SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Jura & Lovgivning
10tilføjet af zoggih
Er SÅ utilfreds!!
Jeg hart købt nogle sko for 1400,- for lidt over et år siden. Der er kommet huller i siden af skoene, selvom jeg ikke har brugt dem hver dag. Faktisk meget sjælendt.
Jeg tog til Footlocker, og de kunne ingenting gøre. Han sagde jeg skulle købe en størrelse større næste gang! (det skal lige siges, at jeg faktisk havde købt dem et halvt numre for store i forvejen)
Jeg synes selv det er dårlig kvalitet at de allerede er gået i stykker.
Kigger man på skoene, ser de helt nye ud, og man kan se jeg ikke har brugt dem hver dag.
Kan det passe det han sagde. At de ingenting kan gøre?
Føler mig snydt på måde😕
tilføjet af dulkis
Hvad mener han med "ingenting"?
Han skal da bare bytte de sko. Hvis den vejledning du har fået i butikken er et ½ nr for store sko, så må det jo række. Hvis skoene iøvrigt ikke er slidte, så kan jeg ikke se, der er så meget at spille om.
tilføjet af Radikal
Du skal vise skoene til kommunen og få en mand
fra kommunen ned og banke i bordet hos skohandleren, så alle kunder løber ud.
tilføjet af zoggih
et nummer større
han målte mine fødder, og sagde at jeg skulle købe et nummer for store! skoene udvider sig i forvejen. ved ikke hvad han have tænkt sig..
føler mig virkelig snydt.
tilføjet af Skomager
Du er så nem at snyde
😃😃😃
tilføjet af anonym
Find dig ikke i det
Du købte skoene dernede og det var dem de anbefalede. Nu er de gået i stykker og det må de ikke...slut prut!
Hvis du kan få foden ned i dem og gå uden at det er ubehageligt er de ikke en skid for små.. Så kan skosælgeren måle og regere alt det han orker.
Der er masser han kan gøre...f.eks. bytte skoene.
tilføjet af Mr. Mick
Hmm...
Nu siger du, at der er huller i siden? Er hullerne kommet indefra eller udefra? Er det indefra, er det slidtage, enten fordi de har været for små/smalle, eller at du har benyttet strømper med sygning, som har gnavet sig vej - hvis det er udefra, så er det en fejl.
Du skriver også, at du bruger dem sjældent, og længere nede at du har brugt dem hver dag - de 2 sætninger skal du ikke bruge sammen når du klager, for det er modsigelser. Klager over sko er en svær balance, og de fleste skoforretninger henholder sig til slidtage, og det er svært for forbrugeren at modbevise det.
HAr du brugt skoene på arbejde, og hvad arbejder som? Går og står du meget, belaster du logisk nok skoene meget, så tænk også over det, inden at du evt. udtaler dig til en sælger om det.
Og til sidst, evt. kontakt skofabrikanten/importøren herhjemme, og hør om de har haft andre tilfælde hvor skoen er gået i stykker netop på det sted 😉
tilføjet af Læser
Ikke på vilkår
Huu skal da hverken kontakte importør eller fabrikant, hun er handlende i detajlledet og det er forretningen, der er ansvarlig overfor hende. DE kan kontakte fabrikanten og fortælle ham, det er noget lort han laver. Det er ikke kundens ansvar, men det er til gengæld forretningens ansvar overfor kunden.
Ring til KUP på Ekstrabladet hvis han ikke, ved en ny henvendelse vil bytte dine sko.
tilføjet af Mr. Mick
Og nu har forretningen så afslået
Så derfor et par andra råd, fra en som har solgt sko! Klager over sko, er nogen af de sværeste kampe at tage, for de meget bliver lagt hen på slidtage...
Og at gå til EB skal nok gøre det, for de ved jo SÅ meget om sko - flot råd mester!
tilføjet af zoggih
???
Må jeg spørger hvor du kan se at jeg har skrevet at jeg har brugt dem hver dag?
Det jeg læser, der står der at, jeg IKKE har brugt dem hver dag. :)
De to huller er udefra, og det ene (det bagi) er indefra. Det er heller ikke det hul indefra jeg klager over. Det kan jeg leve med. Men det er ikke ret fedt at ha sko, hvor der er huller. (dem i siden)
Jeg tager ikke de sko på når jeg er på arbejde, nemlig for at passe på dem. Heller ikke i regnvejr. Faktisk ret sjældent som skrevet tidligere.
tilføjet af Mr. Mick
Min fejl
Mine øjne havde flyttet "ikke i sætningen: man kan se jeg ikke har brugt dem hver dag.
Og så gav det den modsatte mening, derfor undrede jeg mig. Men uanset hvad, hvis hullerne kommer udefra, så er det ikke dine fødder som er problemet, og de bør som minimum tage skoen og få den undersøgt nærmere med importøren/fabrikanten, når de umiddelbart ikke vil give dig pengene retur så. Men ellers, kontakt selv importøren/fabrikanten, for de er ofte til at tale med 😉