Blev vagttårnselskabet opløst ved dom i 1918
Et spørgsmål jeg har stillet mange gange.
Lyjse der kom med påstanden har aldrig dokumenteret det, men er kommet med flere forskellige forklaringer, bare ingen dokumentation.
Det letteste havde været at indrømme det var en fejl. Da man ikke ville det, blev det automatisk til en løgn.
Der er skrevet:
Jeg har kun et enkelt spørgsmål til lyjse om emnet.
Hvor er din dokumentation for vagttårnselskabet blev opløst ved dom i 1918 som du påstår ?
Er du er ærlig og sandfærdig, burde det være let for dig at dokumentere.
Hvad venter vi på..........
Lyjse der kom med påstanden har aldrig dokumenteret det, men er kommet med flere forskellige forklaringer, bare ingen dokumentation.
Det letteste havde været at indrømme det var en fejl. Da man ikke ville det, blev det automatisk til en løgn.
Der er skrevet:
Lyjse:
Det blev opløst da Rutherford - med sit slæng, blev fængslet - uden en leder, kan en sekt ikke eksistere !
Hej Lyjse,
Jeg har en kommentar til spørgsmålet om, hvorvidt Vagttårnsselskabet blev opløst i 1918, som påstået af William Schnell i bogen "Jehovas Vidners slave i 30 år", og som du citerer.
Vagttårnselskabet blev ikke opløst i 1918.
Som følge af de organisatoriske udfordringer som arrestationerne af de syv ledende medlemmer medførte, valgte man omkring den 25. september 1918 midlertidig at flytte Vagttårnselskabets New York kontor/selskab til Pittsburgh (hvor et andet af selskaberne i forvejen havde til huse), hvor de var knapt et år, inden man igen flyttede dette selskab tilbage til New York.
Du henviser efterfølgende til nogle links, hvor der tales om hhv splittelse og reorganisering, som en del af din argumentation. Disse citater kan på ingen måde anføres som dokumentation for Schnell's påstand. Disse citater omhandler en reorganisering, der ikke var foranlediget af den fængsling der fandt sted af syv ledende medlemmer af Vagttårnsorganisationen, men derimod som en konsekvens af den interne religiøse splittelse der var opstået.
/sbrh
Sebl
Jeg kan supplere med, at jeg har læst mig igennem retssagen, som han påstod skulle være anledning til Selskabets opløsning. Men Selskabet nævnes end ikke i dommen, som udelukkende taler om de specifikke personer der blev dømt.
Jeg har kun et enkelt spørgsmål til lyjse om emnet.
Hvor er din dokumentation for vagttårnselskabet blev opløst ved dom i 1918 som du påstår ?
Er du er ærlig og sandfærdig, burde det være let for dig at dokumentere.
Hvad venter vi på..........