16tilføjet af

Venner, ser på Danmarks kort

Nu får vi så den trafikpolitiske skandale, Femernbroen. Man kunne også kalde det 45 milliarder ud af vinduet, for at københavnerne skal spare 160 kilometer på turen til Hamborg. Spild af penge, fordi der åbentlyst findes en langt billigere mulighed for at give københavnerne samme mulighed, men en løsning som der ikke har været prestige i at promovere. Så den oplagte løsning på trafikproblemet København -> Hamborg er blevet tiet ihjel.
Men se selv på Danmarkskortet med hovedtrafikårerne indtegnet http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=127861 Kig lidt på Fyn og Als - Als er den lille ø en smule øst for Sønderjylland (Nær Sønderborg), der ligner en hund en smule. Enhver kan se, at en bro mellem Fyn og Als, samt lidt motorvejsudbygning ville gøre det muligt for københavnerne at køre ligeså hurtigt til Tyskland, som de vil kunne med en Femernforbindelse. Faktisk ville de spare 130 kilometer på turen København-Hamborg, i forhold til i dag - forskellen til de 160 kilomter de kommer til at spare med Femernforbindelsen er uden praktisk betydning.
Samtidigt ville trafikken mellem østdanmark og syddanmark/Tyskland ikke længere skulle gennem flaskehalsen vestfyn/Lillebælt, så man ville kunne spare en ny Lillebæltsbro, samt en stor motorvejsudbygning over vestfyn med den model.
Og løsningen ville være billig - meget billigere end de 45 milliarder Femernforbindelse kommer til at koste, for den er kortere, i et mere lavvandet område og det behøver ikke være en højbro, da der ikke sejler store skibe i området. Og så er bropengene allerede indkrævet på Storebælt.
Så næste gang i politere får lyst til at voldbruge af skatteborgernes penge, så kig lige på danmarkskortet først. Hvis der findes åbentlyst bedre løsningsmodeller end den I er ved at vedtage, så drop planerne og vælg den bedre løsning, i stedet. Vi er nogle stykker der ikke er helt vilde med, at I misbruger skattekronerne på den måde.....
Så før store trafikprojekter, så tænk lige på sangen: "Venner, ser på Danmarks kort". Det er utroligt så mange penge man nogle gange kan spare, ved lige at kigge på et kort først, inden man lader sig forblænde af en politisk mærkesag....
tilføjet af

Misbrug af skattekroner

er jo ikke noget nyt.
Hvad fanden skulle de overhovedet bygge veje for i pap-tyskland = den jyske hede ???
Der er jo bare nogle få grise med nummerplader og en enkelt krage der flyver baglæns for ikke at få sand i øjnene!😉
Hvis du vil se svindel med vore skattekroner så tjek:
politikerlede.com
tilføjet af

jylland tilskudsøen

jeg er da så enig læg da forhelvede vejene hvor de bruges og ikke flere til tilskuds øen.........jeg har kort og godt fået nok af at betale til jylland sælg lortet til tyskerne og lad os få skåne tilbage.
nb 3 mdr skatte kroner går direkte fra frb til jylland.........hvem sagde skævt dk
tilføjet af

Femern handler ikke om trafikproblemer

Man forventer dagligt 9000 biler over Femernbroen, så det er ikke akutte trafikproblemer der plager strækningen. Projektet handler om en hurtig rute mellem København og Hamborg - så er det altså relevant at man kunne opnå samme resultat langt billigere ved at bygge en bro mellem Fyn og Als. Alle de penge man sparede kunne så være blevet brugt på nogle af trafikproblemerne ved København (måske en ring 5).
tilføjet af

Nu er der skrevet under

Den bliver bruger finansieret, så du betaler kun hvis du bruger den. Og så spare du nogle kroner, for dem der køre over skal også betale til at få renoveret jernbanen.
Det ville ellers komme over skatten.
Der er motorvej hele vejen, det skal først finansieres over skatten med din ide.
Hovedparten af den trafik der kommer over Puttgarden er polakker, hollændere, tyskere og svenskere.
Dit forslag kan jeg ikke se ret meget mening i, hvorfor skal man køre det halv land igennem for at komme til Tyskland?
tilføjet af

Uanset om man vælger en Femern-Bro eller en....

- bro via Fyn~Als, så skal du bruge en udbygning af både jernbane & Vest-/eller Syd-motorvejen, derudover også endnu en udbygning af Køgebugt-Motorvejen...
Men husk nu en gang, at det er sådan set ikke Sjællænderne der ønsker broen til Femern! Og politikkernes drømme om en enorm øgning af arbejdsplaserne på sydhavs'øerne, ender som det har gjort i Korsør, der er mindre at lave end førhen, for der var trods alt færgerne... Taberne bliver skatteborgerne & sydhavsøerne, for sidst nævnte bliver blot en gennemfarts vej[:*(]
tilføjet af

hvorfor hamborg?

Kunne det ikke være at ewn sjællænder gerne ville et andet sted hen i tyskland end hamborg? Berlin f.eks? Hvis du tager en by der ligger mere østligt plaseret vil km besparelsen jo være større.
Derudover lyder det som en god ide at skabe en masse arbejdspladser i den kommende lavkonjunktur. Specielt nede på "sydhavs-ø'erne" hvor de virkelig har brug for dem. De milliarder broen kommer til at koste forsvinder jo ikke i et sort hul. De går ud og forbedrer danskernes købekraft. Fra et makro-økonomisk synspunkt er det her slet ikke en dårlig ide.
tilføjet af

Desværre...........

har du slet ikke fattet, at det er brugerne af Femern-forbindelsen, der kommer til at betale. IKKE SKATTEBORGERNE !
Staten garanterer for lånene !
Så udgangspunktet for din kritik er helt hen i vejret !
Storebæltsforbindelsen bliver også betalt af "brugerne "! IKKE SKATTEBORGERNE !
Er det virkelig så svært at forstå ?
Du tænker meget snævert, når du taler om "Hamborg". NEJ, det handler om hele det Europa, der ligger syd for Danmark !
Måske skulle du prøve at sætte dig ind i, hvad projektet egentlig handler om før du gør dig klog på politikkere og skattekroner.
Det er et meget flot SELVMÅL du har scoret !
tilføjet af

Gennem det halve land

Prøv nu lige at kigge på det kort jeg linkede til. Turen over Sjælland og Fyn til Tyskland er faktisk ikke længere end turen over Sjælland og Lolland. De to ture er i lige høj grad gennem "det halve land"". Forskellen er, at den ene bro er billig, men politikerne valgte i stedet at bygge den dyre bro.
Femernforbindelsen bliver ikke brugerfinansieret, for der kommer ikke nok biler på den til at finansiere lånene. For det første opdager man at bunden (som ved storebæltsforbindelsen) er blød, så broen bliver langt dyrere end man regnede med. Desuden kommer der ikke den trafik man regnede med, så det bliver staten (husk der er tale om statsgaraterede lån) der kommer til at betale.
tilføjet af

Nej, det handler ikke om Berlin

Hvis du vil til Berlin, vil det stadig være hurtigere at sejle med færgen til Rostock, så det handler bestemt ikke om at komme til Berlin. Femernforbindelsen løser ikke noget trafikproblem, men handler udelukkende om, at københavnerne skal kunne komme hurtigere til Hamborg. Det ville de også kunne med den langt billigere forbindelse mellem Fyn og Als.
tilføjet af

Kig på Europakortet

Det handler om Hamborg (og dermed også ferietrafikken til Frankrig/Spanien). Skal du til det centrale Europa (herunder Rom eller andre ruter over Berlin) fra København, vil Rostockfærgerne stadig være hurtigere, så det er da dig der ikke fatter, hvad der foregår.
Der er netop tale om statsgaranterede lån, så når der ikke kommer biler nok på broen kommer vi skatteydere til at betale. Det er derfor tyskerne ikke ville være i projektet.
tilføjet af

Det bliver en femernbro

For politikerne har skrevet under. Men tragisk er det. En bro mellem Fyn og Als havde faktisk løst et trafikpolitisk problem (nemlig Vestfyn, Lillebælt, Kolding overbelastningen), og så havde det været billigere. Det eneste problem Femernbroen løser er politikernes behov for prestigeprojekter.
Kunne vi ikke have nøjedes med et monument - behøver vi virkeligt ære de stoddere med et 45 milliarder kroners unødvendigt broprojekt?
tilføjet af

snup en tudekiks

der er allerede skrevet under, så bare klap i, pap-tysker!
Gid vi kunne sælge jylland, så kunne vi få en gratis femernebro og slut med at høre på de bondske reserve-tyskere på den jyske hede!
tilføjet af

Hvilket format

Tror du ikke du skulle tage og blive voksen?
tilføjet af

Voksen ?.

Tåben er ikke engang udstyret med en hjerne !..........
tilføjet af

Ps.

Hvor må Sjællænderne da have enorme mindreværdskomplekser.... efter trafikdebatten at dømme........... de glemmer da vist at Danmarks oprindelige hovedstad er Viborg !....... at den ligger på Sjælland nu skyldes ene og alene Kalmarunionen.... som ikke eksisterer længere....... måske skulle vi flytte hovedstaden tilbage til den oprindelige og mest hensigtsmæssige plads igen.... Viborg !..... så var Sjællænderne da også ovre med deres trafikale problemer, og kunne ryge deres Hash i fred og ro !. 😉
tilføjet af

Opfør dig ordentligt Mjølner

- du er en af alderspræsidenterne. Der er sådan lidt Macaine over dig...😃😃😃
- Jeg tror det forpligter!😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.