fordi i netop går rundt og lyver.
det kalder jeg ikke andre for lig mærke til det, fordi de ikke går rundt og lyver.
det er ikke noget jeg foretrækker at kalde folk, men er det svært at trænge igennem folk, på grund grov manipulation, så bliver man nød til at bruge store ord for at trænge igennem til dem. for ellers opfatter jeres hjerner det slet ikke ;)
men tag nu og svar, i stedet for at snakke uden om, hvad vælger du at følge biblen eller vagttårnet, vi kan tydeligt se at de ikke er det samme.
Du siger vi lyver. Det er mig, ftg og Jehovas vidner i al almindelighed du mener.
Det skriver du givet fordi du føler det. Det må være fordi du får en tilfredsstillelse ved at skrive det, så det kan stive dig af. Det er ikke fordi du beviser det.
Jeg vil dertil sige, jeg lyver ikke, og jeg har spurgt adskillige gange efter bevis for jeg skriver noget jeg ved ikke er i overensstemmelse med sandheden, Det er det der kaldes løgn.
Når sagen sættes så meget på spidsen er det kun rimeligt der foreligger noget konkret.
For at gribe fat i noget du har skrevet. Du skrev jesus blev korsfæstet. Det ved du simpelthen ikke, for der er ingen beviser. Det er en fejl du begår. Hvis du så strammer den og skriver "Jeg ved" Jesus blev korsfæstet, så er det en løgn.
Læg mærke til jeg skriver Jesus blev pælfæstet, for det er sandsynligt ud fra de ord der står i biblen, men jeg ved det ikke præcist, og det ved Jehovas vidner heller ikke.
Vi vælger at skrive det, fordi ordene i biblen skal oversættes. Man må så efterfølgende gøre sig den ulejlighed at undersøge nærmere. Det må man som regel med alt.
Hvis du kan finde et sted hvor der siges Jehovas vidner ved med videnskabelig sikkerhed at Jesus blev pælfæstet, så er det en løgn. Kan du vise det.
Men til sagen, om jeg følger biblen eller vagttårnet.
Der er ingen modsætningsforhold efter mit skøn, men skulle der være vil jeg følge biblen.
Så kommer vi ind til sagens kerne. Du skulle være varsom med at skrive noget om at kunne tænke, hjerner m.v.
Du henviser til 1. Johannes 4:20
Hvis nogen siger: „Jeg elsker Gud,“ og dog hader sin broder, er han en løgner. For den der ikke elsker sin broder, som han har set, kan ikke elske Gud, som han ikke har set. 21 Og dette bud har vi fra ham, at den der elsker Gud også skal elske sin broder.
Som du tydeligvis udlægger efter dit ønske.
Jeg gør mig ikke klogere end jeg er, men heller ikke dummere. Du derimod kaster dig selv ud på dybt vand hvor du ikke kan bunde, idet du slet ikke har sat dig ordentligt ind i forståelsen af biblen, ikke engang de bundne opgaver med at forstå biblens sprog, terminologi. Det er ikke Jehovas vidner eller mig der har fundet på det. Jeg kan bare konstatere der ligger mere i det end bare at læse.
Man må også have ånden. Hvilket jeg er klar over du nok ikke forstår.
Ingen ved hvordan det føles at få boret i en tand, hvis aldrig de har prøvet det. Dem der har, ved det til gengæld. Især hvis det er uden bedøvelse.
Du vil ikke svare på om du elsker Jehovas vidner eller du hader Jehovas vidner.
Hvorfor ikke må jeg spørge. Du har selv kridtet banen op. Enten hader man eller også elsker man.
Hvis nu du skælder et barn ud eller giver drengen på tre et rap over fingrene fordi han absolut vil lægge hånden på en varm kogeplade, Hvad så, er du så et bæst der hader dit barn, eller elsker du dit barn, og derfor er du streng.
Kan man hade og elske på en og samme tid. Hvem kan svare.
Jeg spurgte dig om du, uden at se efter, vidste hvad agape var? Det svarede du ikke på.
Derfor må jeg antage du ikke ved det. Du kan selvfølgelig lyve og sige du godt ved hvad det er. hm...
Men uden at kende betydningen og
formålet med ordet, kan du ikke forstå hvad Jesus siger.
Elsker du din mor? Elsker du en hakkebøf med bløde løg? Elsker du din kone?
Kan man svare ja, jeg elsker min kone som en hakkebøf (det skal du nok ikke sige til hende)
Jeg vil vise dig hvad der står i Lukas 14:26
Her siger Jesus:
"Hvis nogen kommer til mig og ikke hader sin fader og moder og hustru og sine børn og brødre og søstre, ja endog sin egen sjæl, kan han ikke være min discipel"
Tror du Jesus mente "hader" efter den svelanske metode eller efter en anden betydning, som for eks. den der ikke elsker mindre, sin fader, moder mv. Mindre end Gud.
Terminologien Jesus bruger er han tillægger det græske ord "Misos" en betydning der skal holdes op mod ordet "agape"
Det er ikke Jesus mening man skal elske sine forældre mindre fordi man bliver kristen, end man hele tiden har gjort. Hvis du tror det, har du en skrue løs, det har du muligvis alligevel.
En anden ting du tager fejl af, er din holdning til udelukkelse, som i særlig grad ser ud til at plage dig. Fortæl om hvem og hvorfor nogen af dine nærmeste er blevet udelukket.
Iøvrigt "glemmer" du hvad Paulus skrev.
1. Korinther 5:9
I mit brev skrev jeg til jer at I skulle holde op med at omgås utugtige, 10 jeg mente ikke helt og holdent denne verdens utugtige eller havesyge og udsugere eller afgudsdyrkere. Ellers måtte I jo gå ud af verden. 11 Men nu skriver jeg til jer at I skal holde op med at omgås enhver som kaldes broder og som er utugtig eller havesyg eller afgudsdyrker eller spotter eller dranker eller udsuger, ja end ikke spise sammen med en sådan. 12 For hvad har jeg at gøre med at dømme dem udenfor? Dømmer I ikke dem indenfor, 13 mens Gud dømmer dem udenfor? „Fjern det onde menneske fra jer selv.“
Der har du begrundelsen om man ikke skal omgås frafaldne. Men selv her skal du forstå det rigtigt og det gør du ikke, ud fra den simple og enfoldige måde du lægger tingene op på.
En der er udelukket kan udmærket komme i rigssalen og overvære møder.
Dine skriverier om hvornår en er bror og hvornår ikke, er noget pjat.
Om folk vil kaldes bror eller ej. Hvis er det det drjeer sig om, skal de holde sig væk fra Jehovas vidner, er mit råd. Så er det forresten dem der ikke gider os. Ligesom du heller ikke gør.
Om jeg skal elske en udelukket er ikke et spørgsmål der er kompliceret.
Hvis en bliver udelukket afhænger det for mig om hvad personen har gjort. Det er muligt du vil protestere. Hvad ved jeg, men sådan er det.
Det betyder heller ikke jeg i givne situationer ikke kan tale med vedkommende.
Igen er vi tilbage til det jeg skrev, som du åbenbart
IKKE vil forstå.
Jeg skrev du ikke kender biblen, og tro mig, det gør du ikke.
Derfor burde du sætte dig ind i biblens sprog og verden, inden du begynder at belære mig om noget du ikke har forstand på.
Jeg belærer ikke dig om hvordan man skal være ateist - vel?