noget ud af dette, vil jeg sammenligne med, hvad vi gør i dag.
Udsigten til at sætte syge børn i verden får hvert år omkring 500 gravide til at søge om lov til abort efter abortgrænsens 12. uge.
Politiken har fået aktindsigt i de 488 medicinske sager, abortsamrådene behandlede i 2011. Kun 11 fik afslag.
Samrådene gav 118 tilladelser til abort af fostre med Downs syndrom, og i størstedelen af de øvrige sager havde fostrene så alvorlige sygdomme, at det er usandsynligt, at de ville overleve fødslen.
Men der blev også givet tilladelse til abort af fostre med sygdomme, som man med behandling i mange tilfælde kan leve et velfungerende liv med, skriver Politiken.
Blandt andet blev der givet tilladelse til 13 aborter af fostre med kromosomfejlene Turners og Klinefelters syndrom, som blandt andet påvirker vækst, produktion af kønshormon og evnen til at få børn.
Der blev også givet tilladelse til abort af et foster med læbe-gumme-gane-spalte.
http://www.information.dk/telegram/305496
Er der noget nazistisk ved det?

Nej, der er skam intet nazistisk i det, da det jo blot er mennesket der leger Gud, når mennesket vil bestemme hvem der har retten til at leve. 😖
tilføjet af

Jeg spørger

Hvad mener du dog?
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

-

Hva
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Det er vel ikke så svært?

Et stykke tid efter, at det nuværende Dansk Folkeparti blev grundlagt i 1995, skrev pressen, at partiets navn var blevet brugt af et nazistisk parti under krigen. Ifølge Dansk Folkeparti er der tale om et tilfældigt sammentræf, da man ikke har kendt noget til det gamle parti fra 1941-43.

Det gjorde jeg heller ikke, men alligevel syntes jeg vi er lovlig undskyldtjævnfør ovennævnte notits.
tilføjet af

Det er en også en mulighed

Et stykke tid efter, at det nuværende Dansk Folkeparti blev grundlagt i 1995, skrev pressen, at partiets navn var blevet brugt af et nazistisk parti under krigen. Ifølge Dansk Folkeparti er der tale om et tilfældigt sammentræf, da man ikke har kendt noget til det gamle parti fra 1941-43.

Det gjorde jeg heller ikke, men alligevel syntes jeg vi er lovlig undskyldtjævnfør ovennævnte notits.

Jeg stoler ikke meget på politikere, men det kan selvfølgelig godt være sandt.
tilføjet af

Hvad med dødstruslerne?

Og hvad så? Hvad er der galt med det? Du kan vel stå inde for det du skriver, eller hvad?
Kærlig hilsen Albert Johansen

Der er adskillige gange nogen, som har truet med at slå mig ihjel her på [sol]
I deres egen selvforståelse mener de, at de kæmper for ytringsfriheden, når de håner muslimer - på den anden side tåler de absolut ikke at blive modsagt.
tilføjet af

Vissevasse

Kan du dokumentere påstanden om sådanne trusler? Jeg tvivler stærkt på, at noget sådant kunne finde sted her, hvor det er den frie og demokratiske debat, der er i centrum - alle tider 🙂
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Nazismen vinder frem.

Regeringen og Zenia Stampe har intet problem med nazislam.
[:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X]
tilføjet af

De bliver jo slettede

Kan du dokumentere påstanden om sådanne trusler? Jeg tvivler stærkt på, at noget sådant kunne finde sted her, hvor det er den frie og demokratiske debat, der er i centrum - alle tider 🙂
Kærlig hilsen Albert Johansen


Du er ene om at mene, at det altid er den frie og demokratiske debat, der er i centrum.
tilføjet af

Hvad med dig selv?

Ville du foretrække, at få et mongol-barn - eller at abortere det?
tilføjet af

Unormale blir siet fra!

=Dem der ikke samarbejder "godt nok" med STATEN! 🙁
http://www.youtube.com/watch?v=qLCAOKT9CBE
(om,at den skal gå ind,og styre alt i deres personlige liv.. [l] )
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.