19tilføjet af

Thornings nye store Ide'er for danmarks jernbane

nej nej nej, lad være med at komme med planer om time-modeller og nye broer, skal hele landet kun bestå af tog-net og vejnet og ingen grønne områder - elektrifidering er i orden MEN HELLER IKKE MERE - der er så mange huse i DK der trænger til renovering at de faktisk er mere miljø-skadelige end samtlige biler i DK (Huse lader varmen sive ud så der skal produeres mere fra varme-værke - SPILD, husene er fyldt med svamp så der bruger enorme summer penge på behandling - SPILD) - lad nu baree tog-nettet blive elektricificeret OG SÅ TAG DEN DERFRA BAGEFTER - LAD VÆRE med at komme med ide'er som i ikke ved kan lade sig gøre (var der nogele der sagde IC4 skandalen?)
tilføjet af

Det er IKKE Thornings ide det her!!

Det er nemlig endnu et krav fra monsteret nede i EUSSR, så hvis S-SF-R sælger det som deres egen ide, er det direkte usandt [:X]
http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/index_en.htm
tilføjet af

Thornings nye store Ide'er for danmarks jernbane

Og husk nu at købe el-tog direkte fra hylderne på fabrikkerne, ikke det pis med at bestille dansk designede tog hos en flok klamphuggere i Italien.
IC4 kan vi pille af skinnerne, stable på en mark og bruge til husvildeboliger.
tilføjet af

For en gangs skyld en god idé fra regeringen

At folk vedligeholder deres huse kan aldrig være en offentlig opgave. Men en god infrastruktur er til gengæld en typisk offentlig opgave.
Danmarks jernbanenet er på niveau med Polens og Hvideruslands, så det er godt at man nu endelig vil investere lidt i tognettet ligesom i vores nabolande.
Du vil nøjes med elektricificering, men det gør det ikke alene, der skal også ordentlige tog og skinner for at få en god jernbane.
Der er heller ikke meget ved at have en Porche hvis vejnettet kun består af grusveje.
tilføjet af

Der er ingen krav i dit link

[???]
tilføjet af

Monstrene er kommet ud at køre

Og husk nu at købe el-tog direkte fra hylderne på fabrikkerne, ikke det pis med at bestille dansk designede tog hos en flok klamphuggere i Italien.
IC4 kan vi pille af skinnerne, stable på en mark og bruge til husvildeboliger.

Fra wikipedia:
Efter at DTU i juni 2012 frikendte IC4-togenes bremser indgik IC4 fra den 11. juli 2012 atter i den almindelige drift med passagerer mellem Aarhus og Esbjerg i form af en daglig dobbelttur på hverdage.
Fra den 13. august 2012 udvidedes antallet af IC4-afgange gradvist til også at omfatte strækningen Aarhus-Aalborg.
Fra den 9. december 2012 indsattes IC4 atter som lyntog mellem Aarhus og København mandag-fredag.
Alle 83 IC4-togsæt og 23 IC2-togsæt skulle ifølge det økonomiske og juridiske forlig i 2009 mellem DSB og AnsaldoBreda være leveret inden udgangen af 3. kvartal 2012, hvilket efterfølgende justeredes til juni 2013.
Ifølge DSB forventes leverancerne yderligere forsinkede som følge af mangel på komponenter hos AnsaldoBredas underleverandører.
Den 18. december 2012 indgik DSB og AnsaldoBreda aftale om slutleverancerne, der bl.a. indebærer, at det sidste IC4-togsæt skal leveres ultimo september 2013. Sker det ikke, kan DSB annullere resten af ordren.
IC4-togets maksimalt tilladte hastighed er 200 km/t, som dog tidligst forventes udnyttet fra 2018. Indtil da er den maksimalt tilladte hastighed 180 km/t på de danske skinner.
Jeg har godt nok læst, at der vil gå mange år, inden man kan køre KH-Odense på en time, men det må IC4 kunne klare i dag med 180 km/t, hvis de altså bliver ved med at køre.
Når de hurtige tog bliver en realitet vil flytrafikken blive udkonkurreret ifølge trafikeksperter, fordi det er sket i andre europæiske lande med hurtige tog.
tilføjet af

Monstrene er kommet ud at køre

Tak, jeg kender historien, også den forudgående.
IC4 er alligevel yt når vi har fået el, derved kommer de aldrig op på den levetid på 30 år som IC3 har opmået.
Havde AB leveret til tiden kunne de måske have tjent sig ind.

[sol]
[quote="fruppe" post=2681084]Og husk nu at købe el-tog direkte fra hylderne på fabrikkerne, ikke det pis med at bestille dansk designede tog hos en flok klamphuggere i Italien.
IC4 kan vi pille af skinnerne, stable på en mark og bruge til husvildeboliger.[/quote]
Fra wikipedia:
Efter at DTU i juni 2012 frikendte IC4-togenes bremser indgik IC4 fra den 11. juli 2012 atter i den almindelige drift med passagerer mellem Aarhus og Esbjerg i form af en daglig dobbelttur på hverdage.
Fra den 13. august 2012 udvidedes antallet af IC4-afgange gradvist til også at omfatte strækningen Aarhus-Aalborg.
Fra den 9. december 2012 indsattes IC4 atter som lyntog mellem Aarhus og København mandag-fredag.
Alle 83 IC4-togsæt og 23 IC2-togsæt skulle ifølge det økonomiske og juridiske forlig i 2009 mellem DSB og AnsaldoBreda være leveret inden udgangen af 3. kvartal 2012, hvilket efterfølgende justeredes til juni 2013.
Ifølge DSB forventes leverancerne yderligere forsinkede som følge af mangel på komponenter hos AnsaldoBredas underleverandører.
Den 18. december 2012 indgik DSB og AnsaldoBreda aftale om slutleverancerne, der bl.a. indebærer, at det sidste IC4-togsæt skal leveres ultimo september 2013. Sker det ikke, kan DSB annullere resten af ordren.
IC4-togets maksimalt tilladte hastighed er 200 km/t, som dog tidligst forventes udnyttet fra 2018. Indtil da er den maksimalt tilladte hastighed 180 km/t på de danske skinner.
Jeg har godt nok læst, at der vil gå mange år, inden man kan køre KH-Odense på en time, men det må IC4 kunne klare i dag med 180 km/t, hvis de altså bliver ved med at køre.
Når de hurtige tog bliver en realitet vil flytrafikken blive udkonkurreret ifølge trafikeksperter, fordi det er sket i andre europæiske lande med hurtige tog.
tilføjet af

Monstrene er kommet ud at køre

[quote="fruppe" post=2681084]Og husk nu at købe el-tog direkte fra hylderne på fabrikkerne, ikke det pis med at bestille dansk designede tog hos en flok klamphuggere i Italien.
IC4 kan vi pille af skinnerne, stable på en mark og bruge til husvildeboliger.[/quote]
Fra wikipedia:
Efter at DTU i juni 2012 frikendte IC4-togenes bremser indgik IC4 fra den 11. juli 2012 atter i den almindelige drift med passagerer mellem Aarhus og Esbjerg i form af en daglig dobbelttur på hverdage.
Fra den 13. august 2012 udvidedes antallet af IC4-afgange gradvist til også at omfatte strækningen Aarhus-Aalborg.
Fra den 9. december 2012 indsattes IC4 atter som lyntog mellem Aarhus og København mandag-fredag.
Alle 83 IC4-togsæt og 23 IC2-togsæt skulle ifølge det økonomiske og juridiske forlig i 2009 mellem DSB og AnsaldoBreda være leveret inden udgangen af 3. kvartal 2012, hvilket efterfølgende justeredes til juni 2013.
Ifølge DSB forventes leverancerne yderligere forsinkede som følge af mangel på komponenter hos AnsaldoBredas underleverandører.
Den 18. december 2012 indgik DSB og AnsaldoBreda aftale om slutleverancerne, der bl.a. indebærer, at det sidste IC4-togsæt skal leveres ultimo september 2013. Sker det ikke, kan DSB annullere resten af ordren.
IC4-togets maksimalt tilladte hastighed er 200 km/t, som dog tidligst forventes udnyttet fra 2018. Indtil da er den maksimalt tilladte hastighed 180 km/t på de danske skinner.
Jeg har godt nok læst, at der vil gå mange år, inden man kan køre KH-Odense på en time, men det må IC4 kunne klare i dag med 180 km/t, hvis de altså bliver ved med at køre.
Når de hurtige tog bliver en realitet vil flytrafikken blive udkonkurreret ifølge trafikeksperter, fordi det er sket i andre europæiske lande med hurtige tog.

Det ændre ikke en skid ved at Scandia/Bombardier kunne havde lavet de toge 10000000 gange hurtiger og bedre
tilføjet af

Monstrene er kommet ud at køre


Det ændre ikke en skid ved at Scandia/Bombardier kunne havde lavet de toge 10000000 gange hurtiger og bedre

Hvad hed den togmodel?
Kan vi få nogen specifikationer på toget - hvor hurtigt kunne det køre? - og nogen billeder?
tilføjet af

Dieselnonsens

Det er da rigtigt hvad du skriver, men det er da fuldstændigt nonsens at køre højhastighedstog drevet af dieselmotorer.
Denne toskedumme beslutning blev taget af et enigt Folketing i starten af 90'erne og der her skandalen ligger. Elektrificering af jernbanen ville kun have kostet brøkdele af det som IC4-bøvlet har kostet.
Det er også toskedumt af et land som DK at udvikle nye tog fra bunden. Med elektrificering kunne man have købt, lejet eller leaset gennemprøvede tog fra udlandet. De tyske ICE-tog har kørt i årevis og jeg havde gerne set at man havde indsat Die Bahn som operatør. Billigt og med gennemprøvede tog.
tilføjet af

De lavede tog der kørte uendeligt gange hurtigere

IC4 togene kører omkring 0 km i timen da de holder stille undtagen et enkelt eller to togsæt de har sat ind som erstatning for nogle veterantog de tog ud af service.
Hvad angår Thornings fine togløfter - lad os nu se...lad os nu se... [:|]
tilføjet af

Lad os nu se

det lyder for godt til at være sandt og det er ikke første gang fra den regering.
Jeg vil se dem rent fysisk gå i gang med at sætte elmaster op før jeg tror på det. Indtil da må vi tro at det er varm luft.
tilføjet af

KorreXion

Danmarks jernbanenet er på niveau med Polens og Hvideruslands, .................

Du har vist aldrig kørt med tog i Polen. Sneg der sig lidt racisme ind der, om at Polen skulle være tilbagestående? Tag dog til Polen og se, før du udtaler dig.
Togene i Polen er helt i top og den kollektive trafik er så god som den kan være. Der er ikke ret mange der bil og derfor er der mange der bruger kollektivt, som derfor kan drives økonomisk.
Jeg har aldrig været i Hviderusland, men i Ukraine og Rusland og der er togtrafikken helt i top. Dog lidt langsom p gr a gamle tunge tog og skinner som ikke så let vedligeholdes over de enorme afstande i disse ressourcefattige lande.
Dejlige Hviderusland står som nr 1 på min ønskeliste over de lande jeg kunne tænke mig at besøge, men visum er dyrt og besværligt.
tilføjet af

En tumpet opgave

At lave dieseltog der skal kunne køre 200 km/t er et håbløst projekt. De vil blive tungere en el-tog og dermed mere energikrævende. Desuden er teknikken langt mere kompliceret og dermed sårbar overfor fejl. Elmotorer til tog er simpel konstruktion.
[quote="jang" post=2681223]
Det ændre ikke en skid ved at Scandia/Bombardier kunne havde lavet de toge 10000000 gange hurtiger og bedre[/quote]
Hvad hed den togmodel?
Kan vi få nogen specifikationer på toget - hvor hurtigt kunne det køre? - og nogen billeder?
tilføjet af

Jeg har været i østeuropa

og er ikke duperet over deres infrastruktur...endnu mindre end jeg er af deres kogekunst og det siger vist ikke så lidt... 😮
tilføjet af

Jeg har været i østeuropa

og er ikke duperet over deres infrastruktur...endnu mindre end jeg er af deres kogekunst og det siger vist ikke så lidt... 😮

Det er vel også årsagen til dem fra østeuropa fiser rundt i de danske tog og hugger folks madpakker, samt alle andre løsdele. 😉
tilføjet af

Centraleuropa

og er ikke duperet over deres infrastruktur...[/quote]
Tjaeeee..... De bærer præg af at de er ressourcefattige, men jeg synes man kommer billigt og nemt rundt i Polen, Ungarn og andre Centraleuropæiske lande. Sikkerheden er vist på et lavt niveau, men det har folk indrettet sig efter. I russiske tog skal man bare holde snotten væk, når døren lukker. Ellers regnes tabet af et menneskeliv ikke så højt der.
Der er f eks ingen der masser sig ind i en bus når dørene er ved at lukke, får der kommer snart en bus mere. Så glider tingene og trafikken kommer hurtigt afsted. Det kunne danskerne lære noget af.
[quote]endnu mindre end jeg er af deres kogekunst og det siger vist ikke så lidt... 😮

Så skulle du prøve at gå ind i en russisk fiskehandel. Den lugt skal nok vænne den mest hårdføre fra.
Og Europas geografiske centrum er Tjernivtsi i Nordbokuvina i Ukraine. Et sted øst derfor begynder Østeuropa. Polen, Tjekkiet, Slovakiet og Ungarn er derfor enten Vesteuropa eller Centraleuropa.
Hmmmmm..... polsk mad er da god, men ifølge tradition måske lidt fed efter vor smag.
tilføjet af

Monstrene er kommet ud at køre

De fremviste kun en model der til forveksling lignede de tysk-fabrikerede tog der kører på Svendborgbanen.
Men DSB nossede i timen, AB var ikke deres første valg, men de røg ind i noget fidelihut med tidsfrist på EU licitation, hvilket straks ville udløse dummebøder til EU-pamperne og erstatning til AB hvis de havde valgt et andet tog eller startet ny licitation.
På ingeniøren.dk kan læses hele historien via flere artikler, og også læserdebatter hvor fagfolk skriver deres meninger, blandet med god humor.
[quote="jang" post=2681223]
Det ændre ikke en skid ved at Scandia/Bombardier kunne havde lavet de toge 10000000 gange hurtiger og bedre[/quote]
Hvad hed den togmodel?
Kan vi få nogen specifikationer på toget - hvor hurtigt kunne det køre? - og nogen billeder?
tilføjet af

I 90'erne sagde R/S nej til elekticifisering af

jernbanen,og købte IC4, og IC2 tog,den historie er ikke glemt endnu.
Nu vil de så gøre de de sagde nej til, for usikre oliepenge..
Så det er ingen ny ide, men genbrug som alt andet ved den "regering" [:X]
tilføjet af

I 90'erne sagde R/S nej til elekticifisering af

jernbanen,og købte IC4, og IC2 tog,den historie er ikke glemt endnu.
Nu vil de så gøre de de sagde nej til, for usikre oliepenge..

Loven blev vedtaget af et enigt Folketing. Den socialdemokratiske trafikordfører J K hansen var dog imod og advarede mod de langsigtede konsekvenser af dieselløsning uden eletrificering. Han havde ret. Vi ser konsekvenserne i dag.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.