Arbejdsgiver sløser med løn!
Hej. jeg 14 dages lønnet, arbejder 37 timer 4 dage om ugen, og er kontrakt ansat. Jeg er forholdsvis ny på arbejdsmarkedet. Så min forstand på regler i forhold til løn osv. er måske lidt begrænset.
Min arbejdsgiver har det med at konstant og lave noget forkert med min løn, og derefter først ordne det når "de engang lige får tid".
Mit første eksempel var da jeg startede må mit job for ca. 1 års siden. Der havde jeg ikke fået et løn nummer endnu. Så derfor stemplede jeg ikke ind den første uge, og fik derfor ikke nogen løn for den uge. Jeg blev lovet udtallige gange at "de nok skulle komme på næste løncheck". Men 3 måneder gik der før jeg fik pengene. Det var faktisk kun fordi at det var en flink kollega der havde været i virksomheden i noget længere tid end mig, ringede til lønafdelingen for at få at hjælpe mig at, før der skete noget.
Og nu er den så galt igen. Jeg havde 4 feriefridage jeg skulle bruge inden den 1. Maj. Og min værkfører havde også sagt at jeg var berigtiget til dem. Men så ser jeg på min løncheck at det 4 dages fri jeg havde holdt fri var på egen regning!
Det er godtnok kun 4 dage siden det skete, så jeg skal nok slå lidt koldt vand i blodet. Men det der irritere mig den her gang er at jeg vil få en "ticket" fra lønafdelingen også vil de kigge på det når de engang lige får tid. Og det er også meget fint, men jeg ved godt hvordan det gik sidste gang. Også syntes det er mærkelig tilgang at det bliver gjort den her måde, og der ingen snak om noget akkordløn eller noget. Og heller ikke et ord om hvornår jeg kan regne med at få pengene.
Desuden har der også været mange andre problemer med min løn i forhold til overenskomster, betaling af kantine mad m.m. (det er så godtnok meget små beløb).
Det er iøvrigt en af landets største virksomheder, så man skulle da tro de kunne finde ud af sådan noget. Jeg syntes det er en smule amatør agtigt. Jeg ved ikke om det hænger sammen med at jeg arbejder i mindre del af virksomheden, og på den måde godt kan blive lidt glemt.
Skal jeg finde mig i det, eller er det bare mig der overreagere? Er der ikke nogen regler indenfor det her område.
Min arbejdsgiver har det med at konstant og lave noget forkert med min løn, og derefter først ordne det når "de engang lige får tid".
Mit første eksempel var da jeg startede må mit job for ca. 1 års siden. Der havde jeg ikke fået et løn nummer endnu. Så derfor stemplede jeg ikke ind den første uge, og fik derfor ikke nogen løn for den uge. Jeg blev lovet udtallige gange at "de nok skulle komme på næste løncheck". Men 3 måneder gik der før jeg fik pengene. Det var faktisk kun fordi at det var en flink kollega der havde været i virksomheden i noget længere tid end mig, ringede til lønafdelingen for at få at hjælpe mig at, før der skete noget.
Og nu er den så galt igen. Jeg havde 4 feriefridage jeg skulle bruge inden den 1. Maj. Og min værkfører havde også sagt at jeg var berigtiget til dem. Men så ser jeg på min løncheck at det 4 dages fri jeg havde holdt fri var på egen regning!
Det er godtnok kun 4 dage siden det skete, så jeg skal nok slå lidt koldt vand i blodet. Men det der irritere mig den her gang er at jeg vil få en "ticket" fra lønafdelingen også vil de kigge på det når de engang lige får tid. Og det er også meget fint, men jeg ved godt hvordan det gik sidste gang. Også syntes det er mærkelig tilgang at det bliver gjort den her måde, og der ingen snak om noget akkordløn eller noget. Og heller ikke et ord om hvornår jeg kan regne med at få pengene.
Desuden har der også været mange andre problemer med min løn i forhold til overenskomster, betaling af kantine mad m.m. (det er så godtnok meget små beløb).
Det er iøvrigt en af landets største virksomheder, så man skulle da tro de kunne finde ud af sådan noget. Jeg syntes det er en smule amatør agtigt. Jeg ved ikke om det hænger sammen med at jeg arbejder i mindre del af virksomheden, og på den måde godt kan blive lidt glemt.
Skal jeg finde mig i det, eller er det bare mig der overreagere? Er der ikke nogen regler indenfor det her område.