24tilføjet af

Sammenlignet med jv-

http://www.dr.dk/P1/Religionsrapport/udsendelser/2009/02/09104716.htm
Martin Herbst og Moon-bevægelsen
Religionsrapport 09. februar 2009 kl. 13:03 på P1 [f]Hør udsendelsen (55:42) [f]
Hvad sker der når man opdager at den religiøse tro, man har ofret alt for, er falsk?
Vender man Gud ryggen eller bider man sig endnu mere fast i ærmet på ham for at få svar på, hvad meningen er?
I næsten tyve år er Martin Herbst en af Moon-bevægelsens mest trofaste disciple.
Dag og nat knokler han som en vild for at opbygge Guds rige på jorden gennem fundraising og udbredelse af Moons lære. Han rejser verden rundt og når helt op i toppen af ledelseshierakiet i bevægelsen.
Men en dag falder skællet fra Martin Herbst's øjne. Under et ophold ved bevægelsens hovedkvarter i New York, går det på for ham, at Moon selv slet ikke kan leve op til sin egen lære. Martin Herbst må derfor indse at den tro, som han har ofret alt for, er falsk og han har levet i et bedrag.
Men hvad med troen på Gud og hans nærvær, som Martin Herbst har følt hele vejen igennem, er han også til at forkaste den - og Gud med? Eller er det i virkeligheden Gud, som redder Martin Herbst ud af sekten?
Læs mere:
Jacob Egevang og Martin Herbst : "Mit livs omvej. En dramatisk rejse til Moon-bevægelsens indre". Lindhardt og Ringhof 2009.
*******************
Det minder meget om jehovas vidner [:|]
tilføjet af

Forældrene bestemmer barnets tro

De fleste er født ind i en eller anden religiøs bevægelse, men hvad enten de er katolikker, protestanter, hinduer, muslimer eller noget andet, så er det kun de færreste der stiller sig selv spørgsmålet om netop deres religion er den rigtige. De fødes ind i den, og de dør i den, uden at det går op for dem at deres religion var falsk.
Jeg er selv født ind i den katolske tro, og jeg har tjent den Romersk-katolske kirke som minestrant (messedreng) i alle mine drengeår, og hvis ikke jeg var begyndt at læse i Bibelen, ville jeg aldrig have opdaget at den katolske kirke ikke var den rigtige. Det var Bibelen, der fortalte mig det. Hvad gjorde jeg så, da jeg fandt ud af at den katolske kirke var falsk? Jeg fulgte Bibelens råd:
"Gå ud fra hende, mit folk, for at I ikke skal være delagtige med hende i hendes synder, og for at I ikke skal få del i hendes plager." (Åbenbaringen 18:4)
Jeg gjorde altså det som Bibelen sagde og forlod den falske religion.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jeg vil nu ikke-

give dig ret ftg - måske for jehovas vidners vedkommende - da I binder børn på hænder og fødder, så det er svært for dem at komme væk fra jeres sekt.
En sekt er altid svær at komme ud af, uden alvorlige sår på sjælen.
Derimod kunne du frit forlade den Katolske kirke, uden alvorlige følger.
Den samme frihed har vi i kristne menigheder, og faktisk er der mange børn, der er vokset op med troen, som senere selv går ud og søger "sandheden" de er lige gode venner med deres forældre af den grund [l]
Men at du forbinder den katolske kirke med Johs.Åb. 18 - den må du forklare nærmere..😕
Derimod forbinder jeg skriftsteder,der handler om de falske profeter med jehovas vidner, og det har jeg begrundet mange gange - nu vil jeg gerne du begrunder din dom over den Katolske kirke.
tilføjet af

Det er Bibelen der lærer os sandheden at kende

og det er Bibelen der fortæller os at djævelen har vildledt "hele den beboede jord". (Åbenbaringen 12:9)
Hvordan har han bårer sig ad med det? Det har han gjort ved hjælp af falsk religion.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Det var ikke et svar på-

hvorfor du forbinder det skriftsted med den Katolske kirke ???
Men du har ret - djævelen har forført mange, f.eks. moonbevægelsen og jehovas vidner.
tilføjet af

"Hele den beboede jord", står der i Bibelen,

men folk ved jo ikke, når de er blevet vildledt. De tror, at det er de andre.
Det er derfor at man skal læse i Bibelen. Bibelen indeholder sandheden fra Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Du har ret ftg-

du tror "det er de andre" der er vildledt - MEN nu har du nok tusinde gange fået lagt beviser på, at det er DIN sekt der er vildledt af en falsk oversættelse af den[f] KRISTNE BIBEL.[f]
Det er UDFRA DEN Bibel, at andre - der har studeret den, kan dokumenterer at I er forført af FALSKE profeter.
Se DET er sandheden.
tilføjet af

Du opfordres til at studere Bibelen

Det er det Jehovas Vidner gør.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Nu-

opfordrer du faktisk her for åben skærm, at læserne skal studere med de falske profeter, og du påstår, at det er BIBELEN I studerer 😮😮
Hvordan kan mennesker tage imod så meget løgn - og selv tro på det ...[:*(]
tilføjet af

Jeg opfordrede i første omgang dig,

men et bibelstudium vil være til gavn for enhver, fordi det fører til evigt liv hvis man tager imod Bibelens budskab.
Med venlig hilsen, ftg
tilføjet af

Jeg vil opfordre dig ftg-

til at tænke dig om, inden du opretter nye tråde..
Du har lige slettet en ny tråd, hvor jeg svarede dig sådan her :
Hvad med alle de splittede familier jehovas vidner har på samvittigheden ?
Dem kom du måske pludselig i tanke om ..ja den var ikke god, den kunne du undgå, ved at slette tråden [:|]
Men nu får du mit svar her i stedet :
[l]
Der findes mange ægteskabskurser - det behøver man heldigvis ikke at være medlem af en sekt for at komme på :
[f]
http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=6620
[f]
http://www.kvaglundkirke.dk/site/12499.htm
[f]
http://www.alphadanmark.dk/aegtehvordan.htm
[l]
tilføjet af

det er simpelt hen for dumt

Jeg har sjældent hørt så dumme kommentare hele vejen igennem. Jeg har hørt meget, men denne dumhed er simpelt hen dæmonisk.
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Jeg ved faktisk ikke

hvad du taler om.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

De var ihvertfald interessante nok

til at du ikke kunne lade være med at læse dem.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ved du-

i det hele taget hvad du sidder og laver ftg ????
Du havde oprettet en ny tråd, der handlede om et ægtepar der fik hjælp til at blive i ægteskabet af jehovas vidner - jeg SVAREDE dig - men du slettede din trådstart igen -
det er jo ikke første gang det sker - men som vidne må man åbenbart gerne stikke en løgn - det burde jeg jo være forberedt på, der er jo næsten ikke andet end løgn og bedrag i jeres sekt 🙁
Undskyld - det havde jeg helt glemt.. et kort øjeblik..😕
tilføjet af

Nå. Det har jeg ikke bemærket.

Jeg har ganske vidst lavet et indlæg om ægteskabet, men det havde jeg placeret forkert. Derfor flyttede jeg det.
Venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvis det nu sker tid

Vil det så ikke være en god ide om at lige tænke dig om før du svarer, eller oprette nye tråder.
Jeg mener også det er gevældigt irriterende når man sletter til højre og venstre.
Du kan ikke flytte en tråd uden at slette alle svare, og at slette et svar eller flere er direkte uhøvlet, arrogant og irritable.
jeg håber det hjælper dig lidt i fremtiden ,o)
[l]
Nick
tilføjet af

overhovedet ikke

snarere tvært imod.
Jeg har sjældent mødt et Jehovs Vidner (selv om din type bliver flere og flere) der på en så dum og ubegavet måde forsøger at fyre alt muligt uinteressant af.
Du i din egen dæmoniske verden kan ikke engang svare på eet eneste simpelt spørgsmål.
Du er så gennemsyret af dæmonisk retorik, at end ikke lys kan trænge igennem. Det er som med Satan og Jesus.
Jesus kendte Satan for at kunne citere Bibelen, men uden forståelse. Sådan er det med Jehovas Vidner.
Kan man ikke indrømme sine egne lærepunkter er der et alvorligt problem.
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Bestem dig nu - hvad er hvad - Flip Flop ftg Flip Flop ....

´

... Jeg var Katolik -
Jeg var ikke Katolik - siger ftg
Jeg var langt ude og på stoffer - JV hjalp mig -
Jeg var ikke på stoffer - siger ftg

Og nu er turen så kommet til den KATOLSKE KIRKE IGEN - IGEN igen etc. ....
Skrevet af ftg - Kl 11:17, 15.dec.2008
Det er den ikke, nej, Skrevet af ftg - Kl 11:17, 15.dec.2008
men han mente at Babylon den store var den Romersk-Katolske Kirke, og deri tog han fejl.
Med venlig hilsen, ftg.
☺☺☺☺☺☺ ☺☺☺☺☺☺ ☺☺☺☺☺☺
skrevet af ftg - Kl. 12:36, 10.feb.2009
Det var Bibelen, der fortalte mig det. Hvad gjorde jeg så, da jeg fandt ud af at den katolske kirke var falsk? Jeg fulgte Bibelens råd:
"Gå ud fra hende, mit folk, for at I ikke skal være delagtige med hende i hendes synder, og for at I ikke skal få del i hendes plager." (Åbenbaringen 18:4)
Jeg gjorde altså det som Bibelen sagde og forlod den falske religion.
Med venlig hilsen, ftg.
☺☺☺☺☺☺ ☺☺☺☺☺☺ ☺☺☺☺☺☺
Det kræver måske lige lidt mere for at forstå hvad det er jeg påpeger:
Det skriftsted ftg henviser til Åb.18:4, HEDDER: ► BABYLONS FALD! ◄

♦ ftg - ER BABYLON =====► HVAD ER BABYLON ======► OG HVAD ER BABYLON IKKE - ftg??

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Jamen dogonblues - ham ftg sletter

´[s]

... skam aldrig noget fornuftigt -
På den anden side sletter ftg da heller aldrig noget ufornuftigt 😉

Mange hilsner
[l]😃[l]
jalmar
tilføjet af

manden er besat

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=19&conference=284&posting=1575555
Deres ægteskab blev reddet.
Skrevet af ftg http://profil.sol.dk/ftghttp://profil.sol.dk/ftg- Kl 16:27, 10.feb.2009
En arbejdsgiver i Sydafrika blev bekendt med at Bella, en af hendes ansatte, havde ægteskabelige problemer. Arbejdsgiveren bad derfor Thandi, som er et af Jehovas Vidner, om at tale med Bella. Hun fortalte Thandi at hun havde besluttet at lade sig skille.
Thandi gav Bella to eksemplarer af bogen Hemmeligheden ved et lykkeligt familieliv og tilskyndede hende til at give den ene til sin mand, hvilket hun gjorde. En uge efter fik Thandi at vide at Bellas mand var i gang med at læse bogen, og at ægteskabet gik bedre. Tre måneder efter gav Bella udtryk for at det var Gud der havde reddet deres ægteskab ved bønnens og ved bogens hjælp. Men det var ikke enden på historien.
Da Bellas arbejdsgiver hørte hvordan det var gået, anbefalede hun at alle de ansatte fik et eksemplar. Det førte til at der blev uddelt over et hundrede bøger til personalet. Et af bogens kapitler hedder: Hvis ægteskabet er ved at gå i opløsning. Den findes også på dansk.
Med venlig hilsen, ftg .
--------------------------------------------------------------------------------
Behøver du virkelig....
Skrevet af sjoveren http://profil.sol.dk/sjoverenhttp://profil.sol.dk/sjoveren- Kl 17:39, 10.feb.2009
At finde en historie fra Afrika om ægteskabelige problemer....Lollll. Er det samme mon sket i nærområdet? Sådan ca. bare i Danmark.... Come on!
Hvis du skal helt til Afrika for at finde nogen der er blevet hjulpet af din reklame, så står det sku sløjt til....
-----------------------------------------------------------------------------------------
Du kan nemt få en historie fra Danmark,
Skrevet af ftg http://profil.sol.dk/ftghttp://profil.sol.dk/ftg- Kl 19:02, 10.feb.2009
men nu skete det her i Sydafrika.
Med venlig hilsen, ftg.
-----------------------------------------------------------------
Ærlig talt ftg....
Skrevet af kajsa http://profil.sol.dk/kajsahttp://profil.sol.dk/kajsa- Kl 17:43, 10.feb.2009
...hold religionen der hvor den hører hjemme.....væk fra forsiden. Troede du virkelig at den ville gå.....?
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg synes at boganmeldelser hører hjemme under bøger,
Skrevet af ftg http://profil.sol.dk/ftghttp://profil.sol.dk/ftg- Kl 19:06, 10.feb.2009
men måske skulle det have været placeret under Familie & Samliv?
Venlig hilsen, ftg.
--------------------------------------------------------------------------
Jeg er faktisk....
Skrevet af kajsa http://profil.sol.dk/kajsahttp://profil.sol.dk/kajsa- Kl 19:13, 10.feb.2009
...ret snothamrende ligeglad med hvad du synes. Os der har oplevet din dobbeltmoralske side og kender din måde at føre dig frem på, ved udmærket hvad det er du vil med dit indlæg
---------------------------------------------------------------
LOOOOL
Skrevet af Anonym - Kl 17:52, 10.feb.2009
hvor herligt at du lige kan komme med sådan en joke - midt i snestormen. Men burde du ikke have placeret den under "Vittigheder"?
---------------------------------------------------------------------------
og...
Skrevet af jacob- - Kl 18:22, 10.feb.2009
Godt for dem og hvad skal jeg bruge det til???
Og fint at du tror på Gud og vil reklamere for Jehovas vidner, men dette er en debat side og ikke en reklame side. Gå i kirke hvis du vil snakke tro og hold dig fra min hoveddør. Og en lille humør bombe.
Hvad er ligheden mellem to nosser og jehovas vidner?
De står der ude og banker på men kommer ikke ind :-)
vh jacob
---------------------------------------------------------------------------
Det er altså en bog der handler om ægteskabet
Skrevet af ftg http://profil.sol.dk/ftghttp://profil.sol.dk/ftg- Kl 19:13, 10.feb.2009
Om du kan bruge den til noget ved jeg ikke. Det afhænger vel af om du er gift og om du ønsker at dit ægteskab skal gå godt.
Med venlig hilsen, ftg.
-------------------------------------------------------------------
ja, Lyjse det er ikke sikkert du kan bruge denne til noget, men det er hvad der er.
tilføjet af

67% af JV's unge vælger en anden religion end JV.

så der er mange af jeres egne børn, der vælger en anden religion, end jehovas vidner ftg.
om det så også er fordi at de har fundet ud af lige som os andre at jehovas vidners lære er falsk.
det er ikke godt at vide, eller at det bare er fordi de godt vil have et nogle lunde normalt liv.
jeg tror næppe du læste i bibelen, og fandt ud af at jehovas vidner er det sande ftg.
for det mod siger sekten lære bibelen for meget til.
så for at sige det på godt dansk, jeg tror du er fuld af løgn.
vi har også fundet ud af at du ikke engang forstår hvordan den katolske kirke fortolker treeninghed.
så den kn du også æde idig igen..
lige som du mente at der aldrig har være pædofile problemer i din sekt, det har vi fundet ud af at det var en løgn, fra din egen mund af.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217 &posting=1545171
tilføjet af

Det er altid en god idé at tænke sig om

men der var altså ingen svar på tråden da jeg slettede den. Men hvordan det er, så gør jeg hvad jeg kan for at optræde venligt, høfligt og korrekt. At der er nogle der ikke kan tåle mig, det kan jeg virkelig ikke gøre for.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ja, du alene "kan gøre for det".

Det er simpelt hen så dumt at høre på.
ftg skriver: "...så gør jeg hvad jeg kan for at optræde venligt, høfligt og korrekt. At der er nogle der ikke kan tåle mig, det kan jeg virkelig ikke gøre for".
Citat slut.
Kommentar:
Jo, ftg du er den eneste der "kan gøre for det".
Jeg skal sige dig en ting. Dersom Jehovas Vidner optrådte høfligt og venligt og ”korrekt” og ville vedgå deres egne skriverier i deres bøger og blade.
Ikke mindst når I bliver konfronteret med disse og fakta er, at det I har sagt, skrevet og udbredt i milliarder af eksemplarer, når I bliver konfronteret med disse lyver I og benægter.
Jeg vil vove den påstand, at dersom I kunne i det mindste respektere hvad I selv skriver og underviser i, så tror jeg mange flere kunne respektere jer.
Men I lyver, I benægter og I forfalsker og I nedgør og håner og forråder alle andre og jer selv også. Dersom I, i det mindste kunne stå op for jeres egen tro og det I skriver i jeres bøger og blade tror jeg mange flere kunne i det mindste respektere jeres ret til, at tro hvad I vil.
Men I sviner alle andre til og I sviner jer selv til. I er så falske, at det er til at brække sig over. Derfor kan ”folk ikke tåle jer og dig”.
Du må forstå, at når I lægger hovedet og især hjernen fra jer , så må vi andre glo forbløffet til og undre os. Når I så vil ha` os andre til at gøre det samme under dække af, at det vil Gud ha` vi skal gøre, så foragter vi jer for det bedrag I vil sælge os.
Derfor, ftg.
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Tak -

Ven af Sandheden 🙂
Det vil jo sige, at ftg først oprettede den tråd du linker til, og derefter den tråd jeg svarede på.
Da jeg havde skrevet og ville sende, stod der et eller andet jeg ikke husker..jeg tænkte nå..nu er computeren igen i "det hjørne" - men jeg tog citat af mit indlæg, og ville forsøge igen - og så var tråden pist VÆK 😮😮
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.