"Der er for øjeblikket lidt længere ekspeditionstid end normalt, men vi glæder os til at betjene dig."
Således afsluttes jers automatsvar til min forespørgsel, der når dagen ender holder 1 måneds jubilæum.
Er det således, at solens serviceniveau er tilsidesat, medens i bakser med at få selve sitet til at virke?
I har nu glædet jer i en måneds tid til at betjene mig. Mit spørgsmål var blot, hvorvidt i havde bannet mig, og hvor lang en tidshorisont I opererede med.
Derudover skrev jeg, at jeg synes I skulle give i det mindste dem der har ulejliget sig med at have en profil hos jer, en mail, hvor I redegør for jeres disposition og årsag, nu hvor man rent faktisk har ulejliget sig med at have en profil hos jer.
Denne lille "opgave" har tilsyneladende været lidt vanskelig, hvilket kan forklare, hvorfor I har så store vanskeligheder generelt med at få lortet til at køre.
End ikke komunikation med jeres medlemmer magter i at foretage på en anstændig måde.
Som I så interessant skriver i overskriften til dette trådtema:
"Debatten handler ikke om moderation og moderatorer. Debatten handler heller ikke om enkelte tråde, indlæg eller personer. Brug i stedet vores kontaktformular - og lad denne debat være en mulighed for at få indflydelse på udviklingen af SOL."
Endskønt det er vanskeligt med mit spørgsmål, da det måske handler om moderator, hvilket jeg ikke kan vide, da I ikke svarer, og enkeltperson...nemlig undertegnede så er det vel tydeligt, at jeres ide om kommunikation med brugerne ikke lige er jeres stærke side.
For nogen dage siden smed jeg en reminder ind i denne kategori, hvilket ikke har foranlediget jer til at reagere, komme ud af starthullerne og lade den medarbejder, der nu i et par uger har arbejdet med et svar til mig, lade sit arbejde udkrystallisere sig i et svar.
Jeg er sikker på, at I nu sidder inderligt fornærmet over, at jeg ikke vedholdende sender min rykker med mail, men udstiller jeres imponerende effektivitet og dårlige opførsel her i det offentlige.
Jeg er bevidst om, at denne lille sag, er kritisk og udtrykker en kritik vendt mod jer, at I formodentlig i jeres dårskab mener, at det er uretfærdigt, og med det kritiske indhold føler jer i stand til at slette denne reminder under henvisning til jeres overskrift, hvilket ville være helt i tråd med mine oplevelser.... men hvordan mener I så, at den anden del af jers overskrif for denne tråd...nemlig kommuniker med sol virker?
I mangler ganske enkelt format. Og der er ingen venlig hilsen efterfølgende, som jeg ellers dygtigt har skrevet i hvert eneste indlæg i de år, jeg har deltaget her.
End ikke en mail med en irettesættelse omkring mine eventuelt barske udgydelser, eller påpegning af moderatorernes manglende evner og den slags:)
End ikke et svar er det blevet til.
Det er faktisk oprigtigt skuffende og I fremstår som ubetinget ringe i forhold til jeres egne intentioner.
tilføjet af Mjølner.
Modild bannet ?.
Hvem der bliver bannet afhænger åbenbart af hvem der sidder som moderator på det givne tidspunkt !...... og jeg holder med dig i dine frustrationer Modild, uanset uenighed politisk er Sol'ens apartheid forkert......... uenighed løses bedst på skrift, uanset hvor stor uenigheden er.... selv ved rimelig barsk uenighed kan en vis form for respekt opholdes til modpart.... og selv om denne respekt ikke kan opretholdes, er det stadig bedre at slynge ukvemsord efter hinanden end det er at sende revolverkugler af-sted !......
Dette bør moderatorer skrive bag øret, og undgå frustrationer måske eskalerer !.
MVH fra Mjølner som ligger i top ti hos moderatorer når det gælder at blive bannet !.... 😉
tilføjet af modild
Mjølner
jeg mener ikke, at der er tale om apartheid i solen. Det er for vildt.:)Det er simpelthen mangel på almindelig høflighed, at der ikke svares indenfor dette tidsrum, ikke mindst når der er tale om en profil. Ikke at der skal være forskel, men med profil har man et engagement der er mere eh, skal vi sige inderligt? :)
Hahahha jeg er sikker på, at du fører med antallet af banninger.:) Du er simpelthen for skrap.:)
Men jeg medgiver dig, at der ingen stringens i sletningerne at se. Der har solen tillige et problem. Jeg er ikke sikker på, at det er så lavt hos dem, som du beskriver, atd et hele er afhængigt af, hvem der sidder som moderator.... jeg ved det kunne se sådan ud, men jeg tror det er mangel på stringens, og netop kommunikation med debattørerne. Man underbygger jo ikke sine sletninger med præcise formuleringer eller beskrivelser.
Well... lad os se, om der er nogen, der kan reagere på dette med tiden... det kan man jo håbe, men tabt terræn har de, og det vinder de ikke igen ved en henvendelse nu. Deres problem vil være, hvis de er ligeglade...:) Det vil udstille deees manghlende evner, som allerede er temmelig godt eksponeret.
Du kan nok se Møjlner, når man skriver som jeg gør her, er det ikke nemt for dem, men njeg er stinkende ligeglad, jeg viser dig og andre, hvad det er for en slendrian, I alle er udsat for på den ene eller anden måde.
Mit gæt er, at man har udskiftet en del af moderatorerne, for jeg har da ellers sludret med nogel fornuftige mennesker i solen gennem tiden.... jeg tænker, at de ikke er der mere.
V.H. Modild
tilføjet af dulkis
Nu er jeg jo så forfærdelig pædagogisk
- og det er ikke nu der skal grines!!😃😃
- så jeg ville så gerne.....og derfor har jeg foreslået moderatorerne at man lige notere sig HVORFOR man banner folk. Jeg ville jo gerne have den læring ud i "noget der ikke er i orden" som det blev udtrykt, så jeg kan undgå at forbryde mig mod reglerne efterdags og aldrig være til så megen ulejlighed at det er nødvendigt at banne mig.
- Det viser sig nemlig at vedkommende der måske (- indrømmelserne flyver ikke en om ørerne - eller er det problemer med at vedkende sig?) forestod den sidste banning ikke kan komme det nærmere end "At har der stået noget som ikke er i orden, så er der bannet. Ingen tvivl om det." - bliver jeg jo slået med undren. Min inderligt naive sjæl lever jo i den vildfarelse at det afstedkommer en sletning - sgu da ikke en banning!! Da ingen af mine indlæg var slettede, bredte min undren sig videre. Forklaring herpå er så at det er min IP-adresse!! Nøj for en ny oplysning!! Og???? Er der så ikke nogen grund til at have begrundelser/argumenter i orden - når nu man selv synes det skal være "i orden"?
- Det er ikke for at drille at jeg fortæller jeg har fået svar på MIN forespørgsel, mere for at fortælle dig noget om, hvilket svar du kan forvente.
- Det tog mig 10 mails hvor det indledende spørgsmål var MIN IP-ADRESSE, SGU!!!! Så hvis du ikke selv har oplyst den allerede, så gør da det - så har du kun 9 mails tilbage.😃
- Hi hi mere grin 😃 stavekontrollen kan ikke acceptere <banning> 😃😃
tilføjet af Anonym
Hej modild.
Du KRÆVER svar på dine åbenbart vigtige spørgsmål, du er en knaldperle grænsende til et kanonslag og har ikke KRAV på en skid. Der sidder mennesker og skal moderere og holde det værste snavs væk fra en gratis tjeneste, der er stillet til din rådighed og så tillader du at KRÆVE noget tilbage. Du kan stille de krav du vil, for din egen regning, ikke på andres og slet ikke på moderatorernes.
Debatørenes opførsel på sol er kritisabel, ikke solens gratis tjeneste og moderatorernes umulige arbejde med simpel renholdelse. Du skulle bare vide hvad en moderator kan se og især se hvordan nogle i dette forum opfører sig, med eller uden profil. så ville du nok mene dine sårede følelser og bekymringer er af mindre betydning.
Med al respekt for dig, så er du en af de gode, efter min mening.
Min pointe er at du måske lige skulle vende situationen, og overveje om solens debattører ikke skulle prøve at holde lidt selvdisciplin, fremfor at brokke sig over at dit og dat er skrevet her. Ser du, man ligger som oftest som man har redt og skider man i egen rede må man jo leve med det. Du har ikke været den sejeste knaldperle til at holde en pæn tone og netop det er måske moderatorernes dilemma. Måske du burde overveje din egen seriøse deltagelse og sprog. Derefter kan du til at starte med, meddele hvornår du ønsker at bidrage sol med debatindlæg der kræver moderatorernes bevågenhed, for som du selv ikke er til rådighed hele døgnet, er solens moderatorer det heller ikke. At det passer dig at lave et indlæg og kalde alle der svarer, mere eller mindre for knald og perler, sidder moderatorer jo altså ikke lige nødvendigvis og venter længselsfuldt på, dette må du kunne begribe.
Med al respekt. Venligst Anonym
tilføjet af Anonym
Knaldperle.
IP lyver ikke, så hvis din IP er bannet er der en grund og det behøver ikke være skrevet af profilen Dulkis.
tilføjet af modild
Med al respekt,
så forholder jeg mig alene til solens eget forslag, nemlig om at deltage i debatten her. Jeg har jo allerede fået svar, at man glæder sig til at svare mig.:)
Nu synes jeg det er tid, til at glæden må have været en fornøjelse, da man har glædet sig i en måned.
Der er ingenm sårede følelser, alene en undren over solens adfærd. At jeg drudover har masser af kritik, ved solen udmærket, de kan bare bedst lide at se det på mail.:)
Jeg skriver indlæg, som matcher det jeg svarer på eller henvender mig til. Jeg er ubekymret med hensyn til hvad du, solen og andre mener om det. Indtil nu, er stringens en by i Rusland, og solens administrative personale værre end en ulykke.
Det er fedt når man bliver klappet på ryggen, og roserne strømmer ind, da er svarerne lynhurtigt fremme, men skal man tage et ansvar for det knald man bedriver, tjahh.. så kniber det, som du kan se.
V.H. Modild
tilføjet af dulkis
Du er slet ikke til at skjule noget for
- godt gået😃
tilføjet af scherz
Intentioner?
Hej Modild,
Indholdet af dit velformulerede indlæg undrer mig.
Vi har tidligere været i dialog med dig, når du har skrevet til moderator@eniro.dk. Når du siger, at det er en måned siden du har skrevet, må det skyldes, at du kontakter vores kundeservice?
Det er muligt at vi kunne gøre det mere tydeligt for nye brugere hvorledes og hvordan vi kan kontaktes.
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af modild
Intentionerne
er simple, jeg kunne godt tænke mig et svar på mit spørgsmål. Jeg har helt sikkert sendt mit spørgsmål til kundeservice, og som det er, når man gør det, vælger man mellem flere kategorier af emner. Mit valg faldt helt naturligt på sol debatten, som er et af de mener, man kan vælge imellem.:)
Jeg har desuden lagt et indlæg for en rum tid siden, og altså før denne tråds fødsel.
Jeg er sikker på, at du/I undrer jer, men det må jeg sige, at det gør jeg faktisk også, ikke mindst over, at afstanden fra kundeservice til sol-redaktionen er så utrolig lang, uagtet jeg er bevidst om, at der er meget at lave, men tillige undrer jeg mig over, at den kategori, som I selv har startet for at komme i dialog med debattørerne, for at gørte solen endnu bedre og mere attraktiv, ikke har lige den virkning, som I måske tror.... du ved, det er sgu et stykke tid, mit spørgsmål har strittet også i solen og ikke kun kundeservicen.
I dag ser det ud til, at en mail er kommet til min postkasse, hvor man gerne ser min IP=addresse sendt tilbage, så man kan behandle min sag.:) hahahha det er nu alligevel morsomt ikke?
Jeg ved ikke, om I kunne gøre det mere tydeligt for brugerne, at der er en kontaktmulighed der er bedre end den anden, jeg tror faktisk, at det ville være bedre, hvis den anden rent faktisk virkede hver gang, så man ikke er henvist til den pilgrimsfærd, jeg er ude på her. Hvad mener du?
Intentionerne er som sagt, blot et svar på mit spørgsmål..... hvis I ikke har det, vil jeg smide det ind her, til almindelig beskuelse, så vi alle ved, hvad det handler om.
Jeg tager et par madpakker mere, medens jeg afventer, hvorvidt I har mit spørgsmål, kan/vil besvare det, enten her i tråden, eller med mail, eller om jeg skal smide det ind her.
V.H. Modild
tilføjet af scherz
Svarene
Hej Modild,
Hvis kundeservice er vendt tilbage til dig, så vil jeg lade dem fortsætte dialogen. Ingen grund til dobbeltarbejde.
Redaktionen får nok undervejs en forespørgsel fra kundeservice og kommer nok i sidste ende til at besvare dni henvendelse direkte - det er bl.a. derfor at vi anbefaler, at man bruger kontaktformularen, når angår banninger fra debatten.
Vi har desuden sat et tiltag iværk, hvad angår oplysning til brugere, når de er bannet, således at de nemmere kommer i kontakt med de rette personer hos os. Vi forventer, at det er online senest i løbet af næste uge.
Og desuden er det min holdning, at vi på sigt må sikre, at pilgrimsfærd er forbeholdt troende 😉
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af modild
Well...
Jeg vil kalde det stærkt troende, hvis du forestiller dig, at jeg skulle vente yderligere på den "hastige" tilbagemeldingsprocedure fra jeres kundeservice, når det tages i betragtning, at der nu er forløbet en måned med dels deres anstrengelser og en medarbejders snareste svar.:) Er det en speciel religiøs forholden I har?
Din vurdering af, dobbeltarbejde i denne forbindelse er mere lidt fornærmende set i lyset af, at du har kunnet informere dig om mit spørgsmåls egnetlig karakter i det indledende indlæg i denne tråd. Din undskyldning kunne jo være, at service netop er "kundeservice" område, men den holder ikke rigtigt vel?
Her er mit i mine øjne simple spørgsmål:
Fra: Eniro Danmark A/S [kundeservice@kundeservice.eniro.dk]
Dato: 08/03/2008 05:08
Til: <Modild@sol.dk>
Cc:
Emne: Re: Kontaktformular [eTrackNr:817210]
Hej Gert Johansen
Tak fordi du har skrevet til os - vores kundeservice har nu registreret din henvendelse 8. marts 2008 05:08.
Spørgsmål/kommentar
Jeg har lidt samme oplevelse som for en lille rum tid siden. Hvis jeg gerne vil skrive et indlæg, bliver jeg nænsomt vist tilbage til forsiden.
Sidste gang var forklaringen, at jeg var bannet. Jeg forestiller mig, at dette nu er hændt igen.
Kan jeg få det bekræftet, evt. en tidshorisont, samt begrundelsen.
Hvis I har valgt at banne mig, gentager jeg som sidst, at det ville være en meget fin service, hvis I informerede om jeres beslutninger. I det mindste folk som har ulejliget sig med at have en profil hos jer, kan vel i det mindste blive behandler anstændigt?
I er virkelig noget for jer selv.
Kontakt mig på email Modild@sol.dk
Der er for øjeblikket lidt længere ekspeditionstid end normalt, men vi glæder os til at betjene dig.
Med venlig hilsen
Eniro Danmark A/S
Kundeservice
Ser du Scherz, jeg kan læse, at I forbedrer jeres kontaktprocedure for debattørerne, men den egentlige fede nyordning ville som jeg ser det, være en begrundelse for banning, samt selvfølgelig et tip om, at det er sket.
Hvis I kan give en begrundelse, ligger der tillige en mulighed for, at deltagere kan forbedre deres bidrag, så det undgås, dels ligger der en forpligtende adfærd til jer, for så er det slut med slingeren som ellers er tydelig, hvilket jeg gerne giver gode eksempler på.
Der er flere debattører der lander i konspiratoriske teorier om hvad I er for en sammensætning af folk....som du sikkert har læst flere gange. Jeg er nødt til at sige til dig, at det er der en årsag til, nemlig den slinger, der er så fremherskende.
Derfor vil en begrundelse ved banning dels give jer en opgave af seriøs karakter, hive jer frem af busken om man så må sige, dels give debattøren en chance for at vurdere eget bidrag.
At fedte rundt bag procedurer, som dit svar her er et enestående ligegyldigt bevis for, er ikke befordrende for en kommunikation mellem jer og deltagerne i jeres debatforum.
Jeg gentager, denne oplevelse har været skuffende, ikke mindst fordi jeg ved, at I er til at tale med...normalt...:)
V.H. Modild
tilføjet af scherz
well well...
Hej Modild,
jeg har sendt dig en email med svar på din konkrete sag.
Hvad angår det generelle, så vil man fremover, når man er udelukket fra at skrive på debatten, få en oplysning om dette, når man forsøger at skrive et indlæg. Det er en generel forklaring om at man er udelukket fra debatten samt en henvisning til at kontakte moderator@eniro.dk såfremt man har yderligere spørgsmål.
Der vil ikke blive sendt tip ud til folk, når vi banner eller sletter indlæg og heller ikke en begrundelse. Hvis folk skriver til os gør vi vores til at fortælle hvad årsagen har været. Redaktionen er glade for sine moderatorere, som gør et stort arbejde for at holde en god tone på debatten. I langt de fleste tilfælde er der slet ikke noget at diskutere; og jeg tror også, at brugerne ved, når de balancerer på grænsen. 🙂
Med venlig hilsen
Scherz
tilføjet af modild
Tak for svaret
Jeg har læst din mail, og jeg har besvaret den. Jeg anerkender jeres beslutning den gang, og så er den pot ude af verden.
Det er glimrende, at I forbedrer forholdet ved banning, så man i det mindste ved, hvad det handler om. Da sitet jo jævnligt har været ikke godt fungerende risikerer man nemlig, at bruge unødig tid på at finde ud af, om man er bannet eller skidtet ikke virker. Altså en klar forbedring.
Begrundelsen vil dog mangle kan jeg se, og det mener jeg faktisk er en svaghed. Det turde ikke være det store arbejde at henvise til det indlæg, der har et indhold, der berettiger til banning, men ok... små smugler er jo også brød.
Det er muligt, at du/I mener, at brugerne ved, når de balancerer på grænsen, men jeg er dels ikke sikker, da samme grænse ikke er så ligetil at genkende.
Personligt har jeg bevæget mig langt hinsides denne eh..grænse masser af gange, og jeg forsikrer dig for, at det ikke er standard fra mit hold, det er faktisk berettiget hver eneste gang, hvilket jo nænsomt indikerer, at jeg ikke deler redaktionens opfattelse af moderatorerne.:)Dette betyder ikke, at jeg mener, de ikke kan, det betyder hvad jeg har sagt masser af gange, at slingeren er til stede fordi der ingen grænse faktisk er, eller at den man tror man ved hvor er, ikke effektueres.
Men hvorom alting er, tak for svaret, det var bare det.
V.H. Modild