DF vil til bunds i IC4 farcen
Har lige set ham sangeren der har skrevet DF's populære slagsang udtale til tv2news at DF nu vil til bunds i sagen om IC4 togene.
men kom til at hænge på FARVELs makværk. [:X]
Du kan takke Lykketoft for det. [:X]
BaggrundI september 1999 skrev daværende trafikminister Sonja Mikkelsen en kronik hvor hun prioriterede elektrificeringen af jernbanenettet højt. Men et par måneder senere efter forhandlinger med SF og Enhedslisten bestemte daværende finansminister Mogens Lykketoft med SR-regeringen at elektrificeringen skulle aflyses og derfor var DSB tvunget til at køre med dieseltog. Det var på et tidspunkt hvor der dieseltog ellers var ved at forsvinde fra andre steder i Europa.[1]
Længere er den ikke.
ER der mere du heller ikke ved?
De har jo været nødt til at viderefører FARVELs fejlvurdering, lige som FARVEL selv vil de næste 10-15 år. Som om de sidder mere end højst 4. 😃 😃
først handler når pengene er der, ikke med lån skatteyderne kommer til at hænge på.
Er du så naiv i virkeligheden , som du fremstår her ??
Sonja Mikkelsen blev "vejledt" af Lykketoft.
IC4 togene kostede sgu da ikke gratis. Og ellers låner de dem bare, skatteydere og togpendlere bliver jo ikke spurgt om de har lyst til at tilbagebetale, det bliver de pålagt. [:X]
Jeg kan godt se hvad du prøver på, du kører så meget rundt at du regner med jeg kommer til, at modsige mig selv, ligesom dualtid gør når fakta presser dig.
Drop det du er ikke klog nok til den mission.
Læs om ministeransvar, og vend tilbage hvis du kan blive klogere.
BaggrundI september 1999 skrev daværende trafikminister Sonja Mikkelsen en kronik hvor hun prioriterede elektrificeringen af jernbanenettet højt. Men et par måneder senere efter forhandlinger med SF og Enhedslisten bestemte daværende finansminister Mogens Lykketoft med SR-regeringen at elektrificeringen skulle aflyses og derfor var DSB tvunget til at køre med dieseltog. Det var på et tidspunkt hvor der dieseltog ellers var ved at forsvinde fra andre steder i Europa.[1]
DSB bestilte i december 2000 83 togsæt fra den italienske leverandør AnsaldoBreda. Første togsæt blev leveret i efteråret 2003, og de første togsæt skulle have været i drift i løbet af 2004. Efter flere justerede tidsplaner skulle alle have kørt fra starten af 2006. Prisen var 5 mia. kr. Beløbets størrelse kan anskueliggøres ved, at det svarer til 2000 kr. pr. husstand, hvis der regnes med 2,5 millioner hustande. 4 mia. kr. var allerede betalt.
Hvilket bredt forlig??
VK stemte imod.
Kun FARVEL stemte for.
[quote="Anonym" post=2482089]Hvilket bredt forlig??
VK stemte imod.
Kun FARVEL stemte for.[/quote]
VKO har ikke elektrificeret jernbanenettet i løbet af de 10 år, de har været ved magten, og har heller ikke formået at få dieseltoge til at betjene danskerne tilfredsstillende i løbet af de ti år.
Det er dårlig reklame for VKO.