Underskrifts indsamling
Underskrifts indsamling
Er uddannet elektronik tekniker og merkonom i driftsledelse. Min erhvervs karriere startede i 1971. Har haft at gøre med IT og computere og software siden 1984. Har undervist i computere, programmer og tekniske maskiner siden 1985. Har været sælger, salgskonsulent og Key Account Manager siden 1991. Altså en hel del erhvervserfaring samt en god portion livserfaring.
Hvorfor skal man have samme kursus igen og igen❓I november 2009 var jeg på et totalt identisk 4 ugers kursus i Skanderborg Kompetence Center kaldet Jobjagt.
Jeg føler mig i den grad ydmyget. Jeg betragter mig selv som veluddannet, har flere videregående uddannelser, og mange forskellige relevante kurser.
Jobkonsulenterne siger gentagne gange, at de vil ”underholde” os de næste 13 uger. Jeg har ikke brug for underholdning, men et relevant kursus med et seriøst indhold som kan bruges til at skaffe mig et nyt job. Ikke dette tidsspilde.
Navneopråb en side af gangen
Man starter hver dag med en navneopråbning, og det bliver noteret på en A4 side for hver enkelt deltager, om man er fremmødt eller ej, som i folkeskolen og ved militæret. ”Vi holder øje med dig” og du bliver indberettet hvis du ikke deltager. Nedværdigende og ydmygende, jeg krummer tæer hver morgen.
Ens CV bliver gennemgået igen og igen. Hvis det er for langt, så skal det være kort. Hvis det er kort, ja så skal det være mere fyldestgørende. Hvis det er illustrativt, skal det være enkelt, og hvis det er enkelt, så skal man lave farvede overskrifter o.s.v. o.s.v.
Man får tudet ørene fulde med, at det er særdeles vigtigt at udfylde CV på Jobnet, jeg det er faktisk et krav for at få understøttelse. Men i samme sætning fortæller konsulenterne, at man for guds skyld ikke skal sende det med i jobansøgningerne.
Det er i den grad ydmygende at skulle ”underholdes” på denne nedværdigende måde. Det er i den grad med til at skubbe den ledige hen til kanten og ned i et stort dybt sort hul. Folk ligesom mig, der meget gerne vil have et job.
Hvis man gang på gang skal på lignende demotiverende kurser, tror jeg hurtigt det får ende med ens motivation og gode humør..
Hvis man ikke er frustreret over sin egen jobsituation, ja så bliver man det nemt ved at høre de andre lediges ”sørgelige” historier fra deres mange totalt formålsløse aktiveringer.
Med baggrund i ovenstående lavede jeg en klage adresseret bl.a. til min fagforening Business Danmark og Jobcenter Skanderborg. 5. oktober deltog jeg i et møde på Jobcenter Skanderborg, og blev efterfølgende fritaget for de sidste 10 uger af mit aktiveringsforløb.
Hjælp os med din underskrift
Det var jo godt for mig, men hvad med alle de andre der stadig er ”tvunget” til at deltage❓Dem vil jeg gerne hjælpe hvis jeg kan. Så nok engang, hjælp os med din underskrift.
Aktiveringjatak.dk
Kontakt Bjarne Woetmann | Engparken 26, Skovby | 8464 Galten | Tlf. 86 94 56 56
Er uddannet elektronik tekniker og merkonom i driftsledelse. Min erhvervs karriere startede i 1971. Har haft at gøre med IT og computere og software siden 1984. Har undervist i computere, programmer og tekniske maskiner siden 1985. Har været sælger, salgskonsulent og Key Account Manager siden 1991. Altså en hel del erhvervserfaring samt en god portion livserfaring.
Hvorfor skal man have samme kursus igen og igen❓I november 2009 var jeg på et totalt identisk 4 ugers kursus i Skanderborg Kompetence Center kaldet Jobjagt.
Jeg føler mig i den grad ydmyget. Jeg betragter mig selv som veluddannet, har flere videregående uddannelser, og mange forskellige relevante kurser.
Jobkonsulenterne siger gentagne gange, at de vil ”underholde” os de næste 13 uger. Jeg har ikke brug for underholdning, men et relevant kursus med et seriøst indhold som kan bruges til at skaffe mig et nyt job. Ikke dette tidsspilde.
Navneopråb en side af gangen
Man starter hver dag med en navneopråbning, og det bliver noteret på en A4 side for hver enkelt deltager, om man er fremmødt eller ej, som i folkeskolen og ved militæret. ”Vi holder øje med dig” og du bliver indberettet hvis du ikke deltager. Nedværdigende og ydmygende, jeg krummer tæer hver morgen.
Ens CV bliver gennemgået igen og igen. Hvis det er for langt, så skal det være kort. Hvis det er kort, ja så skal det være mere fyldestgørende. Hvis det er illustrativt, skal det være enkelt, og hvis det er enkelt, så skal man lave farvede overskrifter o.s.v. o.s.v.
Man får tudet ørene fulde med, at det er særdeles vigtigt at udfylde CV på Jobnet, jeg det er faktisk et krav for at få understøttelse. Men i samme sætning fortæller konsulenterne, at man for guds skyld ikke skal sende det med i jobansøgningerne.
Det er i den grad ydmygende at skulle ”underholdes” på denne nedværdigende måde. Det er i den grad med til at skubbe den ledige hen til kanten og ned i et stort dybt sort hul. Folk ligesom mig, der meget gerne vil have et job.
Hvis man gang på gang skal på lignende demotiverende kurser, tror jeg hurtigt det får ende med ens motivation og gode humør..
Hvis man ikke er frustreret over sin egen jobsituation, ja så bliver man det nemt ved at høre de andre lediges ”sørgelige” historier fra deres mange totalt formålsløse aktiveringer.
Med baggrund i ovenstående lavede jeg en klage adresseret bl.a. til min fagforening Business Danmark og Jobcenter Skanderborg. 5. oktober deltog jeg i et møde på Jobcenter Skanderborg, og blev efterfølgende fritaget for de sidste 10 uger af mit aktiveringsforløb.
Hjælp os med din underskrift
Det var jo godt for mig, men hvad med alle de andre der stadig er ”tvunget” til at deltage❓Dem vil jeg gerne hjælpe hvis jeg kan. Så nok engang, hjælp os med din underskrift.
Aktiveringjatak.dk
Kontakt Bjarne Woetmann | Engparken 26, Skovby | 8464 Galten | Tlf. 86 94 56 56