9tilføjet af

3 bedrager og bondefanger

Er der andre end mig, der har fået fingrene i klemme ved at være kunder hos 3 (HI3G Danmark ApS)? Så skriv, så vi kan gøre en fælles indsats.
Kapitel 1: 3 vil ikke reparere fejl
I sommers tegnede jeg abonnement hos 3. Jeg fik udleveret en fejlbefængt telefon. Chefen i butikken i Århus ville dog ikke lade sine medarbejdere sende den til reparation. Da jeg troppede op med købeloven i hånden, tilkaldte chefen vagten og smed mig ud af butikken.
Kapitel 2: Lukning af telefon
Det var sådan set mit firma, der tegnede abonnementet. Men jeg fik lov til at udfylde det forkerte papir i butikken, da jeg købte telefonen, og vupti: Regningerne kom hjem til mig. Da jeg var på lang sommerferie for at arrangere bryllup, blev regningerne ikke betalt, og min telefon blev lukket.
Kapitel 3: Nedetid på telefon
Også mens min telefon ikke var lukket, var der problemer med, at den ikke kunne komme på 3's net. 3 er blevet informeret om fejlen, men er aldrig vendt tilbage med den kompensation, de naturligvis skal give.
Kapitel 4: Nedetid på internet
Jeg er ansat som drifts- og udviklingschef for en virksomhed, der udvikler websider til mobiltelefoner (fx det gratis beskedsystem www.moblos.com). Derfor kunne jeg ikke udføre mit arbejde i ugevis, da systemet var nede. Et par dage efter min anden reklamation kom nettet igen af sig selv, og jeg har aldrig fået svar på klagen, selvom 3 selvfølgelig skal kompensere.
Kapitel 5: Svindel med faktureringen
Efter at 3 endelig fik ændret faktureringsadressen til mit firma, er 3 fortsat med at sende identiske regninger hjem til mig som dem, firmaet har betalt. Senest har jeg i dag fået et inkassobrev om, at hvis ikke jeg betaler inden for 10 dage, vil jeg blive registreret som dårlig betaler.
Kapitel 6: Opsigelse af abonnement
På grund af alt dette har jeg opsagt mit abonnement. Det vil 3 dog ikke være med til, fordi jeg er bundet af en kontrakt frem til juni 2007.
Jeg har ringet, skrevet e-mails og sendt et brev til 3. Intet af dette har virket. At reklamere til 3 svarer til at slå huller i luften.
Hvis min sag er enestående, får jeg næppe noget ud af at anmelde 3 til politiet for bedrageri, underslæb og afpresning. Derfor: Svar på dette indlæg, hvis I har oplevet dårlig behandling fra 3.
Venlig hilsen
Sune Vadsholt Lyster
Fynsgade 10,4.th.
8000 Århus C
tilføjet af

Har kun dårlige erfaringer

Du er ikke alene. Jeg har en næsten fuldstændig identisk sag.
Jeg/mit firma havde tegnet kontrakt på tre stk udemærkede telefoner, over 2 år. Lo.... virkede bare ikke ! Altså nettet.
Min advokat rådede mig til, at troppe op og skabe mig højlydt i 3-butikken i Århus. En af hans kolleger var sluppet så let som ingen ting ud af kontrakten. Så jeg prøvede. Der er bare ikke så meget vægt bag en håndværkers fremtoning som en advokats talegaver. De ville ikke slippe mig. Jeg fik oplåst telefonerne på Det Blå Marked i Randers for en billig penge, og betalte så kun abonnement. Så hørte jeg en vvs-mand brokke sig i Østjyllands radio. Jeg fik tat i ham, og hørte hvordan han var sluppet ud. Svaret var enkelt "Gå til pressen"
Som sagt så gjort. Jeg brokkede mig højlydt i middagsradioavisen. Vupti - 3´s marketingsdirektør i røret, vupti - løst af kontrakten. Mit råd til dig : Fat i østjyllands radio og få dem til at følge op på sagerne. Held og lykke.
tilføjet af

Også jeg var utilfreds,tlf regning.

Jeg modtog i December måned en regning på 299,00kr for abb for den måned.Mit abb faldt ned til 48,00kr fra December måned.Skrev flere mail's til dem,om at sende mig den rigtige regning,men intewt skete.På regningen stod et sted 48kr,og et andet sted stod samtaler 45kr,men alligevel skulle jeg sende 299 kr til dem.Det gjorde jeg ikke,men sendte en bankchek på kr 93,00 kr.I fredags modtog jeg en rykker fra dem på kr299,00kr for December måned,intet nævnt om de 93kr på check.Jeg skrev et meget stramt brev til dem,og medsendte kopi af det sendte beløb,så nu venter jeg spændt på næste træk fra dem.
Det firma har overhovedet ikke nogen skrupler.Der er så meget rod i deres regnskaber og bogholderi,at det er det dårligste tlf firma der er opstået.Jeg er gået over til Telia fra d 18-1-007.Jeg meldte allerede ud fra 3tlf d 18-12-006,så de er nok ikke færdig med mig.Min regning har 3tlf er fuld betalt,og det er den sidste nye også for Januar,dankort betaling.Ingen skal finde sig i deres ubehøvlede behandlig.Det selskab kan takke sig selv,og ikke andre.Hvis de truer mig med Riber,henv jeg mig straks til EB.Man kan åbentbart vente sig lidt af hver fra tlf3.
tilføjet af

Østjyllands radio?

Hvem skal jeg få fat på ved Østjyllands radio? Hvornår var din historie i? Du må meget gerne sende mig dine data på sune.lyster@gmail.com eller give mig et kald på 61 70 40 10.
Venlig hilsen
Sune Vadsholt Lyster
tilføjet af

Send en mail

til Gitte Førby, Østjyllands Radio, Århus. Jeg mener ham, der interviewde mig hed Kasper Rosenberg. Det hele foregik i sommeren 2005.
Kunne du evt finde andre "lidelsesfæller" er det nok bedre, end hvis det er dem, fra sidst der skal hives frem igen eller man skal høre en enkelt "kværrulant" kværne løs. Hvis du forstår. Jeg vil ikke udtale mig eller have mit navn frem igen. Jeg blev løst af kontrakten, og opnåede dermed det jeg ville. Har du ikke en branche-orgination, der evt kan støtte dig❓Jeg fik rigtig god støtte af Håndværksrådet og Dansk Byggeri.
Held og lykke.
tilføjet af

Enig: 3 = bedragere/bondefangere!

Du er IKKE den eneste, der er blevet snydt/dårligt behandlet af 3!
Jeg blev 3-kunde i oktober 2007. Allerede så snart mit midlertidige simkort var aktivt kunne folk ikke sende beskeder til mig. Jeg ringede til 3 mange gange, som bare svarede, at det var alle de andre mobilselskaber, der lå inde med fejlen og de ville derfor ikke gøre noget ved det!
Efter et stykke tid virkede det pludselig... Men kun i 1 måned. Så startede det hele forfra og de ville stadig ikke gøre noget ved det. Jeg havde samtidig betalt for ekstra services, så jeg kunne høre musik, men det virkede jo heller ikke, for 3's net var nede hele tiden!
Men for at vende tilbage til starten igen, havde sælgeren allerede dér lavet fejl på min kundeformular. Det var nemlig meningen, at jeg skulle have overført mit gamle mobilnummer til dem, men sælgeren havde skrevet DERES simkortnummer 2 gange på kundeformularen, altså det nummer, jeg havde midlertidigt hos dem , så nummeret blev ikke overført, før jeg selv ringede ind og spurgte, hvordan de selv synes, det gik. Der var ikke noget med, at de beklagede fejlen eller noget.
Udover det havde sælgeren også spurgt, om jeg ville tilmeldes betalingsservice, for så ville han melde mig til med det samme, men det er heller aldrig sket. Så jeg modtager stadig girokort hver måned. Det næste jeg kommer ud for er, da jeg pga. deres fejl mht. betalingsservice, betaler mine regninger hver måned via. netbank. Dette resulterer i, at jeg en dag glemmer at taste 15 øre ved betalingen, hvilket har gjort, at de nu forlanger kr. 40,15,- ellers bliver sagen sendt til inkasso. De kr. 40,15- har jeg selvfølgelig betalt, da jeg ikke ønsker at blive tilføjet RKI's liste pga. sølle 15 øre!
Mit råd til dig er, at du kontakter forbrugerombudsmanden og redegøre for din sag. Jeg synes især med det, du har været igennem, hvor det går udover dit arbejde, at du måske endda skulle gå direkte til operation X, Kontant eller Basta. (Hvis du ikke allerede har gjort det). Denne sag fortjener virkelig at komme ud til offentligheden, da det er uacceptabelt at så stort et firma som 3 udviser en sådan ligegyldighed overfor deres kunder!
tilføjet af

I øvrigt!

Jeg tænkte på, om du har set programmet "Operation X"? Værten Morten Spiegelhauer er enormt god til at "riste" folk. Jeg så, at "3" før har deltaget i prgrammet "Basta", hvor de havde behandlet folk ligeså dårligt som dig. Hvis du melder din sag til et TV-programmerne endnu engang og især til "Operation X", er det muligt, at "3" måske bliver til at tale med, når der er problemer...
tilføjet af

3 snyder og bedrager

Hej.
Jeg er blevet stævnet fra 3, efter sigende at skulle skylde dem 3000,-
Dette er fuldstændig absurd, da jeg ikke har brugt den telefon som de beskylder mig for.
Jeg købte en ny telefon, og i de måneder jeg skulle have brugt pengene på den anden telefon, var den gamle telefon slukket!
Herudover har de skrevet til mig, at de har sendt rykkere.
Men de rykkere de har sendt, har de sendt til en adresse som jeg flyttede fra for 1½ år siden, hvilket jeg også har haft registreret ved dem.
Nu vil de så have mig til at betale de 3000 kr plus sagsomkostninger fra deres advokat.
Er der noget der ved hvad jeg kan gøre?
tilføjet af

Stol ikke på 3

Hej Sune
Jeg ville ønske jeg havde set din indlæg inden jeg selv blev kunde hos 3.
Det er det værste svineri jeg har været ude for i forbindelse med min opdsigelse. De holder sig ikke tilbage for at bruge diverse svinestreger for at tjene penge.
I ½ år har jeg forsøgt at komme ud af aftalen. Pt ser det ud som om det lykkedes i slutningen af marts. Men jeg er bestemt ikke sikker .... de har før garanteret at ALT var i orden. Ok for hvem?
Mit råd er: HOLD JER LANGT VÆK FRA 3´s PRODUKTER MED MINDRE "kamp" ER EN HOBBY.
tilføjet af

:( Det møg selvskab!

Hej og åh nej siger jeg bare.

Det nøjagtig min historie om igen med 3!!
Jeg har meldt det til teleankenævnet.dk og mangler politiet,
det alt for galt med det 3!! Utroligt de bliver ved med dette..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.