SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
8tilføjet af Bjarne123
Dagens DSB og SE kronik
Så gjorde de det igen. Jubeltosserne på Christiansborg har smidt endnu minimum 3000 millioner efter DSB. Denne gang med argumentet, at man ikke længere kan købe en driftsikker dieselmotor. Jamen aldrig har diverse dieselmotorer da være mere driftsikre end i dag, og i morgen er de endnu mere driftsikre, så hvad er det for noget nonsens og lukke ud. Men det er vel hvad man kan forvente, når man lader landet lede af en torskedum bonderøv af en postbud fra Vorbasse.
Jamen det bliver jo kun 1,2 milliard tænker du. Ja, men du skal lige spørge dig selv hvordan det gik med fx rejsekort projektet og IC4 projektet. Blev de måske ikke 2-4 gange dyrere end først budgetteret! Og hvorfor skal vi nu bombes tilbage til stenalderen med el-tog. El-tog er sku' da total yt og gammeldags. Det er sku' da noget man bruger i fattige Ungarn, sku' da ikke i Danmark. Så hvem mon der skal tjene på dette, siden der endnu engang træffes en sindssyg beslutning i forbindelse med cirkus DSB.
Kunne det være Sydvest Energi.... øhhhh jeg mener Syd Energi.... øhhh nej, jeg mener Energiselskabet SE.
Kan de ikke længere nøjes med, at sjæle el-kundernes penge, som de så bruger til fibernet, som så igen betyder at andre bredbåndsfirmaer må dreje nøglen om pga. unfair konkurrence. Tænk og have en virksomhed, hvor man bare kan skrue op for kWh prisen, når man sådan lige føler, at man vil lave et større overskud. Lidt underligt at der så ikke er en eneste, ud af flere hundrede tusinde kunder som stiller et eneste spørgsmål?
Først var det den total enerådige psykopatiske direktør Ebbe Seligmann som brugte 16 milliarder af el-kundernes penge på et i forvejen dødsdømt fiberprojekt. Et projekt som har kostet hver enkelt gennemsnitst-tvangskunde i det syd og sønderjyske forsyningsområde ca. 62.500 kr. Lidt underligt, at 256.000 husstande bare stiltiende har accepteret dette?
Nu skifter firmaet så navn hver 2. år... ???? Hvad mon de nu laver af lyssky forretning?
tilføjet af Rul forhuden helt tilbage
Regeringen bør gasses
Jeg giver Dem ret ganske uforbeholdent! Vorbasse postmanden har dummet sig igen, men i det mindste snakker han da så et fremmedsprog (jysk) ifht. vor ''udenrigsminister'' som åbenbart ingengang kan tale dansk.
vh. Skipper
tilføjet af Lasse57
Dagens DSB og SE kronik
Jamen burde man ikke for længst have lukket DSB. Det er jo helt klart en alt alt for dyr transportform, rent samfundsmæssigt. Hvis man regner pr. km. pr. person, som man jo skal, for at få et korrekt sammenligningsgrundlag, så viser det jo en kæmpe forskel på andre transportformer så som fx en alm. bil. DERFOR LUK DSB NU.
Og ja, jeg husker godt hvordan den tidligere direktør Ebbe Seligman fik blod på tanden da han fik fingere i de 5 milliarder det gav i udbytte, da Sydvest Energi solgte deres DONG aktier. Penge som jo tilhørte kunderne, og som burde have ført til billigere el-priser. Men i stedet valgte denne herre og formøble hele beløbet væk på et total grotesk fiberprojekt. Utroligt hvad Hr. Seligman har kunne slippe af sted med. Men sådan er det vel i mange firmaer, hvor direktøren selv håndplukker bestyrelsesformanden!
tilføjet af Lasse57
Dagens DSB og SE kronik
Faldt lige over dette link http://www.metroxpress.dk/nyheder/her-er-arets-strste-dsb-skandaler/KObklp!YKp7OjIyyayM/
Derfor: LUK DSB og brug en del af besparelsen på udbygning af vejnettet, således at vi får elimineret kødannelserne! Det er den helt klart bedste løsning. Det må selv en retarderet postbud fra Vorbasse sku' da kunne fatte. Se nu og få aflivet den hellige ko, som kaldes for DSB og lad os komme videre. DSB er jo bare en fuldstændig rablende sindssyg dyr form for transport.
Og nu vi er ved det, så var det måske en ide og kigge de forskellige busvognmænd efter i sømmene. Jeg ved med 100 % sikkerhed, at de alle snyder med den årlige passagertælling. Derfor findes der da også 52 personers kæmpebusser, som køre rundt på deres faste rute i børnenes skoleferie, uden at medtage en eneste passager. Og så er der nogle kloge hoveder som påstår, at offentlig trafik er med til at nedsætte forureningen??? Jo, jeg kender en chauffør som fortalte, at han i børnenes efterårsferie kørte rute 614 for Darum busser i en hel uge, uden at der var en eneste passager som stod på bussen i hele dette tidsrum. Ligeledes kunne han fortælle hvordan vognmanden Kaj Ivan havde fortalt ham, at han bare skulle underskrive papiret med traffiktællingen, så skulle "Hr. vognmand for det hele" nok selv udfylde alt det andet.
Måske Esbjerg Kommune skulle se denne svindler og alle andre private vognmænd efter i sømmene.
tilføjet af Rad
Bedre at give pengene til de kulturberigere
der nu kommer ind ad de åbne grænser.
tilføjet af flaks
Dagens DSB og SE kronik
Det der er så det private der snyder for at få del i kronerne. Ergo skal vi så også lukke de private firmaer.
Hmm hvilken logik der ligger til grund for dette. 😉
tilføjet af Lasse57
Bedre at give pengene til de kulturberigere
der nu kommer ind ad de åbne grænser.
Nu du selv nævner grænser... Vi er ikke længere 6 milliarder mennesker. Nej, nu er vi 7 milliarder, og om bare 40 år er vi fordoblet. Og ingen politikere tør snakke om at begrænse fødselstallet, som er den eneste løsning på vores globale problem.
Landegrænser er som religion "roden til alt ondt". Hvis bare vi alle havde en central politisk styring uden landegrænser, så var vi kommet et kæmpe skridt i den rigtige retning. Tænk bare på hvor stor skade valutaspekulation gør på verden i dag. Kæmpe computere som står og handler med hinanden, til stor skade for hele verdensøkonomien. Lande som bekriger hinanden alene ud fra økonomisk grådighed, og igen til stor skade for almindelige mennesker, som bare forsøger at skabe et normalt liv.
Nej, vi er for længst nået til "point of no return", så i stedet for en politisk reduktion af nykomne babyer, så vil menneskeheden blive reduceret med en lille hurtig atomkrig. En globalkrig som ikke tager hensyn til landegrænser!
tilføjet af Bjarne123
Dagens DSB og SE kronik
Kære Lasse57. Du må ikke gå i så dybe detaljer, da sol debat jo hovedsageligt består af landsbytosser. Men ellers vil jeg bare sige, at det er det klogeste og mest velformuleret skrift jeg længe har læst. Tak for det.
tilføjet af flaks
offentligt transport er en investering
At eje en bil er frihed?
Det er så en sandhed med modifikationer. For ja man kan sætte sig ud i den og køre som det passer en selv.
Men tilgengæld er der så nogen minuser ved at eje en bil.
Og det er så en selv der gør op om det er det værd at eje en bil.
Så den frihed er subjektiv.
Og den udbygning af vejnettet?
Har du nogen anelse om hvad det kommer til at fylde?
Allerede nu, uden at tale om at alle skal transporteres i bil. Er der tale om der er brug for et 3. spor på motorvejen over Fyn.
Hvor mange spor skald er så til, når alle skal transporters i hver sin egen lille bil med hver sin lille forbrændingsmotor?
Og hvor er så gevinsten i det?
Og da du så er klassens bedste til hovedregning.
Så vil jeg da gerne se lidt fakta for hvor det antal mennesker der skal transporteres til og fra jobs/uddannelse/behandlinger m.v.
For det mangler jer andre steder.
Og for en gangs skyld ville det være rart at vide de faktiske tal. For det har ikke været muligt for mig at se dem eller finde dem.
🙂
Og da har absolut ikke nogen planer om at skaffe mig en bil eller motorcykel. da jeg synes mine penge kan bruges på en mere fornuftig måde. End at binde dem i en egendel der allerede vedc at køre over kantstenen ved forhandleren, taber 30% i værdi. Dette er så et tal jeg har ladet mig fortælle. Så jeg kan ikke bevise eller bruge det som fakta.
Jeg har fin frihed med tognetet som det er. Når jeg skal til den ene ende eller den anden af landet. Eller bare tværs over Fyn.
Og når jeg ser hvad mine venner pøser af kroner i raparation af deres biler. Så er jeg godt tilfres med jeg ikke lige pludselig skal finde 2000 til en kofanger, elelr splitter hele dyret af for at skifte en snoldet pære.
Så spar mig for at bilen er den ultimative frihed. Det betyder bare endnu en udgiftshungernde egendel. For os der ikke er afhængige af biler.
Og jeg er ikke mod biler.
jeg vil bare ikke tvinges til at skulle købe en bil. Før jeg jobmæsigt et tvunget til det. Mine penge ligger bedere i mine lommer end i mekanikerens. 😉 😉 😉 😉 😉
Så jeg har den frihed at jeg bare kan tage et tog når det passer mig. Og jeg skal ikke sørge for at tanke det, betale mekanikeren, betale forsikringen, tjekke dæktryk, betale omkring 12 kr for en liter benzin. Det er der allerede sørget for ved offentlig trafik.
Frihed er mange ting. Og hvis du tror du kan presse din form for frihed ned over hovedt på andre. Så må du ski godt nok tidligt op. 😉 😉 😉 😉
For jeg ville sparker og gøre modstand, hvis jeg skal tvinges til din form for frihed.
Jeg køber kun en bil, hvis jeg er tvunget til det. 😉
Så har jeg så rigtig svært ved at se byer som Odense, Århus, Horsens, København og de andre større men med begrænset mulighed for at udvide vejnettet. Se en løsning på at alle skal tage hver sin bil og køre fra punkt A til B.
Så kan du hyle og skrige at vejnettet skal udbygges.
I byer er der begrænset kvadratmeter. Uanset hvordan du udbygger vejnettet så skal nogen give plads. Hvem?