De Flår Dig i Hoved og R..
De i forvejen skatteplagede danskere, må stiltiende se til hvordan en lille, elendig, fejlbehæftet, fransk peugeot 307 Hdi, som koster 50.000,- bliver til 386.000,- direkte ned i statskassen.
Produktionsprisen er 50.000,- og levetiden er anslået 16 år. Registreringsafgiften lægger 130.290,- ovenpå bilens pris, Herefter beregnes moms af det totale beløb, 25.318,-
Dieselafgift og moms på brændstof løber op på ca. 114.209,- over 16 år. Hertil kommer anslåede moms og statsafgifter på forsikring, dæk, olieskift, service, reparationer, plus grønne afgifter.
Er der noget at sige til at Danmark i 2007 overhalede Sverige i jagten på at være landet, med verdens højeste skattetryk?
Kan dette lille land fortsætte med at have denne rekord? Hvis landet stadig skal gøre sig forhåbninger om at være konkurrencedygtige overfor udlandet, er det så ikke på høje tid med betragtelige skattelettelser, hèr og nu? Vi kunne passende starte med at lempe topskatten, så det kan betale sig at gøre en ekstra indsats, -især i disse tider med mangel på arbejdskraft???
realisten.
kilde: Autocom.dk
Produktionsprisen er 50.000,- og levetiden er anslået 16 år. Registreringsafgiften lægger 130.290,- ovenpå bilens pris, Herefter beregnes moms af det totale beløb, 25.318,-
Dieselafgift og moms på brændstof løber op på ca. 114.209,- over 16 år. Hertil kommer anslåede moms og statsafgifter på forsikring, dæk, olieskift, service, reparationer, plus grønne afgifter.
Er der noget at sige til at Danmark i 2007 overhalede Sverige i jagten på at være landet, med verdens højeste skattetryk?
Kan dette lille land fortsætte med at have denne rekord? Hvis landet stadig skal gøre sig forhåbninger om at være konkurrencedygtige overfor udlandet, er det så ikke på høje tid med betragtelige skattelettelser, hèr og nu? Vi kunne passende starte med at lempe topskatten, så det kan betale sig at gøre en ekstra indsats, -især i disse tider med mangel på arbejdskraft???
realisten.
kilde: Autocom.dk