Først og fremmest skal jeg lige nævne, at min artikel er baseret på AEtruth egen udlægning, som du kan finde på deres forside til højre. Kan ikke se hvordan noget i artiklen kan modsiges, for tingene er jo sket..!
Ja, lad os starte med pkt. 1, lad mig høre hvad du siger til, at kollapset gik ned gennem den vej hvor der var størst modstand i næsten frit falds hastighed.
Hvad siger du?
Jamen lad os da bare starte med den.
Hvilken kraft er der ud over tyngdekraften?
Hvilken vej "trækker" tyngdekraften?
Hvis tyngdekraften "trækker" ned ad, hvad er det så for en vertikal kraft, du vil have til at få bygningen til bevæge sig nogen som helst anden vej, end ned?
Lad os se på et nedrivnings eksempel:
http://www.youtube.com/watch?v=EY3nj728WPY
Som du kan se, så bliver en eller måske to etager svækket og med hydraulik bliver kollapset iværksat. Herefter klarer tyngdekraften og bygningen egen masse resten.
Det samme skete ved WTC, få etager bliver svækket og giver efter, hvorefter den øverste masse begynder at bevæge sig ned ad. Når noget kommer i bevægelse opbygger det energi og der skal derfor en MEGET stor kraft til, for at få den bevægende masse til at ændre retning.
Hvis vi ser på WTC, så bestod de to tårne hovedsageligt af luft, vist noget i retning af 95 procent af bygningernes rumfang var ikke andet end ren luft. I takt med at kollapset udvikler sig, så bliver ydervæggene skubbet ud til siderne og vi ser blandt andet store dele af ydersøjlerne, der kiler sig ind i bygningerne ved siden af. En anden ting vi kan opservere er, at begge tårnes kerner bliver stående i op til 60 etagers højde, mens gulvene kollapser ned ad. Under gulvene er der som bekendt kun luft.
Der er ingen der kender kollaps tiden for WTC, fordi det fysisk ikke var muligt at observerer på grund af støv og røg. Det eneste der videnskabeligt er blevet målt på, er fra man fysisk kan observere yderpaneler der bliver skubbet ud til siden til disse rammer jorden. Tiden er her frit fald, da de falder uden for bygningens grundplan. Selve kollaps inden for grundplan, anslås til mellem 30 og 45 sekunder, hvilket vel nærmest er 4-5 gange tiden for frit fald.
Præmissen med at kollapset skulle være foregået i frit fald, eller tæt ved, er derfor ikke bare forkert, men også intet sigende om hvad der er skyld i kollaps. Eksemplet jeg linker til med Verinage, hvor der som bekendt intet er gjort for at svække de underliggende dele, eller for den sags skyld de overliggende dele, alligevel knuser bygningen sig selv særdeles hurtigt, hvilket skyldes de enorme energier der opbygges i store masser i bevægelse.
Men tilbage til mine indledende spørgsmål, hvad er det for en kraft der skal ophæve ikke bare tyngdekraftens påvirkning lodret ned, men også den bevægendes masses energi i nedadgående retning?
PS dine hjælpeløse undskyldninger om at det er andre der har fremsat påstandene, fritager IKKE dig for ansvar for at have videre bragt dem.