15tilføjet af

BIVA og service... Service og

andre butikker..........
Følgende har jeg lige sendt på en e-mail til BIVA
"Hvis man ansat i Biva, er det så normalt, at man ikke vil oplyse sit navn til en kunde der ringer ind????
Jeg ringer op, ønsker at tale med en boss.......... det er umuligt....... jeg kan få en opringning NÅR, når "hun" har talt med ham....... men hvornår det er, det er umuligt at få oplyst...........
Jeg beder om hendes navn flere gange kun med det resultat at røret bliver lagt på....... jeg ringer op igen, siger at hun ikke skal lægge på, når jeg taler til hende og jeg spørger igen om hendes navn og så lægger koen sgu røret på igen.......
Er det normalt............
Hvordan får man fat i en der har bukserne på hos BIVA????????????????
G. d. var jeg hos Biva i Svendborg, ville købe 2 spejle og kattene om ikke jeg blev sp spurgt om om tlf.nr., navn og adresse.......... NEJ det kan ikke passe..... jeg gik uden at få spejlene med........
Den unge pige i forretningen, sagde at hendes chef har sagt, at det skal hun have oplyst....... hvis jeg havde oplyst dette havde hun vel også bedt om en straffeattest.....
Jeg har hidtil handlet en del i BIVA, men det er jo så slut..... at skulle oplyse navn, adr. tlf. og straffeattest for at ville købe 2 spejle, det er sgu for groft.......
Mvh
En kunde der ikke synes det er ok at skulle afgive personlige
oplysninger for at købe 2 spejle"

Hvad skal forretninger med de oplysninger - bliver det næste at man skal oplyse tlf. navn og adr. for at handle i Fvickly og Føtex -eller når man skal have nye sko........
Spejlene skulle jeg betale under 200,- dkr for...........
Hvad bliver det næste????
tilføjet af

Du kan vel selv regne ud

at det er en ansat, der har fået instruktionerne galt i halsen - eller en kunde der tager gas på dig😃
tilføjet af

Hvem går i Biva???

Helt ærligt??
Det er en diskount kæde, og servicen er derefter. Hvis du vil have ordenlig kundepleje må du op med den store pung.
Der er også andre butikker, der spørger om navn og div.
Du er sikkert også sådan en der flyver i en spids hvis en butik ikke vil udbetale penge til dig ved returnering af en vare.
Jeg var fx i El-Giganten forleden dag, hvor der var en mand der flippede skråt fordi den stakkens kassemedarbejder ikke kunne udlevere 5000 kr kontant, seriøst tror folk virkelig at butikkerne ligger inde med så store beløb. (mener deres max er 2000 kr)
Kan godt forstå du ikke vil finde dig i at få røret smækket på, helt sikkert! Og det skal du heller ikke.
Vil bare gerne samtidigt slå et slag for at vi alle sammen husker at dem der på den anden side af skranken OGSÅ er mennesker som dig og mig. Oplever tit at folk ikke tænker over det.
tilføjet af

Mange går I BIVA

ellers var det jo ikke en landsdækkende kæde....
Var da rart at jeg kunne skrive ind, så DU kunne få lov til brokke dig ... eller lukke munden på dem, som ikke tør skrive at de handler i BIVA......
Det er jo ikke alle varer i BIVA der er lige dårlige, du kan også købe dårlige varer i butikker, der er dyre.... så måske er du bare en snob.....
tilføjet af

Nåh ja....

Biva udleverer garanteret arbejdstøj til kundene.......
tilføjet af

Svar fra BIVA

Citat "Mht opgivelse af navn, tlf og adresse er det fordi vores ordre bliver oprettet med det. Det er bare sådan systemet er bygget op." - Citat slut
Utroligt.... hvad bliver det næste.... at man skal oplyse navn, adr. og tlf.nr. næste gang man er hos bageren, når man køber dagligarer i Fakta???
Der er da noget galt, når vi bliver registrerede i hoved og bag hele tiden..........
Så der er virkelig noget jeg der har misforstået.......
tilføjet af

Tidsbesparelse

Ser du, grunden til at Biva beder om de oplysninger er for at gemme dem på deres computer. Der er jo intet i vejen med at oplyse navn adresse og telefon nummer siden det jo ikke er så hemmeligt at man ikke kan finde det i en telefonbog mr. Bond. Men ikke mindst er det fordi, hvis du nu på et senere tidspunkt vil bestille noget som ikke er på lager, så taster de dit telefonnummer ind og vupti, har man en ordre som står i dit navn, telefon nummer og adresse. Det er den forklaring jeg har fået i Biva og jeg syntes det er en udmærket service. Selvfølgelig kan jeg da godt forstå at du bliver foragret over at hun lægger røret på. Det ville jeg også være. Men jeg synes at du overdriver lidt i dit argument med de også beder om straffeattest. Altså hvor relevant er din straffeattest, men dit telefon nummer og adresse er nu relevant. For da jeg engang bestillte noget i Biva fik jeg for det første en fremragene service og for det andet ringede de til mig da min vare var kommet. Jeg tror man kan være uheldig mange steder og jeg tror at du har haft en uheldig oplevelse i din lokale Biva butik men det betyder jo ikke at servicen er lige dårlig alle steder. Og ja, man hører om at Biva oftest har en ringe service, men hvor mange siger det ud af dem som handler der. Jeg tror der er flere mennesker som er glade for Biva end dem som er træt af det. Men det er jo kun min mening :)
tilføjet af

BIVA Uha

Det kan godt være Biva er en discountkæde. Men derfor kan de stadig godt behandle deres kunder ordentligt. Tre kvarters ventetid, på at blive ekspederet, og endda meget mere, hvis ikke 4 eller 5 kunder var blevet utålmodige, og var gået deres vej inden de kom til. Dette kun fordi der kun var en til at ekspedere, selv gik jeg også efter de 3 kvarter.
Det var kun 3. gang jeg gik forgæves efter den samme stol. 4. gang jeg kom i butikken, kunne jeg allerede fra døren se hvor mange der var foran, og talte med en af dem, og fik at vide, at hun allerede havde ventet længe, og at der stadig var nogen foran hende.
Hvis de der står bag skranken, ville behandle kunderne, som de selv gerne ville behandles, ville det være lidt nemmere at huske at de også er mennesker.
BIVA´s max. er ikke 2000 kr. Jeg kunne ikke få 1200kr, for så mange penge havde de ikke i kassen. Familien foran mig, havde lige afleveret 5900 i kontanter, for et sæt møbler.
tilføjet af

Slap af.

For at kommentere på denne debat, så har jeg selv handlet i Biva flere gange.
og jeg vil da mene at hvis man som kunde bliver spurgt om sådan nogle ting, så ville min
første reaktion være "hvad skal i bruge det til?".
Det er da en direkte barnlig opførsel, at blive så sur over et sådan uskyldigt spørgsmål.
Og jeg er sikker på, at hvis man havde opført sig voksent, og taget det stille og roligt.
Så ved jeg at du kunne have købt de spejle uden at skulle opgive det oplysninger, hvis du havde følt ubehag ved det.
Lad være med at tage alting så personligt.
tilføjet af

Arbejdsgangen

Jeg har været ansat i Biva og er ked af at høre om denne meget negative holdning til firmaet.
Det med at der bliver lagt på når du som kunde ringer op, er absolut IKKE iorden.
Men som medarbejder har vi faktisk lov til at ligge på, hvis vi føler os "truet" af personen som ringer op, og hvad jeg kan forstå er du, "undskyld jeg siger det" ikke den rolige type, så måske har medarbejderen følt sig presset.
Eller også, så har medarbejderen ikke været sit arbejde værdigt, begge muligheder er åbne.
Med hensyn til det med at skulle oplyse navn, adresse osv...
er almen procedure i Biva, vi opretter kunder i vores Kundekartotek i deres telefon numre, så vi altid kan finde dem på deres telefon numre og se hvad de har købt igennem tiden, dette er kun en sikkerhed for kunden, da vi tit oplever at kunden skødesløst smider kviteringen væk og så kan vi finde dem på nummeret.
Ellers kunne vi som så mange andre butikker, heriblandt Kvickly eller Føtex være så simple og sige, "har du ikke kviteringen med så bytter vi ikke".
Så det er ganske enkelt en service, en sikkerhed vi tilbyder vores kunder.
En anden ting jeg kunne forstå der var generalt gene omkring, er den politik firmaet har omkring tilbagebetaling af penge ved fortrudte køb.
Vi skal overføre pengene til kunden konto, da vi over natten IKKE må have mere end 1000kr i kassen, og dette tiltag er blevet vedtaget grundet grundet de mange tyverier, så hvis vi skulle være så uheldige at en af butikkerne skulle blive udsat for røveri så kan tyvene ikke få det store udbytte med, hvis det er hurtige kontanter de går efter.
Og det med ventetiden kan være meget lang, er jo heller ikke et fænomen der er os ukendt.
Når der er travlt er det heller ikke ualmindeligt at skulle vente i op til en time i en butik som Harald Nyborg, eller foran slagteren inden Juleaften.
Vi er alle mennesker, både dem der skriver p-bøder, slukker ildebrændene og udlevere møblerne i Biva.
tilføjet af

Det gir sig selv

at en chef ike smider alt hvad vedkommende har i hænderne for at høre på råbe-kunder-
Råbe kunder lærer tilsyneladende aldrig, at lyttende,kommunikerende kunder med et problem, vil få tingené løst først. Sådn er det, du vinder ingenting overhovdet med alt det brok.
Samtlige medarbejdere i Biva vil stå på stilke, gøre ALT hvis du fremstår med en retfærdig information omk.din problmstilling.
Vi fik i Biva Køge en helt uniq service, da vi købte vores ege-produkter, medarbejderne informerede om levetid af varene, plejeprodukter og prisniveauer på et meget højt niveau.
OG SÅ HOLDT DE ALLE AFTALER !!¨
Så vi glæder os til at handle i Biva Køge igen, og kan sagtens se fornuften i, at virksomheden kan finde os igen på telefon nummeret.Og så ka vi jo se sælgerens navn på ordren 😃
Endnu engang : Tak til BIVA Køge
tilføjet af

Hold dig til virkeligheden og facts...

"at skulle oplyse navn, adr. tlf. og straffeattest for at ville købe 2 spejle, det er sgu for groft".... hvor kom det med straffeattest fra??? DIG SELV!!
Hvis du skal brokke dig, så vær saglig og hold dig til virkeligheden.
Men din sag er måske så latterlig bagatal-agtig at du må lægge noget ekstra oveni før det rent faktisk bliver slemt nok til at kunne brokke sig over ?
JA, Biva tog fejl i dit tilfælde, men lad være med at spil HC Andersen, eller morsom ved at digte lidt ekstra på historien hvis du vil tages seriøst.
tilføjet af

Navn, adresse osv

Nu arbejder jeg selv i Biva, og kan lige forklare dit lidt om det :)
Enten har spejlet været sat ned, og for at hun kan rette i prisen, er hun nødt til at oprette en ordre.. Og for at oprette en ordre, skal hun bruge dit tlf. nr. Og hvis du ikke er oprettet i systemet, så skal hun bruge navn, adresse og postnummer..
tilføjet af

retur penge

Biva må IKKE udbetale penge kontant.. Det er kun hvis beløbet er under 100 kr.. ellers kan biva overføre pengene til dit dankort eller på et gavekort/tilgodebevis...
tilføjet af

Hold jer væk fra Biva

Hej.
Jeg giver dig 100 % ret at Biva behandler deres kunder som lort.
Jeg handlede i Biva og købte noget som jeg ikke rigtig havde brug for, og returnerede det efter ca. 2 dage.
Jeg fik at vide at de kan ikke give penge kontakt, men at de overfører på min konto.
Efter næsten EN MÅNED !!! efter var pengene stadig ikke på min konto. Så gik jeg til Biva for at spørger om mine 200 kr. Så sige ekspedienten at han ikke kan gøre noget ved det, da dem han skulle ringe til ikke arbejder på en Søndag, og han gav mig telefon nr. så jeg kunne selv ringe til en for at spørge efter mine penge..
Nej sagde jeg, du kan selv ringe på Mandag, og så ringe til mig eller sende mig en mail- så sagde han fint, det gør jeg...
Hmmmm skal du ikke så have mit tel.nr og en kopi af min "retur faktura" spørger jeg.. Øvv jo jo så tager jeg en kopi af den!
I kan selv gætte jer frem om han har ringet eller sendt en mail!!
Føj siger jeg bare, aldrig handler jeg derind igen. Og ham som sagde at det er det folk kan forvente når de handler i en billig butik, det er noget vrøvl da jeg handlede mange gange i Bilka, og der bliver man behandlet ordentlig!
tilføjet af

Hvorfor

Hvorfor lave et sådan postyr, du kunne vel reelt selv ringe om mandagen, så var du da helt sikker på at få fat i dem, der ifølge dit indlæg kan ordne det? Altså ok, han burde måske have ydet en mere serviceminded adfærd, men hvis det er pengene det drejer sig om så kan du jo altid skrive en mail til deres kundeservice eller ringe til dem?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.