Dannelse uden uretfærdige Fordomme
Hvordan virker fordomme❓(og negative forventninger❓)
Hvilke sociologiske konsekvenser har fordomme i diverse sociale miljøer fx i landkommuner, nærmiljøer og hvordan opleves, erfares og mærkes de af henholdsvis udeforstående, fordomsfulde og fordømte❓
Etablerer fordomme og negative forventninger normalt/alment en sociokulturel paradoksfænomenologi hos de fordomsfulde der som en anden "syndsforladelse/dogme" på en måde innoverer dem en forståelse til at mestre ligegyldighed og tilsidesættelse (apartheit/diskrimination) på baggrund af den psyko eller socio interne fordom❓
Og hvilke grundlæggende forudsætninger bibringer fordomsfuldhedskulturen ; demokratiet som samfundsinstitution❓
Der er jo fordomme og fordomsfuldheder ; ser man på et sociologisk fænomen som anbragte børn og unge så er det bare syv procent af disse unger der gennemfører en gymnisal uddannelse og det er udenfor enhver tvivl klart at de repræsenterer en gruppe der under bedre forhold og fx færrer fordomme kan gøre det bedre end det , så hvis det ikke er fordi deres opvækst er tilført fordomme, hvad er det så der medfører at de ikke får bedrer og mere uddannelse endda under og efter en opvækstperiode med myndighedernes omsorgsinstitutioners varetægt ??
Men myndighedernes omsorgsindustri er måske ikke en solid arbejdsplads med en tilstrækkelig etisk virksomhedsplan, der søger at sikrer børn og unge en optimalt socialt succesiv tilværelse, men snarere en standardiseret normalitetsfanatisk middelmådig socialt urealistisk fordomsfuld normalitet❓
. . . hvor blev forhåndsvisningen af ??
Hvilke sociologiske konsekvenser har fordomme i diverse sociale miljøer fx i landkommuner, nærmiljøer og hvordan opleves, erfares og mærkes de af henholdsvis udeforstående, fordomsfulde og fordømte❓
Etablerer fordomme og negative forventninger normalt/alment en sociokulturel paradoksfænomenologi hos de fordomsfulde der som en anden "syndsforladelse/dogme" på en måde innoverer dem en forståelse til at mestre ligegyldighed og tilsidesættelse (apartheit/diskrimination) på baggrund af den psyko eller socio interne fordom❓
Og hvilke grundlæggende forudsætninger bibringer fordomsfuldhedskulturen ; demokratiet som samfundsinstitution❓
Der er jo fordomme og fordomsfuldheder ; ser man på et sociologisk fænomen som anbragte børn og unge så er det bare syv procent af disse unger der gennemfører en gymnisal uddannelse og det er udenfor enhver tvivl klart at de repræsenterer en gruppe der under bedre forhold og fx færrer fordomme kan gøre det bedre end det , så hvis det ikke er fordi deres opvækst er tilført fordomme, hvad er det så der medfører at de ikke får bedrer og mere uddannelse endda under og efter en opvækstperiode med myndighedernes omsorgsinstitutioners varetægt ??
Men myndighedernes omsorgsindustri er måske ikke en solid arbejdsplads med en tilstrækkelig etisk virksomhedsplan, der søger at sikrer børn og unge en optimalt socialt succesiv tilværelse, men snarere en standardiseret normalitetsfanatisk middelmådig socialt urealistisk fordomsfuld normalitet❓
. . . hvor blev forhåndsvisningen af ??