19tilføjet af

At islam også er en religion er derfor ligegyldigt.

Det er alt for let at forsvare islam med, at “islam er kærlighed", at Allah er “barmhjertig", fordi det står i Koranen.
Al ondskaben i islamiske lande bliver herefter misforståelser af islam. Akkurat som al ondskaben i kommunistiske lande skyldtes misforståelser af kommunismen, der i sig selv var god. Visse intellektuelle har stadig ikke andet at bebrejde kommunismen, end at den blev forkert udført.
Det er sikkert rigtigt, at ingen blev kommunist bare for at slå kapitalister ihjel og ingen nazist for at myrde jøder. De ville bare have et rent ideelt samfund og betalte gerne omkostningerne. Men mord blev resultatet af at forskrive sig til en ideologi, der havde svar på alt.
Man skal slet ikke spilde tid på folks ædle hensigter, når der er en praksis, man kan forholde sig til. Og det er en kendsgerning, at samfund, hvor islam har fået magt, er ufri, totalitære og tilbagestående. Der findes ikke eksempler på andet, ligesom der ikke fandtes eksempler på blomstrende kommunistiske samfund, selvom kommunismen fik chancen i en tredjedel af verden. Islam er et totalitært samfundssystem med regler for alt.
tilføjet af

Du har fat i noget.

Dit inlæg er en helt korrekt observation, islam er ikke ment som noget skidt, men er det aligevel som kommunismen var og er. Dette skyldes, tror jeg, undertrykkelsen af kvinder. De ting der er dårlige i islam er lavet af mænd for mænd. Var det kvinderne der havde magten villde der ikke være andet end kærlighed i islam. Har man i historien set en kvindelig diktator, en kvinde med trang til at tildække mænd eller en kvinde der bare måtte undertrykke mænd. Nej. Derfor, lad kvinderne få magten og der vil ske positive ændringer. Hilsen en mand.
tilføjet af

HELT ENIG

de fleste kvinder er indbegrebet af kærlighed trykhed og frem for alt medmenneskeig omsorg
HURRA FOR KVINDERNE
tilføjet af

sq ikke helt lyv

Man kan godt se hvem der er kvinde her var :P
Jeg er nu helt enig i det første indlæg, men der er lige det, at Islam plus alle andre religioner i flertal, er bygget op på et " politiks " styre.
Kristendommen, har været på samme plan som Islam, men i dag, aner folk ikke hvad et kors i virkligheden betyder.
Og det er så heller ikke alle Muslimer, der er enige i den måde Islam mange gange bliver fortolket.
Bare Kristendommen " biblen " er blevet fortolket flere gange end den står skrevet, og jeg tør væde med at Islam " koranen " er blevet det samme.
Selvom jeg er en fyr, kunne jeg nu godt tænke mig at se en kvindelig leder, men tag nu indien, er det ikke en kvinde eller var :)

Tak for kaffe
tilføjet af

Tilfælde?

Praksis skal vurderes i stedet for de ædle hensigter.
Det er resultatet, som tæller. Målsætningen er ingen undskyldning for dårligt resultat.
Resultatet fremkommer af forudsætninger, metoder, planer og indsats.
Fejl i disse elementer kan give fiasko.
Men kun succes er acceptabel. Og succes er overensstemmelse mellem målsætning og resultat.
Eller er det? Det er kun succes for den stillede opgave! Var den rigtigt stillet?
Først skal målsætningen være acceptabel!
Hvad skal den vurderes efter? Er det ikke reelt et subjektivt valg?
Der vil altså være mange forskellige ønskelige målsætninger!
Et resultat, som afviger fra den enes målsætning kan dermed meget vel være i overensstemmelse med andres. Måske ved et tilfælde!
tilføjet af

Du vælger selv dine fjendebilder og syndebukke.

”Al ondskaben i islamiske lande bliver herefter misforståelser af islam. Akkurat som al ondskaben i kommunistiske lande skyldtes misforståelser af kommunismen, der i sig selv var god. Visse intellektuelle har stadig ikke andet at bebrejde kommunismen, end at den blev forkert udført.” skriver du.
Men det er utroligt let, at bytte fremmedordene ”islam” og ”kommunisme” ud med ordene ”kristendom” og ”demokrati” uden at teksten bliver mere meningsforstyrret, end den er i forvejen.
Se bare her: ”Al ondskaben i demokratiske lande bliver herefter misforståelser af demokrati. Akkurat som al ondskaben i kristne lande skyldtes misforståelser af kristendommen, der i sig selv var god. Visse intellektuelle har stadig ikke andet at bebrejde kristendommen, end at den blev forkert udført.”
Grunden, til at det er så let at bytte rundt på fremmedordene i din tekst, er, at du bare bruger fremmedordene som skældsord og som synonymer for ondskab. I håb om at læserne ikke har sat sig ind i fremmedordenes bogstavelige betydning. Og du kan så på den måde kan starte en moderne ”heksejagt”.
Så inden du igen skriver et fundamentalistisk anti-islamisk indlæg igen, så bør du lige sætte dig ind i fremmedordenes oprindelige betydning. Her er lidt hjælp.
Demokrati (græsk) = Folkestyre
Islam (arabisk) = Hengivelse (til Gud)
Kommunisme (græsk) = Fællesskabs”tro”
Når du så igen skriver anti-islamiske eller anti-kommunistiske indlæg , så bør du lige have øvet dig i at forklare, hvad det onde egentligt er i hengivelse til Gud eller i ”tro” på fællesskabet.
tilføjet af

Jeg har set nok.

Jeg så i fjernsynet i går noget om det med GUD , GUD er kærlighed. Da jeg var barn lærte jeg om GUD og det gode i livet. De andre er så fanatiske , se hvad de går og laver af råddenskab. De mener at have ret til at dræbe andre mennesker , bruge terror , undertrykkelse. Jeg har det ikke godt med deres tortur fængsler . Fy for fanden hvad man ser af djævelskab efterhånden. Det er ikke religion, det er råddenskab.
tilføjet af

uvidenhed igen

Hvis du skal vælge at irettesætte en anden debattør burde du i det mindste være klar over hvad du snakker om.
Islam betyder UNDERKASTELSE slet og ret, som en slave til en herre og ikke hengivelse, kærlighed og alt det andet ævl som folk er blevet blidt ind.
Endnu et eksempel på en person der ikke har sat sig bare tilnærmelsesvis ind i tingene.
Det er da klart at islam har gode kår, når dens forsvarer ikke engang aner hvad den står for.
tilføjet af

Tjek fremmedordbogen, inden du bedrevidende irettesætter folk.

I følge Gyldendals fremmedord er islam det arabiske ord for HENGIVELSE (til Gud, underforstået).
Men for mig er det i og for sig lige meget, om det betyder hengivelse til Gud eller at underkaste til Gud. Jeg kan ikke se, at det kan være være end at hengive sig til eller underkaste sig f.eks. markedskræfterne….
...”som en slave til en herre” ;-)
tilføjet af

SANDHEDEN OM ISLAM

Dem der virkeligt gider at sætte sig ind i tingene bør læse:
'Derfor Er Jeg Ikke Muslim'
Indbinding : Paperback
ISBN : 8759522542
af Ibn Warraq
Den koster kun kr.150, og kan købes i inhver velassoteret dansk boghandel.
Den beretter om hele Islam tilblivelses historie.
Bogen er IKKE baseret på løse rygter fra folk, der bare hader islam, men er i høj grad baseret på originale muslimske skrifter.
Vidste du f.eks. at profeten selv gik i seng med en ni årig pige?
Nej vel!
Hvis du siger det offentligt vil du sikkert blive slået ihjel. Men - muslimernes egne skrifter fortæller det. Det er derfor mogle (ikke alle) muslimske piger får tørklæde på på deres ni årige fødselsdag; når de er ni år gammel er de kvinder!
Tag f.eks. til Nørrebro i København, fder kan du se piger, der får tørklæde på når de fylder ni.
En stor del af muslimsernes moral, eller mangel på samme, kan spores lige tilbage til profeten Muhammed.
God læsning ;)
tilføjet af

Kvindelige diktatorer findes

Kvinder er det værste man kan komme ud for, hvis de har magtbeføjelser.
Kvinder er langt værre end mænd, når og hvis de får magt som de har agt, så vil Saddam Husein blegne ved en sammenligning.
Se blot på hende sko dronninge diktatoren, var navnet ikke Marcos, hun blev afsat, da hun var en iskold beregnende korrupt tyran, der undertrykte befolkningen, og købte bl.a. dagligt flere par kostbare sko, mens befolkningen måtte sulte.
tilføjet af

rigtigt du?

Du har helt ret, det er bare ærgeligt at de dumme dansker der ik, kan indse det eller er naive.
sjovt når jeg prøver at forsvarre mine meninger her og beder dem der elsker de fandes Islamister, hvor jeg giver masser af dårlige eksempler, vil eller kan de ikke svarre fornuftigt derpå.
Landsforrædder siger jeg bare, vi skulle tage og værne mere om vores samfund, istedet for de for frie tøjler til at opføre sig som de har lyst.
indse det dog
tilføjet af

skrevet det før?

rigtigt, de skulle tage og læse lidt mere om Islam, så for de et chock.
Jeg har skrevet det før, men vil igen; en erhverspratikant på 16, muslim vi havde på min arbejdsplads for 2 uger siden, sagde helt alvorligt ment at Italieneren der blev dolket i København, at det var helt ok, han kunne bare lade være nmed at stritte med sine penge, (de siger Koranen) sad den fede muslim og sagde, føl. at glædede sig også til at få jagttegn, for hans familei gik på her i landet, men de måtte ikke skyde dyret så den døde, nej den skulle rammes i maven, benet, derefter dolkes, da kan og skal vi sgu da ikke tolereder her i landet.
Kan i ikke se den er helt galt, jeg blive ved at trække eksembler frem, og det der undre mig er at det alle muslimer og 2g der er galt med.
tilføjet af

hvad er dine kilder

faktisk er der uenighed om hvor gammel aisha egentlig var da hun blev gift med profeten...her er uddraget af en artikel...læs den hvem gider, men de der i sidste ende er mest kristiske er dem der har mindst materiale at forholde sig til
To begin with, I think it is the responsibility of all those who believe that marrying a girl as young as nine years old was an accepted norm of the Arab culture, to provide at least a few examples to substantiate their point of view. I have not yet been able to find a single dependable instance in the books of Arab history where a girl as young as nine years old was given away in marriage. Unless such examples are given, we do not have any reasonable grounds to believe that it really was an accepted norm.
In my opinion, the age of Ayesha (ra) has been grossly mis-reported in the ahadith. Not only that, I think that the narratives reporting this event are not only highly unreliable but also that on the basis of other historical data, the event reported, is quite an unlikely happening. Let us look at the issue from an objective stand point. My reservations in accepting the narratives, on the basis of which, Ayeshas (ra) age at the time of her marriage with the Prophet (pbuh) is held to be nine years are:
- Most of these narratives are reported only by Hisham ibn `urwah reporting on the authority of his father. An event as well known as the one being reported, should logically have been reported by more people than just one, two or three.
- It is quite strange that no one from Medinah, where Hisham ibn `urwah lived the first seventy one years of his life has narrated the event, even though in Medinah his pupils included people as well known as Malik ibn Anas. All the narratives of this event have been reported by narrators from Iraq, where Hisham is reported to have had shifted after living in Medinah for seventy one years.
- Tehzibu'l-tehzib, one of the most well known books on the life and reliability of the narrators of the traditions of the Prophet (pbuh) reports that according to Yaqub ibn Shaibah: "narratives reported by Hisham are reliable except those that are reported through the people of Iraq". It further states that Malik ibn Anas objected on those narratives of Hisham which were reported through people of Iraq. (vol 11, pg 48 - 51)
- Mizanu'l-ai`tidal, another book on the narrators of the traditions of the Prophet (pbuh) reports that when he was old, Hisham's memory suffered quite badly. (vol 4, pg 301 - 302)
- According to the generally accepted tradition, Ayesha (ra) was born about eight years before Hijrah. But according to another narrative in Bukhari (kitabu'l-tafseer) Ayesha (ra) is reported to have said that at the time Surah Al-Qamar, the 54th chapter of the Qur'an, was revealed, "I was a young girl". The 54th surah of the Qur'an was revealed nine years before Hijrah. According to this tradition, Ayesha (ra) had not only been born before the revelation
of the referred surah, but was actually a young girl (jariyah), not an infant (sibyah) at that time. Obviously, if this narrative is held to be true, it is in clear contradiction with the narratives reported by Hisham ibn `urwah. I see absolutely no reason that after the comments of the experts on the narratives of Hisham ibn `urwah, why we should not accept this narrative to be more accurate.
- According to a number of narratives, Ayesha (ra) accompanied the Muslims in the battle of Badr and Uhud. Furthermore, it is also reported in books of hadith and history that no one under the age of 15 years was allowed to take part in the battle of Uhud. All the boys below 15 years of age were sent back. Ayesha's (ra) participation in the battle of Badr and Uhud clearly indicate that she was not nine or ten years old at that time. After all, women used to accompany men to the battle fields to help them, not to be a burden on them.
- According to almost all the historians Asma, the elder sister of Ayesha was ten years older than Ayesha. It is reported in Taqri'bu'l-tehzi'b as well as Al-bidayah wa'l-nihayah that Asma died in 73 hijrah when she was 100 years old. Now, obviously if Asma was 100 years old in 73 hijrah she should have been 27 or 28 years old at the time of hijrah. If Asma was 27 or 28 years old at the time of hijrah, Ayesha should have been 17 or 18 years old at that time. Thus, Ayesha, if she got married in 1 AH (after hijrah) or 2 AH, was between 18 to 20 years old at the time of her marriage.
- Tabari in his treatise on Islamic history, while mentioning Abu Bakr reports that Abu Bakr had four children and all four were born during the Jahiliyyah -- the pre Islamic period. Obviously, if Ayesha was born in the period of jahiliyyah, she could not have been less than 14 years in 1 AH -- the time she most likely got married.
- According to Ibn Hisham, the historian, Ayesha accepted Islam quite some time before Umar ibn Khattab. This shows that Ayesha accepted Islam during the first year of Islam. While, if the narrative of Ayesha's marriage at seven years of age is held to be true, Ayesha should not have been born during the first year of Islam.
- Tabari has also reported that at the time Abu Bakr planned on migrating to Habshah (8 years before Hijrah), he went to Mut`am -- with whose son Ayesha was engaged -- and asked him to take Ayesha in his house as his son's wife. Mut`am refused, because Abu Bakr had embraced Islam, and subsequently his son divorced Ayesha (ra). Now, if Ayesha was only seven years old at the time of her marriage, she could not have been born at the time Abu Bakr decided on migrating to Habshah. On the basis of this report it seems only reasonable to assume that Ayesha had not only been born 8 years before hijrah, but was also a young lady, quite prepared for marriage.
- According to a narrative reported by Ahmad ibn Hanbal, after the death of Khadijah, when Khaulah came to the Prophet advising him tomarry again, the Prophet asked her regarding the choices she had in her mind. Khaulah said: "You can marry a virgin (bikr) or a woman who has already been married (thayyib)". When the Prophet asked about who the virgin was, Khaulah proposed Ayesha's name. All those who know the Arabic language, are aware that the word "bikr" in the Arabic language is not used for an immature nine year old girl. The correct word for a young playful girl, as stated earlier is "Jariyah". "Bikr" on the other hand, is used for an unmarried lady, and obviously a nine year old is not a "lady".
- According to Ibn Hajar, Fatimah was five years older than Ayesha. Fatimah is reported to have been born when the Prophet was 35 years old. Thus, even if this information is taken to be correct, Ayesha could by no means be less than 14 years old at the time of hijrah, and 15 or 16 years old at the time of her marriage.

These are some of the major points that go against accepting the commonly known narrative regarding Ayesha's (ra) age at the time of her marriage.
In my opinion, neither was it an Arab tradition to give away girls in marriage at an age as young as nine or ten years, nor did the Prophet marry Ayesha at such a young age. The people of Arabia did not object to this marriage, because it never happened in the manner it has been narrated.
tilføjet af

lang smøre

Det var dog en lang smøre, og så på engelsk!
Alle de apologiske indlæg du kommer med her på siden, dem skulle du tage og maile til alle dine muslimske venner, så ville de måske opføre sig bedre. For jeg tror ikke der er ret mange andre muslimer der er bekendt med dem, at dømme efter deres adfærd.
tilføjet af

tjaaa

det er jo dig som i en nedsættende og hånende vending kommer med den påstand at profeten gik i seng med en 9årig..for derved bevidst at tegne et dårligt billede af islam...så mener jeg ikke at det er for meget forlangt at du enten underbygger din påstand eller indrømmer at du ikke kan stå inde for den
tilføjet af

Mord på konvertitter

Når der i koranen står, at de der konverterer fra Islam til en anden religion skal slåes ihjel, hvordan skal det så forståes??
tilføjet af

Værsgo...læs selv haditherne

At et barn kan vække lyster hos en gammel mand, får os til at tænke på pædofili og de mest foragtede mennesker. Det er svært at acceptere, at Profeten giftede sig med Aisha da hun var 6 år gammel, og fuldførte ægteskabet med pigen da hun var 9 år gammel. Profeten var på det tidspunkt 54 år gammel.
Muslim, Book 008, Number 3310 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/008.smt.html#008.3310)
Aisha sagde: Allah's Apostel giftede sig med mig da jeg var 6 år gammel, og jeg kom ind i hans hus da jeg var 9 år gammel.
Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 64 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.064)
Aisha fortalte at Profeten giftede sig med hende da hun var 6 år gammel, og han fuldførte ægteskabet da hun var 9 år gammel, og hun var sammen med Profeten i 9 år (indtil Profetens død).

Profeten døde da han var 63 år, så han må have giftet sig med Aisha, da han var 51 år og fuldført ægteskabet da han var 54 år.
Nogle muslimer hævder, at det var Abu Bakr som bad Muhammed om at gifte sig med hans datter. Det er ikke sandt. Her er beviset:
Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 18 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.018)
Profeten spurgte Abu Bakr om ægteskab med Aisha. Abu Bakr sagde "Men jeg er din bror." Profeten sagde, "Du er min bror i Allah's religion og Hans Bog, men det er tilladt for mig at gifte mig med hende."

Den følgende hadith er interessant, fordi den viser at Aisha var så ung at hun ikke var klar over hvad der foregik, da Profeten "overraskede" hende ved at gå hende i møde.

Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 90 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.090)
Aisha fortalte:
Da Profeten giftede sig med mig, fik min mor mig til at gå ind i Profetens hus, og intet overraskede mig udover at se Allah's Apostel komme mig i møde om formiddagen.

Det må have været noget af en overraskelse! Den følgende hadith er også interessant, fordi den viser at Aisha kun var et barn der legede med dukker. Læg mærke til hvad oversætteren har skrevet i parentes (Hun var en lille pige, som endnu ikke var kommet i puberteten).

Bukhari, Volume 8, Book 73, Number 151 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/073.sbt.html#008.073.151)
Aisha fortalte:
Jeg plejede at lege med mine dukker når Profeten var tilstede, og mine veninder plejede også at lege med mig. Når Allah's Apostel plejede at komme (ind i min bopæl) gemte mine veninder sig, men Profeten ville kalde på dem for at de skulle komme og lege med mig. (Det er forbudt at lege med dukker og lignende ting, men det var tilladt for Aisha på dén tid, da hun var en lille pige, der endnu ikke var kommet i puberteten.)

I en anden hadith fortæller Aisha at hendes forældre altid havde været muslimer.

Bukhari, Volume 5, Book 58, Number 245 (http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/058.sbt.html#005.058.245)
Aisha fortalte:
Jeg kan ikke huske mine forældre har haft en anden religion end den sande religion (underforstået Islam),...

Hvis Aisha var 16 eller 18 år gammel da hun blev gift med Muhammed, som nogle muslimer påstår, så ville hun have husket hendes forældres religion, før de blev muslimer.
Nogen vil stadig påstå at alle disse hadiths er løgne. Folk kan sige hvad de har lyst til. Men sandheden står klart som solen, for dem der har øjne.
Ingen normal person vil blive "opstemt" af et 9-årigt barn. Anstændige folk bliver skamfulde bare ved tanken om at føle sig tiltrukket af et barn.
Hvis alle disse hadiths er løgne, så er spørgsmålet, hvorfor så mange af Muhammed's efterfølgere ville lave så mange falske hadith'er angående Aisha's alder, som bekræfter hinanden?
Jeg kan fortælle jer hvorfor folk vil tilegne mirakler til deres Profet. Kristne tror Jesus kunne gå på vandet. Jøder tror Moses splittede vandene i det Røde Hav. Troende elsker at høre disse historier. Det bekræfter deres tro. Ud fra hadith-litteraturen fortælles der også om absurde mirakler af Muhammed. Men hvorfor ville nogen af Muhammed's efterfølgere fabrikere en løgn om Aisha's alder, som ville fremstille Profeten som en pædofil?
Original artikel af Ali Sina, www.FaithFreedom.Org
tilføjet af

hvorfor svarer du ikke

Aaliya? - Skal du først rådføre dig med muftien??
tilføjet af

læs lige

på din historie igen - hun VAR konen til tyrannen. Og de værste mennesker man kan komme ud for, er dem der får magt igennem andre - det være sig kvinder eller mænd.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.