Radar diagram i MUS-samtaler
Ledelsen har ændret de skemaer vi bruger til MUS-samtaler, så der nu indgår et radar diagram. Hver medarbejder skal bedømme sig selv i forhold til en række områder. Der er flere spørgsmål end i de gamle skemaer. Det har betydet at vi nu bruger cirka 8. minutter på en MUS-samtale fremfor 90 sekunder. Det er ikke just hvad vi har brug for i en krisetid. Vi har rigeligt at lave i forvejen.
http://hrm-bloggen.blogspot.com/2011/04/mus-samtale-br-overstaes-pa-5-minutter.html">HRM-bloggen skriver jo at en MUS-samtale skal forberedes så der ikke bliver tale om et hyggesnak, der ikke er målrettet. Indtil denne samtale havde ledelsen udleveret skemaer, som blev udfyldt af medarbejderen inden samtalen og som efter samtalen blev sendt til et centralt arkiv så de kan hentes hvis arbejdstilsynet vil se dem.
Er der kommet en lovændring eller er det en som vil prøve de mere avancerede funktioner i regnearket? Jeg ved at det ikke er chefen i afdelingen og heller ikke mig, der er chef for andre som på nogen måde har efterlyst ændringerne.
http://hrm-bloggen.blogspot.com/2011/04/mus-samtale-br-overstaes-pa-5-minutter.html">HRM-bloggen skriver jo at en MUS-samtale skal forberedes så der ikke bliver tale om et hyggesnak, der ikke er målrettet. Indtil denne samtale havde ledelsen udleveret skemaer, som blev udfyldt af medarbejderen inden samtalen og som efter samtalen blev sendt til et centralt arkiv så de kan hentes hvis arbejdstilsynet vil se dem.
Er der kommet en lovændring eller er det en som vil prøve de mere avancerede funktioner i regnearket? Jeg ved at det ikke er chefen i afdelingen og heller ikke mig, der er chef for andre som på nogen måde har efterlyst ændringerne.