Fastnet: dårlige udlandsopkald, hvorfor??
Hej.
Lige en hurtig en til start: jeg vil IKKE diskutere Skype. Jeg har en fastnettelefon og en rabatpakke til udlandsopkald og jeg har mine grunde til at ville beholde den.
Nu til sagen: som sagt har jeg en fastnettelefon hos min internetudbyder. Telefonen er opkoblet til routeren.
Ved udlandsopkald (og kun her) begge veje opstår følgende problem: jeg kan både høre at telefonen dialer nummeret jeg kalder, og jeg kan høre telefonen ringe når nogen kalder op.
Man kan også høre en forandring i lyden hvis den opkaldte part tager telefonen. Så et eller andet går igennem, og telefonen begynder at tælle tid som den gør når forbindelsen er oprettet.
MEN: tale kan ikke høres. Så forbindelsen er værdiløs - selvom den bon´er hvert sekund, selvfølgeligt. Dette sket i 9 ud af 10 opkald til/fra opkald - enkelte opkald går mirakuløst igennem.
Jeg har skrevet til udbyderen flere gange og beskrevet hver en detalje. De svar jeg får synes jeg er undvigende, de spørger ind til ting jeg har fortalt dem i brokkemailen osv. Telefonen er sat korrekt op 100%.
Er der nogen her der kender lidt til teleteknik og kan fortælle mig hvad fejlen kan skyldes? Jeg vil bare gerne vide om det er noget de kan/vil fikse, så jeg kan forholde mig til om jeg fortsætter med at være kunde hos dem. De lader som sagt som om det er et stort mysterie. Jeg er dog efterhånden godt mør, om det måske er noget med deres linjes prioritering eller lignende, som jeg aldrig vil få løst tilfredsstillende.
Lige en hurtig en til start: jeg vil IKKE diskutere Skype. Jeg har en fastnettelefon og en rabatpakke til udlandsopkald og jeg har mine grunde til at ville beholde den.
Nu til sagen: som sagt har jeg en fastnettelefon hos min internetudbyder. Telefonen er opkoblet til routeren.
Ved udlandsopkald (og kun her) begge veje opstår følgende problem: jeg kan både høre at telefonen dialer nummeret jeg kalder, og jeg kan høre telefonen ringe når nogen kalder op.
Man kan også høre en forandring i lyden hvis den opkaldte part tager telefonen. Så et eller andet går igennem, og telefonen begynder at tælle tid som den gør når forbindelsen er oprettet.
MEN: tale kan ikke høres. Så forbindelsen er værdiløs - selvom den bon´er hvert sekund, selvfølgeligt. Dette sket i 9 ud af 10 opkald til/fra opkald - enkelte opkald går mirakuløst igennem.
Jeg har skrevet til udbyderen flere gange og beskrevet hver en detalje. De svar jeg får synes jeg er undvigende, de spørger ind til ting jeg har fortalt dem i brokkemailen osv. Telefonen er sat korrekt op 100%.
Er der nogen her der kender lidt til teleteknik og kan fortælle mig hvad fejlen kan skyldes? Jeg vil bare gerne vide om det er noget de kan/vil fikse, så jeg kan forholde mig til om jeg fortsætter med at være kunde hos dem. De lader som sagt som om det er et stort mysterie. Jeg er dog efterhånden godt mør, om det måske er noget med deres linjes prioritering eller lignende, som jeg aldrig vil få løst tilfredsstillende.