Åbent brev til teleselskabet 3!
Hej,
Jeg har skrevet et åbent brev til 3's adm. dir. som jeg syntes han skulle have lidt nemmere access til end fra sin mailbox - nemlig her på sol hvis ellers jeg må mene disse ting for sol's slettepoliti. Iøvrigt, inden jeg begynder, hvis _du_ har lyst til at sige 3's boss et par borgerlige ord så skal du skrive til: Morten.Christiansen@3.dk.
--- Brev begynd ---
Jub, jub....åhhh, å, å, å ikke over i Trash endnu....
Jeg har skrevet PRIVAT i subject for ikke at automatisk blive overført til kundeservice eller trash. Jeg skynder mig derfor inden jeg går videre at indskyde at jeg gudskelov ikke kender dig privat.
Nu ved jeg ad omveje (i 3) at du har modtaget mine mails her de senere dage. SÅ var det jeg tænkte - hvor smart er det lige på en skala fra 1 til 10 ikke at svare på sine mails? Fra en betalende kunde desuden - og tilmed når kunden påstår han har ret og kan bevise det. Jeg VED godt at det UDEN diskussion håndteres af andre ude bag ved Fields hvor I gemmer jer, men jeg mener hvor svært er det at sige: Tak for din mail. Jeg (eller nogen andre) kigger på det og vender tilbage til dig snart. Altså det ville JEG altså gøre hvis jeg var adm. dir. subsidiært oplære mine medarbejdere til det. Man kan også lave en macro i Outlook der gør det så behøver du slet ikke at tænke hvis det er for svært.
Nu ved jeg jo ikke om du og dine medarbejdere er udenfor egt. pædagogisk rækkevidde eller hvad og eftersom jeg ikke ved det så vil jeg naturligvis ikke spekulere i det. Men er jeres og din opførsel særlig smart - set i lyset af det renomé I opbygger? Om kort tid er mobil telefoni og mobilt internet noget der er tilgængeligt allevegne næsten gratis - vi har kun jer fordi vi er i Sverige meget af tiden og ikke kan få internet hvor vi bor endnu. Vi taler *IKKE* pænt om 3 når vi snakker med dem vi kender - og vi kender ret mange må jeg desværre tilføje. En sætning hvor vi omtaler jer indeholder gerne sådan noget med amatørisme, dilletanteri, rod, ligegyldighed, tavshed, og at den ene hånd ikke ved hvad den anden laver. Det dilletanteri vi har oplevet i de første md. af vores abo. er helt uden sidestykke og selv ikke Telia har kunne klodse så meget i det på så kort tid. Jeg har aldrig oplevet noget så latterligt og barnligt fra en "seriøs" virksomhed. Fra presseomtale ved jeg at i hænger med røven i vandskorpen med store investeringer i 3G i norden - hvorfor er I så sådan nogle jackasses overfor jeres kunder? Og videre hvorfor er det så pisse svært at finde nogle tilfredse 3-kunder? Jeg kan ikke komme i tanke om nogle der har rost jer til skyerne ligefrem endnu.
OK - jeg vil ikke bruge særlig meget tid og særlig mange kræfter på min henvendelse her for jeg kan ikke vide om det er totalt spild - hvis jeg bare ryger i trash mener jeg - sover du godt om natten? Hvordan er din samvittighed? Det var ting jeg ville have spurgt dig om hvis du havde åbnet det Excel-ark jeg har sendt til jer nu 2 gange og som I siger er bortkommet! Det er da lidt mystisk at CD'er bare kan forsvinde på den korte vej fra Østerbro til Fields - er det ikke? Jeg ville egt. også godt have modtaget en forklaring på de øvrige forhold jeg kommer ind på fra dem der nu har genåbnet min tlf. Det er da totalt latterligt at I ikke kan/vil svare på de kritikpunkter jeg rejser... tsk, tsk. Hvorfor fanden genåbner I så bare telefonen?
Jeg og min kæreste har to 2 tlf. hos jer som bekendt. Vi har lovet os selv at så snart markedet åbner mulighed herfor skifter vi selskab til et andet med mindre I strammer røvballerne ALVORLIGT sammen - det kan næppe blive meget værre end hos 3 i hvert fald. Jer er til sammenligning kunde hos TDC og har været det i mange år og har ALDRIG oplevet tilnærmelsesvis samme problemer som med jer - jeg har oplevet det stik modsatte!
Jeg nævnede i min seneste mail at vi havde en trumf i baghånden. Det har vi stadigvæk og jeg kommer ikke ind på hvad det er. Men det er ubehageligt for jer hvis vi bruger den og jeg bluffer ikke.
Jeg har mit regneark hjemme som bekendt og jeg dumper månedligt regningsdetaljer fra Mit3 på begge telefoner INDTIL I FÅR RETTET FEJLENE I JERES LATTERLIGE FAKTURERINGSSYSTEM. Noget tyder på at der er (mindre) anomalier i den nye regning også på min kæreste den her gang - det checker jeg i aften. UANSET hvor minimalt det er accepteret vi INGEN slinger i valsen hvad angår vores fakturering. Jeg modtager gerne et VELBEGRUNDET FORNUFTIGT argument på om hvor filmen knækker for mig evt. men da jeg endnu intet har set fra jer og I har rullet regningen tilbage må jeg jo konstatere at I enten:
1. Faktisk KAN læse indenad mht. abo. betingelser jvf. mine henvendelser.
og/eller.
2. Ikke syntes om vores trumf og vil lukke munden på os.
Vi er små og I er store men eftersom vi ikke bor i en eller anden bananrepublik så skal vi herfra love at gøre det HELVEDES HEDT i jeres latterlige firma indtil vi opnår enighed og KOMMUNIKATION og vi vil naturligvis også love at gøre ALT hvad vi kan for at sprede budskabet om hvad vores oplevelser med 3 til nu har været. Bliver kundeoplevelsen ifht. os bedre vil vi naturligvis sprede det istf. men indtil nu er 3 til ren 03!
--- Brev slut ---
Har du haft lignende oplevelser - gode/dårlige hører jeg gerne!
Ps. Hvis det slettes bliver det indtykket dobbelt så mange gange som jeg har måtte slette det - det er ikke mig I fucker med - det er jer selv.
Jeg har skrevet et åbent brev til 3's adm. dir. som jeg syntes han skulle have lidt nemmere access til end fra sin mailbox - nemlig her på sol hvis ellers jeg må mene disse ting for sol's slettepoliti. Iøvrigt, inden jeg begynder, hvis _du_ har lyst til at sige 3's boss et par borgerlige ord så skal du skrive til: Morten.Christiansen@3.dk.
--- Brev begynd ---
Jub, jub....åhhh, å, å, å ikke over i Trash endnu....
Jeg har skrevet PRIVAT i subject for ikke at automatisk blive overført til kundeservice eller trash. Jeg skynder mig derfor inden jeg går videre at indskyde at jeg gudskelov ikke kender dig privat.
Nu ved jeg ad omveje (i 3) at du har modtaget mine mails her de senere dage. SÅ var det jeg tænkte - hvor smart er det lige på en skala fra 1 til 10 ikke at svare på sine mails? Fra en betalende kunde desuden - og tilmed når kunden påstår han har ret og kan bevise det. Jeg VED godt at det UDEN diskussion håndteres af andre ude bag ved Fields hvor I gemmer jer, men jeg mener hvor svært er det at sige: Tak for din mail. Jeg (eller nogen andre) kigger på det og vender tilbage til dig snart. Altså det ville JEG altså gøre hvis jeg var adm. dir. subsidiært oplære mine medarbejdere til det. Man kan også lave en macro i Outlook der gør det så behøver du slet ikke at tænke hvis det er for svært.
Nu ved jeg jo ikke om du og dine medarbejdere er udenfor egt. pædagogisk rækkevidde eller hvad og eftersom jeg ikke ved det så vil jeg naturligvis ikke spekulere i det. Men er jeres og din opførsel særlig smart - set i lyset af det renomé I opbygger? Om kort tid er mobil telefoni og mobilt internet noget der er tilgængeligt allevegne næsten gratis - vi har kun jer fordi vi er i Sverige meget af tiden og ikke kan få internet hvor vi bor endnu. Vi taler *IKKE* pænt om 3 når vi snakker med dem vi kender - og vi kender ret mange må jeg desværre tilføje. En sætning hvor vi omtaler jer indeholder gerne sådan noget med amatørisme, dilletanteri, rod, ligegyldighed, tavshed, og at den ene hånd ikke ved hvad den anden laver. Det dilletanteri vi har oplevet i de første md. af vores abo. er helt uden sidestykke og selv ikke Telia har kunne klodse så meget i det på så kort tid. Jeg har aldrig oplevet noget så latterligt og barnligt fra en "seriøs" virksomhed. Fra presseomtale ved jeg at i hænger med røven i vandskorpen med store investeringer i 3G i norden - hvorfor er I så sådan nogle jackasses overfor jeres kunder? Og videre hvorfor er det så pisse svært at finde nogle tilfredse 3-kunder? Jeg kan ikke komme i tanke om nogle der har rost jer til skyerne ligefrem endnu.
OK - jeg vil ikke bruge særlig meget tid og særlig mange kræfter på min henvendelse her for jeg kan ikke vide om det er totalt spild - hvis jeg bare ryger i trash mener jeg - sover du godt om natten? Hvordan er din samvittighed? Det var ting jeg ville have spurgt dig om hvis du havde åbnet det Excel-ark jeg har sendt til jer nu 2 gange og som I siger er bortkommet! Det er da lidt mystisk at CD'er bare kan forsvinde på den korte vej fra Østerbro til Fields - er det ikke? Jeg ville egt. også godt have modtaget en forklaring på de øvrige forhold jeg kommer ind på fra dem der nu har genåbnet min tlf. Det er da totalt latterligt at I ikke kan/vil svare på de kritikpunkter jeg rejser... tsk, tsk. Hvorfor fanden genåbner I så bare telefonen?
Jeg og min kæreste har to 2 tlf. hos jer som bekendt. Vi har lovet os selv at så snart markedet åbner mulighed herfor skifter vi selskab til et andet med mindre I strammer røvballerne ALVORLIGT sammen - det kan næppe blive meget værre end hos 3 i hvert fald. Jer er til sammenligning kunde hos TDC og har været det i mange år og har ALDRIG oplevet tilnærmelsesvis samme problemer som med jer - jeg har oplevet det stik modsatte!
Jeg nævnede i min seneste mail at vi havde en trumf i baghånden. Det har vi stadigvæk og jeg kommer ikke ind på hvad det er. Men det er ubehageligt for jer hvis vi bruger den og jeg bluffer ikke.
Jeg har mit regneark hjemme som bekendt og jeg dumper månedligt regningsdetaljer fra Mit3 på begge telefoner INDTIL I FÅR RETTET FEJLENE I JERES LATTERLIGE FAKTURERINGSSYSTEM. Noget tyder på at der er (mindre) anomalier i den nye regning også på min kæreste den her gang - det checker jeg i aften. UANSET hvor minimalt det er accepteret vi INGEN slinger i valsen hvad angår vores fakturering. Jeg modtager gerne et VELBEGRUNDET FORNUFTIGT argument på om hvor filmen knækker for mig evt. men da jeg endnu intet har set fra jer og I har rullet regningen tilbage må jeg jo konstatere at I enten:
1. Faktisk KAN læse indenad mht. abo. betingelser jvf. mine henvendelser.
og/eller.
2. Ikke syntes om vores trumf og vil lukke munden på os.
Vi er små og I er store men eftersom vi ikke bor i en eller anden bananrepublik så skal vi herfra love at gøre det HELVEDES HEDT i jeres latterlige firma indtil vi opnår enighed og KOMMUNIKATION og vi vil naturligvis også love at gøre ALT hvad vi kan for at sprede budskabet om hvad vores oplevelser med 3 til nu har været. Bliver kundeoplevelsen ifht. os bedre vil vi naturligvis sprede det istf. men indtil nu er 3 til ren 03!
--- Brev slut ---
Har du haft lignende oplevelser - gode/dårlige hører jeg gerne!
Ps. Hvis det slettes bliver det indtykket dobbelt så mange gange som jeg har måtte slette det - det er ikke mig I fucker med - det er jer selv.