7tilføjet af

Øv kunder :(

Jeg arbejder i et service fag. Og da alle mennesker ikke er ens. Vil der altid være nogen der ikke er tilfredse.
Så står jeg med denne her kunde der ikke er tilfreds. Og da ejeren ikke er i butiken. Og kunden vil have fat i ham for at klage. Forlanger kunden, ejerens private tlf.
Da jeg i tidernes morgen har brændt mig gevaldigt på at vidergive et tlf der ikke engang var hemligt men kunne findes i tlf-bogen. Ja så er jeg blevet meget påpasselig med ikke at gøre det igen. Plus jeg tvivle rmeget stærkt på at ejeren sådanbare vil have sit tlf udlveret. I så fald skal han selv give ok hver gang...
Det blev kunden knotten over og mener det er en søforklaring.
Søforklaring? Ja nu har jeg ihvertfald lige så lidt respekt for ham, som han har for mig. Før var jeg skide ligeglad med hvad han var sur over. Bare jeg vidste jeg havde udført mit arbejde lige så godt og med samme omhu som hidtil.
Nå det skulle lige ud mellem sidebene. 😉
Det snart jul og alt er glemt om 100 år. Undtagen "Grillen" på dokken.😃😃😃😃
tilføjet af

Du håndterede det rigtigt med det telefonnummer

man er heller til rådighed 24/7 bare fordi man er forretningsindehaver. Vil jeg skabe mig i Føtex, må jeg pænt henvende mig, når varehuschefen er på arbejde. Det gør jeg så.
Her er lidt underholdning, du kunne have glæde af sådan en grå lørdag morgen.
http://www.haderkunder.dk/
tilføjet af

Du handlede helt korrekt

så lad dig ikke gå på af en utilfreds kunde. Han må komme tilbage en anden dag. Jeg vil tro, han slet ikke kommer tilbage i så fald, for så er han jo kølet ned og vil skulle formulere sig anstændigt overfor din chef.
Ud til højre med den oplevelse. Jeg er kunde hos rigtig mange af jer, der arbejder meget hårdt for at servicere os andre her på til jul (og ellers), og jeg vil benytte lejligheden til at takke jer for smil og søde små bemærkninger, når jeg er ved at gå ud af mit gode skind over alle julepligterne og ventetiderne.
God arbejdslyst og god jul 🙂
tilføjet af

afløb

kan man få på denne hjemmeside: www.haderkunder.dk
der er mange sjove historier fra nogle af dine kollegaer i branchen
tilføjet af

Fanden tage de kunder

Jeg har selv arbejdet i butik og var udlært samme sted, så når jeg svarede sure kunder var der faglig kvalifikation bagved.
Sure kunder lader det tit gå ud over kassedamen, og i en discountbutik har hun virkelig ikke en chance for at svare på ret meget, hun er kun ansat til at tage imod kundernes penge.
Kun een gang har jeg skældt ud, dog uden at blive hidsig, det var på det lokale posthus.
tilføjet af

Aldrig i livet!!

Aldrig i livet bør en butiksansat udlevere chefens private tlf nr. Det er en uforskammethed at forlange dette i første omgang. Er kundens anliggende vigtigt nok for ham/hende, må det også være vigtigt nok til at komme igen når chefen er tilstede. Jeg har da hørt meget, men kan stadig overraskes over folks uforskammethed.
Jeg har stået på begge sider af disken. Såvel som butiksekspedient og som kunde. Og jeg må indrømme at jeg sgu godt kan forstå de ansattes kundelede til en vis grad. Det den næste kunde ikke kan vide, er at du lige har stået overfor sådan en kunde, og at dit smil derfor ikke går fra øre til øre. Så får man straks skyld for at være en sur og tvær ekspedient.
Man får, som kunde, de kassedamer/butiksansatte man fortjener.
Lagermann
tilføjet af

Tilslutter mig

Godt skrevet anonym. Jeg ønsker at tilslutte mig dine gode ønsker for trådstarter. Hvad de udsættes for, skal der en stabil psyke til at klare. Det glemmer vi ret nemt som kunder, da vi ikke kan vide hvorfor den kassedame/ekspedient vi står overfor måske ikke har det helt brede smil på når de ekspederer os. Nemlig at de kan have haft de første 10-12 kunder af den nævnte type samme dag.
Alt alt godt til det ekspederende personale, som sandt for dyden udfører et fint stykke arbejde, til bundløn og med en masse "anstrengende" kunder.
Glædelig jul til dig, og til alle butiksansatte.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Tak

Ja det skule bare ud mellem sidebenen. Så den ikke brænder sig fast. For det er ikke en søforklaring for mig. For av da dengang.
Tak for linket. Det skal der kikkes nærmere på.
Men i det mindste er jeg ikke kaptajn på denne damper. Sådan kan manjo så se på det.
http://www.cargolaw.com/2009nightmare_marco-polo.html#updates
Det er en hjemmeside med upser fra skibe, fly og togs situationer. Siden e r lidt rodet. Men værd at kikke på. Og der er ikke blod og drama. Det er rent materiel skade. Hvor man kan så blive lidt klog på de store kræfte der damper rundt derude.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.