Sikkerheden er i top
Flyselskabet SAS afviser på det kraftigste at have problemer med sikkerheden trods kritik fra de skandinaviske luftfartsmyndigheder.
Ifølge det svenske luftfartsvæsen havde SAS sidste år 10 flyvninger, der aldrig burde være fundet sted. Blandt andet da chefredaktør Hans Engell den 15. april 2005 som pilot i en leaset SAS Boeing 737 fløj Ekstra Bladets 215 faste abonnenter ned til Rostock.
Administrerende direktør Jørgen Lindegaard fra SAS forstår ikke kritikken af, at det på nogen måde var uansvarligt. "Så vidt jeg ved, er der ikke nogen betonklodser i luften," - siger han til vores udsendte medarbejder.
Lindegaard afviser også, at en hændelse i september på nogen måde gik på kompromis med sikkerheden. Han kalder det "helt og aldeles forsvarligt", at entertaineren Amin Jensen underholdt passagererne på business class på vej til New York, selv om det fik flyet til at hælde 45 grader og ende i Dublin.
De svenske myndigheder kritiserer i øvrigt også, at SAS har ansat billige stewardesser fra Bhutans nationale luftfartsselskab, Druk Air. Også det kritikpunkt anfægter Lindegaard.
"Jeg holder meget af Druk og har slet ingen problemer med det," - fastslår han.
Trafikgal hilsen fra *FedeBritt*/mb/
Ifølge det svenske luftfartsvæsen havde SAS sidste år 10 flyvninger, der aldrig burde være fundet sted. Blandt andet da chefredaktør Hans Engell den 15. april 2005 som pilot i en leaset SAS Boeing 737 fløj Ekstra Bladets 215 faste abonnenter ned til Rostock.
Administrerende direktør Jørgen Lindegaard fra SAS forstår ikke kritikken af, at det på nogen måde var uansvarligt. "Så vidt jeg ved, er der ikke nogen betonklodser i luften," - siger han til vores udsendte medarbejder.
Lindegaard afviser også, at en hændelse i september på nogen måde gik på kompromis med sikkerheden. Han kalder det "helt og aldeles forsvarligt", at entertaineren Amin Jensen underholdt passagererne på business class på vej til New York, selv om det fik flyet til at hælde 45 grader og ende i Dublin.
De svenske myndigheder kritiserer i øvrigt også, at SAS har ansat billige stewardesser fra Bhutans nationale luftfartsselskab, Druk Air. Også det kritikpunkt anfægter Lindegaard.
"Jeg holder meget af Druk og har slet ingen problemer med det," - fastslår han.
Trafikgal hilsen fra *FedeBritt*/mb/