De spærrer trafikken!
"Kan det virkelig være rigtigt, at motorcykel-folket kan spærre traffikken i det nordlige Kbh. i flere timer?
Grundet Bakkens åbning skulle enormt mange MC til Bakken ad Tuborgvej. Dvs. politiet (på motorcykel) spærrede f.eks. krydset Lyngbyvej/Tuborgvej i flere timer. Der var ingen pauser, hvor Nord/Sydtrafikken kunne passere, ligesom man ikke blev anvist alternative veje. Der var ingen advarsel opsat på vej mod Nord. Med en advarsel kunne bilister f.eks. tage Lyngby-motorvejen, der fører under Tuborgvej. Cyklister kunne tage toget. Undertegnede grumpy old man var på vej ca. 19.15 fra et vigtigt møde i byen- på cykel. Det lykkedes ca. 19.45 at forcere vejen tæt på Strandvejen, da motorcyklisterne kun her kørte 5-10 km/timen - ellers kunne jeg ifølge betjentene risikere at vente til over kl. 20.
Opsummering:
1) Er det virkelig en politimæssig opgave at spærre en hovedfærdselsåre i flere timer - uden at "åbne" en gang i mellem.
2) Hvorfor kan politiet i givet fald ikke anvise alternative ruter?"
Grundet Bakkens åbning skulle enormt mange MC til Bakken ad Tuborgvej. Dvs. politiet (på motorcykel) spærrede f.eks. krydset Lyngbyvej/Tuborgvej i flere timer. Der var ingen pauser, hvor Nord/Sydtrafikken kunne passere, ligesom man ikke blev anvist alternative veje. Der var ingen advarsel opsat på vej mod Nord. Med en advarsel kunne bilister f.eks. tage Lyngby-motorvejen, der fører under Tuborgvej. Cyklister kunne tage toget. Undertegnede grumpy old man var på vej ca. 19.15 fra et vigtigt møde i byen- på cykel. Det lykkedes ca. 19.45 at forcere vejen tæt på Strandvejen, da motorcyklisterne kun her kørte 5-10 km/timen - ellers kunne jeg ifølge betjentene risikere at vente til over kl. 20.
Opsummering:
1) Er det virkelig en politimæssig opgave at spærre en hovedfærdselsåre i flere timer - uden at "åbne" en gang i mellem.
2) Hvorfor kan politiet i givet fald ikke anvise alternative ruter?"