28tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Der er noget der så ikke stemmer med det at alle skal med Jesus til himlen.
Specielt til Lyse, som i en anden tråd om harmagedon har lagt en detaljeret beskrivelse af hendes syn på hvordan det hele vil ende her på jorden.
Så vidt jeg kan forstå, skal alle der bliver frelst, ende i himlen, vil jorden så blive øde?
Hvordan passer det så med, at det er de retfærdige der skal arve jorden?
Det kan vel ikke være de retfærdige der skal være dem der går til grunde i harmagedon?
Er der nogen, der kan forklare mig det.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Desvære Bjarne, der er ingen håb på en plausibelt forklaring, selvom nogen vil forsøge, du sidder simpelthen mellem to stoler, vælg den sikre side, skab himmelen her på jorden og fejr din fødselsdag hver dag


uote="Bjarne2411" post=2792604]Der er noget der så ikke stemmer med det at alle skal med Jesus til himlen.
Specielt til Lyse, som i en anden tråd om harmagedon har lagt en detaljeret beskrivelse af hendes syn på hvordan det hele vil ende her på jorden.
Så vidt jeg kan forstå, skal alle der bliver frelst, ende i himlen, vil jorden så blive øde?
Hvordan passer det så med, at det er de retfærdige der skal arve jorden?
Det kan vel ikke være de retfærdige der skal være dem der går til grunde i harmagedon?
Er der nogen, der kan forklare mig det.[/quote]
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

tja - du kunne måske starte med at undersøge hvilken kontekst det er skrevet i !
Prøv at finde ud af hvem det er skrevet til og i hvilken forbindelse.
Husk at læse i hele afsnit - altså hvad siger de omkringstående vers.
Er det profetisk❓Er det evt et billede på noget andet ?
Er det til Jøderne eller til de kristne❓osv osv ..
Ved at undersøge skrifsstedet på denne måde kunne du måske få mere klarhed over spørgsmålet.
arres
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

.....eller i det mindste skrive hvilket skriftsted det drejer sig om.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

....det har du da helt ret i !!!
Jeg gætter på at han tænker på salme 37:29 ?
arres
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

For mig at se stiller Bjarne et spørgsmål, men får ikke noget svar, da det vil være som Samson, der vælter søjlerne i filisternes tempel.
Svaret er ligetil.
I den mest berømte og kendte undervisning Jesus gav forkyndte han den gode nyhed om Guds rige.
Esajas 45:18
For således har Jehova, der har skabt himmelen, sagt, Han, den [sande] Gud, der har dannet jorden og frembragt den, Han som grundfæstede den, som ikke skabte den forgæves, men dannede den til at bebos.
Salme 115:16
Himmelen — himmelen tilhører Jehova, men jorden har han givet til menneskesønnerne.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Hvis det er bjergprædikenen, som SK hentyder til, så står der ikke noget om, at de retfærdige skal arve jorden.


For mig at se stiller Bjarne et spørgsmål, men får ikke noget svar, da det vil være som Samson, der vælter søjlerne i filisternes tempel.
Svaret er ligetil.
I den mest berømte og kendte undervisning Jesus gav forkyndte han den gode nyhed om Guds rige.
Esajas 45:18
For således har Jehova, der har skabt himmelen, sagt, Han, den [sande] Gud, der har dannet jorden og frembragt den, Han som grundfæstede den, som ikke skabte den forgæves, men dannede den til at bebos.
Salme 115:16
Himmelen — himmelen tilhører Jehova, men jorden har han givet til menneskesønnerne.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Ingen af de skriftssteder du citerer taler om evig liv i et jordisk paradis !
Der omtales strengt taget blot at Jorden (i en ikke nærmere angivet tidsperiode) skal være beboet.
arres
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

tja - du kunne måske starte med at undersøge hvilken kontekst det er skrevet i !
Prøv at finde ud af hvem det er skrevet til og i hvilken forbindelse.
Husk at læse i hele afsnit - altså hvad siger de omkringstående vers.
Er det profetisk❓Er det evt et billede på noget andet ?
Er det til Jøderne eller til de kristne❓osv osv ..
Ved at undersøge skrifsstedet på denne måde kunne du måske få mere klarhed over spørgsmålet.
arres

29 De retfærdige tager jorden i besiddelse,+
og de skal bo for evigt på den.+
Salmerne 37/29
Se det modsiger jo at man skal ende i himlen sammen med Jesus.
Så hvordan får man lige det til at passe med foreksempel lyses indlæg herinde?
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2792198-harmagedon-hvad-hvordan-hvorledes-og-hvor-laenge/2792559
Der er jo mange andre eksempler på lignende, rundt i biblen
Også det med at blive til en sjæl der kommer i himlen når vi dør, kan jo heller ikke holde vand, da de døde jo skal genopstå fra graven af, når den tid kommer,
Jeg kan ikke finde logikken i det setup.
For mig ser det ud til, år jeg læser i biblen, at mennesker hører til på jorden, og englene hører til i himlen.
Sådan er vi alle skabte, og sådan ser det da ud til at blive ved med at være.
Undtagen er vel kun den lille skare som er nævnt i Åbenbaringen på de 144000 mennesker som Jesus vil udvælge til sine ministre i hans regime.
Har jeg forstået det rigtig, og hvis ja, hvad er det så Lyse og hendes venner har misforstået, eller omvendt.
Har jeg misforstået, og i så tilfælde, hvad har jeg overset i biblen.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Ingen af de skriftssteder du citerer taler om evig liv i et jordisk paradis !
Der omtales strengt taget blot at Jorden (i en ikke nærmere angivet tidsperiode) skal være beboet.
arres

29 De retfærdige tager jorden i besiddelse,+
og de skal bo for evigt på den.+

Fra Salmerne 37/29 og det taler da for sig selv, både klart og tydeligt, her er da ingen misforståelser muligt.
Evigt er jo ikke en nærmere angivet tidsperiode vel?
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

en god regel er at kikke på hvilken del af bibelen, du kikker på, kikker du i det gamle testamente, som du gør når du kikker i salmerne, så er det en tekst der er ment til jøderne.
i det nye testamente kom den gode nyhed, som de kristne siger det, hvor arve synden er ophævet, og folk kan komme ind i himmelen.
det er derfor du kan se en forestilling, og så en anden andre steder i bibelen, og det er det arres peger på når han siger til dig at du skal prøve at se hvem teksten du kikker på er ment til.
du ved vel godt at det gamle testemente er det jøderne følger ikke?
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Vi kan da godt holde flytte-dag 🙂

Når Satan er bundet, er der ingen onde mennesker mere, og de som ikke kommer med Jesus i skyerne, vil gå ind i tusindårsriget, og så får de chancen for, at tage imod Jesus, som deres Frelser og Gud - før de dør som gamle.
v20 Der er ikke længere børn,
der dør som spæde,
eller gamle, der ikke lever
deres tid til ende.
Ung er den, der dør som hundredårig,
og den, der ikke når de hundrede, er forbandet. Esajas.B.65
[quote]Bjarne skrev:
Hvis jeg forstår din udlægning korrekt, vil der så ikke være mennesker på jorden, efter tusindårsriget.
Er det rigtig forstået?[/quote]
Jord og himmel vil være samme sted, hvor Gud vil bo iblandt os.
Efter tusindårsriget findes døden ikke.

Den nye himmel og den nye jord
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.
v2 Og den hellige by, det ny Jerusalem, så jeg komme ned fra himlen fra Gud, rede som en brud, der er smykket for sin brudgom.
v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:
Nu er Guds bolig hos menneskene,
han vil bo hos dem,

og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet. Johs.Åb.21
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Dommen kommer først, efter tusindårsriget.

Den endelige sejr i krigen mod Djævelen
v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel v8 og gå ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til krig, talrige som havets sand.
v9 De drog op på jordens flade og omringede de helliges lejr og den elskede by, men der faldt ild ned fra himlen og fortærede dem. v10 Og Djævelen, som forførte dem, blev styrtet i søen af ild og svovl, hvor også dyret og den falske profet er, og de skal pines dag og nat i evighedernes evigheder.
Livets bog og den endelige dom
v11 Og jeg så en stor hvid trone og ham, der sad på den.
For hans ansigt måtte både jord og himmel flygte, og der var ingen plads til dem.
v12 Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.
v13 Og havet gav sine døde tilbage, og døden og dødsriget sine døde, og de blev dømt, enhver efter sine gerninger. v14 Døden og dødsriget blev styrtet i ildsøen. Det er den anden død, ildsøen. v15 Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen. Johs.Åb.20
De døde der er tale om her, er de som var levende - men ikke kom med Jesus = bortrykkelsen - og som dør i tusindårsriget - og de som var døde, men ikke var døde i Kristus.

Her henviser jeg til :
v5 De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme. Det er den første opstandelse. v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år. Johs.Åb.20
Den første opstandelse:
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først. v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. 1.Thess.B.4
Gud vil jo ikke bo iblandt dem, som går ind i tusindårsriget, men os der kommer med Jesus i skyerne = bortrykkelsen, vil være sammen med Jesus i himlen - som du kan se.

De 144.000 er et billede på den kristne kirke.
Tallet 144.000 symboliserer fuldstændighed: 12x1000 fra hver af de tolv stammer og skriftstederne omfatter alle kristne.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

en god regel er at kikke på hvilken del af bibelen, du kikker på, kikker du i det gamle testamente, som du gørm når du kikker i salmerne, så er det en tekst der er ment til jøderne.
i det nye testamente kom den gode nyhed, som de kristne siger det, hvor arve synden er ophævet, og folk kan komme ind i himmelen.
det er derfor du kan se en forestilling, og så en anden andre steder i bibelen, og det er det arres peger på når han siger til dig at du skal prøve at se hvem teksten du kikker på er ment til.
du ved vel godt at det gamle testemente er det jøderne følger ikke?

Vel ikke dem alle sammen, er det ikke kun dem der med bovlerhat og krøllet fletninger der stadigvæk venter på den lovede mesias.
Og det gamle testamente, gælder vel ligegodt for alle mennesker.
Nu vil du vel ikke bilde mig ind, at Gud er racistisk, for så sladere jeg til statsministeren, så kan han lære det kan han.
Så får han ihvertfald ikke lov til at bo her i landet.
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Takker, det skal jeg nu lige tygge lidt på, inden jeg kommenterer på det.
Men jeg har nu altid troet at de døde skulle oprejses i tusindårsriget.
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

For mig at se stiller Bjarne et spørgsmål, men får ikke noget svar, da det vil være som Samson, der vælter søjlerne i filisternes tempel.
Svaret er ligetil.
I den mest berømte og kendte undervisning Jesus gav forkyndte han den gode nyhed om Guds rige.
Esajas 45:18
For således har Jehova, der har skabt himmelen, sagt, Han, den [sande] Gud, der har dannet jorden og frembragt den, Han som grundfæstede den, som ikke skabte den forgæves, men dannede den til at bebos.
Salme 115:16
Himmelen — himmelen tilhører Jehova, men jorden har han givet til menneskesønnerne.


Nu har vi jo også beboet jorden i ca. 6000 år ..
Bibelen lover os en ny himmel og en ny jord :

v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.

Jeg ved ikke hvorfor jehovas vidner kun tænker på det jordiske...

v18 For der er mange – jeg har ofte nævnt dem for jer, og nu nævner jeg dem også med gråd – der lever som fjender af Kristi kors. v19 De ender i fortabelse, bugen er deres gud, de sætter en ære i deres skam, de tænker kun på det jordiske.
v20 Men vort borgerskab er i himlene; derfra venter vi også Herren Jesus Kristus som frelser. v21 Han skal forvandle vort fornedrede legeme og give det skikkelse som hans herliggjorte legeme med den kraft, hvormed han kan underlægge sig alt. Fil.B.3
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

[quote="sveland" post=2792673]en god regel er at kikke på hvilken del af bibelen, du kikker på, kikker du i det gamle testamente, som du gørm når du kikker i salmerne, så er det en tekst der er ment til jøderne.
i det nye testamente kom den gode nyhed, som de kristne siger det, hvor arve synden er ophævet, og folk kan komme ind i himmelen.
det er derfor du kan se en forestilling, og så en anden andre steder i bibelen, og det er det arres peger på når han siger til dig at du skal prøve at se hvem teksten du kikker på er ment til.
du ved vel godt at det gamle testemente er det jøderne følger ikke?[/quote]
Vel ikke dem alle sammen, er det ikke kun dem der med bovlerhat og krøllet fletninger der stadigvæk venter på den lovede mesias.
Og det gamle testamente, gælder vel ligegodt for alle mennesker.
Nu vil du vel ikke bilde mig ind, at Gud er racistisk, for så sladere jeg til statsministeren, så kan han lære det kan han.
Så får han ihvertfald ikke lov til at bo her i landet.

det gamle teste mente er for jøderne, ikke for de kristne, hvis du hellere vil følge det gamle testa mente så gør du bare det.
men ikke noget jeg har hørt kristne gøre.
kan være du kan spørge jøderne, om du må konvertere? mener ikke man kan konvetere til jøde domme, da man skal være født jøde, og de skal have lov til at skære/pille ved din tissemand som barn.
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Takker, det skal jeg nu lige tygge lidt på, inden jeg kommenterer på det.
Men jeg har nu altid troet at de døde skulle oprejses i tusindårsriget.


Hej Bjarne.
Det er med en lidt underlig fornemmelse jeg skriver, men slet ikke ukendt, For det samme skisma dukker op igen og igen. Man kunne denne gang kalde det kampen om Bjarne 😃
Nogen vil overbevise dig om hver sin udlægning, så blæse være med det er nøgleskriftsteder der modsiger det der skrives i indlæggene. Jeg vil også overbevise dig, eller rettere jeg ønsker at give dig svar der er i overensstemmelse med biblen.
Det synes ikke at være tilfældet med de andre debattører.
Du er nok allerede klar over, nogen ønsker IKKE, du skal forstå biblen, men være forvirret og fejlinformeret. Hvorfor mon ?
Læs derfor venligst det igennem jeg skriver, så er du velkommen til at påpege det, hvis jeg skulle gå imod det biblen skriver.
Her er et ekstrakt af noget jeg tidligere har skrevet, der mest går på den anden død og opstandelse.
Jeg foreslår du stiller helt specifikke spørgsmål med krav om en korrekt bibelsk begundelse der ikke går imod nøgleskriftsteder. Så får vi skilt bukkene fra fårene.
Jeg vil være spændt på reaktionen, hvis der kommer svar der klart må afvises, som du allerede har gjort med henvisning til biblen.
---
Tusindårsriget er en periode med fred hvor satan er elimineret/bundet i tusind år. I forbindelse hermed sker der opstandelse. Det er vi vist enige om.
Stil spørgsmålet. Hvis de retfærdige er i himlen, og der kun er en flok uretfærdige der har overlevet harmagedon hvorfor skulle de 144.000 så udelukkende regere over nogen sådanne.
Og først når deres embedsperiode udløber 1000 år efter, kommer der nogen frem til dom der erklæres retfærdige, samt siges det, kommer der nogen frem der er uretfærdige for at få at vide de skal dø igen, iført et ingen steder i biblen omtalt fortabelseslegeme 😖 som en debattør har opfundet, men mærkværkdigvis ikke ønsker at nævne eller tale om.
Jehovas vidner tror.
Vi fødes og vi dør og bliver til jord. Punktum finale.
Men vi kan få del i en opstandelse til liv igen, som Jehova har givet løfte om.
Så kan vi få gaven det evige liv.
Romerne 6,23
For den løn synden betaler er døden, men den gave Gud giver er evigt liv ved Kristus Jesus, vor Herre.
Når vi dør har vi betalt prisen for vor synd. Man straffer ikke 2 gange for samme synd.
Jeg har mange gange spurgt om hvorfor, nogen skal vækkes til live efter de 1000 år, får at få at vide de er nogen værre nogen, deres sjæle, som er ved fuldt bevidsthed, er efter sigende i den dårlige afdeling af dødsriget, det er den med flammerne, hvor de har opholdt sig i 1000 år. (sikken en nedtur) Deres ånd er, siges det, i himlen. Hvad mon der skal ske med dem.
Rent nonsens, efter min mening. Men det er hvad de overmåde kristne siger er sandt.

Johannes 5,28
I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse, de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.
Jehovas vidner siger det sker i starten af tusindårdriget.
For de kan leve i tusindårsriget og blive oplært om Gud som biblen siger andetsteds.
Da de har betalt prisen for deres synd, er de hverken retfærdige eller uretfærdige når de kommer frem. De er et ubeskrevet blad.
Det er deres handlinger i løbet af de tusind år der afgør om de er retfærdige eller viser sig at være uretfærdige. Synder de mod den hellige ånd dør de. De venter ikke til efter tusindårsriget med dommen, i tusindårsriget lever ingen der synder mod Gud.
Så kommer vi til det der står om de øvrige af de døde der først blev levende efter de tusind år.
Forud fik den salvede skare (144.000) opstandelse til himlen. Jesus Apostle m.v.
Alle de der lå i mindegravene og fik opstandelse, og som lever hele vejen i de tusind år, anses af Gud for at være åndeligt døde. De bliver først åndeligt levende efter de tusind år.
Derfor opfatter vi det her med åndelig død rent symbolsk.
Forklaringen er ligetil.
I Efeserbrevet 2,1 som Paulus skrev til folk i byen Efesus
siges:
Og jer gjorde Gud levende. skønt I var døde i jeres overtrædelser og synder.
Paulus var selvfølgelig i live da han skrev brevet, og de der modtog det og læste det var indlysende nok også levende.
Hvordan kunne Pauls så skrive at levende blev "gjort" levende.
Selvfølgelig fordi de havde været åndeligt døde, eller underlagt syndens løn som uvægerligt ville føre til døden.
Dem tilgiver Gud og de kommer ikke for Jesus, men bliver gjort åndeligt levende.
Deraf ses det helt enkelt, at de øvrige af de døde VAR levende i tusindårsriget, ligesom dem i Efesus var det. De blev åndeligt levende efter de tusind år.
Vi lærer også at Gud gør dem levende han vil og livet og frelsen derfor kommer fra Gud, men Jehova overdrager det til Jesus at dømme de der blev kaldt levende og døde.
Så Vi fødes og dør, får en opstandelse og hvis vi følger Jesus får vi evigt liv.
Jeg bemærker også det siges at alle kommer til doms. Tja....
Jesus siger i Johannes 5:24
Den der hører mit ord og tror ham som har sendt mig, har evigt liv, og han kommer ikke til dom, men er gået over fra døden til livet.
Hvor meget er symbolik, og hvor meget er bogstaveligt?
Hvis det er symbolsk, er de åndeligt døde så ikke døde i symbolsk forstand.
Mange der har fulgt Jesus er da døde en naturlig død. hvorfor siger Jesus så de er gået direkte til livet.
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Det passer ikke; hvad sk skriver, at det "nu er en kamp om Bjarne". Nej, nej og atter nej.
Bjarne skal kun gøre hvad Bjarne vil. Ingen vil presse noget ned over Bjarne, hverken Lyjse, jeg eller nogen anden.
Men jeg kunne tænke mig a stille et spørgsmål der ligesom kunne tydliggøre hvad sk tror på.
Det der med "at komme i Himmelen" eller "hvem skal i Himmelen og hvem skal hvad ellers."?
Er der overhovedet noget valg sådan at forstå at man kan vælge det ene eller det andet?
Hør nu her. Lad os sige, at vi vender blikket til Bibelen. Hvem skrev Bibelen og hvis Hellige Bog er det?
Det er jo Jødernes Hellige Bog.
Nu forstår jeg godt, at Jehovas Vidner mener, at der er "de gode" og "de onde" og ja, det er der vel også.
"De gode" er så "de gode" der omtales i Bibelen; de der skrev Bibelen og blev omtalt som bade Guds folk og "Guds ven".
Skulle vi ikke tage at spørge dem om hvad de troede og skrev, at der skulle ske? Hvad de selv, disse Jordiske mennesker, mente hvor de skulle hen?
De må jo have vist om nogen hvad de selv troede på og det er jo deres ord vi læser i Bibelen, der samtidig formulerer Troen.

Jeg kunne tænke mig, at sk skulle fortælle os hvad de første Kristne troede også i deres tilbageblik om hvad de forstod deres forfædre, "Trosheltene", som Bibelen fortæller om, som disse "første Kristne" fortæller os om.
Så, jeg vil bede sk om at læse højt for Bjarne (det gør vel ikke noget at læse hvad der star i Bibelen og når nu du selv får lov at læse det for Bjarne), så kunne du ikke lige læse Hebræerbrevet kap. 11:

8 Abraham troede Gud. Da Gud bad ham om at forlade sit hjem og fædreland og rejse bort til et andet land, som Gud ville give ham og hans efterkommere i arv og eje, tog han af sted uden at vide, hvor han kom hen.
9 Han slog sine telte op i et land, som tilhørte andre, og i tillid til Gud vandrede han fra sted til sted i det land, han var blevet lovet. Det samme gjorde Isak og Jakob, der jo fik det samme løfte.
10 Abraham så nemlig frem til at bo i byen med de evige grundvolde, som Gud selv er både arkitekt og bygmester for.
11 Sara troede Gud. Derfor fik hun kraft til at blive stammor for et helt folk til trods for, at hun var for gammel til at få børn. Hun troede på, at Gud, der havde givet løfte om en søn, var til at stole på.
12 Således blev Abraham stamfar til et helt folk. Selvom han gik på gravens rand, blev han ene mand stamfar til et folk så talrigt, at det er lige så umuligt at tælle som himlens stjerner og sandet ved havets bred.
13 De mennesker, jeg har omtalt, døde alle i tro uden at se løftet blive opfyldt. Men de skimtede det forude og hilste det velkommen, og de sagde helt klart, at de var som udlændinge på midlertidigt ophold på denne jord.
14 De, der taler sådan, viser, at de er på udkig efter et hjemland.
15 Hvis de havde tænkt på det land, de oprindeligt kom fra, kunne de have vendt tilbage dertil.
16 Men de længtes efter noget endnu bedre, nemlig det himmelske hjemland. Derfor skammer Gud sig ikke ved at blive kaldt deres Gud, og han har en evig stad parat til dem.
citat slut.
Nu regner jeg selvfølgelig med, at du sk har læst højt for Bjarne og at Bjarne har lyttet efter hvad du har læst.
Derved bliver Guds ord vort håb.
Platoon
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Når Bjarne spørger, så svarer jeg, hvad er du bange for "sk" - jeg citerer jo kun Bibelen, og den taler jo for sig selv.
På et tidspunkt skrev sbrh, at jehovas vidner troede, vi levede i tusindårsriget i dag [???] det gik ud over min forstand, men jeg har jo heller ikke "studeret med jehovas vidner".
Jeg vælger at tro hvad Bibelen fortæller os - og lytter ikke til menneskers lærdomme.
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Når Bjarne spørger, så svarer jeg, hvad er du bange for "sk" - jeg citerer jo kun Bibelen, og den taler jo for sig selv.
På et tidspunkt skrev sbrh, at jehovas vidner troede, vi levede i tusindårsriget i dag [???] det gik ud over min forstand, men jeg har jo heller ikke "studeret med jehovas vidner".
Jeg vælger at tro hvad Bibelen fortæller os - og lytter ikke til menneskers lærdomme.


Citat:
jeg citerer jo kun Bibelen
Lyjse skrev:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2787109-skriv-under#2787693
det er altså Jesus der siger han er Gud, og derfor bliver han korsfæstet..
SK:
Hvor har du citeret det fra ?
Eller hvor i biblen siger Jesus han er Gud ?
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Anklagen for gudsbespottelse
v32 Jesus sagde til dem: »Mange gode gerninger fra Faderen har jeg vist jer; hvilken af de gerninger vil I stene mig for?« v33 Jøderne svarede ham: »Det er ikke for nogen god gerning, vi vil stene dig, men for bespottelse, fordi du, der er et menneske, gør dig selv til Gud.« Johs.10
_____________________
Jesus gjorde ikke "sig selv til Gud" - Jesus er Gud.
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Anklagen for gudsbespottelse
v32 Jesus sagde til dem: »Mange gode gerninger fra Faderen har jeg vist jer; hvilken af de gerninger vil I stene mig for?« v33 Jøderne svarede ham: »Det er ikke for nogen god gerning, vi vil stene dig, men for bespottelse, fordi du, der er et menneske, gør dig selv til Gud.« Johs.10
_____________________
Jesus gjorde ikke "sig selv til Gud" - Jesus er Gud.



Det var farisæerne der sagde til Jesus, han gjorde sig til Gud.
Undskyld, men får du det til at blive, det var Jesus der sagde han var Gud ?
I så fald hvordan bærer du dig ad med det.
Du påstod Jesus skulle sige han var Gud.
Jeg vil bare gerne se det sted i biblen han skulle sige det. Det er vel meget naturligt. Ellers hvorfor indrømmer du ikke bare du tog fejl, og det ikke står i biblen.
Det ville være forfriskende hvis du ville indrømme du tager fejl.
Hvis Jesus er Gud som du siger, så må han have forkyndt det. På samme måde som han siger han er Guds søn, og det siger han rent faktisk.
Og Gud siger fra himlen: dette er er min søn, den elskede som jeg har godkendt.
(Markus 3:17)
tilføjet af

Kan det passe med Markus ? ...

Sand kristen skrev:
Og Gud siger fra himlen: dette er er min søn, den elskede som jeg har godkendt.
(Markus 3:17)

🙂
Hej Sand kristen.
Du mener vel Mattæus 3:17, ikke?
tilføjet af

Kan det passe med Markus ? ...

Ja naturligvis, min fejl.

Sand kristen skrev:
[quote]Og Gud siger fra himlen: dette er er min søn, den elskede som jeg har godkendt.
(Markus 3:17) [/quote]
🙂
Hej Sand kristen.
Du mener vel Mattæus 3:17, ikke?
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

Du må lære Bjarne, at udtrykket "for evigt"ikke altid betyder for evigt - det er der flere eksempler på i Bibelen.
Hvis du nu havde gjort som jeg opfordrede dig til,(undersøge kontekst) så ville du vide at det er "det forjættede land" der er tale om (ikke jordkloden) - altså hvis Israelitterne opførte sig ordenligt, så ville de kunne forblive som Guds udvalgte folk. De valgte som bekendt anderledes.
arres
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

opstandelse til et "jordisk paradis" omtales slet ikke i Bibelen.
arres
tilføjet af

De retfærdige skal arve jorden.

opstandelse til et "jordisk paradis" omtales slet ikke i Bibelen.
arres

Nej 🙂 ellers havde vi nok fået skriftstedet ...
tilføjet af

Skal de uretfærdige så i himlen ?

Tak for dit svar, jeg er helt enig med dig i din udlægning af tingene, jeg har dog et par spørgsmål.
De 144000 personer der skal være medregenter , gælder det kun i de tusind år, og bliver de derefter igen genopstandne som mennesker, eller har jeg misforstået dit indlæg.
Jeg har egentlig ikke før tænkt over det, men har taget for givet, at de var medregenter for evigt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.