nona13
Du er meget skråsikre, nå du belære "anne757" hvordan hun skal håndtere sin "Ny mail", og
sit temperament.
Det kan man også, når man har fået sin egen mail op at køre, bla. med Flanhards hjælp,
mener at kunne huske, du selv havde nogle frustrerende dage herinde.
Har selv haft mailkonto her, siden midt 90`er, og det adressekartotek kunne bare ikke
importeres, heller ikke i Windows live mail.
Så hvis Flanhard ikke havde været indover min "Ny mail" havde jeg været lige så
frustreret som "anne757".
Som jabini svare lppm længere oppe i tråden, så er der bare ikke noget der virker.
Har sådan en fornemmelse af, har folk problemer, her efter 3 ugers kaos, så mener I to
nona13 + lppm, det er "fejl 40".
Det er det nødvedigvis ikke.
Har jeg skrevet noget forkert ?
Hvis det er muligt at komme på sin gamle mail, kan man også eksportere sit adressekartotek til sin egen PC,
Derfra kan de fleste af os importere adressekartoteket til den nye mail.
Skulle det ikke lade sig gøre, kan man vel skrive adresserne ind i den ny mail - hvis alt andet kikser - eller hos en anden mail-udbyder.
Fra den gamle mail kan du også videresende de vigtige mails til en anden mail-adresse (ikke SOL-mail).
Hvis du gerne vil tilbage til SOL-mail, kan du sende dem fra den alternative mail-udbyder til SOL-mail, og så dukker mailene op i den ny SOL-mail.
Det er bøvlet, javel, men det er muligt.
Jeg har ikke kaldt det "fejl40", jeg synes blot at efter to-tre uger med totalt kaos må det være på tiden at tænke løsninger fremfor frustration.
Mine egne problemer har været få og små, formentlig fordi jeg anvender WinXP og FireFox. Jeg troede i starten, at det var Win7, der var årsagen til, at der var så mange, der havde problemer, men der er tegn i SOL og måne på, at det er Internet Explorer, der giver problemer.
SOLs anbefaling er at anvende Chrome som browser. Den har jeg så ikke meget fidus til, men det er nok mest mine egne særheder, der giver udslaget her. Jeg foretrækker så langt FireFox.
Jeg kan da fint kritisere SOL for hele denne håndtering af situationen - eller mangel på samme.
Jeg synes, Flanhard gør en kolossal indsats på en meget utaknemlig baggrund.
Jeg synes, det er horribelt, at de ikke har gennemtestet overførsel fra gammel mail til ny mail. Nu kan SOL så sige, at det har de skam, men hvis vi tænker tilbage til det første døgn efter omlægningen, så var meldingen at det tog "uventet mange ressourcer" at overføre, og vi måtte give dem et par dage - det betyder i min bog, at det har man altså bare ikke prøvet på en rimelig datamængde.
Desuden har import af en CSV-fil altid været et problem for lige netop dette bruger-interface. Det er belyst i diverse blogs de sidste 7 år, så det er mig ubegribeligt, at SOL ikke på forhånd tog tyren ved hornene og klarede flytningen af adressekartotekerne på forhånd.
"Gammel" viden i branchen siger backup, backup, backup. Da det så viste sig efter et døgn, at de gamle mails var "utilgængelige", måtte SOL i gang med at etablere en ny aftale med den gamle mail-leverandør - det tyder ikke på at de har haft noget anelse om, hvad de gjorde.
Endelig synes jeg, de skulle have ventet på den næste udgave af "den runde terning" (bruger-interfacet hedder RoundCube) - den udgave, de valgte at gå i luften med, den har det der lidt barnlige "skin", der hedder "Bravo". Den næste udgave, frigivet i august, den har et mere professionelt skin, der kaldes "Larry".
Nu jeg alligevel har bukserne nede:
Jeg forstår altså ikke, at SOL ikke henviser til de vejledninger, der ligger på YouTube. Kan da være, de er på engelsk og ikke er helt præcise, men sammenlignet med "slet ingen vejledning" som var situationen den første uges tid, så ville det da være bedre end ingenting.
Til allersidst lige et kig i krystalkuglen:
Jeg tror ikke på, at SOL får overført gamle mails til ny mail.
Derfor må det være rimeligt at begynde at tænke løsninger i stedet for at banke Flanhard.