Hvornår får vi nogle el-biler i Danmark, der ikke bare ligner lort, men som har et flot design og er gode at køre i?
tilføjet af Phusker
De skal nok komme
Men problemet er og bliver "optanknings" mulighederne for den enkelte bruger.
Hvordan skal en mand M/K der bor på tredje sal have mulighed for at oplade bilen i løbet af natten, hvis ikke kommunen eller andre stiller faciliteten til rådighed.
Der er et ekstra problem ved det, da der ikke er nogen standard indenfor stik, så der skal sættes flere muligheder op.
Og så har vi slet ikke diskuteret mulighederne for at vælge om det skal være med Grøn strøm eller hvad der skal lades op med.
tilføjet af Holger
Vi havde da en smart elbil for 30 år siden
i Ellerten fra Randers. Men folk var bare ikke klar til den.
tilføjet af Anonym
Nu skal det vel ikke
være diskussionen om strømmen skal være grøn eller ej der skal slå projektet ihjel.. Noget der er ret typisk for mange projekter, snak indtil det er for sent at gennemføre noget så det bliver rentabel.
Det er vel bedre at få banket industrien op, og tage den med det grønne undervejs.
I øvrigt, så er der nogle projekter der taler for at man skifter batteriet, og så vil det vel være naturligt at mange batterier bliver ladet op når strømmen er billig, og det er den især om natten hvor der tit og ofte er en masse strøm fra vindmøller som man dårligt kan komme af med.. Vupti - diskussionen om det grønne har overlevet sig selv!
Eller er jeg forkert på den?
tilføjet af Anonym
Smart?
Den lignede en trehjulet cykel, ingen plads til ungerne, og havde plexiglas over (Noget som ret nemt ridses)...
Hvad synes du der var så smart med den?
tilføjet af Phusker
Nej du er ikke helt forkert på den
Men ifølge den radioudsendelse der var for et par uger siden, så er det ikke så enkelt.
Den "ekstra" energi der er til rådighed om natten er bare ikke så lige til som man skulle tro, da vi bl.a eksporterer og importerer "spildenergi" konstant.
Antallet og spredningen af vindmøller gør desuden at det vil være umuligt at forsyne alle biler med den slags energi, hvilket gør at intet er sparet fordi antallet af kraftværker skal være det samme. Nogen steder skal de bare arbejde hårdere for at skaffe den ekstra energi, og andre steder kan de tage den mere med ro, da behovet dækkes af vindmøller.
Ja ja jeg ved det.....SÅ BYG NOGEN FLERE MØLLER!
Men det er jo dyrt og det varer længe inden det er tjent hjem igen. En beregning jeg så for år siden viste at de tre første år at en vindmølles liv gik til at fremstille den enrgi det havde krævet at fremstille møllen selv, minus vedligeholds "omkostninger"
tilføjet af Holger
Designet var fremtids-visionært
Smalt med plads til mere trafik på vejenei bredden.
Og acrylglas var da bedre end autoglas.
tilføjet af mast
man bliver mast
man bliver den første der bliver mast i en ulykke, måske er det derfor den ikke blev til noget...
tilføjet af desdicardo
I glemte
Kewet eljet som havde fire hjul og to døre, topfarten var 80km/tim - Ellerten kunne kun køre 40 km/tim. mvh. DB.
tilføjet af Holger
Man bliver lettere mast i små biler
Men sikkerheden kan jo forbedres med stålbøjler i rammen.