10tilføjet af

Problemer med ElGiganten

Hej
Jeg er en meget utilfreds kunde hos ElGiganten. Det begyndte da jeg allerede købte en Packard Bell bærbar i Marts 2008 til 10.000 kroner. I Juni kom jeg på kursus, og havde derfor kun brugt min computer i en måned. Da jeg kom tilbage fra kurset, tændte jeg min computer, og efter få dages brug, gik den fuldkommen i smadder. Nej, det var ikke muligt at få en ny computer. Dette resulterede så i en reparation. Efter 5 uger, fik jeg så min computer tilbage. (Harddisken var brændt sammen) Dette løste ElGiganten ved at formatere min harddisk? WTF?
Okay, den virkede så i 3-4 måneder. Nu har jeg så problemer igen
Harddisken er brændt sammen
Højtalerne Skratter
Den går i stå HELE tiden
Hvis du hiver et USB stik ud når den er slukket, så tænder den. ((WTF?))
Webcam er defekt
DVD-Drev er defekt
Tit når jeg tænder den, viser den bare sort skærm. Så skal jeg demontere strømmen og batteriet i computeren, og derefter reboote.

Nu har jeg så sendt den til reparation igen. Efter 4 uger begynder jeg så at ringe ind og rykke for den, da jeg skal i sommerhus i 3 uger, og gerne vil have min computer med. Jeg får så ad vide at værkstedet har sendt en forespørgelse ind til butikken. Forespørgelsen var på, om de skulle reparere min computer, eller give mig en ny. Dette skete Mandag. Nu sidder jeg så her. Fredag formiddag, og der er ikke sket en skid. Jeg har ringet og rykket for den 9 gange nu, og hver gang siger de bare "Ja, men øøøøh. Vi skriver ind til værkstedet at de skal være færdige den 19."... Nu er det så den 19. i dag, og jeg TVIVLER STÆRKT på at jeg får min computer. Nu har jeg så ringet ind og spurgt om jeg kan få en ny, som værkstedet har spurgt om. Men ekspedienterne er så snotdumme og ved ikke en skid om deres arbejde. Hvis du spørger dem om hvad et motherboard er, så ved de det ikke.
Så alt i alt. En MØGDÅRLIG service!
Det jeg så vil med min "lille" historie. Er at advare ALLE der vil købe noget i ElGiganten. Jeg kender FLERE der har samme problemer som mig. Så dette er altså ikke et sjældent tilfælde. Hvis der er andre der har oplevet noget lignende med ElGiganten, ville jeg sætte pris på at de postede deres historie her.
God Jul
Mvh. Emil
tilføjet af

åh ja

en HP...ja så ber man selv om at der kommer problemer, der er en grund til at hp er så billig iforhold til andre
køb noget kvalitet så ska du se
tilføjet af

kort fortalt

kort fortalt - kontakt forbrugerrådet
tilføjet af

Det er ikke HP

Det er ikke HP.
Og man forventer da at få noget for pengene når man køber noget til 10.000kr?
tilføjet af

Men

Der står jo ikke noget sted at det er forkert det de gør.
Bare ubehøvlet
tilføjet af

jamen så

jamen så vent du på den i de 15 uger..helkd og lykke med det
tilføjet af

God ide

det skulle være sket for længst.
Jeg har flere gange prøvet, noget tilsvarende bl.a med 3 mobil.
Gå ind i butikken, skab dig højlydt og fortæl de andre kunder om den dårlige service, eller endnu bedre kontakt lokalradioen og fortæl din historie. Efter jeg havde været en tur i middagsradioavisen og fortælle om dårlig service, var f.eks 3 til at forhandle med.
Bare pissetræls man skal opføre sig som en retarderet for at komme til orde.
tilføjet af

Købe/forbrugerloven

2 gange tril reparation, så falder hammeren. Nyt produkt eller pengene tilbage. Henvend dig til forbrugerstyrelsen.
tilføjet af

jeg har prøvet det sammme med en tørretumbler

jeg har prøvet det samme med en vaskemaskine og tørretumbler fra elgiganten. jeg havde købt en tørretumbler og vaskemaskine af deres eget mærke til en værdi af 8000 kr. men efter 3 uger gik tørren i stykker. jeg kæmpede en uge med at der skulle komme nogen og kigge på den. endelig kom de og konstateret så at den måtte have en fabriksfejl og jeg måtte få en ny. den kørte så i et mdr så røg den. igen vente en uge for igen få en ny (jeg skulle selv betale for leveringen begge gang) den 3. maskine holdt i 14 dage men der blev jeg så sur at jeg tog maskinen og kørte den op i elgiganten satte den midt på gulvet (i butikken) og råbte og skreg.
jeg havde fået nok, efter at have skræmt alle kunderne væk begyndte de at indse at de havde lavet en stor fejl.
jeg sidder i dag med en vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine som jeg ikke har betalt for. jeg fik alle mine penge tilbage og 3 valgfrie produkter inkl gratis levering til en værdi af 18000 kr.
selvom jeg fik min vilje og 3 gode ting vil jeg aldrig handler i elgiganten mere.
tilføjet af

det burde du gøre

det burde du gøre, det er satme da flot af elgiganten at give dig alle mine penge tilbage og 3 valgfrie produkter inkl gratis levering til en værdi af 18000 kr.
det er sgu da service!!
hvad tror du der var sket hvis du havde købt den i den lokale butik??
har de råd til at give dig så meget i retur...?
tilføjet af

ps.

mine = dine
også går der kun 1 uge før de gør noget ved det, det er sgu da flot af dem, andre småbutikker forhaler det i uger
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.