3 bedrager og bondefanger
Er der andre end mig, der har fået fingrene i klemme ved at være kunder hos 3 (HI3G Danmark ApS)? Så skriv, så vi kan gøre en fælles indsats.
Kapitel 1: 3 vil ikke reparere fejl
I sommers tegnede jeg abonnement hos 3. Jeg fik udleveret en fejlbefængt telefon. Chefen i butikken i Århus ville dog ikke lade sine medarbejdere sende den til reparation. Da jeg troppede op med købeloven i hånden, tilkaldte chefen vagten og smed mig ud af butikken.
Kapitel 2: Lukning af telefon
Det var sådan set mit firma, der tegnede abonnementet. Men jeg fik lov til at udfylde det forkerte papir i butikken, da jeg købte telefonen, og vupti: Regningerne kom hjem til mig. Da jeg var på lang sommerferie for at arrangere bryllup, blev regningerne ikke betalt, og min telefon blev lukket.
Kapitel 3: Nedetid på telefon
Også mens min telefon ikke var lukket, var der problemer med, at den ikke kunne komme på 3's net. 3 er blevet informeret om fejlen, men er aldrig vendt tilbage med den kompensation, de naturligvis skal give.
Kapitel 4: Nedetid på internet
Jeg er ansat som drifts- og udviklingschef for en virksomhed, der udvikler websider til mobiltelefoner (fx det gratis beskedsystem www.moblos.com). Derfor kunne jeg ikke udføre mit arbejde i ugevis, da systemet var nede. Et par dage efter min anden reklamation kom nettet igen af sig selv, og jeg har aldrig fået svar på klagen, selvom 3 selvfølgelig skal kompensere.
Kapitel 5: Svindel med faktureringen
Efter at 3 endelig fik ændret faktureringsadressen til mit firma, er 3 fortsat med at sende identiske regninger hjem til mig som dem, firmaet har betalt. Senest har jeg i dag fået et inkassobrev om, at hvis ikke jeg betaler inden for 10 dage, vil jeg blive registreret som dårlig betaler.
Kapitel 6: Opsigelse af abonnement
På grund af alt dette har jeg opsagt mit abonnement. Det vil 3 dog ikke være med til, fordi jeg er bundet af en kontrakt frem til juni 2007.
Jeg har ringet, skrevet e-mails og sendt et brev til 3. Intet af dette har virket. At reklamere til 3 svarer til at slå huller i luften.
Hvis min sag er enestående, får jeg næppe noget ud af at anmelde 3 til politiet for bedrageri, underslæb og afpresning. Derfor: Svar på dette indlæg, hvis I har oplevet dårlig behandling fra 3.
Venlig hilsen
Sune Vadsholt Lyster
Fynsgade 10,4.th.
8000 Århus C
Kapitel 1: 3 vil ikke reparere fejl
I sommers tegnede jeg abonnement hos 3. Jeg fik udleveret en fejlbefængt telefon. Chefen i butikken i Århus ville dog ikke lade sine medarbejdere sende den til reparation. Da jeg troppede op med købeloven i hånden, tilkaldte chefen vagten og smed mig ud af butikken.
Kapitel 2: Lukning af telefon
Det var sådan set mit firma, der tegnede abonnementet. Men jeg fik lov til at udfylde det forkerte papir i butikken, da jeg købte telefonen, og vupti: Regningerne kom hjem til mig. Da jeg var på lang sommerferie for at arrangere bryllup, blev regningerne ikke betalt, og min telefon blev lukket.
Kapitel 3: Nedetid på telefon
Også mens min telefon ikke var lukket, var der problemer med, at den ikke kunne komme på 3's net. 3 er blevet informeret om fejlen, men er aldrig vendt tilbage med den kompensation, de naturligvis skal give.
Kapitel 4: Nedetid på internet
Jeg er ansat som drifts- og udviklingschef for en virksomhed, der udvikler websider til mobiltelefoner (fx det gratis beskedsystem www.moblos.com). Derfor kunne jeg ikke udføre mit arbejde i ugevis, da systemet var nede. Et par dage efter min anden reklamation kom nettet igen af sig selv, og jeg har aldrig fået svar på klagen, selvom 3 selvfølgelig skal kompensere.
Kapitel 5: Svindel med faktureringen
Efter at 3 endelig fik ændret faktureringsadressen til mit firma, er 3 fortsat med at sende identiske regninger hjem til mig som dem, firmaet har betalt. Senest har jeg i dag fået et inkassobrev om, at hvis ikke jeg betaler inden for 10 dage, vil jeg blive registreret som dårlig betaler.
Kapitel 6: Opsigelse af abonnement
På grund af alt dette har jeg opsagt mit abonnement. Det vil 3 dog ikke være med til, fordi jeg er bundet af en kontrakt frem til juni 2007.
Jeg har ringet, skrevet e-mails og sendt et brev til 3. Intet af dette har virket. At reklamere til 3 svarer til at slå huller i luften.
Hvis min sag er enestående, får jeg næppe noget ud af at anmelde 3 til politiet for bedrageri, underslæb og afpresning. Derfor: Svar på dette indlæg, hvis I har oplevet dårlig behandling fra 3.
Venlig hilsen
Sune Vadsholt Lyster
Fynsgade 10,4.th.
8000 Århus C