15 januar, ved middagstid (ca 12,00) kontaktede jeg Rødgaard Biler i Silkeborg, ang. en Nissan Micra, som de havde til salg. Jeg talte med en mand dernede, fortalte ham at jeg var ude efter bilen til min datter, spurgte til bilens stand osv. Vi snakkede også om prisen, blev enige, det var ikke så svært, hvorfor jeg så siger; "jamen så må det jo være det, så den må jeg vel hellere tage". "Hvad`æh du har åbent til halv seks i dag". "Ja det har vi", var svaret fra den anden ende af ledningen. "Fint" siger jeg så "min datter får fri kl. 3, det skulle vi nok kunne nå, så vi kommer senere" Manden sagde, at det var i orden og at vi bare skulle komme.
Så langt så godt, klokken lidt over tre, kørte vi fra Skive mod Silkeborg og var fremme hos Rødgaard Biler klokken godt 4. VI kigger noget på de biler vi kom forbi, men der var ingen Nissan. Inde i udstillingen møder vi en mand, måske den samme som i telefonen, spørger til Nissan`en. "Ja den blev hentet for 3 kvarter siden" "HVAD siger du, vi havde da en aftale" pointerede jeg " synes du det er rimeligt, at vi skal køre helt fra Skive og hertil, for at blive gjort til grin af Jer?"
"jeg havde jo ikke dit nummer" var det eneste han havde at sige.
HVIS I nogen sinde skal handle med RØDGAARD, så sæt vagt ved bilen til I henter den.
Med venlig hilsen
Preben
tilføjet af Lars gh
business as usual
Et godt gammelt dansk ordsprog :
Den der kommer først til mølle, får først malet. Elementært.
Nissan Micra... Måske du kan opdrive endnu et eksemplar af denne vogn.
Der er masser af folk, der gerne vil af med dem!
tilføjet af pouljoergensen
I har begge 2 lavet fejl?.
Du burde havde givet ham dit Tlf:nr, han havde jo ikke andet end dit ord i en telefon, og et ord i en telefon er intet værd, det ved jeg fra tryg forsikring, de lover og lover, også snart de så skal betale, så skider de på hvad de har sagt og lovet.
Men sælgeren kunne godt havde holdt bilen tilbage, det havde været pænest af ham, men på den anden side, han skal sælge biler, og hvis du ikke var kommet, så havde han måske ikke fået solgt den bil endnu, "når truet er tomt så bides hestene", der er krise?, og der er ikke mange der køber biler i dag, du skulle bruge en bil?, han vil/skal overleve med sin forretning, men havde du givet ham din adresse og Tlf:nr, så skulle han havde holdt bilen til dig, på med vanten, ud og find en anden bil, det er måske lige det der skal til for at vende krisen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af Anonym
Uberettiget kritik...
Jeg er selv forhandler. Hvis du vidste, hvor mange kunder der kommer forbi eller bare ringer og siger at de er interesseret i den eller den bil. Mange får en prøvetur og fortæller med overbevisning, at jo, det er netop den bil de vil have og at de lige smutter i banken og kommer igen i eftermiddag... MEN de kommer sgu ikke igen... Og så kan jeg stå der med håret ned af nakken..:
tilføjet af preben-m
Aldeles ikke uberettiget kritik!
Kan være anonym er forhandler, men det ændrer jo ikke på det faktum, at det jo nok tiere er ham der køber bilen der bliver snydt, end ham der sælger den, faktisk er det ofte sådan, at det eneste man er sikker på, når man køber brugt bil, er at man er kommet af med pengene. At folk pakker sig efter en prøvetur siger måske lige så meget om den bil og indtrykket af bilhandleren, som det siger om den potentielle køber. Jeg ved det, jeg har også selv drevet forretning.
Jeg sagde jo allerede i tlf. , at vi ville have bilen. Vi stillede dernede med pengene og alligevel var den væk.
Begge 2 lavet fejl? Hvis sælger ville have sikkerhed for jeg kom, måtte det da være ham der bad om det, og jeg ville have givet ham den ønskede sikkerhed, f.eks. en bankoverførsel på et beløb, det er jo ikke så meget det, som at jeg skulle spilde tid og penge på 120 forgæves kilometer.
Busines as usual---måske, men så var jeg også først, for jeg spurgte i telefonen om bilen var solgt,--- "nej den er her endnu" blev der svaret, og inden vi sagde farvel til hinanden havde jeg sagt, at vi ville have den.
Nej jeg går ikke efter et tilbud hos RØDGAARD igen, og jeg vil fraråde andre der har længere end gå afstand at spilde deres tid på ham.
Havde aftalt at køre fra Roskilde til Silkeborg for at se på en bil hos Rødgaard biler.
Bilen levede helt op til beskrivelse og forventning, blev enige om en god "byttepris", bilen havde nogle "småting" som Rødgaard Biler lovede at udbedre, inden det endelige køb en uge senere.
Kører igen fra Roskilde til Silkeborg for at hente den "nye" bil,
checker om "småtingene" er blevet ordnet, alt er som forventet.
På vej hjem mister bilen træk kraft, kan ikke "drives" over 120 på motorvejen, på storebælts broen blæser det ene "front gitter af".
Da jeg "endelig" når hjem igen, kontakter jeg Rødgaard biler, vi aftaler at jeg skal "indhente" et tilbud på reparation på et lokalt autoriseret værksted.
Rødgaard accepterer, bilen bliver repareret, og regningen bliver sendt direkte til Rødgaard Biler, der betaler uden problemer.
KAN VARMT ANBEFALE RØDGAARD BILER.
tilføjet af Sjællænderen
brugt bil fra Rødggard Biler
Havde aftalt at køre fra Roskilde til Silkeborg for at se på en bil hos Rødgaard biler.
Bilen levede helt op til beskrivelse og forventning, blev enige om en god "byttepris", bilen havde nogle "småting" som Rødgaard Biler lovede at udbedre, inden det endelige køb en uge senere.
Kører igen fra Roskilde til Silkeborg for at hente den "nye" bil,
checker om "småtingene" er blevet ordnet, alt er som forventet.
På vej hjem mister bilen træk kraft, kan ikke "drives" over 120 på motorvejen, på storebælts broen blæser det ene "front gitter af".
Da jeg "endelig" når hjem igen, kontakter jeg Rødgaard biler, vi aftaler at jeg skal "indhente" et tilbud på reparation på et lokalt autoriseret værksted.
Rødgaard accepterer, bilen bliver repareret, og regningen bliver sendt direkte til Rødgaard Biler, der betaler uden problemer.
KAN VARMT ANBEFALE RØDGAARD BILER.
tilføjet af Farisæren
brugt bil fra Rødggard Biler
Er du ansat hos Rødgaard? siden du behøver skrive 2 gange?