SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Religion & Livssyn
63tilføjet af lyjse
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
hvad siger du til det ftg ? http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2495901-til-jehovas-vidner/2500135
Jehovas vidners gud hed Mikael - indtil englen fik navnet..
Den kristne Bibel :
Johs.17
.. Hellige fader, hold dem fast ved dit navn, det du har givet mig, for at de kan være ét ligesom vi.
Og jehovas vidners bibel :
Hellige Fader, våg over dem for dit eget navns skyld, det du har givet mig, for at de må være ét ligesom vi.
______________________
Vil du gerne bekræfte det ftg ?
Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?
Og dermed gav jeres gud ham - hans navn.
Det er jo det der står !!
tilføjet af lyjse
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
2.Kor.B.5
v19 for det var Gud, der i Kristus forligte verden med sig selv og ikke tilregnede dem deres overtrædelser, men betroede os ordet om forligelsen.
_____________
Det vil sige, at jehovas vidners gud er en engel..de tror jo Kristus er en engel, ved navn Mikael..
tilføjet af ftg
Det har jeg overhovedet ikke udtalt mig om,
men Bibelen siger:
"For Gud elskede verden så meget at han gav sin enestefødte søn, for at enhver som tror på ham, ikke skal gå til grunde men have evigt liv." (Johannes 3:16)
Du må altså tro på at Jesus er Guds søn.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Du fordrejer alting, Lyjse.
Det kan du ikke belaste mig.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
Du fordrejer alting, Lyjse.
Det kan du ikke belaste mig.
Med venlig hilsen, ftg.
Er du flov ftg - det skulle ikke have været frem i lyset - vel ? http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2498926-jeg-er-ikke-ude-efter-dig-lyjse/2500626?limitstart=0&limit=400
Matt.10
.. For der er intet hemmeligt, som ikke skal åbenbares, og intet skjult, som ikke skal blive kendt. v27 Hvad jeg siger jer i mørket, skal I tale i lyset, og hvad der hviskes jer i øret, skal I prædike fra tagene.
_________
I holder det skjult at jeres gud hed Mikael, og hans søn en engel.
Men det kan ikke skjules ftg - det skal nok komme frem, vi har et vidne herinde, der ikke er bange for at sige det rent ud !
tilføjet af ftg
Nej, naturligvis er jeg ikke flov.
Du fordrejer Bibelen, hvorfor skulle jeg være flov over det?
VH ftg.
tilføjet af lyjse
Nej, naturligvis er jeg ikke flov.
Du fordrejer Bibelen, hvorfor skulle jeg være flov over det?
VH ftg.
Hvis du ikke var flov, så ville du åbent og ærligt sige ja til, at du tror Jesus er en engel, ved navn Mikael !
Gav jeres gud, sit navn til englen ?
Det står i jeres egen bibel !
tilføjet af ftg
Du er ikke i stand til at forstå det
lige i øjeblikket, Lyjse, men det var Gud der gav Jesus sit navn.
I Bibelen står der:
"I hendes sjette måned blev engelen Gabriel udsendt fra Gud til en by i Galilæ´a ved navn Na´zaret, til en jomfru der var lovet bort til ægteskab med en mand ved navn Josef af Davids hus; og jomfruens navn var Maria. Og [engelen] kom ind til hende og sagde: „Vær hilset, du højt begunstigede, Jehova er med dig.“ Men hun blev dybt foruroliget over det han sagde og begyndte at spekulere på hvad dette kunne være for en hilsen. Så sagde engelen til hende: „Vær ikke bange, Maria, for du har fundet yndest hos Gud; og se, du skal undfange i dit moderliv og føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus." (Lukas 1:26-31)
Hvem var det der gav Jesus sit navn? Var de engelen Gabriel?
Nej, det var Jehova Gud, for der står skrevet at Gabriel blev udsendt fra Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Du er ikke i stand til at forstå det
lige i øjeblikket, Lyjse, men det var Gud der gav Jesus sit navn.
I Bibelen står der:
"I hendes sjette måned blev engelen Gabriel udsendt fra Gud til en by i Galilæ´a ved navn Na´zaret, til en jomfru der var lovet bort til ægteskab med en mand ved navn Josef af Davids hus; og jomfruens navn var Maria. Og [engelen] kom ind til hende og sagde: „Vær hilset, du højt begunstigede, Jehova er med dig.“ Men hun blev dybt foruroliget over det han sagde og begyndte at spekulere på hvad dette kunne være for en hilsen. Så sagde engelen til hende: „Vær ikke bange, Maria, for du har fundet yndest hos Gud; og se, du skal undfange i dit moderliv og føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus." (Lukas 1:26-31)
Hvem var det der gav Jesus sit navn? Var de engelen Gabriel?
Nej, det var Jehova Gud, for der står skrevet at Gabriel blev udsendt fra Gud. Engelen fortalte blot Maria hvad Jehova havde sagt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
Du er ikke i stand til at forstå det
lige i øjeblikket, Lyjse, men det var Gud der gav Jesus sit navn.
I Bibelen står der:
"I hendes sjette måned blev engelen Gabriel udsendt fra Gud til en by i Galilæ´a ved navn Na´zaret, til en jomfru der var lovet bort til ægteskab med en mand ved navn Josef af Davids hus; og jomfruens navn var Maria. Og [engelen] kom ind til hende og sagde: „Vær hilset, du højt begunstigede, Jehova er med dig.“ Men hun blev dybt foruroliget over det han sagde og begyndte at spekulere på hvad dette kunne være for en hilsen. Så sagde engelen til hende: „Vær ikke bange, Maria, for du har fundet yndest hos Gud; og se, du skal undfange i dit moderliv og føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus." (Lukas 1:26-31)
Hvem var det der gav Jesus sit navn? Var de engelen Gabriel?
Nej, det var Jehova Gud, for der står skrevet at Gabriel blev udsendt fra Gud. Engelen fortalte blot Maria hvad Jehova havde sagt.
Med venlig hilsen, ftg.
Helt enig : Gud gav Jesus sit navn.
Hellige fader, hold dem fast ved dit navn, det du har givet mig, for at de kan være ét ligesom vi.
tilføjet af lyjse
Skal vi til det ømme punkt ?
Nu har du gået rundt som katten om den varme grød længe nok ftg.
Og jeg har prøvet at finde en forklaring på, hvordan i al videste verden jehovas vidner kan få Jesus til at blive en engel - udfra Bibelen - når jeg kan lægge den ene side efter den anden, som fortæller at Jesus er Gud i kød.
Her står ikke at ærkeenglen hedder Mikael ..
_____________
Bibelen :
1.Thess.B.4
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.
______________
Jv- biblen :
16for Herren selv vil stige ned fra himmelen med et kommandoråb, med en ærkeengels røst og med Guds trompet, og de som er døde i samhørighed med Kristus skal opstå først.
17Derefter skal vi som lever og som bliver tilbage, sammen med dem rykkes bort i skyer for at møde Herren i luften; og således skal vi altid være sammen med Herren. 18Bliv derfor ved med at trøste hinanden med disse ord.
___________
Jv- biblen skriver endda "en ærkeengels" - det betyder jo at der er flere ærkeengle.
Men læg nu mærke til, at der står Herren selv vil stige ned fra himlen - når ærkeenglen kalder - det er ikke Herren der kalder - men englen.
Og Mikael sagde: "Herren straffe dig" - altså er Mikael IKKE Herren !
Judas.B.1
v9 Dengang ærkeenglen Mikael stredes med Djævelen om Moses' lig, vovede han trods alt ikke at udtale nogen spottende dom, men sagde blot: »Herren straffe dig!«
__________ [sun] Herren er jo Jesus Kristus [sun] - det kan ingen vel være i tvivl om :
Åb.1
v7 Se, han kommer med skyerne,
og hvert øje skal se ham, også de, som har gennemboret ham;
og alle jordens folkestammer skal jamre over ham.
Ja, amen.
v8 Jeg er Alfa og Omega, siger [sun] Gud Herren [sun] , han som er og som var og som kommer, den Almægtige.
Åb.22
v12 »Ja, jeg kommer snart, og med mig min løn, for at gengælde enhver, som hans gerning er.
v13 Jeg er Alfa og Omega, den første og den sidste, begyndelsen og enden.
**************
Forstod du ftg - ellers skriv hvad du er i tvivl om.
tilføjet af ftg
Nej Lyjse, Jesus Kristus er ikke den Almægtige Gud
han er Guds søn.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
Det var Gud, der i Kristus forligte verden med
2.Kor.B. v19 for det var Gud, der i Kristus forligte verden med sig selv ..
Johs.1
v18 Ingen har nogen sinde set Gud; den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk.
___________
Du fatter ikke en brik ftg 🙁 - du må prøve at forstå hvad der står i Bibelen, Gud kom i kød til jorden.
tilføjet af ftg
Ingen har nogen sinde set Gud, Lyjse,
men mange har set Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
Ingen har nogen sinde set Gud, Lyjse,
men mange har set Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
Hvordan syntes du selv det går ftg [???]
Du forholder dig ikke til det jeg skriver - og det vil sige, du kan ikke få Bibelen til at passe med vagttårnstroen, og så flygter du fra at svare.
v6 Der kom et menneske, udsendt af Gud, hans navn var Johannes. v7 Han kom for at aflægge vidnesbyrd, han skulle vidne om lyset, for at alle skulle komme til tro ved ham. v8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vidne om lyset.
v9 Lyset, det sande lys, som oplyser ethvert menneske, var ved at komme til verden. v10 Han var i verden, og verden var blevet til ved ham, og verden kendte ham ikke. På det tidspunkt havde ingen set Jesus.
v18 Ingen har nogen sinde set Gud; den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk.
Johs.14
v8 Filip sagde til ham: »Herre, vis os Faderen, og det er nok for os.«
v9 Jesus sagde til ham: »Så lang tid har jeg været hos jer, og du kender mig ikke, Filip?
Den, der har set mig, har set Faderen; hvordan kan du så sige: Vis os Faderen?
v10 Tror du ikke, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig?
________________
Du har ikke begrundet hvordan jeres gud - kom til at hedde Mikael... 😉
tilføjet af wizcarlo
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?
I klassisk forstand er Michael vist en ærkeengel. Endda den mest prominente af dem. Michael skal anføre den himmelske hær på Den Yderste Doms Dag.
Når FTG imidlertid mener noget andet, så har han også ret, al den stund fact om det spørgsmål aldrig vil kunne konstateres. Enhver må tro hvad han/hun vil af al hjertens lyst. Den enes nisse på loftet kan være lige så god som den anden.
Sejren på den yderste dag er illustreret her af Gustave Doré
[img]http://www.artpassions.net/galleries/dore/paradise_lost_3.jpg[/img]
Forestiller den triumferende ærkeenglen Michael
I himmelen er der keruber, serafer og engle.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
Har du glemt alle englene?
I himmelen er der keruber, serafer og engle.
Med venlig hilsen, ftg.
Nej jeg har ikke glemt englene ftg - men :
1.Mosebog.1
Verdens skabelse
v1 I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.
v2 Jorden var dengang tomhed og øde, der var mørke over urdybet, og Guds ånd svævede over vandene.
_________
Når Bibelen siger, at alt blev skabt ved Jesus, og at han er den første og den sidste, så er det fordi Guddommen bor i Kristus.
Gud har også skabt englene - men der var kun Gud og Ånden fra begyndelsen.
Du kan læse om englene her : http://www.kristendom.dk/artikel/274009:Indfoering--Engle-er-Guds-ledsagere?all=1
Ærkeenglen Gabriel
I Daniels Bog, som er en af Det Gamle Testamentes yngste bøger, møder vi for første gang ærkeenglen Gabriel..
Citat slut
tilføjet af jalmar
Det har du ikke ret i Carlo ......
🙂 Johs.Åbenb.22:6,7
Og englen sagde til mig: »Disse ord er troværdige og sande, og Herren, profeternes ånders Gud, har sendt sin engel for at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske: ›Ja, jeg kommer snart.‹ Salig er den, der holder fast ved profetiens ord i denne bog.«
******* Johs.Åbenb.22:16 Jeg, Jesus, har sendt min engel for at vidne om dette for jer i menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.«
******* Johs.Åbenb.22:20
Han, der vidner om dette, siger: »Ja, jeg kommer snart.« Amen, kom, Herre Jesus!
*******
Ud fra bl.a. ovenstående kan vi udlede følgende: 1.Thessalonikerbr.4:16
For Herren [Kristus Jesus] selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen [Mikael] kalder og Guds basun gjalder, [vil Kristus Jesus] stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
*******[......] = indsat af jalmar
jalmar
tilføjet af ftg
Altså findes der engle.
To af disse engle er nævnt ved navn, men hvor mange engle er der, Lyjse? Ved du det?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af wizcarlo
Altså findes der engle.
To af disse engle er nævnt ved navn, men hvor mange engle er der, Lyjse? Ved du det?
Der findes 144 000. Det fremgår af biblen.
Desuden er der 72 000 faldne engle. Så oprindeligt, før faldet, var der 216 000. Uhyre enkelt.
Her ses hvordan Satan blev kastet ud af himlen.
[img]http://www.artsycraftsy.com/dore/dore_satan_falls.jpg[/img]
tilføjet af jalmar
Hvornår tror du at ideen med at Jesus alias Gud
opstod ftg - Har du nogen ide om det?
Og så er det da en noget pauver bevisførelse "han er Guds søn".
Ja det er sandt at Mennesket Jesus var Guds søn -
Dette er en anden beviselig SANDHED og en Sandhed der ikke bare er et løst postulat! http://www.ntgreek.org/answers/answer-frame-john1_1.htm
jalmar
tilføjet af lyjse
Er jeg til eksamen ?
To af disse engle er nævnt ved navn, men hvor mange engle er der, Lyjse? Ved du det?
Med venlig hilsen, ftg.
Jeg syntes du burde kommentere mine indlæg ftg - du har meget du ikke har kunnet forsvare ud fra din tro.
Udvider du også din horisont - ved at "tale" med mig 🙂 det glæder mig da, det var jeg ikke klar over ftg.
Det vil altså sige, at du læser mine indlæg..
men var mit link ikke godt nok ?
Jeg har haft travlt i dag, og orker ikke så meget mere - vi skal have julefrokost i morgen.
tilføjet af jalmar
Hvorfor mener du ikke 1,Mos.32:25-31 er god nok?
🙂
. . .
1.Mosebog 32:25-31
Jakob var nu alene tilbage. En mand gav sig i kamp med ham, lige til det blev lyst. Da han indså, at han ikke kunne besejre ham, gav han ham under kampen et slag på hofteskålen, så Jakobs hofteskål gik af led. »Slip mig!« sagde han, »det er ved at blive lyst.« Men Jakob svarede: »Jeg slipper dig ikke, før du velsigner mig.« Manden spurgte ham: »Hvad er dit navn?« Han svarede: »Jakob.« Så sagde han: »Du skal ikke længere hedde Jakob, men Israel, for du har kæmpet med Gud og mennesker, og du har sejret«. Jakob sagde: »Sig mig dit navn!« Han spurgte: »Hvorfor spørger du om mit navn?« Så velsignede han ham dér.
Jakob kaldte stedet Penuel, »for jeg har set Gud ansigt til ansigt og har reddet livet«. Netop da han gik forbi Penuel, stod solen op; og han haltede på grund af hoften.[/quote]
Noget andet er, så er der ingen morale i historien, og - at Jakob skulle kunne besejre Gud, lyder som noget af en skrøne, så jeg kunne da godt tænke mig din forklaring ftg!
jalmar
[quote][/quote]
[quote="ftg" post=2501339]Ingen har nogen sinde set Gud, Lyjse,
men mange har set Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Noget af det du skriver er da rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget det der står i Bibelen du fordrejer.
Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud eller en gud, afhængigt af hvilken oversættelse man benytter. De to skriftsteder modsiger hinanden.
Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.
De forskellige skriftsteder i Bibelen skal stemme overens, så først forstår man den rigtigt.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Noget af det du skriver er da rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget det der står i Bibelen du fordrejer.
Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud eller en gud, afhængigt af hvilken oversættelse man benytter. De to skriftsteder modsiger hinanden.
Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.
Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Noget af det du skriver er rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget du fordrejer.
Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud eller en gud, afhængigt af hvilken oversættelse man benytter. De to skriftsteder modsiger hinanden.
Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.
Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
Hvis man skal have noget ud af Bibelen kan det ikke nytte at man holder på sine forudfattede meninger. Man er nødt til at ændre sine meninger, så de stemmer med det der står.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af -Heart-
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
Hej alle 🙂
Mikael groft tvivlende oversat betyder:Den der er som Gud. 😕
Som nedenstående indlæg fra Wizcarlo fortæller hvor meget magt Ærkeenglen Mikael skulle være givet.
Mikael skulle være den mest mægtige af Ærkeenglene hvilket for nogen vil give anledning til at tro han er Gud`s søn. Altså-den der er som Gud.
Jeg siger det bare. 😃 😃 😃
Heart
[quote="lyjse" post=2500470]Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?[/quote]
I klassisk forstand er Michael vist en ærkeengel. Endda den mest prominente af dem. Michael skal anføre den himmelske hær på Den Yderste Doms Dag.
Når FTG imidlertid mener noget andet, så har han også ret, al den stund fact om det spørgsmål aldrig vil kunne konstateres. Enhver må tro hvad han/hun vil af al hjertens lyst. Den enes nisse på loftet kan være lige så god som den anden.
Sejren på den yderste dag er illustreret her af Gustave Doré
[img]http://www.artpassions.net/galleries/dore/paradise_lost_3.jpg[/img]
Forestiller den triumferende ærkeenglen Michael
tilføjet af -Heart-
Altså findes der engle.
Hej 🙂
Vidste i at der udover Bibelens Ærkeengle findes tusinde af inkarnerede Engle på jorden i menneskeform. De er her for at lære og give lys og kærlighed.
Lyse hilsner Heart
To af disse engle er nævnt ved navn, men hvor mange engle er der, Lyjse? Ved du det?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af lyjse
.. ret til at blive Guds børn ..
Gud har mange sønner og døtre - men Gud har kun ladet sig inkarnere i Menneskesønnen Jesus Kristus ( Ordet var Gud )
v14 Og Ordet blev kød og tog bolig iblandt os, og vi så hans herlighed, en herlighed, som den Enbårne har den fra Faderen, fuld af nåde og sandhed.
v9 Lyset, det sande lys, som oplyser ethvert menneske, var ved at komme til verden. v10 Han var i verden, og verden var blevet til ved ham, og verden kendte ham ikke.
v11 Han kom til sit eget, og hans egne tog ikke imod ham. v12 Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn;
v13 de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.
v18 Ingen har nogen sinde set Gud; den Enbårne, som selv er Gud, og som er i Faderens favn, han er blevet hans tolk.
__________
Jeg ved ikke hvad du mener med "inkarnerede engle" - mener du mennesker - hvor ånderne har overtaget, ligesom i julekalenderen 😉
Jeg ved engle kan vise sig som et menneske - og så pludselig være pist borte igen, når han / hun har hjulpet i en situation.
God adventssøndag [sun]
tilføjet af ftg
Englene er åndeskabninger og usynlige.
De er Guds tjenere, og de gør altid det Gud ønsker, men der var nogle engle der inkarnerede sig som mennesker før vandfloden. Disse engle var ulydige mod Gud, og det førte til at ondskaben tog til på jorden og Gud besluttede udrydde alt kød fra jordens flade. Kun Noa og hans familie overlevede. (1 Mosebog 6:1-8) Disse ulydige engle kaldes dæmoner, de eksisterer også, og det er på grund af dem at ondskaben tager til på jorden i dag. http://www.watchtower.org/d/20060115/article_02.htm
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Mikael betyder: Hvem er som Gud?
Det er der naturligvis ingen der er, men Jesus Kristus afspejler Guds personlighed til fuldkommenhed, og på denne måde er han ligesom Gud. Sådan som Jehova er, sådan er Jesus også. Vi lærer Jehova at kende igennem Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Jeg ka' sgutte se hvorfor, men det da logiks ftg
[???]
Noget af det du skriver er rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget du fordrejer[/quote]
Kunne det slet ikke tænkes ftg, at det er jer begge der har forudfattede meninger.
Havde Du ftg ikke meninger der var forudfattede, kunne du jo ikke skose lyjse for samme.
[quote]Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at
man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud [/quote]
Så kan det ikke nytte noget du siger han er Gud selvom der står han er Gud [???]
[quote]De to skriftsteder modsiger hinanden.
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]NWT/NVO - http://www.watchtower.org/d/t13/article_01.htm
Sandt nok kan der i nogle beretninger i Bibelen forekomme noget der ligner uoverensstemmelser.
Men det skyldes som regel kun at man ikke kender detaljerne og forholdene godt nok.[/quote]
[quote]Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.[/quote]
Selvfølgelig ftg - Gud er Gud og Jesus er et menneske der kun er søn af samme Gud -
[quote]Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
[/quote]
Jamen det er da logik, altså lige bortset fra den lille hage ftg ...
Der er ingen der har sagt at de er nøjagtig lige store ftg, de har "bare" en og samme størrelse betydning for helheden.
→ "Allegorisk" forklaring.
En almindelig størrelse dør til vores stue har 2 hængsler, temmelig små i forhold til
str. af døren, er et hængsel i stykker, er helheden i stykker, og i princippet ubrugelig.
[quote]Hvis man skal have noget ud af Bibelen kan det ikke nytte at man holder på sine forudfattede meninger. Man er nødt til at ændre sine meninger, så de stemmer med det der står.
[/quote]
→ SPØRGSMÅL ftg:
Vil det sige, at nedenstående ex. A versus ex. B = princippet i forudfattede meninger? EKSEMPEL A = Forudfattede meninger:
[quote]I ham blev alting skabt i himlene og på jorden, det synlige og det usynlige, troner og herskere,
magter og myndigheder. Ved ham og til ham er alting skabt. Han er forud for alt, og alt består ved ham.[/quote] EKSEMPEL B = Nøjagtig det der stemmer overens med det der står.
[quote]for ved hjælp af ham er alt [andet] blevet skabt i himlene og på jorden, det synlige og det usynlige, hvad enten det er troner eller herredømmer eller regeringer eller myndigheder. Alt [andet] er skabt ved ham og til ham. 17 Og han er før alt [andet], og ved ham eksisterer alt [andet], [/quote] Det der står skrevet:
[quote]οτι εν αυτω εκτιϲθη τα παντα
because by him were all things
εν τοιϲ ουρανοιϲ και επι τηϲ γηϲ
in the heavens and upon the earth
τα ορατα και τα αορατα
the visible and the invisible
ειτε θρονοι ειτε κυριοτητεϲ
or thrones or Lordships
ειτε αρχαι ειτε εξουϲιαι
or principalities or authorities
τα παντα δι αυτου και ειϲ αυτον εκτιϲται
all things by him and for him been created[/quote]
Med venlig hilsen
jalmar
[quote="ftg" post=2502038]Noget af det du skriver er rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget du fordrejer.
Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud eller en gud, afhængigt af hvilken oversættelse man benytter. De to skriftsteder modsiger hinanden.
Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.
Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
Hvis man skal have noget ud af Bibelen kan det ikke nytte at man holder på sine forudfattede meninger. Man er nødt til at ændre sine meninger, så de stemmer med det der står.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Det har vi alle sammen, Jalmar
og det er derfor vi hele tiden må korrigere vores opfattelse, så den stemmer med det som Bibelen siger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Som Gud versus besidde Guddomsfylden & Ordet
[(:] 1.Thessalonikerbr.4:16
For Herren [Kristus Jesus] selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen [Mikael] kalder og Guds basun gjalder, [vil Kristus Jesus] stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
*******[......] = indsat af jalmar
Jeg skriver det bare .......
jalmar
[/quote]
[quote="-Heart-" post=2502110]Hej alle 🙂
Mikael groft tvivlende oversat betyder:Den der er som Gud. 😕
Som nedenstående indlæg fra Wizcarlo fortæller hvor meget magt Ærkeenglen Mikael skulle være givet.
Mikael skulle være den mest mægtige af Ærkeenglene hvilket for nogen vil give anledning til at tro han er Gud`s søn. Altså-den der er som Gud.
Jeg siger det bare. 😃 😃 😃
Heart
[quote="wizcarlo" post=2501517][quote="lyjse" post=2500470]Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?[/quote]
I klassisk forstand er Michael vist en ærkeengel. Endda den mest prominente af dem. Michael skal anføre den himmelske hær på Den Yderste Doms Dag.
Når FTG imidlertid mener noget andet, så har han også ret, al den stund fact om det spørgsmål aldrig vil kunne konstateres. Enhver må tro hvad han/hun vil af al hjertens lyst. Den enes nisse på loftet kan være lige så god som den anden.
Sejren på den yderste dag er illustreret her af Gustave Doré
[img]http://www.artpassions.net/galleries/dore/paradise_lost_3.jpg[/img]
Forestiller den triumferende ærkeenglen Michael[/quote]
tilføjet af jalmar
"Hvem er som Gud" ikke "Den der er Guds billede"
[???]
Kolossenserbr. 1:15
Han er den usynlige Guds billede,
al skabnings førstefødte.
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Johannes evg.14:11
jeg er i Faderen, og Faderen er i mig;
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Romerbrevet 5:11
Da vi nu er blevet gjort retfærdige af tro,
har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus Kristus.
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Romerbrevet 5:11
Og ikke alene det, vi har også vores stolthed i Gud ved vor Herre Jesus Kristus; ved ham har vi nu fået forligelsen.
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Romerbrevet 10:9
For hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit
hjerte tror, at Gud har oprejst ham fra de døde, skal du frelses.
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]
For Herren [Jesus Kristus] selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen [Mikael] kalder og Guds basun gjalder, [vil Herren Jesus Kristus] stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
[/quote]
I rest my Case
jalmar
[quote][/quote]
[quote="ftg" post=2502154]Mikael betyder: Hvem er som Gud?
Det er der naturligvis ingen der er, men Jesus Kristus afspejler Guds personlighed til fuldkommenhed, og på denne måde er han ligesom Gud. Sådan som Jehova er, sådan er Jesus også. Vi lærer Jehova at kende igennem Jesus Kristus.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Beviset for, at det er spild af tid at svare ftg .
[???]
. . . Det hjælper altså ikke at man svarer pænt på hele dit indlæg, med
høflige kommentarer til dine oplysninger, i det lønlige håb at få disse uddybet?
ftg's FAKTA er åbenbart: Bibelens ord holder ikke ord - men ændres?
ftg skriver:
og det er derfor vi hele tiden må korrigere vores opfattelse, så den stemmer med det som Bibelen siger.
[/quote]
Apropos forudfattede meninger om Bibelens Indhold?
Men jeg ville da gerne have haft en kommentar til nedenstående postulat ftg:
[quote]ftg Skrev:
De to skriftsteder modsiger hinanden.[/quote]
[quote][/quote]
[quote]NWT/NVO - http://www.watchtower.org/d/t13/article_01.htm
Sandt nok kan der i nogle beretninger i Bibelen forekomme noget der ligner uoverensstemmelser.
Men det skyldes som regel kun at man ikke kender detaljerne og forholdene godt nok.[/quote]
Det havde også været almen høfligt at svare på dette .... ?
[quote]Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.[/quote]
Selvfølgelig ftg - Gud er Gud og Jesus er et menneske der kun er søn af samme Gud -
Den manglende kommentar til nedenstående, kunne det skyldes din almene uvidenhed om
hvad fakta er bag Treenigheden, for så burde du ikke være kommet med en sådan bemærkning ftg
[quote]Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
[/quote]
Jamen det er da logik, altså lige bortset fra den lille hage ftg ...
Der er ingen der har sagt at de er nøjagtig lige store ftg,
de har "bare" en og samme størrelse betydning for helheden.
→ "Allegorisk" forklaring.
En almindelig størrelse dør til vores stue har 2 hængsler, temmelig små i forhold til
str. af døren, er et hængsel i stykker, er helheden i stykker, og i princippet ubrugelig.
Med venlig hilsen
jalmar
[quote="ftg" post=2502167]Det har vi alle sammen, Jalmar
og det er derfor vi hele tiden må korrigere vores opfattelse, så den stemmer med det som Bibelen siger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Englene er åndeskabninger og usynlige.NIX ftg
🙂
1.Mos.16:7 - 2.Mos.14:19 - 32:34 - 4.Mos.22:22-35 - Dom.2:1 - 6:12,20,21,22 - 13:3,6,9,
Tilfælde hvor Engle muligvis kun rydder vejen uden at kunne ses.
1.Mos.24:7 - 24:40 - 2.Mos.23:20 - 23:23 - 33:2 - 4.Mos.20:16
Et enkelt ex.
Dommerb.13:3
Men Herrens engel viste sig for kvinden og sagde til hende: »Du er
ufrugtbar og har ikke fået børn; men du skal blive med barn og føde en søn.[/quote]
Så tror du ikke du husker bare lidt forkert ftg?
med hilsen og et dybt suk
jalmar
[quote][/quote]
[quote="ftg" post=2502152]De er Guds tjenere, og de gør altid det Gud ønsker, men der var nogle engle der inkarnerede sig som mennesker før vandfloden. Disse engle var ulydige mod Gud, og det førte til at ondskaben tog til på jorden og Gud besluttede udrydde alt kød fra jordens flade. Kun Noa og hans familie overlevede. (1 Mosebog 6:1-8) Disse ulydige engle kaldes dæmoner, de eksisterer også, og det er på grund af dem at ondskaben tager til på jorden i dag. http://www.watchtower.org/d/20060115/article_02.htm
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Du har da fået et svar, Jalmar,
et svar som du kan bruge til noget.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af ftg
Jesus viste sig også for sine disciple
efter at han var opstået fra de døde.
Der er også flere gange hvor engle har vist sig for mennesker, men de er usynlige åndeskabninger.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
Jeg har fået to værdifulde oplysninger af ftg
🙁
. . . så sørgelige de end er, ftg ønsker kun at reklamere for JW'Koncernens løgne?
muligheden for at reflektere over for andre oplysninger end ovenstående er ikke til stede i
ftg's tankevirkesomhed, rettere i JW'Organisationens leveringer af Ord og sætninger ftg må bruge.
Med venlig hilsen
jalmar
[/quote]
[quote="ftg" post=2502237]Du har da fået et svar, Jalmar,
et svar som du kan bruge til noget.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af jalmar
ftg skrev: Englene er åndeskabninger og usynlige.
😖
. . . Hvortil jeg replicerede:
1.Mos.16:7 - 2.Mos.14:19 - 32:34 - 4.Mos.22:22-35 - Dom.2:1 - 6:12,20,21,22 - 13:3,6,9,
Tilfælde hvor Engle muligvis kun rydder vejen uden at kunne ses.
1.Mos.24:7 - 24:40 - 2.Mos.23:20 - 23:23 - 33:2 - 4.Mos.20:16
Et enkelt ex.
Dommerb.13:3
Men Herrens engel viste sig for kvinden og sagde til hende: »Du er
ufrugtbar og har ikke fået børn; men du skal blive med barn og føde en søn.[/quote]
Så tror du ikke du husker bare lidt forkert ftg? http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2500470-qenglen-mikael-bedre-kendt-som-jesusq-/2502230
Nedenstående ses den "bibelstærke" ftg's orakelsvar:
Engle er usynlige åndevæsener - altså bortset fra når de viser sig for mennesker mere korrekt så skriver ftg:
Der er også flere gange hvor engle har vist sig for mennesker, men de er usynlige åndeskabninger.
😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃
[quote="ftg" post=2502239]Jesus viste sig også for sine disciple
efter at han var opstået fra de døde.
Der er også flere gange hvor engle har vist sig for mennesker, men de er usynlige åndeskabninger.
Med venlig hilsen, ftg.
Man skal ikke være tosset for at være her, men for helvede hvor det hjælper
😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃
jalmar
tilføjet af -Heart-
.. ret til at blive Guds børn ..
Hej 🙂
[quote="lyjse" post=2502143]Gud har mange sønner og døtre - men Gud har kun ladet sig inkarnere i Menneskesønnen Jesus Kristus ( Ordet var Gud )
Svar:
Ja,mennesket Jesus gik med Lyset.
Lyjse skriver:
Jeg ved ikke hvad du mener med "inkarnerede engle" - mener du mennesker - hvor ånderne har overtaget, ligesom i julekalenderen 😉
Svar:
Jeg ser ikke julekalender. Så jeg ved ikke hvad du mener iht. denne.
Ånder der har overtaget har da ikke noget med Engle at gøre selv om Ånden jo er livskraften.
Medmindre det altså er frafaldne engle hvor det kun drejer sig om sit eget Ego.
Har du aldrig mødt en der vil gøre alt og tilsidesætte sig selv for at andre kan få det godt og beskytte uden at få noget til gengæld. Det er reinkarnerede Engles opgave at sprede så meget lys i mørket så alle får det godt uden bagtanke.
Det er Englemennesker der har et stærkt ønske og behov for at hjælpe.
De rene energier spreder de både bevidst og udbevidst.
Det er derfor de ikke siger de kommer fra Gud da det er det de føler. 🙂
Lyjse skrev:
Jeg ved engle kan vise sig som et menneske - og så pludselig være pist borte igen, når han / hun har hjulpet i en situation.
Svar:
Ja hvis de mener de har fuldført deres gerning.
Heart
tilføjet af -Heart-
Englene er åndeskabninger og usynlige.
Hej 🙂
Reinkanerede Engle ved intuitivt hvad deres gerning er i kosmos.
Der er mange fristelser når man er menneske og der bliver flere krige og ondskab fordi vi har glemt vores Åndelige Ophav.
Det du er inde på er frafaldne Engle fordi de faldt for disse fristelser.
Stadigvæk er der inkarnerede Engle tilstede nær mørket for at sprede så meget Lys som muligt.
De menneske-Engle der gør dette behøver ikke at fortælle det er Gud`s ønske, da de jo er rene i deres væsen og gerne vil ofre sig selv.
Heart
De er Guds tjenere, og de gør altid det Gud ønsker, men der var nogle engle der inkarnerede sig som mennesker før vandfloden. Disse engle var ulydige mod Gud, og det førte til at ondskaben tog til på jorden og Gud besluttede udrydde alt kød fra jordens flade. Kun Noa og hans familie overlevede. (1 Mosebog 6:1-8) Disse ulydige engle kaldes dæmoner, de eksisterer også, og det er på grund af dem at ondskaben tager til på jorden i dag. http://www.watchtower.org/d/20060115/article_02.htm
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af -Heart-
Som Gud versus besidde Guddomsfylden & Ordet
Mikael kalder på Herren(Kristus Jesus) ifg. nedenstående. [???]
Har han så allerede sat det i gang før han kalder?
Jeg spørger bare.....
Heart
[(:] 1.Thessalonikerbr.4:16
For Herren [Kristus Jesus] selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen [Mikael] kalder og Guds basun gjalder, [vil Kristus Jesus] stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
*******[......] = indsat af jalmar
Jeg skriver det bare .......
jalmar
[quote][/quote]
[quote="-Heart-" post=2502110]Hej alle 🙂
Mikael groft tvivlende oversat betyder:Den der er som Gud. 😕
Som nedenstående indlæg fra Wizcarlo fortæller hvor meget magt Ærkeenglen Mikael skulle være givet.
Mikael skulle være den mest mægtige af Ærkeenglene hvilket for nogen vil give anledning til at tro han er Gud`s søn. Altså-den der er som Gud.
Jeg siger det bare. 😃 😃 😃
Heart
[quote="wizcarlo" post=2501517][quote="lyjse" post=2500470]Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?[/quote]
I klassisk forstand er Michael vist en ærkeengel. Endda den mest prominente af dem. Michael skal anføre den himmelske hær på Den Yderste Doms Dag.
Når FTG imidlertid mener noget andet, så har han også ret, al den stund fact om det spørgsmål aldrig vil kunne konstateres. Enhver må tro hvad han/hun vil af al hjertens lyst. Den enes nisse på loftet kan være lige så god som den anden.
Sejren på den yderste dag er illustreret her af Gustave Doré
[img]http://www.artpassions.net/galleries/dore/paradise_lost_3.jpg[/img]
Forestiller den triumferende ærkeenglen Michael[/quote][/quote]
tilføjet af jalmar
Jøderne bestemmer i prinsippet Jesus genkomst!
🙂
I relation til 1.Thess.4:16 - Re. Ordlyd og Titulatur "For Herren" + "stige ned".
Johs.Åb.22:6
Og englen sagde til mig: »Disse ord er troværdige og sande, og Herren, profeternes ånders Gud, har sendt sin engelfor at vise sine tjenere, hvad der snart skal ske: ›Ja, jeg kommer snart.‹ Salig er den, der holder fast ved profetiens ord i denne bog.«
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Johs.Åb.22:16 Jeg, Jesus, har sendt min engelfor at vidne om dette for jer i menighederne. Jeg er Davids rodskud og ætling, den lysende morgenstjerne.«
[/quote]
[quote][/quote]
[quote]Johs.Åb.22:20
Han, der vidner om dette, siger: »Ja, jeg kommer snart.« Amen, kom, Herre Jesus!«
[/quote]
Jeg vil, modsat Kristne og JW, vove at påstå, at Kristus Jesus var endda temmelig
sikker på at Apocalypsen kun var et spørgsmål om dage, uger, måneder men ikke År.
[quote]Mathæus 24:2-5
Men han sagde til dem: »Ser I alt dette? Sandelig siger jeg jer:
Der skal ikke lades sten på sten tilbage, men alt skal brydes ned.«
Mens han sad på Oliebjerget, kom hans disciple, da de var alene, hen til ham og sagde: »Sig os, hvornår dette skal ske, og hvad der er tegnet på dit komme og verdens ende?« Jesus sagde til dem: »Se til, at ingen fører jer vild! For der skal komme mange i mit navn og sige: Jeg er Kristus! og de skal føre mange vild.
[/quote]
Men sjovt nok er der ikke mange der tager ad notam,
at en del tyder på, at det er Jøderne der bestemmer Jesu Kristi tilbagekomst!
[quote]Matthæus 23:38 For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger:
»Velsignet være han, som kommer, i Herrens navn!«[/quote]
jalmar
[quote][/quote]
[quote="-Heart-" post=2502286]Mikael kalder på Herren(Kristus Jesus) ifg. nedenstående. [???]
Har han så allerede sat det i gang før han kalder?
Jeg spørger bare.....
Heart
[quote="jalmar" post=2502198][(:] 1.Thessalonikerbr.4:16
For Herren [Kristus Jesus] selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen [Mikael] kalder og Guds basun gjalder, [vil Kristus Jesus] stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
*******[......] = indsat af jalmar
Jeg skriver det bare .......
jalmar
[quote][/quote]
[quote="-Heart-" post=2502110]Hej alle 🙂
Mikael groft tvivlende oversat betyder:Den der er som Gud. 😕
Som nedenstående indlæg fra Wizcarlo fortæller hvor meget magt Ærkeenglen Mikael skulle være givet.
Mikael skulle være den mest mægtige af Ærkeenglene hvilket for nogen vil give anledning til at tro han er Gud`s søn. Altså-den der er som Gud.
Jeg siger det bare. 😃 😃 😃
Heart
[quote="wizcarlo" post=2501517][quote="lyjse" post=2500470]Altså at du tror Jesus er englen Mikael ?[/quote]
I klassisk forstand er Michael vist en ærkeengel. Endda den mest prominente af dem. Michael skal anføre den himmelske hær på Den Yderste Doms Dag.
Når FTG imidlertid mener noget andet, så har han også ret, al den stund fact om det spørgsmål aldrig vil kunne konstateres. Enhver må tro hvad han/hun vil af al hjertens lyst. Den enes nisse på loftet kan være lige så god som den anden.
Sejren på den yderste dag er illustreret her af Gustave Doré
[img]http://www.artpassions.net/galleries/dore/paradise_lost_3.jpg[/img]
Forestiller den triumferende ærkeenglen Michael[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af -Heart-
Ah,tak:-)
🙂 🙂
Tak for det. Også for dine egen tanker omkring dette. [sun]
Venlige hilsner Heart
tilføjet af lyjse
Noget af det du skriver er rigtigt nok,
og det vil jeg gerne rose dig for, men der er også meget du fordrejer.
Når Bibelen for eksempel siger at Jesus er Guds søn, så kan det ikke nytte noget at man siger at han er den almægtige Gud, selvom der et andet sted i Bibelen står at han er Gud eller en gud, afhængigt af hvilken oversættelse man benytter. De to skriftsteder modsiger hinanden.
Jesus siger også: "Faderen er større end jeg." Når Faderen er større end Jesus kan Jesus heller ikke være den Almægtige Gud.
Treenighedslæren kan heller ikke være sand, simpelthen fordi Faderen er større end Jesus Kristus.
Hvis man skal have noget ud af Bibelen kan det ikke nytte at man holder på sine forudfattede meninger. Man er nødt til at ændre sine meninger, så de stemmer med det der står.
Med venlig hilsen, ftg.
Dit problem er ftg - at du ikke læser Bibelen så du følger "den røde tråd" - du plukker lidt ud, du mener kan bruges imod det Bibelen siger, men du må hverken lægge til - eller trække noget fra - og du trækker meget fra !
Jeg har ikke citeret det halve af Bibelen for dig, men jeg har lagt utallige skriftsteder til dig, der tydeligt fortæller Jesus er GUD i kød.
Og man kan faktisk blive ved, i en uendelighed.
Jalmar kobler flere på, når jeg har lagt nogen, det hele går op i en højere enhed.
Nu kan jeg lige lægge et par eks. til :
Daniels.B.7
v13 I nattesynerne så jeg dette:
Med himlens skyer kom en,
der så ud som en menneskesøn;
han kom hen til den gamle af dage
og blev ført frem for ham.
v14 Herredømme, ære og kongerige blev givet ham;
alle folk, stammer og tungemål tjente ham.
Hans herredømme er et evigt herredømme,
som ikke skal forgå, hans kongerige
skal ikke gå til grunde.
Esajas.B.44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre:
Jeg er den første, og jeg er den sidste, [sun] der er ingen anden Gud end mig. [sun]
*************************
Nu ved vi, at Menneskesønnens kongerige er evigt - det skal aldrig gå til grunde.
Vi ved også, at Jesus er = menneskesønnen = Gud (i kød ) da Gud er Ånd lod han sig inkarnere i Jesus.
Vi ved også hvem der løskøbte os :
Gal.B.13
v13 Kristus har løskøbt os fra lovens forbandelse ved selv at blive en forbandelse for vor skyld – der står jo skrevet: »Forbandet er enhver, der hænger på et træ« –
Zakarias.B.14
Da kommer [sun] Herren min Gud [sun]
og alle de hellige med ham.
v9 Da skal Herren være konge
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.
*****************************
Vi er enige om, at Jesus er kongen til evig tid - ikke ?
Og der står at der er ingen anden Gud end ham - står der det ftg ?
********************************
Jeg kunne fortsætte fra morgen til aften, hver eneste dag, hvis jeg havde tiden.. 🙂
tilføjet af lyjse
"Englemennesker" ..
Nej dem kender jeg ikke, jeg har aldrig oplevet et menneske uden fejl og som kan forsvinde ud i den blå luft...
Selvfølgelig findes der gode og kærlige mennesker, men de bliver aldrig så "guddommelige", at de ikke kan fejle.
tilføjet af lyjse
Er du til julefrokost ftg ?
Vi havde en dejlig julefrokost i går 🙂
Men måske har du overset mit svar... 😕
tilføjet af sand kristen
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
daniel 12
Og til den tid står Mikael frem, den store fyrste som står op for dit folks sønner. Og der kommer en trængselstid som der ikke har været så længe der har været nationer til [og] frem til den tid. Men til den tid vil dit folk undslippe, enhver som findes skrevet i bogen. 2 Og mange af dem som sover i jordens støv vil vågne, nogle til liv der varer ved, og andre til forsmædelse, til afsky der varer ved.
Åb 12,7
Og der udbrød krig i himmelen: Mikael og hans engle kæmpede mod dragen, og dragen og dens engle kæmpede, 8 men den fik ikke overtaget, og der fandtes heller ikke mere noget sted for dem i himmelen. 9 Så blev den store drage kastet ned, slangen fra fortiden, der kaldes Djævelen og Satan, som vildleder hele den beboede jord; han blev kastet ned til jorden, og hans engle blev kastet ned sammen med ham.
åb 19,11
Og jeg så himmelen åben, og se! en hvid hest. Og han som sad på den kaldes Trofast og Sand, og han dømmer og fører krig med retfærdighed. 12 Hans øjne er en ildflamme, og på hans hoved er der mange diademer. Han har et navn skrevet som ingen kender uden han selv, 13 og han er klædt i en yderklædning der er bestænket med blod, og det navn han bærer er Guds Ord. 14 Og hærene som var i himmelen fulgte ham på hvide heste, og de var klædt i hvidt, rent, fint linned. 15 Og af hans mund udgår et langt, skarpt sværd, så han kan slå nationerne med det, og han vil vogte dem med en jernstav. Han træder også Guds, den Almægtiges, vredes harmes vinperse. 16 Og på sin yderklædning, ja på sin hofte, har han et navn skrevet, Kongers Konge og Herrers Herre.
Hvis Mikael ikke er Jesus, er Jesus ikke den der besejrer satan/verden.
Hvis Jesus ikke besejrer satan/verden er han ikke frelseren!
1.Johannes 5,30
Vore forfædres Gud har oprejst Jesus, som I slog ihjel ved at hænge ham på en pæl. 31 Ham har Gud ophøjet til sin højre hånd som hovedformidler og frelser
1.Johannes 15,57 Men tak til Gud, for han giver os sejren gennem vor Herre Jesus Kristus!
Jehovas vidner vælger at tro på det der står skrevet i biblen.
tilføjet af lyjse
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
daniel 12
Og til den tid står Mikael frem, den store fyrste som står op for dit folks sønner. Og der kommer en trængselstid som der ikke har været så længe der har været nationer til [og] frem til den tid. Men til den tid vil dit folk undslippe, enhver som findes skrevet i bogen. 2 Og mange af dem som sover i jordens støv vil vågne, nogle til liv der varer ved, og andre til forsmædelse, til afsky der varer ved.
Åb 12,7
Og der udbrød krig i himmelen: Mikael og hans engle kæmpede mod dragen, og dragen og dens engle kæmpede, 8 men den fik ikke overtaget, og der fandtes heller ikke mere noget sted for dem i himmelen. 9 Så blev den store drage kastet ned, slangen fra fortiden, der kaldes Djævelen og Satan, som vildleder hele den beboede jord; han blev kastet ned til jorden, og hans engle blev kastet ned sammen med ham.
åb 19,11
Og jeg så himmelen åben, og se! en hvid hest. Og han som sad på den kaldes Trofast og Sand, og han dømmer og fører krig med retfærdighed. 12 Hans øjne er en ildflamme, og på hans hoved er der mange diademer. Han har et navn skrevet som ingen kender uden han selv, 13 og han er klædt i en yderklædning der er bestænket med blod, og det navn han bærer er Guds Ord. 14 Og hærene som var i himmelen fulgte ham på hvide heste, og de var klædt i hvidt, rent, fint linned. 15 Og af hans mund udgår et langt, skarpt sværd, så han kan slå nationerne med det, og han vil vogte dem med en jernstav. Han træder også Guds, den Almægtiges, vredes harmes vinperse. 16 Og på sin yderklædning, ja på sin hofte, har han et navn skrevet, Kongers Konge og Herrers Herre.
Hvis Mikael ikke er Jesus, er Jesus ikke den der besejrer satan/verden.
Hvis Jesus ikke besejrer satan/verden er han ikke frelseren!
1.Johannes 5,30
Vore forfædres Gud har oprejst Jesus, som I slog ihjel ved at hænge ham på en pæl. 31 Ham har Gud ophøjet til sin højre hånd som hovedformidler og frelser
1.Johannes 15,57 Men tak til Gud, for han giver os sejren gennem vor Herre Jesus Kristus!
Jehovas vidner vælger at tro på det der står skrevet i biblen.
Dit navn er misvisende - da du ikke er kristen - men jehovas vidne 😖
Hvis du tror på alt - hvad jeg har citeret fra Bibelen så vil du også tro på, at Jesus er Gud ( i kød )
Men du vælger at lukke øjnene og slå en "sort streg" over alle de skriftsteder jeg og andre lægger til dig.
Dem kan du nemlig ikke bruge til noget, for de går imod vagttårnstroen.
Nu er Åbenbaringen jo noget der både er sket og vil ske - f.eks. skriver du :
"Og der udbrød krig i himmelen: Mikael og hans engle kæmpede mod dragen"
Citat slut
Det skete jo længe før Gud = Ordet kom i kød til jorden - Jesus var slet ikke født på det tidspunkt !
Det betyder så også, at man kan faktisk ikke forstå Johannes’ Åbenbaring – til bunds – uden at man kan overskue alle de andre skrifter (incl. Apokryferne) på forhånd.
Citat slut
Her har du jo et problem😉 Apokryferne ....
tilføjet af lyjse
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
Bebudelsen af Jesu fødsel Lukas.1
v33 han skal være konge over Jakobs hus til evig tid, og der skal ikke være ende på hans rige.«
1.Timo.B.6
v14 Hold budet, uplettet og uangribelig, indtil vor Herre Jesu Kristi tilsynekomst, v15 som den salige og eneste hersker, kongernes konge og herrernes herre, skal lade os se, når tiden er inde,
v16 han, den eneste, som har udødelighed og bor i et utilgængeligt lys, og som intet menneske har set eller kan se. Ham være ære og evig magt! Amen.
Åb.19
v13 Han er klædt i en kappe dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord.
v14 Hærene i himlen fulgte ham på hvide heste og var klædt i lysende rene linnedklæder. v15 Ud af hans mund står et skarpt sværd, som han kan slå folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter og træde Gud den Almægtiges harmes og vredes vinperse.
v16 På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet: Kongernes Konge og Herrernes Herre.
***************************************
Og Mikael er kun en engel 🙂
tilføjet af sand kristen
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
Er jesus ikke frelseren?
Aprokryferne er overtro for det meste. Jehovas vidner tror ikke på overtro.
Står der der Jesus er gud i kød? Ordet er gud, men ikke selve skaberen. Der er mange guder.
Men dog kun een Gud. Jehova. (1. Korinther 8,6)
Det her forstår jeg ikke fra Thaulov kirke:
det fuldkomne er derfor firekantet. [???]
Jeg har aldrig læst det i biblen.
v13 I nattesynerne så jeg dette:
Med himlens skyer kom en,
der så ud som en menneskesøn;
han kom hen til den gamle af dage
og blev ført frem for ham.
v14 Herredømme, ære og kongerige blev givet ham;
alle folk, stammer og tungemål tjente ham.
Hans herredømme er et evigt herredømme,
som ikke skal forgå, hans kongerige
skal ikke gå til grunde.
Esajas.B.44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre:
Jeg er den første, og jeg er den sidste, [sun] der er ingen anden Gud end mig. [sun]
*************************
Nu ved vi, at Menneskesønnens kongerige er evigt - det skal aldrig gå til grunde.
Vi ved også, at Jesus er = menneskesønnen = Gud (i kød ) da Gud er Ånd lod han sig inkarnere i Jesus.
Vi ved også hvem derløskøbte os :
Gal.B.13
v13 Kristus har løskøbt os fra lovens forbandelse ved selv at blive en forbandelse for vor skyld – der står jo skrevet: »Forbandet er enhver, der hænger på et træ« –
Titus.2
v13 mens vi venter på, at vort salige håb skal opfyldes og [sun] vor store Gud og frelser, Jesus Kristus, [sun] komme til syne i herlighed.
v14 Han gav sig selv hen for os for at løskøbe os fra al slags lovløshed og skaffe sig et rent folk som sin ejendom, ivrigt efter at gøre gode gerninger.
Zakarias.B.14
Da kommer [sun] Herren min Gud [sun]
og alle de hellige med ham.
v9 Da skal Herren være konge
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.
*****************************
Vi er enige om, at Jesus er kongen til evig tid - ikke ?
Og der står at der er ingen anden Gud end ham - er det ikke det der står ?
tilføjet af lyjse
Hvem er Kongernes Konge og Herrernes Herre ?
"sand kristen" skrev :
åb 19,11
Og jeg så himmelen åben, og se! en hvid hest. Og han som sad på den kaldes Trofast og Sand, og han dømmer og fører krig med retfærdighed. 12 Hans øjne er en ildflamme, og på hans hoved er der mange diademer. Han har et navn skrevet som ingen kender uden han selv, 13 og han er klædt i en yderklædning der er bestænket med blod, og det navn han bærer er Guds Ord. 14 Og hærene som var i himmelen fulgte ham på hvide heste, og de var klædt i hvidt, rent, fint linned. 15 Og af hans mund udgår et langt, skarpt sværd, så han kan slå nationerne med det, og han vil vogte dem med en jernstav. Han træder også Guds, den Almægtiges, vredes harmes vinperse. 16 Og på sin yderklædning, ja på sin hofte, har han et navn skrevet, Kongers Konge og Herrers Herre.
Citat slut
(min markering )
_________
1.Tim.B.6
v14 Hold budet, uplettet og uangribelig, indtil vor Herre Jesu Kristi tilsynekomst, v15 som den salige og eneste hersker, kongernes konge og herrernes herre, skal lade os se, når tiden er inde,
v16 han, den eneste, som har udødelighed og bor i et utilgængeligt lys, og som intet menneske har set eller kan se. Ham være ære og evig magt! Amen.
___________
Svaret er [sun] Jesus Kristus [sun] og det er :
Esajas.44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre:
Jeg er den første, og jeg er den sidste, der er ingen anden [sun] Gud [sun] end mig.
Jesus hedder [translittereret] på:
Hebraisk: YAHU'SHUAH - (YAH + TSUAH - STRONG 3050 + 8668 (muligvis 3444)
Græsk: IESOUS
Ud fra ovenstående kan vi udlede, at der ikke findes Navnesammenfald ...
Men vi har et spændende vers der kan afgøre tvisten: 1.Thessalonikerbr. 4:16
For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun
gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
*******
For HVEM er HERREN i ovenstående vers?
Det kan vi kun se ud af resten af 1.Thess.4:16 samt bl.m.a. Åb.22:20 .......
HERREN er JESUS titulatur i v.1+2+?
Det er HERREN JESUS komme, alle Troende sukker efter: Johs. Åbenb.22:20
Han, der vidner om dette, siger: »Ja, jeg kommer snart.« Amen, kom, Herre Jesus!
******* Ovenstående viser at det er HERREN JESUS der sukkes efter .......
Ergo må det også være JESUS som er HERREN 1.Thess.4:13-18 - Hvorfor det er opportunt at skrive:
For Herren JESUS selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen Mikael kalder og Guds basun
gjalder, vil HERREN KRISTUS JESUS stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
******* Italic tekst indsat af jalmar
Med venlig hilsen
jalmar
[/quote]
[quote="sand kristen" post=2503179]daniel 12
Og til den tid står Mikael frem, den store fyrste som står op for dit folks sønner. Og der kommer en trængselstid som der ikke har været så længe der har været nationer til [og] frem til den tid. Men til den tid vil dit folk undslippe, enhver som findes skrevet i bogen. 2 Og mange af dem som sover i jordens støv vil vågne, nogle til liv der varer ved, og andre til forsmædelse, til afsky der varer ved.
Åb 12,7
Og der udbrød krig i himmelen: Mikael og hans engle kæmpede mod dragen, og dragen og dens engle kæmpede, 8 men den fik ikke overtaget, og der fandtes heller ikke mere noget sted for dem i himmelen. 9 Så blev den store drage kastet ned, slangen fra fortiden, der kaldes Djævelen og Satan, som vildleder hele den beboede jord; han blev kastet ned til jorden, og hans engle blev kastet ned sammen med ham.
åb 19,11
Og jeg så himmelen åben, og se! en hvid hest. Og han som sad på den kaldes Trofast og Sand, og han dømmer og fører krig med retfærdighed. 12 Hans øjne er en ildflamme, og på hans hoved er der mange diademer. Han har et navn skrevet som ingen kender uden han selv, 13 og han er klædt i en yderklædning der er bestænket med blod, og det navn han bærer er Guds Ord. 14 Og hærene som var i himmelen fulgte ham på hvide heste, og de var klædt i hvidt, rent, fint linned. 15 Og af hans mund udgår et langt, skarpt sværd, så han kan slå nationerne med det, og han vil vogte dem med en jernstav. Han træder også Guds, den Almægtiges, vredes harmes vinperse. 16 Og på sin yderklædning, ja på sin hofte, har han et navn skrevet, Kongers Konge og Herrers Herre.
Hvis Mikael ikke er Jesus, er Jesus ikke den der besejrer satan/verden.
Hvis Jesus ikke besejrer satan/verden er han ikke frelseren!
1.Johannes 5,30
Vore forfædres Gud har oprejst Jesus, som I slog ihjel ved at hænge ham på en pæl. 31 Ham har Gud ophøjet til sin højre hånd som hovedformidler og frelser
1.Johannes 15,57 Men tak til Gud, for han giver os sejren gennem vor Herre Jesus Kristus!
Jehovas vidner vælger at tro på det der står skrevet i biblen.
tilføjet af jalmar
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
[???]
sand "......." SKRIVER:
Jehovas vidner vælger at tro på det der står skrevet i biblen.[/quote]
Da du sandsynligvis mener "i NWT", og at samme ifølge titelbladet er "omhyggeligt sammenholdt" med de Kristne Grundskrifter, er din påstand rimelig afhængig af hvilken vers du tror der stemmer overens med de Hellige Kristne Skrifter.
For et af de vers der ikke stemmer overens er nedenstående "1.Johannes 5,30".
[quote]sand "......." SKRIVER: 1.Johannes 5,30
Vore forfædres Gud har oprejst Jesus, som I slog ihjel ved at hænge ham på en pæl. 31 Ham har Gud ophøjet til sin højre hånd som hovedformidler og frelser
[/quote]hænge ham på en pæl. Denne sætnings BOLD af jalmar
Fakta er at der er både vægtige arkæologiske, empiriske, samt rent lægelig-videnskabelige fakta der gør sig gældende i spørgsmålet PÆL versus KORS til fordel for Korset - Fakta er at misdæderne skulle pines så længe som muligt til skræk og advarsel for andre der kunne tænke sig at forsøge med samme ideer som de korsfæstede - Romerne var endda så smarte, at de umuliggjorde selvmord, ved at binde fødderne op så de tvunget støttede på en lille tværpind, en såkaldt "sedile".
[quote]
The Romans choice of using a cross over a stake was apparently due to the cross being able to extend the time it takes a person to die. By staying alive for hours or days the crucified person served as a warning example to others. The site centuryone.org/crucifixion2.html (February 15 2006) looks at some of these issues. Quoting research contained at F.T. Zugibe, 1984 Death by Crucifixion, Canadian Society of Forensic Science 17(1):1-13.6 it shows that on a cross, rather than a rapid death from asphyxiation death it can take hours or days to die from hypovolemic shock. On the other hand, death on a stake is rapid. Summarising research by P. Barbet 1953 Les Cinq Plaies du Christ 2nd ed. Paris: Procure du Carmel de l' Action de Graces;
"Eye Witness accounts by prisoners of war in Dacchu during WWII reported that victims suspended from beams by their wrist, which were tied, expired within ten minutes if their feet were weighted or tied down and within one hour if their feet were unweighted and the victim was able to raise and lower himself to permit respiration. Death in this manner, which is one form of crucifixion, was the result of suffocation." The length of time Jesus and the other two survived after
impalement shows they were likely supported on a cross by a sedile.
Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af sand kristen
"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus" -
Er jesus ikke frelseren?
Aprokryferne er overtro for det meste. Jehovas vidner tror ikke på overtro.
Står der der Jesus er gud i kød? Ordet er gud, men ikke selve skaberen. Der er mange guder.
Men dog kun een Gud. Jehova. (1. Korinther 8,6)
Det her forstår jeg ikke fra Thaulov kirke:
det fuldkomne er derfor firekantet. [???]
Jeg har aldrig læst det i biblen.
Lyjse søger svar på forskelligt. Hvis han eller andre vil have hjælp til at forstå biblen, tilbyder Jehovas vidner bibelstudium.
Det ovenstående spørger efter et par emner, specielt undrer det fuldkomne er derfor firekantet. Hvad er det i biblen?
Nogen mener jesus ikke er skabt som engel,fordi navnet Jesus nævnes i forbindelse med titlen gud. Jesus skulle være Gud den suveræne skaber selv.
Det er ikke hvad der fremgår af biblen. Den fortæller om gud/guder i flere sammenhænge.
Ligesom der skarpt skelnes mellem den eneste sande Gud Jehova.
5. Mosebog 10,17
For Herren jeres Gud er gudernes Gud og herrernes Herre, den store, den vældige og den frygtindgydende Gud.
tilføjet af lyjse
Snakker du med dig selv ?
[quote="sand kristen" post=2503252]Er jesus ikke frelseren?
Aprokryferne er overtro for det meste. Jehovas vidner tror ikke på overtro.
Står der der Jesus er gud i kød? Ordet er gud, men ikke selve skaberen. Der er mange guder.
Men dog kun een Gud. Jehova. (1. Korinther 8,6)
Det her forstår jeg ikke fra Thaulov kirke:
det fuldkomne er derfor firekantet. [???]
Jeg har aldrig læst det i biblen.[/quote]
Lyjse søger svar på forskelligt. Hvis han eller andre vil have hjælp til at forstå biblen, tilbyder Jehovas vidner bibelstudium.
Det ovenstående spørger efter et par emner, specielt undrer det fuldkomne er derfor firekantet. Hvad er det i biblen?
Nogen mener jesus ikke er skabt som engel,fordi navnet Jesus nævnes i forbindelse med titlen gud. Jesus skulle være Gud den suveræne skaber selv.
Det er ikke hvad der fremgår af biblen. Den fortæller om gud/guder i flere sammenhænge.
Ligesom der skarpt skelnes mellem den eneste sande Gud Jehova.
5. Mosebog 10,17
For Herren jeres Gud er gudernes Gud og herrernes Herre, den store, den vældige og den frygtindgydende Gud.
Hvorfor undgår du mine svar [???] [:|]
Jeg forsøger at vise dig, hvad der fremgår af Bibelen - det kan enhver jo se - jeg forsøger ikke at få svar, på grund af jeg ikke ved det - men jeg ser gerne du kommenterer - hvad jeg lægger frem til dig - det kan du ikke, for din tro er falsk og du har aldrig været kristen !
Nu sidder du og reklamerer for din sekt - du svarer ikke, du er her ikke for at "snakke om Bibelen" men for at få andre over i din sekt !
Jeg mener ikke noget, jeg tror på hvad der står i Bibelen - hele Bibelen fortæller os at Jesus er Gud ( i kød - Gud kom i kød til jorden )
Nu citerer du :
5. Mosebog 10,17
For Herren jeres Gud er gudernes Gud og herrernes Herre, den store, den vældige og den frygtindgydende Gud.
Citat slut
( min markering )
Hvorfor gik du udenom mit svar her - var det fordi - du ikke kunne tåle at se sandheden :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2500470-qenglen-mikael-bedre-kendt-som-jesusq-/2503506
1.Tim.B.6
v14 Hold budet, uplettet og uangribelig, indtil vor Herre Jesu Kristi tilsynekomst, v15 som den salige og eneste hersker, kongernes konge og herrernes herre, skal lade os se, når tiden er inde,
v16 han, den eneste, som har udødelighed og bor i et utilgængeligt lys, og som intet menneske har set eller kan se. Ham være ære og evig magt! Amen.
___________
Svaret er [sun] Jesus Kristus [sun] og det er :
Esajas.44
v6 Dette siger Herren, Israels konge,
han som løskøber det, Hærskarers Herre:
Jeg er den første, og jeg er den sidste, der er ingen anden [sun] Gud [sun] end mig.[/
tilføjet af jalmar
"Englen Mikael, kan ikke være Kristus Jesus" -
[???]
sand "......." Skriver:
Jehovas vidner tror ikke på overtro.[/quote]
Og I Tror heller ikke på "De Hellige Kristne Skrifter" for der er lige den med Åb.22:18:19 - Ergo er der kun JW'Organisationens lære og påstande tilbage.
[quote]Johs.Åbenb.22:18,19
Jeg vidner for enhver, der hører profetordene i denne bog: Føjer nogen noget til dem, vil Gud tilføje ham de plager, der er skrevet om i denne bog, og trækker nogen noget fra ordene i denne profetiske bog, vil Gud fratage ham hans del i livets træ og i den hellige by, som der er skrevet om i denne bog.[/quote]
For at give et eksempel på »Føjer nogen noget til«: Johannes evg. 12:44,45 - Da92
Jesus råbte: "Den, der tror på mig, tror ikke på mig, men på ham,
som har sendt mig"! Og den, der ser mig, ser ham, som har sendt mig.
******* Johannes evg. 12:44,45 - NVO
Jesus råbte imidlertid og sagde: „Den der tror på mig, tror ikke [kun] på mig, men
[også] på ham som har sendt mig; og den der ser mig, ser [også] ham som har sendt mig.
****** 3x["lagt til"] = Hverken [kun]eller [også] fremgår af Grundteksten!
→ Er der belæg for 3x["lagt til"] Greek Bible/Codex Sinaiticus translittereret:
Iêsous de ekraxen kai eipen ho pisteuôn eis eme ou pisteuei eis eme
alla eis ton pempsanta me kai o theoron eme theorei ton pempsanta me
→ Ovenstående græske lineært oversat:
Jesus yet cries and said the one-believing into me not is-believing into me but
into the one-sending me and the one-beholding me is-beholding the one-sending me
*******
Vi kan sammenligne ovenstående med NWT:
However, Jesus cried out and said: “He that puts faith in me puts faith, not in me [only], ´
but in him [also] that sent me; and he that beholds me beholds [also] him that sent me.
****** 3x["lagt til"] hverken [only] eller [also] ses i Grundteksten.
Baggrunden for 3x["lagt til"] er, at grundteksten angiver at Jesus er Gud -
Samme Øvelse møder vi adskillige steder i NWT - Eller som nedenstående, hvor der er fjernet et ord = me/mig.
NVO
Hvis I beder om noget i mit navn, vil jeg gøre det.
******2xbold Skulle være oversat fra nedenstående med indiskutable 3Xbold?
Codex Sinaiticus:
εα τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω
3xbold
Translitteret:
ean ti aitesete me en to onomati mou ego poieso.
3xbold
STRONG:
1437-5100-154-1473-1722-3588-3586-3450-1473-4160
Tjek selv efter: http://www.htmlbible.com/sacrednamebiblecom/kjvstrongs/STRINDEX.htm
Lineært oversat
If at all asking me in the name of me I doing-it.
3xbold
Da92:
Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det.
*******3xbold
jalmar
[quote][/quote]
[quote="sand kristen" post=2503665][quote="sand kristen" post=2503252]"Englen Mikael, bedre kendt som Jesus"
Er jesus ikke frelseren?
Aprokryferne er overtro for det meste. Jehovas vidner tror ikke på overtro.
Står der der Jesus er gud i kød? Ordet er gud, men ikke selve skaberen. Der er mange guder.
Men dog kun een Gud. Jehova. (1. Korinther 8,6)
Det her forstår jeg ikke fra Thaulov kirke:
det fuldkomne er derfor firekantet. [???]
Jeg har aldrig læst det i biblen.[/quote]
Lyjse søger svar på forskelligt. Hvis han eller andre vil have hjælp til at forstå biblen, tilbyder Jehovas vidner bibelstudium.
Det ovenstående spørger efter et par emner, specielt undrer det fuldkomne er derfor firekantet. Hvad er det i biblen?
Nogen mener jesus ikke er skabt som engel,fordi navnet Jesus nævnes i forbindelse med titlen gud. Jesus skulle være Gud den suveræne skaber selv.
Det er ikke hvad der fremgår af biblen. Den fortæller om gud/guder i flere sammenhænge.
Ligesom der skarpt skelnes mellem den eneste sande Gud Jehova.
5. Mosebog 10,17
For Herren jeres Gud er gudernes Gud og herrernes Herre, den store, den vældige og den frygtindgydende Gud.