SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Trafik & transport
9tilføjet af SASmedarbejder
Så ryger SAS
Ja så sker det jeg og mange andre nok havde regnet med. SAS skal fusionere med Lufthansa.
Jeg håber sørme de venter med det til til sommer eller efteråret, da der kan vanke flere fyringer og jeg først starter på SU igen i august.
Men for ikke at se det fra et egoistisk synspunkt, så håber jeg at de medarbejdere der i firmaet der har SAS som primær indkomst, får lov at beholde deres job.
Men måske bliver der sket ikke fyringer. Der har været fyringer i efteråret og piloterne er gået ned i løn. Det er aldrig til at sige. Ved bare, at jeg som mange af de andre studerende i selskabet er glade for, at vi ikke har planer om fast arbejde i luftfatrsbranchen, da det simpelthen er for usikkert. Folk ved aldrig om de er købt eller solgt.
Ellers er jeg lidt ligeglad med om det fusionerer til Lufthansa. Jeg tror Lufthansa er det bedste selskab de kan fusionere med og jeg tror det er en god løsning.
Men hvordan har du det med at et gammelt skandinavisk selskab med så lang og gylden en historie (ifølge dem selv - og sådan var det jo også i gamle dage, sådan set) pludselig ikke længere skal være på skandinaviske hænder?
Er det en skam, er du ligeglad eller...?
tilføjet af SAS medarbejder
beklager skrivefejl
Mit tastatur er gået lidt i stykker😕
tilføjet af Morten43
Salg kan foregå ret hurtigt
men mht fyringer, kan du nok slå koldt vand i blodet. Der går trods alt noget tid inden man får planlagt hvorvidt og hvor mange ruter, der skal flyttes til Tyskland. Hvilket jo i den grad kan medføre fyringer. Københavns Lufthavn er jo absolut ikke interesseret i, at der ryger afgange, så der kommer til at være en del forhandlinger.
Ydermere er der jo stadig en sommer der skal overståes og finanskrise eller ej, så er der altid mange der rejser om sommeren. Det skal der bruges medarbejdere til.
Tidsmæssigt og rent taktisk er det klogest ikke at foretage for store ændringer her 4 måneder inden højsæsonen sætter ind.
Egentlig er jeg lidt ligelgad med om SAS fusionerer. Har ikke nogen personlige relationer til nogle flyselskaber, jeg skal bare fra a til b🙂
God vind, godt du begynder på SU, det er nok det bedste i disse usikre tider🙂
tilføjet af Anna-
Det er vel ikke sikkert
at de ryger? Altså det er jo nk den vej det går, men det er vel stadig ikke 100% sikkert?
tilføjet af Tommy-
Fyringer
tror jeg også først sker efter sommerrykket. Men det er da lidt ærgeligt at et gammelt nationalklenodie ryger af skandinaviske hænder. Men sådan går det jo. Intet varer ved
tilføjet af klogmand
SAS har altid været for dyrt at rejse med
Først i de senere år, har man kunne opleve at charterturen udføres af SAS.
SAS har dannet skole for mange, ja nærmest en dannelsesskole, hvor opførsel, overlegenhed, arrogance, takt, tone & skyhøj løn på underlig vis - har gjort SAS-medarbejdere til bedre mennesker end alle andre.
Det har virkelig været et firma som medarbejderne var stolte af og så op til.
De dyre slutlønninger & pensionbenifits for cockpit og cabinepersonale har selvfølgelig været med til at trække firmaet ned i et økonomisk uoverskueligt pløre.
Så de nye startlønninger og pensioner hos lufthansa, er ikke til strandvejsvilla og cabriolet.
Jeg foreslår at styrmænd starter lønmæssigt ved 25.000 og slutter ved 35.000
Capt. 40.000 - 55.000
Cabincrew 25.000 - 40.000
Svenske kroner naturligvis, velkommen ned på jorden guys.
Slut med jeres møgforkælede adfærd og fordele, der vil være mange af jer der ikke klarer skærene længere.
I har selv destruktivt stille og roligt tappet firmaet for ressourcer.
Så ned i løn og ud at flyve noget mere, meget meget mere, det er det i er ansat til.
Så om I vil beholde jeres job bliver op til jer selv.
tilføjet af anonym
Det har været ventet i mange år
Og nu sker det.
Der sker desværre også noget mange SAS-piloter ikke regnede med.
Lufthansas egne folk kan næsten selv klare beflyvningen, af alle de nye destinationer uden brug af de nytilkomne medarbejdere fra SAS.
Piloter og cabincrew, vil med deres udstrakte takt og tone, kunne gøre gavn i feks kantiner på landets øvrige effektive arbejdspladser.
Det bliver sjovt at se hvad der sker...........det kunne jo ikke blive ved !!!!!😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
tilføjet af anonym
jeg er skideligeglad
med SAS hele dagen.
Jeg bruger aldrig transportfirmaet, medmindre det tilfældigt er dem der flyver mig på sommerferie.
Det bliver formentlig en betydelig lettelse for vor hårdt trængte statskasse, at skulle slippe af med dem, deres luftkasteller i forhold til Cph.
At man i årevis har haft råd til at flyve rundt med egne ansatte i stedet for passagerer er mig en gåde, når betalende passagerer bliver til en by i Rusland, så er man nået udi stratosfæren........
Så det var godt de lukkede eller lukker og slukker.
Jeg ønsker på tidligere passagerers vegne, pænt farvel og tak for denne gang, det var sjovt at se jer navigere rundt i dybeste diskretion, af hjertet tak og held og lykke i jeres videre færd.
Så nu ved vi alle til hvilken side korthuset faldt, heldigt at der overhovedet var købere her på falderebet.
Mine tanker går i denne stund mest til hårdest ramte familier, der nu må lægge økonomien
helt om, så nu må I vise hvad jeres takt & tone kan bruges til i praxis.
Thi når krybben er tom så bides hestene..............eller ???
tilføjet af AirBerlin ansat
Klog mand?
Øh I think not. Du er jo slet ikke inde i hvad der rører sig i luftfartsbranchen.
Det er ikke rigtig de ansattes skyld at det går så skidt. Og de går gerne ned i løn for at redde firmaet og jobbet, de fleste af dem. Desuden er der grænser for hvor meget man må flyve alt afhængig af hvor længe man er væk af gangen, hvor lang ruten er osv. Af hensyn til sikkerheden.
Det kan godt være at Ryanair og Easyjets cockpitcrew flyver mere, men sikkerheden stinker og jeg vil da hellere flyve med et selskab der er sikkert. Hellere stå hernede på jorden og ønske at man er "deroppe", end at sidde deroppe og ønske man var "hernede".
tilføjet af Tidligere AirBerlin
Fryd for jer arrogante passagerer
at sådan kommer det ikke til at gå. I skulle tage og kigge på jeres egen attitude, før i går løs på andre. Passagerer er sure, arrogante og uhøflige i dag.
Det fryder mig, når det ikke går som i ønsker. I har kun hån tilovers for dem der prøver at servicere og hjælpe jer