3tilføjet af

Firma!!!!

Har startet et lille firma og jeg syntes at i starten er der mange ting at holde styr på, især mht.regnskaber og - told og skat !!! Har andre også svært ved det i starten eller det bare mig??
tilføjet af

Jeps

Al begyndelse er svær.
Jeg ved jo ikke hvilken branche du er startet i men:
1. tag på et af Told og Skats 1 dags kurser for nybegyndere - det er gratis.
2. allier dig med en god revisor, pengene er givet godt ud og komme mange fold igen.
3. hav 2 konti en privat og en firma - giv dig selv løn, brug ikke samme konto privat og firma, det bliver noget ROD (har prøvet det) - og sørg for ikke at bruge det hele, du skal betale moms og skat på et tidspunkt. Du kan evt. få en 2. firmakonto, hvor indsætter det beløb hver måned der svare til det du skal betale i moms og skat.
4. det koster "blod, sved og tåre" i begyndelsen - men husk dit mål med dit firma og vær glsd for at du har fået muligheden.
tilføjet af

Nysgerrig

Hvad er det et firma, som du har startet ?
tilføjet af

Jeg hører

.. en masse om sådan Told & Skat bøvl via min far, der er revisor.
Problemet er ofte, ser det ud til, at mange af folkene i Told & Skat ikke aner der fjerneste om, de sager, de sidder med.
I stedet for at spørge folk højere oppe i hierakiet (det vil jo være at fortælle, at man ikke er opgaven voksen!), lader de det gå ud over skatteyderen/virksomhedsejeren.
Hertil kommer, at 'folkene på gulvet' derinde er på en art akkord, hvor det gælder om at kradse så meget skat ind som muligt. Sager, der ikke er klokkeklare, bliver derfor konsekvent tolket i etatens favør. Og da de for det meste ikke aner, havd de har med at gøre, ....!
Forespørgsel om disse problemer er efter sigende på vej op i Folketinget!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.