SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
42tilføjet af 2450-(80)
Nyt Ungdomshus 2450 !,,, No Way !!
Nu må de tage sig sammen - Kbh-Kommune,,, hørte i Tv2-Lorry i går, at de vil opføre et nyt ungdomshus i Sydhavnen på grænsen til Vesterbro på Enghavevej.. Hvis dette bliver tilfældet, bliver der alvorlig ballade blandt beboerne i området Sydhavn / Vesterbro..
Ved lige akkurat hvilket sted det drejer sig om, og det holder slet ikke.. Hvad med at flytte det til Gentofte eller Hellerup / så har de unge ikke så langt når de skal til eller hjem igen / Spøg til side !!! ...
Jeg vil gerne have de unge får et hus, men det er seriøst helt væk og placere det der.. Ikke noget det område på nogen måde har brug for eller godt af !!!
tilføjet af hubble
Hvorfor ikke ?
Nu sidder jeg godt nok i den mørkeste krog i Jylland men alligevel:
- Hvorfor opføre et NYT ungdomshus❓Står der ikke mange tomme bygninger i forvejen ?
- Området Sydhavnen; er det ikke et af stederne kommunalpolitikerne har givet OK ?
- Hvorfor har du så meget imod at placere ungdomshuset i dit område ?
tilføjet af Osflot
Rigtigt, men...
...for snæversynet. Du skulle have skrevet.
Ikke noget København på nogen måde har brug for eller godt af !!!
Gentofte eller Hellerup... joe, men nu ligger hverken Gentofte eller Hellerup i Københavns kommune. Ej heller selvom nogle få veje i København har postnummer 2900. De får bare deres post omdelt fra Hellerup postkontor. Det er åbenbar mest hensigtsmæssigt for Post Danmark. Det var et sidespring.
tilføjet af katrinenielsen
ok ide
Jeg synes det er en udemærket placering, det er et område, hvor der ikke umiddelbart er særligt mange almindelige beboere som naboer og det er samtidigt et område der kunne trænge til lidt liv.. det er en meget død strækning den ud til sydhavnen...
desuden er det jo ikke blodsugende monstre, der skal bruge det...
tilføjet af Lars-21
Holder ikke !!!
Det er ikke et område med så meget liv nej.. men det holder stadig ikke og placere dem i Sydhavn hvor der præcis i dette område bor socialt belastede mennesker i forvejen samt ligger en narko-institution ved siden af. samt en del industri...
Men ok hvis borgerne i Sydhavn kunne tænke sig lidt mere maling og graffiti på gaden så lad dem komme !!!!!!
Men synes nu på ingen måde de har fortjent et hus.. Hvor står der eller hvorfor har de unge krav på at få det skide hus ??!!! De må da oppe sig og indordne sig i samfundet !!!
Så det bliver ikke godt og det kommer ikke til at foregå i ro og fred blandt områdets beboere ved jeg !
tilføjet af Lars-21...
Nej tak unge
Det er ikke et område med så meget liv nej.. men det holder stadig ikke og placere dem i Sydhavn hvor der præcis i dette område bor socialt belastede mennesker i forvejen samt ligger en narko-institution ved siden af. samt en del industri...
Men ok hvis borgerne i Sydhavn kunne tænke sig lidt mere maling og graffiti på gaden så lad dem komme !!!!!!
Men synes nu på ingen måde de har fortjent et hus.. Hvor står der eller hvorfor har de unge krav på at få det skide hus ??!!! De må da oppe sig og indordne sig i samfundet !!!
tilføjet af Holger
Nej, man smider ikke millioner ud på skadelige ting
Det er logik for både nybegyndere og viderekomne.
tilføjet af Per Punk
Ungdomshus
Ja, så meget 2450 er adressen heller ikke. Det måske kommende ungdomshus,
ligger ved siden af Enghave Station. Og den der fordom om, at brugerne af
det gamle ungdomshus, skulle være rige folks børn fra Hellerup eller Gentofte,
holder ikke en meter. Ville det i øvrigt ikke være bedre med nogle kreative unge
i Sydhavnen, en de fulderikker det drikker sig ihjel på Mozarts Plads?
tilføjet af Professionel
Alle mennesker skal være her.
Jeg har støttet det ungdomshus hele tiden. Jeg mailede til Ritt. Jeg har ønsket samme Ritt tillykke med , at alting faldt på plads. Fordi jeg mener , at unge mennesker mangler en platform i vores samfund, hvis de ikke lige går i ungdomsskole, eller har interesse for sport. Og gennem 30 år har disse unge manglet , at nogen tog dem højtideligt og alligevel viser det sig, at det er ikke dem der fylder fængslerne når de bliver ældre. Heldigvis. Kim Larsen blev sanger. At vores samfund er helt skævt indrettet, vises ved, at disse unge der er politiske, forhåbentligt, ønsker en verden, hvor der er plads til dem . De bor på stenbroen, mens de riges børn har ridebaner, swimmingpools, udlandsrejser, masser af penge. Jeg glæder mig over, at man fra politisk side har hørt deres stemme. Jeg ville helst have, at samfundet var mere lige, så disse unge ville føle sig mere priviligeret. Det må vi håbe det bliver. Med en anden regering i folketinget.
tilføjet af tarzinen
priser på
ejerlejligheder på Nørrebro og sydhavnen er meget faldende - hvorfor mon???
Muslimerne såmænd ingen vil købe ved siden af dem, så lad bare de autonome komme derud, der er alligevel altid ballade.
tilføjet af Professionel
Jeg vil gerne, hvor kan jeg finde en billig lejlighed
Vil du skrive her hvor jeg kan finde en billig lejlighed. Muslimer laver vidunderlig mad og er meget høflige som naboer, så lige noget for mig etniske dansker. Måske kan jeg også låne et dejligt feriehus i Antalya eller andre steder.
tilføjet af ham_der_claus
Som borger i 2450
har jeg faktisk ikke tænkt over, om jeg er for eller imod. Havde ikke regnet med, at det område jeg bor i, ville være aktuelt som mulig placering for nyt ungdomshus.
Egentlig vil jeg ikke have noget imod det, da der er god plads mellem Enghave St. og Sydhavn St. så vidt jeg lige kan se ved første øjekast.
Desuden vil det så også komme til at være tæt på Vestre Fængsel. ;0)
tilføjet af ham_der_claus
Heldigt for mig
at jeg har mig en fin og dyr andelslejlighed så. Haha!!
tilføjet af Professionel
Logik for Holger
er ikke logik for alle og enhver. Vi har nu engang altid været forskellige i Danmark og det skal vi blive ved med, at være.
tilføjet af Holger
Nej, man skal både have købmandsskab og sund fornuft
til at se det. De har de fleste heldigvis, men åbenbart ikke du.
tilføjet af Professionel
Selvfølgelig glemmer du menneskelighed
Købmandskab , ja når det gælder varer. Mennesker er ikke varer. Nazisterne umenneskeliggjorde jøderne under krigen, så kunne de slå dem ihjel. Når du gør mennesker til varer , så er du på vej i samme retning.
tilføjet af Anonym
Håber Ritt giver Jagtvej 69
Håber Ritt giver Jagtvej 69- fonden et ultimatum:
Sørg for at der ikke bliver besat, så meget som et hus i fremtiden (28-12 ) ellers så er samarbejdet SLUT!!
tilføjet af Professionel
Ultimatumer provokerer
Hvorfor skal de provokeres . Ønsker du ikke fred ?
tilføjet af Pernitten
håber er lysegrønt:
Ritt Bjerregaards argument med at hun gerne vil stoppe balladen, og derfor er gået i dialog med "ungerne" om et andet hus, er i den grad en falliterklæring for den fredelige sameksistens.
Hun skulle sige til dem at de ikke får noget som helst, andet end ordensmagten på nakken, hvis ikke de begynder at opføre sig ordentligt.
Når ungerne så gennem nogen tid har afholdt sig fra uromageri, ville man så evt. kunne gå i dialog med "Fonden Jagtvej 69". På det tidspunkt skulle fonden så have haft det ultimatum de beskriver, og opfører ungerne sig fortsat ikke ordentligt, er vi tilbage ved situationen, hvor de intet får, andet end ordensmagten på nakken.
Tænk at Ritt, den skandaløse enevoldshersker, argumenterer med at hun imødekommer krav fra de voldelige ballademagre, for at standse volden. For at standse volden. Det er en falliterklæring i dimensioner. Volden skal bare standes på anden vis
Nå ja, 69-ungerne er selvfølgelig bare nogle inferiøre, forkælede ærkeegoister, men tænk lige tanken til ende i større skala: Forestillingen om at det internationale samfund skulle imødekomme krav fra terrorister, for at standse terroren, kan nok sætte Ritts feje bagvendte logik i perspektiv.
tilføjet af ernst_kolding
Jeg har ikke meget kendskab til
ungdomshuset på Jagtvej, da jeg bor i det mørke jylland.
Det vi så på Tv var dog voldsomt og ikke ligefrem noget der skaber sympati med de unge, men igen skal alt vel tages med en gran salt når det kommer i TV.
Som jeg ser det, er den største uromager i forbindelse med huset på Jagtvej Faderhuset, den sekt demonstrerede i uhyggelig grad hvad en religiøs sekt kan forårsage af ufred og herskesyge, jeg håber medlemmerne af den sekt må riste op i helvede, de havde intet andet formål end at få skovlen under en flok unge mennesker, de blev tilbudt en god pris for huset, men som de frelste religiøse de er, takkede de nej, blot for at demonstrere religionens totale magtbegær.
Jeg håber at moderne ungdom snart får øjnene op for religionens "herligheder" det er uhyggeligt at det kan komme så vidt blot fordi man tror på noget der ikke eksisterer, min sædvanlige mening om religiøse fanatikere er, at de er en alvorlig trussel mod samfundet, uanset hvilken gud de bekender sig til.
tilføjet af Professionel
Ritt er en superborgmester der
prøver, at få tingene til, at glide. Måske kan hun se, at de unge har været skubbet til side. Måske har hun forstået en viden, som har været kendt i mange år, at man vinder ingen for demokratiet, ved at optrappe vold.
tilføjet af Violetta
er du ikke dum?
Vil du have andre skal stille med svarerne for dig, for alle dine indlæg er kun spørgsmål?
Har du lige været på et eller andet fagforeningskursus?
tilføjet af Professionel.
Et par på æske
Det er mange år siden, at vi i Danmark mente, at alle problemer kunne klares med et par på æsken. Det er kun regeringen og dansk folkeparti, der tror det. De fører krig for, at indføre demokrsti og de mener at de unge skal straffes hårdere. Mange unge kan vindes over på den ikke voldelige side ved forstående mennesker.
tilføjet af Pernitten
Nej, man vinder...
... ingen for demokratiet, ved at optrappe vold.
Siger du dermed at de unge voldsoptrappere er antidemokrater? Så deler du jo alligevel det indryk som er almindeligt udbredt blandt byens borgere.
tilføjet af Holger
Så opfør dig menneskelig overfor vores folkevalgte
selv om du selv startede med at snakke om netop flere penge og varer til de lavest lønnede. Det arbejder DF alligevel hårdest på blandt alle partier.
tilføjet af modild
Det er jo lidt
vanskeligt, hvis du gentænker din betragtning. Fonden kan alene være eller blive ansvarlig for det hus, den skal bestyre. Den kan af gode grunde ikke forventes, at skulle tage ansvaret for de unges adfærd, det ligger vel formodentligt hos de unge selv samt deres forældre.:) Eller hur?
Hvis man skal begribe hvorfor de unge besætter huse, skal man sætte sig ind i, hvorfor de gør det. Man kunne få en øjenåbner.:)
V.H. Modild
tilføjet af Violetta
syg i hovedet
du er så gennemskuelig i din syge hjerne, at enhver har opdaget at du skriver under flere nick?
Tænk at have sådan et traume overfor DF, og så ikke være så intilligent, at du kan give dine indlæg et præg af en anden personlighed.
Hvornår kom du ud, og hvornår skal du ind igen?
tilføjet af Professionel
Nej unge mennesker, der prøver
at finde sigselv i livet, giv dem dog fred til det. Politisk bliver man først som voksen.
Tror du at folk falder for dine modbydeligheder. Hvorfor debatterer du ikke. Skælde ud kan enhver idiot. Jeg ville aldrig have tillid til et parti, hvor medlemmerne ikke kan styre sig.
tilføjet af Holger
Ja, du beskriver dig selv fint
Total egoist ude af stand til at se egne fejl og dobbeltmoral.
tilføjet af Professionel
Du terroriserer debatten slut med dig
!!!!
tilføjet af kniggepigen
Ikke for noget
men hvis du ikke skulle have lagt mærke til det, har der ikke rigtigt været den helt store ballade eller besættelse af huse, siden kommunen og fonden (og de unge) gik i gang med forhandlingerne !!
De unge er godt klar over at hvis der bliver mere ballade, ja så stopper forhandlingerne og så får de IKKE et hus !!
tilføjet af Holger
Ja, sandheden må være ilde hørt
hvis du overhovedet fatter den.
tilføjet af Professionel
Stakkels dig
..........
tilføjet af JAG
Hvorfor skal
de unge overhovedet have et hus, efter de har lagt Kbh i ruiner af flere omgange og med en regning på flere milioner??
Jeg forstår det virkelig ikke.
Og hvis det er så placere det da på en ubeboet ø, hvis vi har sådan nogle i DK, og husk at synk færgen når den sejler tom hjem fra øen.
tilføjet af Per Punk
Hvor er Ruth blevet af?
Måske burde de tidligere brugere af Jagtvej 69, overtage Faderhusets bygning i Rødovre.
Det var jo faderhuset og deres profet Ruth Evensen, som startede hele balladen.
Det betyder ikke, at de unge ikke har noget ansvar for deres handlinger, naturligvis
har de det. Men det har Ruth Evensen og hendes sekt også, og det ansvar bærer det nu.
Jeg mener, de kan jo ikke komme af med grunden på Jagtvej, og det har de sgu helt ærligt
godt af. Hvorfor kalder det sig i øvrigt Faderhuset, når deres gud hedder Ruth?
tilføjet af Per Punk
Lidt om farver
Ej, håbet er sgu da ikke lysegrønt. Det er sort og pink.
tilføjet af Professionel
Ruth
Prøvede vist , at engagere sig i politik efter, at kristeligt folkeparti droppede abort. Hun var lige i TV en enkelt gang, men da ingen interesserede sig for hende døde tv luderen. Man kan da ikke tage en alvorligt, der siger: Jeg stiller op politisk ha ha på min modstand mod ha ha abort.
tilføjet af dr100
For min skyld
må de gerne komme til Hvidovre. Jeg ville anse det som en bonus :-)
Mange hilsner
dr100